Aikuinen miesystävä on pikkutarkka tasajakomies - nykyaikaako?
Kyse ei ole nyt vain tarjoamisesta treffeillä, vaikka sitäkään ei toki ole, vaan siitä kun miesystävä on jotenkin omituisen tarkka siitä, että kaiken on mentävä tasan. Autoreissutkin on vastenmielisen hankalia, kun pitää muistella kumman autolla nyt mentiin minnekin ja oliko se matka niin pitkä, että nyt pitää mennä toisen autolla pari lyhyempää peräkkäin että "menee tasan", normiajot pitää mennä vuorotellen. Minulle on se ja sama, mennäänkö millä autolla ja kuinka monta kertaa, mutta jos miehen autolla on menty kerta enemmän tai pitempi matka ja mennään vaikka kahville niin mies vihjailee, että minun pitäisi nyt tarjota hänelle kahvit kun on menty hänen autolla enemmän. Minulle ei kuitenkaan ole tarjoamassa jos minä olenkin hänen logiikallaan "saamapuolella". On aikanaan kertonut, että hän ei naiselle tarjoa vain siksi, että naisystävä tai ilahduttaakseen, mutta jostakin palveluksesta voi kiitokseksi tarjota - no en tarjoa minäkään tietenkään hänelle koska sitä saa mitä tilaa, joten sikäli ihan sama, mutta erikoinen on suhtautuminen rahaan ja ihmisiin.
Onkä tämä jokin nykyajan ilmiö kun ei vielä nuoruudessa viime vuosituhannella tällaista ollut? Kumpikaan ei siis ole työtön tai muuta vastaavaa, joka olisi looginen selitys sentinvenytykselle ja autotkin ihan kunnollisia uusia, tosin eihän tuossa oikeastaan säästäväisyydestä ole kyse vaan jonkinlaisesta saituudesta ja haluttomuudesta antaa kenellekään mitään.
Kommentit (343)
Siis mikä tässä on nyt ongelma? Kumpikin maksaa osuutensa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisti, kontrollointia. Pitää sinut tuolla penninvenytyksellä varpaillasi.
Tietää, että alat jatkossa tehdä samoin ja laskea pennejä,
Seuraava.
Onko se kontrollointia jos mies ei anna naisen käyttää itseään taloudellisesti hyväkseen?
Mieshän se tässä on se lokki ja hyväksikäyttäjä. Ettekö te jotkut pölvästit osanneet lukea sitä kohtaa missä mies pitää kyllä huolen siitä jos on saamapuolella, että saa omansa, mutta jos ap on saamapuolella niin homma ei toimikaan enää samoin.
Tulee mieleen hauska juttu. Olin exän kanssa retkellä luonnonpuistossa ja reitin kuljettuamme päädyimme kahvilaan, jossa ex tarjosi minulle pitkin hampain kahvit sekä PUOLIKKAAN pullan. Ei siinä puolikkaassa pullassa sinällään mitään vikaa ollut. Ainoastaan se huvittaa, kuinka hankalaa se hänelle oli. Hänen autollaan oltiin ja hänen bensoilla. Retkeä aiemmin parina viikkona arki-illoin ex oli käymässä luonani ja söi valmistamani iltapalat hyvällä omalla tunnolla. Tarjoilin hänelle vähän enemmän kuin puolikkaan pullan. Ei ihan tasan mennyt, muttei se mitään. Jotkut miehet nyt on vaan pihejä. Ja kaikesta oppii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraava.
Onko se kontrollointia jos mies ei anna naisen käyttää itseään taloudellisesti hyväkseen?
Mieshän se tässä on se lokki ja hyväksikäyttäjä. Ettekö te jotkut pölvästit osanneet lukea sitä kohtaa missä mies pitää kyllä huolen siitä jos on saamapuolella, että saa omansa, mutta jos ap on saamapuolella niin homma ei toimikaan enää samoin.
Olet harvinaisen taukki jos et ymmärrä. Mies kyllä ajais vaikka äärettömyyksiin ton muijan autolla eikä omatoimisesti maksa mtn. Mut ku äijä maksaa NI heti ollaa vinkumassa takas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraava.
Olet harvinaisen taukki jos et ymmärrä. Mies kyllä ajais vaikka äärettömyyksiin ton muijan autolla eikä omatoimisesti maksa mtn. Mut ku äijä maksaa NI heti ollaa vinkumassa takas
Mitä ihmettä sä oikein sekoilet?
Miehelle jäänyt limsapullon jako tai jäätelön jako viivottimella lapsena päälle.
Jätä se lapsi ja ota mies.
Tasa-arvo on sitä että asiat jaetaan puoliksi ja että sukupuolia pitää kohdella samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihin ukon kanssa voi pitää hauskaa, muttei perustaa perhettä. Se pihiys nimittäin on myös tunteiden pihiyttä, ja isän ja äidin täytyy antaa rakkautta vaikka lapsi ei aina samalla mitalla vastaisikaan.
Win win siis koska perhe perustetaan koska nainen painostaa
Näinhän se nykymaailmassa usein on. Pihit ukot jäävät vaille naista, koska vela-naisia on vähemmän ja harvoin hekään pihiyttä rakastavat.
Samalaiset ensiaskeleet oli tapailutyypin kanssa. Minulla alkoi häviämään lompakosta rahaa. Tein kerran niin, että menin vessaan, ja tulinkin saman tien vessasta ulos, niin äijä jäi kiinni. Sillä oli kädet mun laukussani hamuamassa rahaa.
Tollaselle tyypille lainasin pariin otteeseen rahaa. Takaisin se ei maksanut ennen kuin vaatimalla vaadin.
Ensimmäisellä kerralla se selitti, että ei ole hänen tapaistaan tällainen ollenkaan, että laina jää maksamatta sovitusti.
Toisella kerralla se oli hemmetin vihaisen oloinen joutuessaan maksamaan takaisin.
Kolmannella kerralla se toi lainarahansa ja lainasta kiitollisena iski nyrkillä asuntoni ikkunan rikki.
Tällaista kehityskaarta sitten ap sinullekin tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen ihminen ei halua koskaan antaa mitään, ei myöskään itsestään. Sellainen on todella raskas kumppani pidemmän päälle, ja heillä on yleensä jokin sielullinen ongelma, empatiakyvyttömyys myös.
Muistan menneisyydestä yhden ystäväni tapauksen, hän seurusteli sellaisen erittäin pihin miehen kanssa myös. Viettivät kaikki viikonloput (asuivat ja työskentelivät eri paikkakunnilla) naisen luona, nainen syötti koko viikonlopun herkkuruoat miehelle, niin aamiaiset kuin muutenkin kaikki mitä viikonloppuna tarvittiin. Mies lähti käymään lenkillä ja ystävättäreni pyysi miestä tuomaan jonkun Sisupastilli askin tms koska oli ollut pientä köhää ja R-kioski oli miehen lenkin varrella. No juu, mies toi sen askin ja veloitti sentilleen, oliskohan siihen aikaan ollut jotain 62 senttiä, ystävätär joutui sitten pyöristämään pyynnöstä tuon 70 senttiin koska hänellä ei ollut 5 sentin kolikkoa,
Tällaiset esimerkin kaltaiset miehet pitävät kai kaikkia naisia äiteinään, joiden kuuluukin toimia emoina ja ruokkia heitä. Ja heidän oma rahansa on omaa taskurahaa ja tietysti äiti maksaa takaisin jos joutuu lainaamaan pojun taskurahoista omiin menoihinsa.
Nyt kiinnostaa ap:n tapauksen miehen horoskooppi... kauris?
Ettet vain seurustele veljeni kanssa? Hän on juuri tuollainen. On aina ollut ja sopivasti kuitenkin unohtanut jos itse hyötynyt jostakin. Ei hän siitä miksikään muutu kun jo yli 30v nykyisin. Eikä tuo ominaisuus eli pihiys ole naisessakaan sen parempi koska vain hakee hyötyä itselleen jopa läheistensä ollessa kyseessä.
En rupeaisi parisuhteeseen ikinä toisesta hyötyä hakevan kanssa. Mutta onneksi on löytynyt aivan toisenlainen nainen. Mitä veljeeni tulee niin on sinkku taas ja paljon syynä tuo luonne. Menivät esimerkiksi yhdessä silloisen naisystävänsä mummon hautajaisiin veljeni autolla. Veljeni vaati naisystävää maksamaan kaikki kulut autoilusta myöhemmin koska naisen meno. Kuitenkin oli itse vaatinut omalla autollaan lähteä matkaan. Vastaavia juttuja on historia täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti näitä nykyään riittää. Sekä miehissä, että naisissa. Mä luulen, että taustalla on ensinnäkin pelko siitä, että tulee käytetyksi, ja toisikseen se, että pelkää ettei tasa-arvo toteudu.
Oli miten oli, niin hyvin epäviehättävää tuollainen. Itselle täysi turnoff. En haluaisi niin köyhää kumppania, jonka pitää nipottaa joka pennistä. Onneksi oma mieheni ei ole tuommoinen tiukkapipo kitupiikki.
Kävin kerran treffeillä yhden samanlaisen vinkujan kanssa. Tavattiin baarissa ekaa kertaa ja suunnilleen toinen lause oli se miten kyseinen paikka on ylihinnoiteltu. Sitä kiinnosti kauheasti minun palkkani taso. Moneen kertaan varmisteli että tulihan kaikki juomat varmasti maksettua tasan puoliksi. Lähtiessä joi vielä minun lasistani jämät ettei varmasti mene mitään hukkaan. Ihan karmea tyyppi. No, nuo asiat eivät olleet ainoat minkä takia jäi sinne baariin vinkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ihan oikea tyyli. Miksi naisten pitäisi saada kaikki ilmaiseksi?
Kun miehen autolla on ajettu 5 km niin ei riitä että naisen autolla ajetaan 4,8 km?
Oikeastaan, jos oikein laskemaan ruvetaan, pitäisi ottaa huomioon myös reitin vaativuus, tien kunto ja keliolosuhteet. Rapaisella kelillä ja huonolla tiellä auto kuluu enemmän.
Onko otettu myös huomioon auton arvon aleminen /km?
Vierailija kirjoitti:
Nyt kiinnostaa ap:n tapauksen miehen horoskooppi... kauris?
Eiku ihan vaan pihi.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä tässä on nyt ongelma? Kumpikin maksaa osuutensa?
Ongelma on että AP ei pääse loisimaan miehen rahoilla.
Päinvastoin. Miehet alkavat aina vinkua vauvaa vaikka ensin muuta sovitaan.