Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuinen miesystävä on pikkutarkka tasajakomies - nykyaikaako?

Vierailija
02.04.2025 |

Kyse ei ole nyt vain tarjoamisesta treffeillä, vaikka sitäkään ei toki ole, vaan siitä kun miesystävä on jotenkin omituisen tarkka siitä, että kaiken on mentävä tasan. Autoreissutkin on vastenmielisen hankalia, kun pitää muistella kumman autolla nyt mentiin minnekin ja oliko se matka niin pitkä, että nyt pitää mennä toisen autolla pari lyhyempää peräkkäin että "menee tasan", normiajot pitää mennä vuorotellen. Minulle on se ja sama, mennäänkö millä autolla ja kuinka monta kertaa, mutta jos miehen autolla on menty kerta enemmän tai pitempi matka ja mennään vaikka kahville niin mies vihjailee, että minun pitäisi nyt tarjota hänelle kahvit kun on menty hänen autolla enemmän. Minulle ei kuitenkaan ole tarjoamassa jos minä olenkin hänen logiikallaan "saamapuolella". On aikanaan kertonut, että hän ei naiselle tarjoa vain siksi, että naisystävä tai ilahduttaakseen, mutta jostakin palveluksesta voi kiitokseksi tarjota - no en tarjoa minäkään tietenkään hänelle koska sitä saa mitä tilaa, joten sikäli ihan sama, mutta erikoinen on suhtautuminen rahaan ja ihmisiin.

Onkä tämä jokin nykyajan ilmiö kun ei vielä nuoruudessa viime vuosituhannella tällaista ollut? Kumpikaan ei siis ole työtön tai muuta vastaavaa, joka olisi looginen selitys sentinvenytykselle ja autotkin ihan kunnollisia uusia, tosin eihän tuossa oikeastaan säästäväisyydestä ole kyse vaan jonkinlaisesta saituudesta ja haluttomuudesta antaa kenellekään mitään.

Kommentit (343)

Vierailija
121/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet hänen kanssaan o.O

Vierailija
122/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse elän sillä periaatteella, että seurasta jonka on itse saanut valita, ei ole lupaa esittää mitään valituksia.

On vain oikeus valita parempaa seuraa.

Toista ihmistähän ei ole lupa muuttaa, jälleen kerran, voi vain  valita itselleen parempaa seuraa.

Työkavereita ja sukulaisia ei voi valita itse ja sen vuoksi niistä on täysi valitusoikeus. Itse valituista kavereista ja  puolisosta sen sijaan ei ole. Tästä syystä en suostu sellaisia valituksia kuuntelemaan kuin max. kerran, siinä kohtaa kerron sitten että "valitse parempaa seuraa." Jos sama ihminen yrittää uudelleen valittaa minulle siitä samasta itse valitusta kaverista/puolisosta, torppaan  heti jo valitusyrityksen kertomalla että tästähän me jo puhuttiin.

Eli ihmettelen  myös sitä, miksi tällä foorumilla viitsitään niistä ihan itse valituista kavereista/puolisoista jne. jatkuvasti valittaa...

Niin. Sinun on ilmeisesti vaikea ymmärtää, että ihmisillä on tunteita, henkistä riippuvuutta, kaipuuta rakkauteen, pelkoja, kiintymystä, traumoja... ei kaikille ole niin helppoa vaan lopettaa suhdetta 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvottava ihmistyyppi. Siellä missä on piheyttä, on aina myös ahneutta.

Vierailija
124/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa se olla nykyajan ilmiö. Itse olen seurustellut kaksi kertaa elämässäni ja molemmat miehet olivat ihan sairaalloisen tarkkoja siitä, että kaikki menee sentilleen tasan. Hassua oli vieläpä, että molemmat olivat hyvätuloisia ja minä taas olin opiskelija, jolla ei ollut mitään tuloja tukien lisäksi. En kyllä jaksanut pitkää katsella kumpaakaan.

Vierailija
125/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noita oli jo kasarilla. Harvinaisuuksia, mutta heitä on joukoissamme ollut aina.

Mikäs siinä jos olisi yhtä tarkka, kun mä olen maksanut liikaa. Vaan sitähän ei ole tapahtunut ikinä. Mulla oli siis nuoruudessa kaveri tuommoinen tasarahatarkka eli pihi. 

