Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä nainen maalle?

Vierailija
05.04.2025 |

Olen mies, korkeasti koulutettu ja akateemisessa työssä, mutta perin maatilan ja olen nyt alkanut haaveilemaan sen pyörittämisestä. Muutin tilalle pari vuotta sitten ja tämä on niin erilaista kuin kaupungissa, siis hyvällä tavalla. Mutta. Nyt on alkanut tulla oli, että olisi kiva kun olisi joku kenen kanssa jakaa tätä elämää, ei täältä maalta noin vain ketään löydäkään. Tai on sitä tullut naisia vastaan, mutta ei sellaista reipasta ja itsenäistä, vaan lähinnä kaupungissa tai sohvalla viihtyvää. Ja jostain syystä he eivät ole sitten kuitenkaan koskettaneet. Tai ainakaan tarpeeksi. Syyksi arvelen juurikin tuon minun kriteerin, että pitäisi olla sellainen vastuuta ottavaa tyyppiä tms.

Mutta mistä sellaisen löytäisi?

Kommentit (217)

Vierailija
41/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis, sä etsit jotakuta "jakamaan" eli tekemään ilmaista työtä. Mitä nainen hyötyy siitä että tulee sinun tilallesi olemaan reipas?

Niin, ennen vanhaan tällaista naista kutsuttiin piiaksi ja piialle maksettiin palkka.

Emäntä oli sitten se nainen joka omisti puolet tilasta miehen kanssa eikä ollut mikään polkuvaimo.

Ap etsii naista eli ilmeisesti pillua?

Valitettavan usein emäntäkin oli talossa vain lasten synnyttäjä ja navettapiika. Hierarkiassa miniä oli yleensä kissasta seuraava, joissakin taloissa kissan alapuolellakin. Maitotili korkeintaan saattoi tulla emännän nimiin, jos emäntä hoiti lehmät ja maidot, mutta muuten tilan omisti isäntä. Usein puolisot on jopa ihan testamentissa suljettu ulos tilan omistusmahdollisuudestakin.

Vierailija
42/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta Thaimaasta. Emäntätyypit ovat nykyään vähissä, se osa on aika kurja.

Mite se ostaminen tapahtuu, kerro tarkemmin? Minä ihan vain kävin hakemassa Filippiineiltä. Kun menin sinne, niin oli siellä 2 muutakin naista hyvin esillä ja yhtä vastasyntynyttä tuupattiin puoli väkisin mukaan. Hän tuli Suomeen vieraaksi 90vrk kutsukirjeellä ja minun allekirjoittamalla sponsori sopimuksella, jossa sitoudun maksamaan kaikki kulut. Mentiin sitten Suomessa naimisiin. Kuluja siitä tuli jotain 15 000e, pääasiassa lentolippuja, ruokaa paikallisille, hotellimajoitusta, kaksion vuokra 3kk, talvivaatteiden osto Suomess. Siinä mielessä pitää olla rahaa. Mutta mitään liikettä, jossa myydään vaimoja, ei näkynyt.

No noinhan se tapahtuu, kiitos kun kerroit. Ethän sinäkään edes teeskentele, että rakkaudesta se vaimo matkaan lähti, hait vaan ja teit sponsorisopimuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan suomalaista yhäriä ota.

Vierailija
44/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän kommentin arvasi. Mistä ne Thaimiehet sitten saavat vaimoja? 

Laosista

Mistä Laosilaiset saavat vaimoja? Ei ihme, että maapallo pullistelee väestä, kun pitää nus...a vaimoja rikkaammille ja joillekin jopa useampia.

Vierailija
45/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipa hyviä kommentteja. Kiitos niistä. En osannut ajatella, miten vaikea on kirjoittaa tekstiä anonyymisti ja kuvitella, ettei sitä tulisi erittäin vajaa kuva koko tilanteesta.

En ollut ajatellut että kukaan tänne orjaksi tulisi, vaan ihan voi tehdä mitä haluaa. Itsekin käyn muualla töissä ja ilman hyväpalkkaista työtä tällainen tilan pitäminen kannattaisi. Mutta arkea jakamaan sitä kyllä jonkun vierelleen toivoisi. Minun elämäni nyt on vaan johdattanut tässä hetkessä tähän pisteeseen, että kerrostaloon ei ole paluuta.

Sille joka sanoi, että on red flag: hyvä juttu, niin minullekin on punainen lippu jos joku tekee näin vajaista lähtötiedoista noin pitkälle meneviä johtopäätöksiä.  :-)

Naiset tekevät riskiarvioita, paitsi ne, jotka lähettelevät kirjeitä vankilaan. Ehkä heidäntyyp

Itse voisin kirjoitella jonkun sellaisen vangin kanssa joka on kuolemansellissä. Nimenomaan koska teen riskiarviota, en haluaisi tavata vapaalle päässyttä vankia.

Tiukemmat kriteerit: En haluaisi tavata minkäänlaista vankia, en siis kirjoittele.

