Iltalehti: "Miksi kiltti mies ei kelpaa"
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/777f815a-ce8b-4ec7-a82b-db089bc1fde8
Kiinnostaisi tietää miksi , mutta juttu on maksumuurin takana 😒 Voisiko joku kertoa?
Kommentit (421)
Yksi lapsi lisää ja äidille jää vastuu perheestä. Kiltti on vastuuton kun vaatii muita aina päättämään.
Itteään kiltiksi tituleeraavat miehet eivät ole kilttejä vaan jotain päinvastaista, siks ne ei kelpaa. Eikös se eräs Moritzikin väittänyt itseään kiltiksi kun naisia kalasteli.
Naiset on hyviä kertoo millasta miestä EIVÄT halua mutta koskaan en ole kuullut millaisen haluaisivat jos ulkonäköä ei saa mainita.
Vähän kuin lapsi joka haluaa leivän muttei sano pitäisikö olla vaalea vai tumma, paahdettu vai ei, voilla vai ilman, leikkele vai ei, juustolla vai ilman... ja voi loputtomiin jatkaa
Vierailija kirjoitti:
Mutta miten jostakusta - miehestä tai naisesta - tulee liian kiltti? Väittäisin omasta kokemuksesta ja elämääni pitkään mietittyäni, että kasvatuksella on siinä iso merkitys. Jos lasta alistetaan jatkuvasti ja kaikki hänen osaamisensa mitätöidään ja hän saa kuulla vanhemmiltaan vain arvostelua, hänelle kehittyy hyvin negatiivinen kuva itsestään. Kilttiys on selviytymiskeino, jolla hän yrittää tulla toimeen muiden ihmisten kanssa. Hän pitää itseään muita huonompana ja yrittää miellyttämällä ja mukautumalla "ostaa" itselleen hyväksyntää. Hänestä voi myös kehittyä passiivinen, koska hän häpeää osaamattomuuttaan eikä välttämättä ole edes hyvä kommunikoimaan. Liika kilttiys ei siis välttämättä eikä useinkaan ole ehdoin tahdoin hankittu ominaisuus.
Kiltteys on perinteisesti ollut naisten "helmasynti". Tyttöjä on kasvattamalla kasvatettu kilteiksi. Lopputuloksena katkeria vanhoja naisia, kun vaikka kaikkea teit, kukaan ei arvostanut.
Terve itsekkyys ja itsetunto ovat ratkaisevia asioita miehille ja naisille.
Vierailija kirjoitti:
Yksi lapsi lisää ja äidille jää vastuu perheestä. Kiltti on vastuuton kun vaatii muita aina päättämään.
Se ei ole vaatimus saada muut päättämään jos kysmys on itselle "ihan sama". Naisethan aina haluaa sitä sun tätä turhaa millä ei oikeasti ole mitään väliä.
"Mennäänkö lomalle?" "Iha sama, päätä sinä"
"Olisko reissu Espanjaan vai Portugaliin?" "Ihan sama, päätä sinä"
"Syödäänkö ruuan kanssa perunoita vai perunamuusia?" "Ihan sama, päätä sinä"
"Olisko sohva tyynynä parempi viinin vai burgundin punainen?" "Etkö sinä vieläkään ymmärrä että ihan sama, päätä sinä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miten jostakusta - miehestä tai naisesta - tulee liian kiltti? Väittäisin omasta kokemuksesta ja elämääni pitkään mietittyäni, että kasvatuksella on siinä iso merkitys. Jos lasta alistetaan jatkuvasti ja kaikki hänen osaamisensa mitätöidään ja hän saa kuulla vanhemmiltaan vain arvostelua, hänelle kehittyy hyvin negatiivinen kuva itsestään. Kilttiys on selviytymiskeino, jolla hän yrittää tulla toimeen muiden ihmisten kanssa. Hän pitää itseään muita huonompana ja yrittää miellyttämällä ja mukautumalla "ostaa" itselleen hyväksyntää. Hänestä voi myös kehittyä passiivinen, koska hän häpeää osaamattomuuttaan eikä välttämättä ole edes hyvä kommunikoimaan. Liika kilttiys ei siis välttämättä eikä useinkaan ole ehdoin tahdoin hankittu ominaisuus.
Kiltteys on perinteisesti ollut naisten "helmasynti". Tyttöjä on kasvattamalla kasvatettu kilteiksi. Lopputuloksena katkeria vanhoja naisia, kun vaikka kaikkea teit, kukaan ei arvostanut.
Terve itsekkyys ja itsetunto ovat ratkaisevia asioita miehille ja naisille.
