Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, joilla kellon siirto vaikuttaa voimakkaasti oloon tai jopa terveyteen?

Vierailija
01.04.2025 |

Varsinkin kesäaikaan siirto on itselleni myrkkyä.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunti?  Eikö siihen nyt totu vuorokaudessa? Oletteko matkustelleet.  ?  Outoa, jos tunnista kiinni.

Kuule ei, en enemmälti nykyään myöskään matkustele univaivojeni kanssa. Niin onpa helvetin kiva kun on kotonaan kuitenkin pakko ropeltaa unirytmiä. Ei auta edes työvuoroja sumplata kun lapsilla kouluun meno.

Anna kun arvaan, olet itse niitä jotka nukkuvat vaikka liikennemelussa seisaaltaan..

Vierailija
22/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä porukasta ei sitten olisi niihin hommiin jossa hypätään aamukoneeseen ja mennään johonkinpäin eurooppaa.

Tätä tehneenä voin kertoa että tunnin siirto sinne tai tänne ei tunnu missään. Kolme tuntia tai enemmän ja usein syö miestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä pienet ongelmat jollain jos joku tunnin siirto sinne tänne vaikuttaa yhtään mihinkään. Itse en edes huomannut että kelloja siirrettiin kuin vasta nyt kun luin tämän aloituksen otsikon 

Vierailija
24/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä porukasta ei sitten olisi niihin hommiin jossa hypätään aamukoneeseen ja mennään johonkinpäin eurooppaa.

Tätä tehneenä voin kertoa että tunnin siirto sinne tai tänne ei tunnu missään. Kolme tuntia tai enemmän ja usein syö miestä.

No kato ei olisi. Ohoh ihmiset on erilaisia, ei olis ikinä uskonut! Äly voisi sanoa että jos sulla olisi asian kanssa ongelmia niin et olisi tuohon työhön alunperinkään ryhtynyt, mutta ilmeisesti sitä ei kuitenkaan kysytä yhtä paljon kuin joustavuutta unen kanssa...

Onko sulla ylipaino-ongelmia? Itsehän en ymmärrä niitä, sillä olen aina ollut hoikka eikä kukaan muukaan voi siksi olla taipuvainen lihomaan. 

Vierailija
25/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, siis ihan kauheeta kun kokonaisella tunnilla siirrettiin. En pysty hengittämään. 

Onneksi en joutunut esim. matkustamaan Englantiin kun olisi varmasti henki mennyt siihen kahden tunnin aikaeroon.    

Lomareissuilla aikatauluilla ei ole niin väliä ja voi nukkua tarvittaessa pidempään. Jos kärsii univaikeuksista ja kellonsiirrosta, niin tuskin tekee työtä jossa matkustetaan paljon. 

Vierailija
26/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kato ei olisi. Ohoh ihmiset on erilaisia, ei olis ikinä uskonut! Äly voisi sanoa että jos sulla olisi asian kanssa ongelmia niin et olisi tuohon työhön alunperinkään ryhtynyt, mutta ilmeisesti sitä ei kuitenkaan kysytä yhtä paljon kuin joustavuutta unen kanssa...

Onko sulla ylipaino-ongelmia? Itsehän en ymmärrä niitä, sillä olen aina ollut hoikka eikä kukaan muukaan voi siksi olla taipuvainen lihomaan. 

Tämä. Mäkään en viitsi ymmärtää miten jotkut vaan lihoo eikä saa painoaan pysymään kurissa. Siis sehän on superhelppoa pysyä 55 kiloisena vanhaksi asti! Siis miten ne ei osaa?

Vierailija
27/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älyä ilmeisesti ollut kun on maailmalla tarvittu ja kroppa on atleettinen kiitos kysymästä.

Vierailija
28/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäaikaan siirtyminen ei haitannut yhtään. Syksyllä talviaikaan siirtymisessä menee toista viikkoa tottumiseen. Aiheuttaa lievää ärtymystä ja haukottelua. 

Vierailija
29/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa mulla tosi voimakkaasti. Ja varmasti osittain vaikutukset on myös psyykkisiä. Tuntuu että aina on vatsa sekaisin koko viikon, yleensä mulla suoli toimii kuin kello, mutta nytkin viime yönä heräsin, kun piti lähteä vessaan. Tätä ei tapahdu normaalisti koskaan.

Matkustellessa kellojen siirto on mulle paha, mutta siinä tunti ei vaikuta niin paljon, kun lomalla saa elää erilaista rytmiä. Sen sijaan mannerten välisiä matkoja en enää nykyään tee, kun en vain noista aikaeroista toivu helposti ja menee loma ihan siihen.

Vierailija
30/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älyä ilmeisesti ollut kun on maailmalla tarvittu ja kroppa on atleettinen kiitos kysymästä.

"Maailmalla tarvittu" = huolit sitten sen matkahomman, jota moni muu ei mm. täällä kerrotuista syistä halua. Kai ymmärrät miksi matkustamisesta työssä yleensä maksetaan ekstraa? Vai iskikö siihenkin rajoitteet? 

Vierailija
31/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukahtamisongelman takia tuo ajan siirtely ärsyttää piip paljon. Ja kun tuolle siirtelylle ei voi itse mitään niin se ärsyttää lisää. Turha ja haitallinen ajan siirtely jota ei saa pois ikinä.

Jep. Muutenkin on vaikeuksia nukkumisen kanssa ja tämä ei paranna sitä yhtään.

Ei järjen hiventäkään tässä touhussa. Ne, jotka haluaa herätä aikaisin voisivat tehdä sen ihan itse ja lopettaa koko kansan kiusaamisen.

Ei yhtään ajatella sitä kuinka paljon tämä häiritsee vaikka nyt joidenkin lääkkeidenkin oton kanssa. Esimerkkejä kyllä riittää.

Ja kaikki vain sen takia, että joku random toimistorotta voi ulkoilla yhden tunnin valoisassa enemmän! Mitä se ei oikeasti kuitenkaan tee.

Ei kellojen siirtelyn lopettaminen ole jostain suomalaisesta toimistorotasta kiinni vaan Brysselissä on niin paljon asioita käsiteltävänä muutenkin ettei noita eteläisempiä maita kiinnosta pätkääkään koko asia, heillä on sitä valoa ja aurinkoa niin paljon läpi vuoden että heille yks hailee= ei oteta käsittelyyn. Suomi on yrittänyt saada siirtelyn loppumaan mutta asia tosiaan mapissa Ö.

Vierailija
32/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukahtamisongelman takia tuo ajan siirtely ärsyttää piip paljon. Ja kun tuolle siirtelylle ei voi itse mitään niin se ärsyttää lisää. Turha ja haitallinen ajan siirtely jota ei saa pois ikinä.

Jep. Muutenkin on vaikeuksia nukkumisen kanssa ja tämä ei paranna sitä yhtään.

Ei järjen hiventäkään tässä touhussa. Ne, jotka haluaa herätä aikaisin voisivat tehdä sen ihan itse ja lopettaa koko kansan kiusaamisen.

Ei yhtään ajatella sitä kuinka paljon tämä häiritsee vaikka nyt joidenkin lääkkeidenkin oton kanssa. Esimerkkejä kyllä riittää.

Ja kaikki vain sen takia, että joku random toimistorotta voi ulkoilla yhden tunnin valoisassa enemmän! Mitä se ei oikeasti kuitenkaan tee.

Ei kellojen siirtelyn lopettaminen ole jostain suomalaisesta toimistorotasta kii

Kuule. Kyllä se itseasiassa on. Suomalaiset voisivat sen lopettaa ihan milloin tahansa eu:sta huolimatta. Mutta päättäjät eivät halua.

Vierailija
33/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäaikaan siirtyminen on mulle aina vaikeeta. On taas ollut ihan töttöröö olo koko alkuviikon. Vähistä unista kun nipistetään tunti pois niin se vaje ei ihan heti tasaudu. La-su yönä nukuin 4,5 tuntia, kun normaalisti nukkuisin 5,5 tuntia työpäivien välissä. Viime yönä nukuin 5 tuntia. Mulla on erittäin tiukka sisäinen kello eikä se helpolla salli muutoksia. Vapaapäivinä se ei niin haittaa, mutta työpäivinä kyllä.

Vierailija
34/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkkiä valoisaa onkin paljon pidempään, talviaikaan siirryttäessä pimeys tulee yhtäkkiä paljon aikaisemmin ja molempina vuodenaikoina valon määrä muuttuu muutenkin suuresti. Ei ihme että vaikuttaa moneen vahvasti. Kellojen siirtely on kyllä yksi typerimmistä asioista nyky-yhteiskunnassa.

Vierailija
35/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kuolemanväsynyt nyt taas, kun joutuu heräämään tuntia normaaliaikaa aiemmin. Aamut on taas hämärämpiä, joten kroppa ei herää senkään takia. Kesäaika on yhtä helvettiä, kun pitää elää tuntia normaalia aiemmassa rytmissä, tämä on aamu-uniselle yhtä painajaista ollut aina enkä vielä nelikymppisenäkään ole tottunut kesäajassa elämiseen.  

Vierailija
36/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta kelloja saisi siirtää vaikka useemman tunnin joka viikko sinne tänne eikä vaikuttaisi mihinkään 

Vierailija
37/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätkää lampaat! Aika on vain illuusio! 

Vierailija
38/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellako tunti joillekin niin merkityksellinen! Luulen , että aika harva kuitenkin kärsii.

Vierailija
39/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😅 Tunne-elämältäsi olet näköjään kuin pieni huomionkipeyttään uhoava lapsi. Älyä on suurimmalla osalla aivan tarpeeksi elämänlaatua ja yleistä pärjäämistä ajatellen, paljon yleisempää onkin tuo henkisen kehityksen jääminen syystä tai toisesta matalalle tasolle. -eri

Vierailija
40/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellako tunti joillekin niin merkityksellinen! Luulen , että aika harva kuitenkin kärsii.

On sillä aika hemmetin iso merkitys, että kun normaalisti heräät töihin kuuden aikaan, niin yhtäkkiä sinun pitääkin herätä jo viideltä. Ja ei, sillä ei ole merkitystä mihin aikaan käy nukkumaan, kun joudut heräämään luonnottoman aikaisin.