Sitten yksi seurustelu.. mulla ei silloin vielä ollut autoa, joten toinen sitten heitteli mua sinne tänne. Oma ehtoisesti ilmestyi esim mun duuniin ja heitti sitten kotiin. Olin kiitollinen, jopa tarjosin rahaa niistä kerroista. Ei ekana ottanut... myöhemmin kyllä. Koska alunperin olin tarjonnut väärin, kun vaan bensarahaa tarjosin. Oikeat kulut olivat huoltoineen ja vakuutuksineen ihan jotain muuta.

Okei, vähennetään sitten ne ruuatkin, jotka mä tarjosin mun duunipaikalla.. Hän suostui pitkin hampain, kun ne oli TARJOTTUJA ruokia, hän ei pyytänyt. En mäkään pyytänyt yhtään kyytiä, hän ilmesty ja kuskas. Jotenkin automaattisesti menin kyytiin...

Laskeskeltiiin ja sitten laitettiin rahaa jakoon. Hän oli muistanut ottaa ruuissa myös mun henkilökunta alennuksen huomioon. :D Ihmetteli kun lopetin suhteen, meillä kun sujui just niin hyvin noiden rahojenkin kanssa. Moikka!

Sen jälkeen sitten löysinkin nykyiseni. eikä ole tehnyt tiukkaa elätellä vuoronperään toinen toistaan. Kaikki oli yhteistä alusta saakka ja nyttemmin talous on hyvässä kuosissa. Lähtökohdat ovat olleet lähes samat kuin urakehityskin. Ollaan suht järkeviä kuluttajia, eikä olla haksahdettu mihinkään erikoisuuksiin, kuten äkkirikastumiseen tai rahapeleihin..

Vierailija
126/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään yleinen nykyajan ilmiö, olet vain sattunut löytämään harvinaisen inhottavan yksilön. 

Pihit ihmiset pihistelevät muussakin kuin rahassa, kuten läheisyydessä, seksissä, hoivassa. Ja pitävät huolen siitä, etteivät anna mitään takaisin, ellei toinen kehtaa pyytää kuten he kehtaavat. Laita luiskaan ja etsi tolkun ihminen. 

Molemmat, aikuiset ihmiset maksavat reilusti omansa= inhottava yksilö. Näin naisilla.

Itse asiassa naisten palkat kautta linjan voitaisiin nostaa 20 prossaa korkeammiksi. Siinä sitä olisi tasajakoa.

Vierailija
127/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oikein hyvältä. Maksetaan kaikki puoliksi, niin se pitääkin mennä. Ap on ihme nillittäjä. 

Vierailija
128/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän sinun tarvitse miettiä ja huolehtia yhtään mistään, kun toinen tekee laskemmat puolestasi. Ole vaan ja nauti elämästä. 

Vierailija
129/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvottava ihmistyyppi. Siellä missä on piheyttä, on aina myös ahneutta.

Itse olet kuvottava. Haluat vaan lokkeilla.

Vierailija
130/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex oli tuollainen. Pihisteli omiaan ja ahnehti muilta. Hävetti kylässä kun söi tarjottavia kuin hevonen ja vastavierailulle ei olisi ostanut tarjottavia ellen minä ostanut. Sitten iloitsi kun vieraat ei syöneet kaikkia vaan sai syödä loput MINUN ostamat. Ihan uskomaton tapaus ja näitä esimerkkejä olisi kymmeniä. Lopulta kyllästyin itsekkääseen itaraan energiasyöppöön ja vaihdoin normaaliin tasa-arvoiseen jolle on oikeasti kiva leipoa ja laittaa ruokaa kun hän haluaa myös ilahduttaa arkeani eikä laske kuka antoi mitä ja kuka maksoi mitä. Enkä itsekään tunne että lompakollani loisitaan. Tasan menee ilman numeron tekemistä asiasta. 

Vierailija
131/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma sulla on hoitaa asiat puoliksi?

Vierailija
132/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihin ukon kanssa voi pitää hauskaa, muttei perustaa perhettä. Se pihiys nimittäin on myös tunteiden pihiyttä, ja isän ja äidin täytyy antaa rakkautta vaikka lapsi ei aina samalla mitalla vastaisikaan.

Vierailija
133/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti, kontrollointia. Pitää sinut tuolla penninvenytyksellä varpaillasi.

Tietää, että alat jatkossa tehdä samoin ja laskea pennejä,

Seuraava.

