Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuinen miesystävä on pikkutarkka tasajakomies - nykyaikaako?

Vierailija
02.04.2025 |

Kyse ei ole nyt vain tarjoamisesta treffeillä, vaikka sitäkään ei toki ole, vaan siitä kun miesystävä on jotenkin omituisen tarkka siitä, että kaiken on mentävä tasan. Autoreissutkin on vastenmielisen hankalia, kun pitää muistella kumman autolla nyt mentiin minnekin ja oliko se matka niin pitkä, että nyt pitää mennä toisen autolla pari lyhyempää peräkkäin että "menee tasan", normiajot pitää mennä vuorotellen. Minulle on se ja sama, mennäänkö millä autolla ja kuinka monta kertaa, mutta jos miehen autolla on menty kerta enemmän tai pitempi matka ja mennään vaikka kahville niin mies vihjailee, että minun pitäisi nyt tarjota hänelle kahvit kun on menty hänen autolla enemmän. Minulle ei kuitenkaan ole tarjoamassa jos minä olenkin hänen logiikallaan "saamapuolella". On aikanaan kertonut, että hän ei naiselle tarjoa vain siksi, että naisystävä tai ilahduttaakseen, mutta jostakin palveluksesta voi kiitokseksi tarjota - no en tarjoa minäkään tietenkään hänelle koska sitä saa mitä tilaa, joten sikäli ihan sama, mutta erikoinen on suhtautuminen rahaan ja ihmisiin.

Onkä tämä jokin nykyajan ilmiö kun ei vielä nuoruudessa viime vuosituhannella tällaista ollut? Kumpikaan ei siis ole työtön tai muuta vastaavaa, joka olisi looginen selitys sentinvenytykselle ja autotkin ihan kunnollisia uusia, tosin eihän tuossa oikeastaan säästäväisyydestä ole kyse vaan jonkinlaisesta saituudesta ja haluttomuudesta antaa kenellekään mitään.

Kommentit (343)

Vierailija
181/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnekysymys. Opiskelukaverina oli aikoinaan tuollainen mies. Oli tuskallista seurata sivusta kun tyttöystävänsä kanssa irtokarkkipusseista lähtien kaikki jaettiin tismalleen tasan.

Vierailija
182/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt, mutta tämä nauratti. Aika raskasta varmasti tuollainen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös ollut tälläinen tuttavapariskunta. Oli helvetin raskasta seurat sitä "Sä maksoit tän viimeksi ja mä maksoin nyt ja sit se erotus oli 1,45 eur eli seuraavalla kerralla sä maksat näin ja mä maksan näin ja sitten ja ja ja............" Muutenkin suhteessa oli aivan ihmeellisiä pakkorutiineja, että siivota piti juuri tiettynä viikonpäivänä tietyt jutut vaikkei olisi ollut tarvetta lainkaan jne. No suhde loppuikin sitten toisen osapuolen pettämiseen - ehkä onneksi ja herätykseksi heille molemmille.

En kestäisi tuollaista pennien tasajako -elämää sekuntiakaan. 

Vierailija
184/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muijia ärsyttää, kun nuoret miehet ovat feministejä ja eivät alistu maksamaan kaikkea naisen puolesta.

Ajat muuttuvat. Ja muijien on parasta tottua siihen, että jatkossa joutuvat maksamaan oman osuutensa. :)

Kyllä, ajat ja käytöstavat ovat muuttuneet. Meillä on 2 nuorta aikuista poikaa, joille molemmille on opetettu parisuhteen arvojen lisäksi käytöstavat. Mies pyytää treffeille, hakee kotoa (jos se daamille sopii), tarjoaa. Tarjoutuu viemään naisen kotiin. 

Molemmille on löytynyt ihanat ja fiksut tyttöystävät. 

Sitä vaan mietin, että jos peruskäytöstavoilla ja vähän maskuliinista roolia ottamalla saa tällaisen etumatkan parisuhdemarkkinoilla, miksi useampi nuori mies ei tätä tajua.

Vierailija
185/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen senttien ja kilsojen laskeminen alkaa hyvin nopeasti risomaan jos ei ole itse samanlainen senttien laskija.

Kannattaa ottaa EXIT jo nyt. Mieti jos nyt jo ärsyttää, niin paljonko sitten myöhemmin ärsyttää esimerkiksi yhteisillä lomamatkoilla ja ihan normaali arkinen kaupassa käyminen.

Vierailija
186/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen senttien ja kilsojen laskeminen alkaa hyvin nopeasti risomaan jos ei ole itse samanlainen senttien laskija.

Kannattaa ottaa EXIT jo nyt. Mieti jos nyt jo ärsyttää, niin paljonko sitten myöhemmin ärsyttää esimerkiksi yhteisillä lomamatkoilla ja ihan normaali arkinen kaupassa käyminen.

Ja jos ajatellaan yhtään pidemmälle, niin esim. lasten hankkiminen tuohon kuvioon on aivan kestämätön yhtälö. Siinä tuhotaan vielä seuraankin sukupolven mielenterveys.

Vierailija
187/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muijia ärsyttää, kun nuoret miehet ovat feministejä ja eivät alistu maksamaan kaikkea naisen puolesta.

Ajat muuttuvat. Ja muijien on parasta tottua siihen, että jatkossa joutuvat maksamaan oman osuutensa. :)

Kyllä, ajat ja käytöstavat ovat muuttuneet. Meillä on 2 nuorta aikuista poikaa, joille molemmille on opetettu parisuhteen arvojen lisäksi käytöstavat. Mies pyytää treffeille, hakee kotoa (jos se daamille sopii), tarjoaa. Tarjoutuu viemään naisen kotiin. 

Molemmille on löytynyt ihanat ja fiksut tyttöystävät. 

Sitä vaan mietin, että jos peruskäytöstavoilla ja vähän maskuliinista roolia ottamalla saa tällaisen etumatkan parisuhdemarkkinoilla, miksi useampi nuori mies ei tätä tajua.

Nimenomaan. Siinä voi käytökseltään ja rahoistaan pihi penniensä rakastaja halailla rahojaan ja miettiä miten muille näyttää naisia riittävän.

Vierailija
188/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikeasti ihastunut tai jopa rakastunut, niin siinä ei senttejä laskeskella. Jos jo tapailuvaiheessa ilmenee tälläistä nillitystä, niin tyyppi ei ole oikeasti pätkääkään kiinnostunut romanttisesti. Hyväksikäyttäjä korkeintaan. Hyi olkoon.

Vierailija
189/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehen kuuluu maksaa.

Mies maksaa aina. 

Vierailija
190/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos ajatellaan yhtään pidemmälle, niin esim. lasten hankkiminen tuohon kuvioon on aivan kestämätön yhtälö. Siinä tuhotaan vielä seuraankin sukupolven mielenterveys.

Jep, aivan kestämätön tilanne. Mies pihistelee kaikissa lasten tarvikkeissa ja ruuissa. Jos nainen haluaa lapsille jotain enemmän tai parempaa niin maksakoot omasta pussistaan.

Pahimmassa tapauksessa lapset ovat naisen haluama juttu, ja naisen kuuluu maksaa lapsensa itse.

Tähän vielä ero ja elarit päälle niin helvett i on irti.

Vierailija
191/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mä vaan, että jos miehen energia menee tällaisiin jakolaskuihin, niin mihin se oikeasti pystyy keskittymään? Aikamoista energiaa vaatii. Menee paljon yhteisiä kokemuksia ja jutunaiheita ohi.

Vierailija
192/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!!! Eihän miehistä ole muuta hyötyä kuin kävelevänä rahapussina joka maksaa kaiken! Miehen rahat on aina yhteisia rahoja vaikka naisen rahat on pelkästää naisen rahoja

Vierailija
193/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh, onneksi mulla on ihana miesystävä, joka tarjoaa mulle usein, mitä milloinkin, teatterilippuja, aterian ravintolassa tai kahvit. Hän on parempituloinen kuin minä. Mullahan ei siis olisi varaa yhtään mihinkään extraan, emmekä voisi käydä yhdessä missään, jos hän ei tarjoaisi. Jos tilanne olisi toisinpäin, niin toki mä silloin olisin tarjoava osapuoli. Teen meille sitten vastaavasti usein ruokaa, leivon ja siivoan myös hänen asunnollaan, koska mulla on aikaa, jota hänellä taas ei ole.