Vierailija
46/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mite se ostaminen tapahtuu, kerro tarkemmin? Minä ihan vain kävin hakemassa Filippiineiltä. Kun menin sinne, niin oli siellä 2 muutakin naista hyvin esillä ja yhtä vastasyntynyttä tuupattiin puoli väkisin mukaan. Hän tuli Suomeen vieraaksi 90vrk kutsukirjeellä ja minun allekirjoittamalla sponsori sopimuksella, jossa sitoudun maksamaan kaikki kulut. Mentiin sitten Suomessa naimisiin. Kuluja siitä tuli jotain 15 000e, pääasiassa lentolippuja, ruokaa paikallisille, hotellimajoitusta, kaksion vuokra 3kk, talvivaatteiden osto Suomess. Siinä mielessä pitää olla rahaa. Mutta mitään liikettä, jossa myydään vaimoja, ei näkynyt.

No noinhan se tapahtuu, kiitos kun kerroit. Ethän sinäkään edes teeskentele, että rakkaudes

Eihän hän edes teeskentele, että oli etsimässä aikuista naista, kerta tarkasteli valikoimaa vastasyntyneistä alkaen.

Vierailija
47/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap siis halusi jonkun vaan jakamaan elämää maalle. Ihan luonnollista ja ok, ri hän hakenut orjaa tilanhoitoon.

Mutta kun pitää päästä joka vklp tyttöporukalla radalle Kallion/Helsingin keskustan yöhön, niin hyi yäk mikä sovinisti ap hahhah 

Kyllä minä valitsen ihan rauhallisen "arjen" täällä kaupungissa mieluummin kuin "arjen" jonkun passiivisaggressiivisen, kommunkaatio-ongelmaisen perijän kanssa maaseudulla. Tiedätkö mikä on kaupungissa parasta, mitä ei saa maaseudulla millään rahalla? Kotirauha. Siis se, että saan nukkua yöni rauhassa, turvassa, ilman seks.häirintää, kuorsaamista, tai mitään ongelmia. Kukaan ei kanna kotiini yhtään mitään draamaa, kukaan ei tule yllättäen, ei sotkua, ei mitään. Pelkästään ne asiat, jotka sinne itse valitsen ja joista aidosti nautin. Jännästi yksikään mies ei kuulu tähän yhtälöön.

Vierailija
48/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ap:lle vinkki. Jos ei ota sitä vastasyntynyttä niin nainen varmaan ottaa reippaasti vastuuta siitä mistä osaa. Seuralaiseksi maajussimiehet ovat kautta aikojen ottaneet sitten koiria.

Vierailija
49/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesta sohvaperunanaisesta voi kuoriutua maalla varsin aktiivinen emäntä.  Sohvaperunuus saattaa nimittäin kehittyä myös siksi ettei omassa asuinympäristössä ole mitään motivoivaa  tai syytä nousta sohvalta.

Vierailija
50/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emännän osa on kurja? Emäntä on arvonimi. Emäntä vastaa maatilatalouden pyörittämisestä (yksin tai yhdessä puolison kanssa). Emäntä vastaa maatilan tuloksellisesta johtamisesta (vastaava nimike yrityspuolella on talousjohtaja). Lisäksi moni emäntä hoitaa myös monia kotitalouden toimia itse.

Vierailija
51/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emännän osa on kurja? Emäntä on arvonimi. Emäntä vastaa maatilatalouden pyörittämisestä (yksin tai yhdessä puolison kanssa). Emäntä vastaa maatilan tuloksellisesta johtamisesta (vastaava nimike yrityspuolella on talousjohtaja). Lisäksi moni emäntä hoitaa myös monia kotitalouden toimia itse.

Sittenhän pöydällä on varmasti myös kunnon palkka tai osakkuus yrityksestä, jos yritys ei ole ilman naisen panosta tuloksellinen, kuten ei ap:n puheiden perusteella ole.

Eräs tuntemani maajussi-perijä päätyi muuten lopulta yhteen itseään 15v vanhemman yh-naisen kanssa, joka poltti edellisen miehensä talon. Tapasi tämän paikallisessa kuppilassa, eli alkoholiongelmaakin löytyi. Eli ap:lle on nyt vinkattu Filippiinit, thaimaa, ja olisiko tässä sitten se kolmas vaihtoehto?

Vierailija
52/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aasiassa on useissa maissa, mm. Thaimaassa ja Filippiineillä, laissa määrätty että perheessä pitää olla sama elintaso ja perheenjäsenillä on velvollisuus huolehtia toistensa elatuksesta. Tämä tulee suomalaiselle miehelle usein yllätyksenä, samoin kuin sekin, että perhe tarkoittaa laajempaa porukkaa kuin miellä. Ihmettelevät, miksi Filippiineillä käydessä vaimon siskot ja serkut tunkevat mukaan kauppareissulle ja maksattavat ostoskärryllisen ruokaa suomimiehellä. Tai miksi Thaimaassa asuville vaimon vanhemmille pitää rakentaa sinne talo vanhuuden turvaksi. Jatkuva kiista on usein sekin, että vaimo lähettää kotiinsa Suomesta rahaa. 