Mitähä kaikkea nämä naiset sitten teki kun kukaan ei arvostanut? Oliskohan jotaki naisten turhuuksia millä ei oo mitää väliä.
"Pesin kaikki pihakivetkin kahesti päivässä hammasharjalla muun siivouksen jälkeen eikä kukaan arvostanut"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder on täynnä yh-roskaa, joka luulee, että on jonkun muun homma elättää heidän äpäränsä :D sinne vaan jonon jatkoksi
Eipä uskoisi, että vielä tänäkin päivänä joku puhuu viattomasta lapsesta "äpä*ränä"
Luulisi tuonkin moukkamaisuuden jääneen jo historiaan. Lapsi ei koskaan ole syyllinen siihen, ettei isänsä välittänyt hänestä paskan vertaa.
Ja en lakkaa ihmettelemästä, miksi se yh joka sentään yrittää huolehtia siitä lapsesta, jonka toinen vanhempi (yleensä isä) ei välttämättä lapsestaan piittaa, on se tarinan pahis???
Eikö jo olisi aika osoittaa syyttävällä sormella sitä osapuolta, joka ei jälkikasvustaan huolehdi?
Joo joo, en ole yh,enkä ole koskaan ollutkaan, mutta ärsyttää, että lapsia haukutaa
"Mutta kuka sen mahtavan laatuisän hyväksyi puolisoksi? Naisella on aina lopullinen sana (Suomessa), että tuleeko lapsia vai ei."
Jaa jaa, naisen syy naisen vika. Jälleen kerran. On tää jännä, miten miehet aina ja edelleen päästetään vastuusta...
Miehen vika ei ole se, että ei huolehdi lapsestaan, koska nainen valitsi? Huomaatko mitään ristiriitaa?
Vierailija kirjoitti:
Parempi tapa on ostaa kerran kuukaudessa 150:llä puoli tuntia aikaa tsekkiopiskelijalta. Siitä tulee hyvä mieli.
Vaihtoehto on olla naimisissa suomalaisen ei-niin-hyvännäköisen muhkun kanssa jolta saa myöskin kerran kuukaudessa meh-seksiä ja sen lisäksi sitä täytyy sietää päivittäin.
Ei ole vaihtoehto. Pysyttele maksullisissa, jookos!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen kilttimies olisi sitten iisänä, pitäähän lapsille osata välillä jyrähtää. Vai jääkö sekin homma sitten kokonaan äidille?
Ei miehet halua lapsia, ne on naisten höpötyksiä.
Miksi kuvittelet tietäväsi tämän kaikkien miesten puolesta? Tunnen monia miehiä, jotka nimenomaan ovat halunneet lapsia. Yksikin on halunnut niitä lapsesta asti. Kun onnittelin siitä, että vihdoin on tullut isäksi, hän vastasi: iskä oon ollut aina, nyt mulla on myös lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen kilttimies olisi sitten iisänä, pitäähän lapsille osata välillä jyrähtää. Vai jääkö sekin homma sitten kokonaan äidille?
Miksi kuvittelet tietäväsi tämän kaikkien miesten puolesta? Tunnen monia miehiä, jotka nimenomaan ovat halunneet lapsia. Yksikin on halunnut niitä lapsesta asti. Kun onnittelin siitä, että vihdoin on tullut isäksi, hän vastasi: iskä oon ollut aina, nyt mulla on myös lapsi.
Aina sitä voi itselleen valehella kuten on naiselle tehnyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein meillä kilttimiehillä kuten minulla on varmaan aika pienimutoinen ja persoonattomalta vaikuttava elämä. Siksi naisen pitää raahata meitä kaikkialle, jos erehtyy suhteeseen kanssamme. Ei me todellisuudessa mihinkään haluta, mutta ollaan nyt mieliksi.
Itse olen ruvennut opettelemaan sitä, että ihan oikeasti sanon etten halua keikalle, ravintolaan, matkoille tai mihinkään muuallekaan. Ne ovat mitä hirveimpiä tapoja viettää aikaa. Haluan vain käydä salilla ja kävelyllä ja lukea kirjoja, en halua sählätä mitään ylimääräistä.Ja sitten nainen jättää koska "ette tee mitään yhdessä". Toisaalta se jättää myös koska "aina hänen pitää järjestää sulle viihdykettä".
Naiset nyt vaan on tyhmiä eikä tajua että heidän haluamansa keikka/loma/joku muu turhake nyt ei vaan kiinnosta miestä.
Nainen on tyhmä, kun ei tajuu, mitä mies haluu, vaikka mies ei kerro, mitä haluu. No just. Tämäkö sitä kuuluisaa miehen "logiikkaa"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään ole. Mutta jos alkaa tuntua, että aina ajautuu samanlaisiin tilanteisiin, kannattaa aloittaa itsereflektiosta sen sijaan, että syyttelisi kollektiivisesti kaikkia muita. Naiset ovat pääsääntöisesti tässä aivan huikeasti parempia.
Itse havainnut miehenä jonka taustalla juuri tiukahko kuri kotona ja turvattomuutta ja koulukiusaamista, että se tarve miellyttää ja pitää kiinni kun on naisen saanut, on ollut hyvin tehokas tapa saada itsestään aikuisuudessa löytynyt voima ja maskuliinisuus aina katoamaan suhteiden aikana kun ei ole ollut rohkeutta pitää kiinni omista rajoistaan ja hyväksynyt huonon käytöksen toiselta ja jopa edistänyt sitä yrittämällä pitää toisesta kiinni tällaisina hetkinä. Tavallaan se että luottaisi oman tunteen olevan riittävän hyvä syy pistää stoppi asioille jotka eivät tunnu hyvältä voisi auttaa monessa kohtaa, p
Itsekunnioitus on kaikkien suhteen tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein meillä kilttimiehillä kuten minulla on varmaan aika pienimutoinen ja persoonattomalta vaikuttava elämä. Siksi naisen pitää raahata meitä kaikkialle, jos erehtyy suhteeseen kanssamme. Ei me todellisuudessa mihinkään haluta, mutta ollaan nyt mieliksi.
Itse olen ruvennut opettelemaan sitä, että ihan oikeasti sanon etten halua keikalle, ravintolaan, matkoille tai mihinkään muuallekaan. Ne ovat mitä hirveimpiä tapoja viettää aikaa. Haluan vain käydä salilla ja kävelyllä ja lukea kirjoja, en halua sählätä mitään ylimääräistä.Ja sitten nainen jättää koska "ette tee mitään yhdessä". Toisaalta se jättää myös koska "aina hänen pitää järjestää sulle viihdykettä".
Naiset nyt vaan on tyhmiä eikä tajua että heidän haluamansa keikka/loma/joku muu turhake nyt ei vaan kiinnosta miestä.<
Nainen on tyhmä, kun ei tajuu, mitä mies haluu, vaikka mies ei kerro, mitä haluu. No just. Tämäkö sitä kuuluisaa miehen "logiikkaa"?
No voi jee. Jos joku ei sano mitä haluaa niin silloin tämä ei halua mitään. Ymmärrätkö?
"Jos nainen haluis olla erossa ja tapailla muita mutta tulis sit takas sanoen että haluaaki olla vaan mun kanssa ni käskisin painua vidduun.*
Aha. Mut miehenä sekö on sinust ok?
Vierailija kirjoitti:
Naiset on hyviä kertoo millasta miestä EIVÄT halua mutta koskaan en ole kuullut millaisen haluaisivat jos ulkonäköä ei saa mainita.
Vähän kuin lapsi joka haluaa leivän muttei sano pitäisikö olla vaalea vai tumma, paahdettu vai ei, voilla vai ilman, leikkele vai ei, juustolla vai ilman... ja voi loputtomiin jatkaa
Niin, aen tietää sit kun sen kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
"Jos nainen haluis olla erossa ja tapailla muita mutta tulis sit takas sanoen että haluaaki olla vaan mun kanssa ni käskisin painua vidduun.*
Aha. Mut miehenä sekö on sinust ok?
Ihan miehenä käskisin naista painua vidduun.
"Kilteillä" miehillä on huonoin asenne naisia kohtaan, usein suorastaan vihamielinen.
Miehet joille on kertynyt kokemusta monista naisista ymmärtävät naisia paremmin ja tajuavat, että naisia on monenlaisia. He eivät niputa kaikkia naisia yhden kyltin alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina sitä voi itselleen valehella kuten on naiselle tehnyt
Valehteli mitä? Tädilleen? Hän halusi isäksi. Hän tuli isäksi. Hän on onnellinen. Miksi se sinua riepoo?
Toivon, et sinä et ikinä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, aen tietää sit kun sen kohtaa.
Eli just niinko lapsi ja leipä. Tehhään tuhansia "väärin" ennenko tulee se oikea. Ja sitten seukki leivän kanssa alotetaan alusta koska se edellinen oikea ei ole enää oikea.
Jos nainen haluis olla erossa ja tapailla muita mutta tulis sit takas sanoen että haluaaki olla vaan mun kanssa ni käskisin painua vidduun.