Aikuinen miesystävä on pikkutarkka tasajakomies - nykyaikaako?
Kyse ei ole nyt vain tarjoamisesta treffeillä, vaikka sitäkään ei toki ole, vaan siitä kun miesystävä on jotenkin omituisen tarkka siitä, että kaiken on mentävä tasan. Autoreissutkin on vastenmielisen hankalia, kun pitää muistella kumman autolla nyt mentiin minnekin ja oliko se matka niin pitkä, että nyt pitää mennä toisen autolla pari lyhyempää peräkkäin että "menee tasan", normiajot pitää mennä vuorotellen. Minulle on se ja sama, mennäänkö millä autolla ja kuinka monta kertaa, mutta jos miehen autolla on menty kerta enemmän tai pitempi matka ja mennään vaikka kahville niin mies vihjailee, että minun pitäisi nyt tarjota hänelle kahvit kun on menty hänen autolla enemmän. Minulle ei kuitenkaan ole tarjoamassa jos minä olenkin hänen logiikallaan "saamapuolella". On aikanaan kertonut, että hän ei naiselle tarjoa vain siksi, että naisystävä tai ilahduttaakseen, mutta jostakin palveluksesta voi kiitokseksi tarjota - no en tarjoa minäkään tietenkään hänelle koska sitä saa mitä tilaa, joten sikäli ihan sama, mutta erikoinen on suhtautuminen rahaan ja ihmisiin.
Onkä tämä jokin nykyajan ilmiö kun ei vielä nuoruudessa viime vuosituhannella tällaista ollut? Kumpikaan ei siis ole työtön tai muuta vastaavaa, joka olisi looginen selitys sentinvenytykselle ja autotkin ihan kunnollisia uusia, tosin eihän tuossa oikeastaan säästäväisyydestä ole kyse vaan jonkinlaisesta saituudesta ja haluttomuudesta antaa kenellekään mitään.
Kommentit (343)
Syitä äijässä roikkumiseen ap?
Onko iso muna tai jsp? Esitätkö tavoiteltavaa muille kun sulle kelpaa millainen äijä tahansa kunhan sinkkuna ei vain pidettäisi sua reppanana?
Vierailija kirjoitti:
Itse elän sillä periaatteella, että seurasta jonka on itse saanut valita, ei ole lupaa esittää mitään valituksia.
On vain oikeus valita parempaa seuraa.Toista ihmistähän ei ole lupa muuttaa, jälleen kerran, voi vain valita itselleen parempaa seuraa.
Työkavereita ja sukulaisia ei voi valita itse ja sen vuoksi niistä on täysi valitusoikeus. Itse valituista kavereista ja puolisosta sen sijaan ei ole. Tästä syystä en suostu sellaisia valituksia kuuntelemaan kuin max. kerran, siinä kohtaa kerron sitten että "valitse parempaa seuraa." Jos sama ihminen yrittää uudelleen valittaa minulle siitä samasta itse valitusta kaverista/puolisosta, torppaan heti jo valitusyrityksen kertomalla että tästähän me jo puhuttiin.
Eli ihmettelen myös sitä, miksi tällä foorumilla viitsitään niistä ihan itse valituista kavereista/puolisoista jne. jatkuvasti valittaa...
Onko sulla ystäviä?
Kuulostaa aika raskaalta että sulle saa kertoa esim. parisuhdeongelmasta kerran ja se on sitten siinä. En itsekään jaksa kuunnella samaa vinkumista kerta toisensa jälkeen, jos asiaa ei edes yritetä muuttaa mitenkään. Mutta tuo kuulostaa jo aika karulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh, onneksi mulla on ihana miesystävä, joka tarjoaa mulle usein, mitä milloinkin, teatterilippuja, aterian ravintolassa tai kahvit. Hän on parempituloinen kuin minä. Mullahan ei siis olisi varaa yhtään mihinkään extraan, emmekä voisi käydä yhdessä missään, jos hän ei tarjoaisi. Jos tilanne olisi toisinpäin, niin toki mä silloin olisin tarjoava osapuoli. Teen meille sitten vastaavasti usein ruokaa, leivon ja siivoan myös hänen asunnollaan, koska mulla on aikaa, jota hänellä taas ei ole.
Tarkka olen kuitenkin siitä, että jos kysymyksessä on raha rahana, niin silloin tykkään, että ollaan sujut koko ajan. Miestä on käytetty taloudellisesti hyväksi entisessä liitossa, enkä halua, että hänelle tulee yhtään hyväksikäytetty olo.
Jos tilanne olisi toisin päin, mies ei ikinä ryhtyisi kodinhoitajaksi kuten sinä nyt
Ihanaaa taloudellinen kiitollisuudenvelka. <3
Vierailija kirjoitti:
En katselisi sekuntiakaan moista. Kyllä miehen pitää olla sen verran herrasmies että saa minut tuntemaan itseni naiseksi ja että muhun on valmis panostamaan.
Onneksi on varaa valita ja koskaan ei ole tullut moista moukkaa vastaan. :)
Minä tunnen itseni naiseksi vaikkei mies minuun rahallisesti panostakaan, mutta tuollaista viivottimella mittaamista ja oman edun ajamista en katsoisi päivääkään.
"Mies maksaa aina" ja "joka penni jaetaan aina tasan tarkkaan puoliksi"-ajatusmaailmojen väliin mahtuu myös tervehenkinen tasajako, jossa toinen voi jäädä välillä vaikka muutaman kympin miinukselle.
Avioliitossa sitten kaikki on yhteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muijia ärsyttää, kun nuoret miehet ovat feministejä ja eivät alistu maksamaan kaikkea naisen puolesta.