Vierailija
53/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri olen muuttanut kantakaupunkiin ja kyllä on ihanaa. Kaikki on lähellä ja sosiaalinen elämä ynnä harrastukset ihan äärellä. Vapaus, spontaanius ja ilo! Malla ei ole mukavaa, pitäisi olla autokin. Palvelut kaukana. jnejne,

Vierailija
54/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri olen muuttanut kantakaupunkiin ja kyllä on ihanaa. Kaikki on lähellä ja sosiaalinen elämä ynnä harrastukset ihan äärellä. Vapaus, spontaanius ja ilo! Malla ei ole mukavaa, pitäisi olla autokin. Palvelut kaukana. jnejne,

Minä asun maaseudulla, kaikille tulee yllätyksenä että mulla menee 15min prismaan, siihen samaan mihin menee kaupungin toiselta puolelta okt alueelta 35min vaikka kilometrejä kuusinkertaisesti. Kumpi saastuttaa enemmän kilometriä kohden 😁

Vierailija
55/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis, sä etsit jotakuta "jakamaan" eli tekemään ilmaista työtä. Mitä nainen hyötyy siitä että tulee sinun tilallesi olemaan reipas?

Niin, ennen vanhaan tällaista naista kutsuttiin piiaksi ja piialle maksettiin palkka.

Emäntä oli sitten se nainen joka omisti puolet tilasta miehen kanssa eikä ollut mikään polkuvaimo.

Ap etsii naista eli ilmeisesti pillua?

Valitettavan usein emäntäkin oli talossa vain lasten synnyttäjä ja navettapiika. Hierarkiassa miniä oli yleensä kissasta seuraava, joissakin taloissa kissan alapuolellakin. Maitotili korkeintaan saattoi tulla emännän nimiin, jos emäntä hoiti lehmät ja maidot, mutta muuten tilan omisti isäntä. Usein puolisot on jopa ihan testamentissa suljettu ulos tilan omistusma

No meidän kylällä oli ainakin vahvat ja aktiiviset naiset. Jossain Pohjanmaalla voivatkin olla vaan synnytyskoneita, en tiedä. Asiaan. Anna pellot vuokralle ihan suosiolla, varmaan joku haluaa jos on hyvät pellot. Voithan jättää palstan perunamaaksi tai ponin laitumeksi ja jälkikasvulle mopoilumaastoksi. Siellä kotikylällä kävi kaksikin vävyä kokeilemassa unelmaansa, toinen lääkäri, toinen arkkitehti. Muutaman vuoden harrastelivat, meni koneet ja pellot huonoon kuntoon ja sitten kyllästyivät. Saman rahan saa tekemättä mitään ja ilman stressiä. Jos ei kylästä naista löydy niin sitten lavatansseihin.

Vierailija
56/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä asun maaseudulla, kaikille tulee yllätyksenä että mulla menee 15min prismaan, siihen samaan mihin menee kaupungin toiselta puolelta okt alueelta 35min vaikka kilometrejä kuusinkertaisesti. Kumpi saastuttaa enemmän kilometriä kohden 😁

No mutt kantakaupunki on eri asia. Kolmessa minuutissa olen kaupassa, taidenäyttelyssä tai kirkossa. Kävellen.

Vierailija
57/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyvä osa naiselle. Kokeiltu ja koettu. Jos on todella maalaishenkinen nainen, sen oman paikan saa puoli-ilmaiseksi ostettua vain itselleen. Helpompi naisen omalle tilalleen on etsiä miestä jos sellaista kaipaa. 

Kokeilin asumista miehen sukutilalla. Siellä tehtiin kaikki niin kuin oli aina tehty. Edes huonekaluja ei saanut siirtää. Kyseessä ei todellakaan ollut mikään hieno kartano arvokaluistoineen, vaan miehen vanhempien kasarilla sisustama pimeä ja ankea paikka. Kaikille minun ideoilleni maatilaan liittyen naurettiin, mutta miehen taloudellisesti hulluihin ideoihin olisi pitänyt suhtautua kannustavasti. Pahinta oli se kun oletettiin että laitan ruokaa kylän miehille jotka poikkeavat konetöissä auttelemaan. 

Enää en vapauttani anna mistään hinnasta. 

Vierailija
58/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n aloitus on tosiaan aivan tynkä. On eri asia, onko ap kolmekymppinen, joka haluaa perheen vai keski-ikäinen, jolla on ne lapset, jotka koskaan haluaa. Jos ap on nuori, niin mahdollisuudet on pienet. Mutta keski-ikänen ap voi löytää jonkun oman ikäisensä tai vähän vanhemman naisen. Ei sitten pidä loukkaantua, jos se nainen pitää kaupunkiasuntonsa eikä suostu myymään sitä ja sijoittamaan rahoja ap:n tilaan.

Vierailija
59/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂

Vierailija
60/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasyntyneen tuominen Suomeen vaimoksi on ällöttävää - vai haluaisitko kertoa mielipitees

Siis häntä tuupattiin morsiamen mukaan. Hän piti sitä agendalla 2 vuotta. Kyllä Suomen viranomaiset ja lastensuojelu sen esti, että hän ei sitä ottolapseksi saanut. Nyt poika on 13v ja vaimon siskon kotona asuu. Minun kannalta hyvä niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi