Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, joilla kellon siirto vaikuttaa voimakkaasti oloon tai jopa terveyteen?

Vierailija
01.04.2025 |

Varsinkin kesäaikaan siirto on itselleni myrkkyä.

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kevätpuoli ei vaikuta, se on syksyllä.

Vierailija
2/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut hyvin väsynyt siitä asti. Näytänkin väsyneeltä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä pyörryttää ja v.....taa.

Vierailija
4/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa, on kuin puolikrapulainen olo

Vierailija
5/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se vaikuttaa, jos ihan joka päivä herää samaan aikaan. Todella harvalla näin on.

Vierailija
6/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain heti kun kesäaikaan siirryttiin niin olo parani välittömästi.

Vierailija
7/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän vaikuttaa viikonloppuvalvominen

Vierailija
8/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Unirytmi meni ihan sekaisin vaikka ajattelin, että ei menisi tällä kertaa. Niin siinä vaan käy joka kerta. Nyt väsyttää ihan älyttömästi kun olen nukkunut liian vähän. Pysyvä aika olisi paras. Minusta tämä on aika ilkeää ihmisten kiusaamista.

Vierailija
9/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti?  Eikö siihen nyt totu vuorokaudessa? Oletteko matkustelleet.  ?  Outoa, jos tunnista kiinni.

Vierailija
10/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelette vaan ja psyykkaatte itseänne asialla. Ei se mitään oikeasti vaikuta.

Vierailija
11/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahtamisongelman takia tuo ajan siirtely ärsyttää piip paljon. Ja kun tuolle siirtelylle ei voi itse mitään niin se ärsyttää lisää. Turha ja haitallinen ajan siirtely jota ei saa pois ikinä.

Vierailija
12/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaikuttaa siten, että inhottaa ajatus kellonajan vääristämisestä vain jotta työmuurahaisista saisi enemmän tehoa irti.

Vierailija
13/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä varsinkin kesäaikaan siirtyminen vaikuttaa kun pitää herätä tuntia aiemmin ja en ole aamuvirkku, menee useampi viikko totutellessa mut tätä tää on.

Vierailija
14/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkaväkimiinat kieltävän sopimuksen ratifiointi pannaan kohta roskiin, mutta tätä järjetöntä sopimista edelleen noudatetaan vaikka kansalaiset ovat taistelleet sitä vastaan jo kymmeniä vuosia.

Vierailija
15/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunti?  Eikö siihen nyt totu vuorokaudessa? Oletteko matkustelleet.  ?  Outoa, jos tunnista kiinni.

Täällä yksi, jolle vaikuttaa tuntikin. Tämä kesäaika on jostain syystä parempi. Syksyllä vaikuttaa uneen todella paljon, vaikka en ole edes työelämässä. Mutta se valo/pimeys tekee sen, veikkaan. Matkustelen myös, ja aikaerot on helv...stä. Ei oo kyllä kivaa, mutta siihen on tottunut. Näin me ollaan erilaisia. Ei ole outoa.

Vierailija
16/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

DingDong...

Vierailija
17/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikinen kerta oli siirto kesä-tai talviaikaan. Menee aina kuukausi että keho saa kiinni uudesta rytmistä. Tämän siirtely  voisi minun puolesta lopettaa, siitä ei näillä Suomen oloilla, talvella pimeää, kesällä valoisaa, ole yhtikäs mitään apua yhtään mihinkään. Saadaan vain ärtyneitä ihmisiä. Nuorena matkustelin ja jet lag oli sellainen että kärsin siitäkin kuukauden, yksikään viikon tai kahden loma ei ollut rentouttava, vaan kärsimystä. Osa ihmisistä tarvitsee rutiinit ja heräämisen aina tiettyyn aikaan.

Vierailija
18/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, siis ihan kauheeta kun kokonaisella tunnilla siirrettiin. En pysty hengittämään. 

Onneksi en joutunut esim. matkustamaan Englantiin kun olisi varmasti henki mennyt siihen kahden tunnin aikaeroon.    

Vierailija
19/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukahtamisongelman takia tuo ajan siirtely ärsyttää piip paljon. Ja kun tuolle siirtelylle ei voi itse mitään niin se ärsyttää lisää. Turha ja haitallinen ajan siirtely jota ei saa pois ikinä.

Jep. Muutenkin on vaikeuksia nukkumisen kanssa ja tämä ei paranna sitä yhtään.

Ei järjen hiventäkään tässä touhussa. Ne, jotka haluaa herätä aikaisin voisivat tehdä sen ihan itse ja lopettaa koko kansan kiusaamisen.

Ei yhtään ajatella sitä kuinka paljon tämä häiritsee vaikka nyt joidenkin lääkkeidenkin oton kanssa. Esimerkkejä kyllä riittää.

Ja kaikki vain sen takia, että joku random toimistorotta voi ulkoilla yhden tunnin valoisassa enemmän! Mitä se ei oikeasti kuitenkaan tee.

Vierailija
20/86 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan se vaikuttaa, jos ihan joka päivä herää samaan aikaan. Todella harvalla näin on.

Useimmilla työt alkaa aina samaan aikaan. Sen takia myös herätyskello soi yleensä samaan aikaan.