Ajat muuttuvat. Ja muijien on parasta tottua siihen, että jatkossa joutuvat maksamaan oman osuutensa. :)
Huh, jo oli aikakin. Loppuu meinaan se elatusmaksuista kitiseminen myös.
Tälle naurahdin. Miehet eivät lopeta elatusmaksuista uhriutumista koskaan.
Muistakaa:
Jos mies ei maksa molempien puolesta, on mies pihi.
Jos nainen ei maksa edes omiaan, nainen ei silti ole pihi.
Vierailija kirjoitti:
En katselisi sekuntiakaan moista. Kyllä miehen pitää olla sen verran herrasmies että saa minut tuntemaan itseni naiseksi ja että muhun on valmis panostamaan.
Onneksi on varaa valita ja koskaan ei ole tullut moista moukkaa vastaan. :)
Eli nainen = maksullinen, koska tunnet itsesi naiseksi kun mies maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Avioliitossa sitten kaikki on yhteistä.
Jos niin sovitaan.
Veikkaan että tuommoisen mielestä jos olisi lapsia ne saisi elää pyhällä hengellä ja parilla vaatteilla
Miesten kannattaa aina muistaa vanha kulunut slogan, joka on niin totta: "Happy wife, happy life". Pihien miesten on erittäin vaikeaa toteuttaa tuota elämänohjetta.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa:
Höpö, höpö. Parisuhteessa kulut jaetaan suunnilleen puoliksi, mutteivät tavalliset ihmiset mitään Exceliä siihen kulujen jakamiseen tarvitse. Onko tuo ap:n mies insinööri? Insinöörit ovat usein hiton pikkutarkkoja ja kyttäävät lukuja.
Vierailija kirjoitti:
Miesten kannattaa aina muistaa vanha kulunut slogan, joka on niin totta: "Happy wife, happy life". Pihien miesten on erittäin vaikeaa toteuttaa tuota elämänohjetta.
Se on hienoa, että te naiset olette kerrankin rehellisiä (nainen = maksullinen).
Tuo on kylläkin toisin päin. Rikas mies on onnellinen ilman vaimoakin, mutta samalla vaivalla voi ottaa vaimon kun siihen on varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muijia ärsyttää, kun nuoret miehet ovat feministejä ja eivät alistu maksamaan kaikkea naisen puolesta.
Ajat muuttuvat. Ja muijien on parasta tottua siihen, että jatkossa joutuvat maksamaan oman osuutensa. :)
Huh, jo oli aikakin. Loppuu meinaan se elatusmaksuista kitiseminen myös.
Tälle naurahdin. Miehet eivät lopeta elatusmaksuista uhriutumista koskaan.
Näin. Kannattaisi jättää ne lapset tekemättä. Laittakaa ne piuhat poikki, jos ette halua lapsia. Ja maksaa elareita. Mutta ei, miehen kikuliin ei saa koskea. Mallin pitää lentää.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa:
Se ei tee naisesta pihiä, jos mies tarjoaa.
Vierailija kirjoitti:
Kai punnitsette ruoankin, jonka teette ja puoliksi maksatte, ettei toinen syö enempää kuin toinenkaan?
Miehet syö enemmän kuin naiset. Syöty ruoka on punnittava ja lihanpalat esim. keitosta tai laatikkoruoasta laskettava, jotta menee kalliit ainekset tasan.
Omat hyllyt avo/avioliitossa jääkaappiin ja nimilaput tuotteisiin. Jos esim. syöt toisen jugurtin, ostat uuden tuotteen tilalle. Omat juusto ja leikkelepaketit, pidettävä kirjaa ettei toinen pölli viipaleita. Samoin leipäviipaleet.
Kumpi käyttää enemmän vessapaperia. Kävitkö kakkoshädällä tänään kahdesti, pidettävä kirjaa. Naiset pyyhkii pikkuhädän jälkeenkin. Laskettava käynnit. Kumpi sotkee enemmän, että menee pesuaineita jne.
-Kiltti ja kunnollinen-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa:
Jos nainen ei maksa edes omiaan, nainen ei silti ole pihi.Höpö, höpö. Parisuhteessa kulut jaetaan suunnilleen puoliksi, mutteivät tavalliset ihmiset mitään Exceliä siihen kulujen jakamiseen tarvitse. Onko tuo ap:n mies insinööri? Insinöörit ovat usein hiton pikkutarkkoja ja kyttäävät lukuja.
Onko noin?
Minusta vaikuttaa siltä, että kun mies tienaa enemmän, naiset alkavatkin haluta jakoa tulojen suhteessa. Ja oho, tilastotpa näyttävätkin naisten pariutuvan ylöspäin. Outo yhteensattuma...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa:
Jos nainen ei maksa edes omiaan, nainen ei silti ole pihi.Se ei tee naisesta pihiä, jos mies tarjoaa.
Mutta jos mies ei tarjoudu maksamaan molempien puolesta, puhumattakaan ettei tarjoutuisi maksamaan edes omiaan, mies todellakin olisi pihi.
Yhdellä työpaikalla oli yksi tämmöinen pihi ihminen. Varasti toisten ruokia jääkaapista. Ei tuonut koskaan kahvipakettia, mutta kahvia kyllä joi. Kun muut tilasivat pizzaa, tämä ei tietenkään tilannut,mutta söi ne pizzerian lähettämät makaroonit ja salaatti toisilta. Työpaikan bileissä joi toisten siiderit ja kaljaa ja lonkerot, ja loppuillasta,kun ihmiset oli kännissä, laittoi toisten juomia kylmän viileästi reppuunsa.
Huh, mun exä oli tuollainen. Juokse ja kovaa, älä katso taaksesi!