Vai niin. 

On myös voitu opettaa kotona. Jopa niin että tulee selkään, ellet toimi näin.

Antakaa nyt vähän armoa ihmisille.

Tollo ukko mutta ystäville sallitaan tollous. Mies pitää valita vähän tarkemmin.

Vierailija
134/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminsti tarjoaa miehelle kuten ennen sovinistit tarjos naisille.

Vierailija
135/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävää naista harmittaa kun joutuu maksamaan ja tekemään oman osuutensa eikä enää pääse teettämään ja maksattamaan kaikkea miehellä. 

Luuleeko naiset että tämä naisten vaatima tasa-arvo on vain buffet pöytä mistä poimitaan vain naisia hyödyttävä asioita? Itsehän naiset tasa-arvoa vaatii niin mikäs siinä tasa-arvossa nyt sitten on ongelma?

Kun näitä miesten kommentteja palstalta lukee, alkaa ymmärtää ikisinkkumiesten olemuksen. Sairaalloinen pihiys on normi ja tehdään numero palveluksista, ettei vaan jäädä "häviölle". Samalla halutaan hyötyä toisista ja käytetään omaa ja toisen energiaa tyhjänpäiväiseen pilkunviilaamiseen. Väitän, että tällainen mies laskee tasan tarkkaan myös tunne-elämän asiat, fyysiset ja sosiaaliset asiat, ettei vaan jää häviölle, mieluummin pääsee voitolle. Toinen siinä sitten uupuu ja lopulta lähtee. Sitten ulistaan kun ei kiltti ja kunnollinen kelpaa.

Se, ettette halua tätä ymmärtää, on ikisinkkuutenne syy. 

Vierailija
136/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihin ukon kanssa voi pitää hauskaa, muttei perustaa perhettä. Se pihiys nimittäin on myös tunteiden pihiyttä, ja isän ja äidin täytyy antaa rakkautta vaikka lapsi ei aina samalla mitalla vastaisikaan.

Win win siis koska perhe perustetaan koska nainen painostaa

Vierailija
137/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olis jos vaan tarjoutuisit maksaan kaiken niin jää se sentin venytys.

M

Lokki

Miehelle aika perus olemus. 

Vierailija
138/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin asioiden on syytä mennä melko tasan ajan- ja rahankäytön suhteen, mutta tuo mies kuulostaa vain rasittavalta nillittäjältä.

N40

Vierailija
139/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneekö orkut tasan? Kokkailetteko vuorotellen? 

Noi orkut vois kyl alkaa laskemaan, tulis pihille ukolle hommia. Tai sit pihi ukko olis vaan tyytyväisenä hiljaa, että saamapuolellahan ollaan. Oon itse tän kokenut. Enkä ikinä enää pihiä pihtaria huoli. 

Vierailija
140/343 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävää naista harmittaa kun joutuu maksamaan ja tekemään oman osuutensa eikä enää pääse teettämään ja maksattamaan kaikkea miehellä. 

Luuleeko naiset että tämä naisten vaatima tasa-arvo on vain buffet pöytä mistä poimitaan vain naisia hyödyttävä asioita? Itsehän naiset tasa-arvoa vaatii niin mikäs siinä tasa-arvossa nyt sitten on ongelma?

Kun näitä miesten kommentteja palstalta lukee, alkaa ymmärtää ikisinkkumiesten olemuksen. Sairaalloinen pihiys on normi ja tehdään numero palveluksista, ettei vaan jäädä "häviölle". Samalla halutaan hyötyä toisista ja käytetään omaa ja toisen energiaa tyhjänpäiväiseen pilkunviilaamiseen. Väitän, että tällainen mies laskee tasan tarkkaan myös tunne-elämän asiat, fyysiset ja sosiaaliset asiat, ettei vaan jää häviölle, mieluummin pääsee voitolle. Toinen siinä sitten uupuu ja lopulta lähtee. Sitte

Loppuu laskeminen jos pihin miehen kanssa lasketaan ihan kaikki tasan kotitöistä lähtien.. Pihi mies haluaa vain ja ainoastaan hyötyä toisesta. Oli se sitten rahallista hyötyä tai jotain muuta. Näitä miehiä on valitettavasti enemmän mitä annetaan ymmärtää. Miehinen elättäjämyytti saisi jo viimein murtua. Se on pelkkä legenda. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi