Mistä nainen maalle?
Olen mies, korkeasti koulutettu ja akateemisessa työssä, mutta perin maatilan ja olen nyt alkanut haaveilemaan sen pyörittämisestä. Muutin tilalle pari vuotta sitten ja tämä on niin erilaista kuin kaupungissa, siis hyvällä tavalla. Mutta. Nyt on alkanut tulla oli, että olisi kiva kun olisi joku kenen kanssa jakaa tätä elämää, ei täältä maalta noin vain ketään löydäkään. Tai on sitä tullut naisia vastaan, mutta ei sellaista reipasta ja itsenäistä, vaan lähinnä kaupungissa tai sohvalla viihtyvää. Ja jostain syystä he eivät ole sitten kuitenkaan koskettaneet. Tai ainakaan tarpeeksi. Syyksi arvelen juurikin tuon minun kriteerin, että pitäisi olla sellainen vastuuta ottavaa tyyppiä tms.
Mutta mistä sellaisen löytäisi?
Kommentit (217)
Huvittavaa lukea naisten kommentteja. Ikään kuin maalla asuminen olisi rangaistus ja naisesta tehtäisiin automaattisesti piika, synnyttäjä, karjakko jne...Ehkä se joskus on ollut näin ja on edelleen isoilla karjatiloilla. Nuoret naiset, joista on sinne emännäksi, ova todella harvassa.
Tosiaan, ihan samaa oon miettinyt, että mistä nainen maalle. Tiedän oikein hyvin, että naisissa on paljon koiraharrastajia ja hevosharrastajia, mutta MISSÄ heihin voi tutustua? Hehän nimenomaan haluaisivat asua maalla, mutta kun heihin ei törmää missään.
Netistä olen etsinyt...tietenkin... mutta ei se nettideittailu nykyään toimi, lähinnä pelkkää vitsiä koko Tinder sun muut.
Veikkaisin, että perinteiset tanssilavat ovat ne parhaimmat paikat löytää maanläheinen nainen.
Ulkomailta kannattaa myös etsiä.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa lukea naisten kommentteja. Ikään kuin maalla asuminen olisi rangaistus ja naisesta tehtäisiin automaattisesti piika, synnyttäjä, karjakko jne...Ehkä se joskus on ollut näin ja on edelleen isoilla karjatiloilla. Nuoret naiset, joista on sinne emännäksi, ova todella harvassa.
Tosiaan, ihan samaa oon miettinyt, että mistä nainen maalle. Tiedän oikein hyvin, että naisissa on paljon koiraharrastajia ja hevosharrastajia, mutta MISSÄ heihin voi tutustua? Hehän nimenomaan haluaisivat asua maalla, mutta kun heihin ei törmää missään.
Netistä olen etsinyt...tietenkin... mutta ei se nettideittailu nykyään toimi, lähinnä pelkkää vitsiä koko Tinder sun muut.
Veikkaisin, että perinteiset tanssilavat ovat ne parhaimmat paikat löytää maanläheinen nainen.
Täällä meitä on nyt jonossa, alat vaan raakkaamaan. Pöxyt pyörii jo jalassa.
Se vasepuukkisi?
Minulla olis kanssa perintötila, joka pitäis ottaa haltuun. Valitettavasti varmaan aivan eri puolelta Suomea. N
Minä kirjeen sinulle kirjoitan, ja kuoreen laitan oikein valokuvanikin. Se osoite?
-Martta59 maatalouslomittaja
Montako mullikkaa annat morsiamen kotiväelle lahjaksi jos morsmaikku sulle naitetaan?
Vierailija kirjoitti:
Mistä nainen? Onko sulle mitään väliä millainen persoona hän on, kunhan on nainen?
Ei ole väliä onko edes nainen. Miehelläkin on reikä mitä rassata sekä minne ruikkia. Peruukki päähän, tarpeeksi tummelia. Muistaa pitää rynkyttäessään silmät kiinni niin ei oo niin h o m o a.
Maatilan pyörittäminen on rankkaa työtä ja sellainen rooli että suurin osa on siihen syntynyt ja kasvanut ja valinnut sen tien. Esimerkiksi minä olen oikein reipas ja aikaansaava kaupunkilaisnainen ja maatilaelämässä ei kiehdo mikään ja olen varma että sen tason työleiri yhdistettynä palkkatyöhön olisi aivan järkyttävä rasti.
Ap triggeröi meitä siksi että kuulostaa siltä että AP on työntekijää vailla. Ei elämänkumppania jolle olisi OK asua maalla. Monelle muuten siinä on ihan sellainen käytännön ongelma että työt ovat kaukana ja samoin perhe sekä ystävät. Olisi kauheaa asua kaukana lähipiiristä vaikka olisi minkälainen kartano emännöitävänä unelmien prinssin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Sulle myös tiedoksi että mieheltä löytyy myös reikä mitä rassata ja minne ruikkia. Pistät vaan peruukin sille päähän ja käytätte tarpeeksi tummelia. Vielä kun pistät toimituksen ajaksi silmät kiinni niin ei ole ihan niin ho mo a. Ap ja sinä voisitte lyödä hynttyyt yhteen.
No Ritva-Liisa tässä hei ap. Olen tulossa sinne näytille. Osaan keittää kahvit, lukea aikakauslehtiä, lämmittää eineksiä mikrossa, saunoa, uida , katsoa telkkaa ja chillailla.
Kerro sähköpostisi, niin sovitaan vaikka viikon lokkeilu teille näin aluksi.
Joo mieskin käy. Blondi peruukki vain päähän, niin ei näytä siltä kuin nussis naapurin Jussia.
Tulen vaikka heti, jos saa olla vain tekemässä maatilan töitä. Ja jos saan lampaita ja pari lemmikkipossua. Ja kanoja ja kukon! On alan koulutuskin!
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä tarkoitat vastuuta ottavalla? Että ottaisi vastuuta tilan töistä vai? Vai lapsista ja kodinhoidosta?
Naisnäkökulmasta jonkun sukutilalle muuttaminen on noin 95% red flag itsessään. Riskit ovat astronomiset. Onko mies hullu, millainen siitosohjelma hänessä aktivoituu, miten lapset reagoivat, onko kylä tervehenkinen vai sekopäinen, pystyykö nainen ylläpitämään omaa kulttuuriperintöään vai ängetäänkö hänet johonkin justiina-synnyttelijä-pullamaakarin muottiin, ym.
Jos olet itse akateeminen niin mitä sinä maatilalla teet? Oletko laittanut ne saappaat jalkaasi ja alkanut tilan isännäksi nyt sitten? Onko tilalla kasvusuunnitelma vai onko tuo tuollaista "mukavaa alamäkeä" loppuelämä? Miten nainen ja lapset tätä kaikkea auttavat?
Empä tiedä, jotenkin tällainen "mistä nainen pantavaksi minun talooni" kuulostaa vaan aina niin ahdistavalta, etten edes viitsisi omalla naamallani
Nyt meni vähän ohi. Mitkä lapset?
Vierailija kirjoitti:
Joo mieskin käy. Blondi peruukki vain päähän, niin ei näytä siltä kuin nussis naapurin Jussia.
Tai Urpoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset kuuluu olla keittiössä
Ja sielläkin suukapula suussa. Kukaan jaksa kuunnella nykyisten demariharakoiden jatkuvaa kitinää ja valitusta kaikesta.
Ei tarvi ottaa naista jos tykkää enempi miehistä.
Voin tulla jos sulla on stereot, kahvinkeitin, mikroaaltouuni ja videonauhuri ja vesivessa.
Siiri69
Vierailija kirjoitti:
Maatilan pyörittäminen on rankkaa työtä ja sellainen rooli että suurin osa on siihen syntynyt ja kasvanut ja valinnut sen tien. Esimerkiksi minä olen oikein reipas ja aikaansaava kaupunkilaisnainen ja maatilaelämässä ei kiehdo mikään ja olen varma että sen tason työleiri yhdistettynä palkkatyöhön olisi aivan järkyttävä rasti.
Ap triggeröi meitä siksi että kuulostaa siltä että AP on työntekijää vailla. Ei elämänkumppania jolle olisi OK asua maalla. Monelle muuten siinä on ihan sellainen käytännön ongelma että työt ovat kaukana ja samoin perhe sekä ystävät. Olisi kauheaa asua kaukana lähipiiristä vaikka olisi minkälainen kartano emännöitävänä unelmien prinssin kanssa.
Itse en kyllä saanut aloituksesta kuvaa että työntekijää olisi vailla...
No kun olen asunut hikikomerossa.