Tarkka olen kuitenkin siitä, että jos kysymyksessä on raha rahana, niin silloin tykkään, että ollaan sujut koko ajan. Miestä on käytetty taloudellisesti hyväksi entisessä liitossa, enkä halua, että hänelle tulee yhtään hyväksikäytetty olo.

Jos tilanne olisi toisin päin, mies ei ikinä ryhtyisi kodinhoitajaksi kuten sinä nyt.

Ja sinä tiedät että häntä on käyte

Kyllä voi siivota ihan ilman tuntitaksan laskemista. Tässä mennään nyt juuri sinne toiseen päähän missä nainen ei halua antaa yhtään ylimääräistä. Mielestäni ensimmäinen vastaaja toimii juuri niin kuinpitääkin. Auttaa missä pystyy kun ei ole taloudellisesti niin hyvällä tolalla.

Vierailija
194/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika!!! Eihän miehistä ole muuta hyötyä kuin kävelevänä rahapussina joka maksaa kaiken! Miehen rahat on aina yhteisia rahoja vaikka naisen rahat on pelkästää naisen rahoja

Suksi jo ylilaudalle prsaukinen. Ai niin sehän muuttui maksulliseksi. No suksi nyt suohon.

Vierailija
195/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka elää  pihin  ihmisen kanssa  niin siihen  tottuu  ,  että toinen on erilainen .  Nykyään heti erotaan jos  vähänkin on  jotain  pikku syytä.    Ei kestetä yhtään mitään.       t.  ei pihi 

Nykyään ollaan kaukaa viisaita ja ei mennä ystävyyttä pidemmälle kitupiikin kanssa.

Vierailija
196/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai punnitsette ruoankin, jonka teette ja puoliksi maksatte, ettei toinen syö enempää kuin toinenkaan?

Vierailija
197/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katselisi sekuntiakaan moista. Kyllä miehen pitää olla sen verran herrasmies että saa minut tuntemaan itseni naiseksi ja että muhun on valmis panostamaan.

Onneksi on varaa valita ja koskaan ei ole tullut moista moukkaa vastaan. :)

Vierailija
198/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse elän sillä periaatteella, että seurasta jonka on itse saanut valita, ei ole lupaa esittää mitään valituksia.

On vain oikeus valita parempaa seuraa.

Toista ihmistähän ei ole lupa muuttaa, jälleen kerran, voi vain  valita itselleen parempaa seuraa.

Työkavereita ja sukulaisia ei voi valita itse ja sen vuoksi niistä on täysi valitusoikeus. Itse valituista kavereista ja  puolisosta sen sijaan ei ole. Tästä syystä en suostu sellaisia valituksia kuuntelemaan kuin max. kerran, siinä kohtaa kerron sitten että "valitse parempaa seuraa." Jos sama ihminen yrittää uudelleen valittaa minulle siitä samasta itse valitusta kaverista/puolisosta, torppaan  heti jo valitusyrityksen kertomalla että tästähän me jo puhuttiin.

Eli ihmettelen  myös sitä, miksi tällä foorumilla viitsitään niistä ihan itse valituista kavereista/puolisoista jne. jatkuvasti valittaa...

Vaihda foorumia, niin ei tarvitse ihmetellä enempää. Heippa!

Vierailija
199/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, jo oli aikakin. Loppuu meinaan se elatusmaksuista kitiseminen myös.

Vierailija
200/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä aikaakaan, kun mies saa pääsi niin pyörälle, että alat makselemaan sen kuluja.

Tämä . Kokemusta on . Onneksi huomasin ajoissa ja lähdin menemään . Pihi on pihi aina vaan, sama kun olisit persaukisen kanssa : lähtisin mielelläni leffaan , baariin , mihin tahansa , mut ku mulla ei oo rahaa , voitko lainaa , maksaa jne . En voi ,  niitä rahoja  ei kuitenkaan saa koskaan takaisin .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan