Iltalehti: "Miksi kiltti mies ei kelpaa"
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/777f815a-ce8b-4ec7-a82b-db089bc1fde8
Kiinnostaisi tietää miksi , mutta juttu on maksumuurin takana 😒 Voisiko joku kertoa?
Kommentit (421)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi lapsi lisää ja äidille jää vastuu perheestä. Kiltti on vastuuton kun vaatii muita aina päättämään.
Se ei ole vaatimus saada muut päättämään jos kysmys on itselle "ihan sama". Naisethan aina haluaa sitä sun tätä turhaa millä ei oikeasti ole mitään väliä.
"Mennäänkö lomalle?" "Iha sama, päätä sinä"
"Olisko reissu Espanjaan vai Portugaliin?" "Ihan sama, päätä sinä"
"Syödäänkö ruuan kanssa perunoita vai perunamuusia?" "Ihan sama, päätä sinä"
"Olisko sohva tyynynä parempi viinin vai burgundin punainen?" "Etkö sinä vieläkään ymmärrä että ihan sama, päätä sinä"
Ja sitten nainen päättää, että tämä parisuhde on tässä eikä kysy mieheltä mitään.
Minusta on aika kummallista leimata kaikki suhteessa olevat miehet naistenhakkaaja-rais*aaja-pettureiksi.
Vierailija kirjoitti:
Usein meillä kilttimiehillä kuten minulla on varmaan aika pienimutoinen ja persoonattomalta vaikuttava elämä. Siksi naisen pitää raahata meitä kaikkialle, jos erehtyy suhteeseen kanssamme. Ei me todellisuudessa mihinkään haluta, mutta ollaan nyt mieliksi.
Itse olen ruvennut opettelemaan sitä, että ihan oikeasti sanon etten halua keikalle, ravintolaan, matkoille tai mihinkään muuallekaan. Ne ovat mitä hirveimpiä tapoja viettää aikaa. Haluan vain käydä salilla ja kävelyllä ja lukea kirjoja, en halua sählätä mitään ylimääräistä.
Mikset valinnut sellaista vaimoa, joka haluaa vain käydä salilla ja kävelyllä ja lukea kirjoja ja joka ei halua sählätä mitään ylimääräistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen haluaa miehen, joka ei tarvitse häntä. Tämän ymmärtämiseen meni minulta melkein puoli vuosisataa. Tuohon yksinkertaiseen asiaan sisältyy monia aspekteja, mutta se on hyvä lähtökohta lähreä pohtimaan asiaa.
Jos mies ei tarvitse naista, niin mies ei voi silloin rakastua. Rakastuminen tapahtuu, kun kokee että tarvitsee toista ihmistä, jotta elämä olisi merkityksellisempää. En siis usko, että nainen haluaa miehen, joka ei tarvitse naista.
Toki monet naiset tuntevat varmasti vetoa sellaiseen mieheen, mutta suhde sellaisen kanssa on tietenkin huono, koska mies ei rakasta ja tekee mitä lystää, koska hän ei kumppaniaan millään tasolla tarvitse.
Minä taas tulkitsin tuon "ei tarvitse" asian niin, että mies ei tarvitse naista kumppaniksi jonkin yksittäisen syyn takia - piika, kokki, henk. koht. terapeutti, reikä kyrvälleen ym. muita syitä mitä täälläkin naisilta kuulee vaan koska hän HALUAA olla ja elää tämän naisen kanssa. Ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kilteillä" miehillä on huonoin asenne naisia kohtaan, usein suorastaan vihamielinen.
Miehet joille on kertynyt kokemusta monista naisista ymmärtävät naisia paremmin ja tajuavat, että naisia on monenlaisia. He eivät niputa kaikkia naisia yhden kyltin alle.
Tarpeeksi monta sataa naista läpikäyneenä en niputa kaikkia yhden kyltin alle vaan noin viiden eri kyltin alle. Kaikilla on omat huonot puolensa.
Miten ihmeen vanha sinä olet, kun olet ehtinyt olla parisuhteessa satojen naisten kanssa?
Kun osaa multitaskata niin tässä reippaassa 40 vuoden iässä on tullu tehtyä ja nähtyä vaikka mitä. Ja kun väärinymmärtäjä miesvihaajat vetää kumminkin herneen nenään niin kaverini (nainen siis) kommentoi että kyllä viriilille 30v naiselle kertyy satoja suhteita yrittämättäkin joten ei minulla mitenkään liikaa kokemusta ole. Yksi 10 vuotta kestänyt avioliittokin mukana kokemuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on hyviä kertoo millasta miestä EIVÄT halua mutta koskaan en ole kuullut millaisen haluaisivat jos ulkonäköä ei saa mainita.
Vähän kuin lapsi joka haluaa leivän muttei sano pitäisikö olla vaalea vai tumma, paahdettu vai ei, voilla vai ilman, leikkele vai ei, juustolla vai ilman... ja voi loputtomiin jatkaa
Minäpä kerron, millaisen miehen minä haluan. Miehen pitää olla empaattinen eli kyetä siis asettumaan toisen asemaan ja ymmärtämään toisia ihmisiä (ja eläimiä myös). Miehen pitää olla hyväntahtoinen, eli esim riidan aikana pysytään siinä riidan aiheessa, eikä ala esim haukkua ulkonäköä, puhumattakaan tietenkään väkivallan käyttöä. Eli positiivinen perusvire puolisoon ja elämään yleensä pitää olla. Kolmas tärkeä asia on vastuuntuntoisuus eli esim ottaa vastuuta perheen elatuksesta, kodinhoid
"Ok. Tällaisia miehiä ovat sinkkumarkkinat pullollaan. Saa hakea."
Mistä sinä tiedät tämän? Oletko seurustellut todella monen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein meillä kilttimiehillä kuten minulla on varmaan aika pienimutoinen ja persoonattomalta vaikuttava elämä. Siksi naisen pitää raahata meitä kaikkialle, jos erehtyy suhteeseen kanssamme. Ei me todellisuudessa mihinkään haluta, mutta ollaan nyt mieliksi.
Itse olen ruvennut opettelemaan sitä, että ihan oikeasti sanon etten halua keikalle, ravintolaan, matkoille tai mihinkään muuallekaan. Ne ovat mitä hirveimpiä tapoja viettää aikaa. Haluan vain käydä salilla ja kävelyllä ja lukea kirjoja, en halua sählätä mitään ylimääräistä.Ja sitten nainen jättää koska "ette tee mitään yhdessä". Toisaalta se jättää myös koska "aina hänen pitää järjestää sulle viihdykettä".
Naiset nyt vaan on tyhmiä eikä tajua että heidän haluamansa keikka/loma/joku muu turhake nyt ei vaan kiinnosta miestä.
Onko sinusta tyhmyyttä, ettei osaa lukea ajatuksia? Ei nainen voi tajuta, jos mies ei ikinä kerro.
Ainakin itse käyn mieluusti ystävieni kanssa sellaisissa tapahtumissa, mitkä ei miestäni kiinnosta. Onneksi hän osaa kertoa mitä haluaa ja mitä ei, suosittelen jokaiselle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ruvennut opettelemaan sitä, että ihan oikeasti sanon etten halua keikalle, ravintolaan, matkoille tai mihinkään muuallekaan. Ne ovat mitä hirveimpiä tapoja viettää aikaa. Haluan vain käydä salilla ja kävelyllä ja lukea kirjoja, en halua sählätä mitään ylimääräistä.Mikset valinnut sellaista vaimoa, joka haluaa vain käydä salilla ja kävelyllä ja lukea kirjoja ja joka ei halua sählätä mitään ylimääräistä?
Hahaha. Kaikki, siis ihan kaikki, naiset haluaa että mies viihdyttää heitä tavalla tai toisella.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on aika kummallista leimata kaikki suhteessa olevat miehet naistenhakkaaja-rais*aaja-pettureiksi.
Olisi kummallista minustakin. Missä olet nähnyt tällaisia väitteitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen haluaa miehen, joka ei tarvitse häntä. Tämän ymmärtämiseen meni minulta melkein puoli vuosisataa. Tuohon yksinkertaiseen asiaan sisältyy monia aspekteja, mutta se on hyvä lähtökohta lähreä pohtimaan asiaa.
Jos mies ei tarvitse naista, niin mies ei voi silloin rakastua. Rakastuminen tapahtuu, kun kokee että tarvitsee toista ihmistä, jotta elämä olisi merkityksellisempää. En siis usko, että nainen haluaa miehen, joka ei tarvitse naista.
Toki monet naiset tuntevat varmasti vetoa sellaiseen mieheen, mutta suhde sellaisen kanssa on tietenkin huono, koska mies ei rakasta ja tekee mitä lystää, koska hän ei kumppaniaan millään tasolla tarvitse.
Minä taas tulkitsin tuon "ei tarvitse" asian niin, että mies ei tarvitse naista kumppaniksi jonkin yksittäisen syyn takia - piika, kokki, h
Ei yksikään mies tarvi yhtään naista kuin seksiin. Kaikesta muusta selviää yksin ja omaa kättä ei lasketa seksiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ruvennut opettelemaan sitä, että ihan oikeasti sanon etten halua keikalle, ravintolaan, matkoille tai mihinkään muuallekaan. Ne ovat mitä hirveimpiä tapoja viettää aikaa. Haluan vain käydä salilla ja kävelyllä ja lukea kirjoja, en halua sählätä mitään ylimääräistä.Mikset valinnut sellaista vaimoa, joka haluaa vain käydä salilla ja kävelyllä ja lukea kirjoja ja joka ei halua sählätä mitään ylimääräistä?
Ei kai kaikkea tarvitse tehdä yhdessä? Onnellisen liiton yksi salaisuus on mielestäni se, että on myös omat, erilliset elämät.
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu miten voi kavereiden, sukulaisten ja ystävien mielestä olla kiltti, ystävällinen ja mukavaa seuraa, mutta av-mammat tietävät silmänräpäyksessä että olenkin oikeasti naisia vihaava psykopaatti.
Täällä puhutaan erilaisista kilteistä.
Pari hyvää esimerkkiä oikeasti kilteistä miehistä, joista heidän puolisot ovat kertoneet.
Sit on niitä toisenlaisia mukakilttejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kilteillä" miehillä on huonoin asenne naisia kohtaan, usein suorastaan vihamielinen.
Miehet joille on kertynyt kokemusta monista naisista ymmärtävät naisia paremmin ja tajuavat, että naisia on monenlaisia. He eivät niputa kaikkia naisia yhden kyltin alle.
Tarpeeksi monta sataa naista läpikäyneenä en niputa kaikkia yhden kyltin alle vaan noin viiden eri kyltin alle. Kaikilla on omat huonot puolensa.
Miten ihmeen vanha sinä olet, kun olet ehtinyt olla parisuhteessa satojen naisten kanssa?
Kun osaa multitaskata niin tässä reippaassa 40 vuoden iässä on tullu tehtyä ja nähtyä vaikka mitä. Ja kun väärinymmärtäjä miesvihaajat vetää kumminkin herneen nenään niin kaverini (nainen siis) kommentoi että kyllä viriilille 3
Te nykynuoret olette kyllä sairaita. Sadat kumppanit ei ole normaali asia kenellekään, tunne-elämän vamman oirehtimista.
vain yhden kanssa ollut onnellinen nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ruvennut opettelemaan sitä, että ihan oikeasti sanon etten halua keikalle, ravintolaan, matkoille tai mihinkään muuallekaan. Ne ovat mitä hirveimpiä tapoja viettää aikaa. Haluan vain käydä salilla ja kävelyllä ja lukea kirjoja, en halua sählätä mitään ylimääräistä.Ja sitten nainen jättää koska "ette tee mitään yhdessä". Toisaalta se jättää myös koska "aina hänen pitää järjestää sulle viihdykettä".
Naiset nyt vaan on tyhmiä eikä tajua että heidän haluamansa keikka/loma/joku muu turhake nyt ei vaan kiinnosta miestä.<
Onko sinusta tyhmyyttä, ettei osaa lukea ajatuksia? Ei nainen voi tajuta, jos mies ei ikinä kerro.
Ainakin itse käyn mieluusti ystävieni kanssa sellaisissa tapahtumissa, mitkä ei miestäni kiinnosta. Onneksi hän osaa kertoa mitä haluaa ja mitä ei, suosittelen jokaiselle ihmiselle.
Oletko oikeasti noin tyhmä vai esitätkö?
Ei tarvi olla ajatusten lukija päätelläkseen että joku EI halua jotain koska se on perusasetus mutta silloin pitää osata lukea ajatuksia jos toinen haluaisi jotain muttei kerro sitä.
Pitääkö minun vaikka sanoa kaikille vastaantulijoille että en halua turpiin heiltä? Luulisi että ymmärtävät ilman ajatusten lukua tämän.
Mistä työstä saa kolme tonnia kuussa tekemättä mitään?
Vierailija kirjoitti:
",Syyllistyit juuri rikokseen. Miltä tuntuu?"
Onneksi en ole kotona jos Supo kolkuttaa ovea.
Ja jos olet kun koputtavat, niin postilunkasta huudat niille hohtoneekereille että "OLEN VIRKAVAPAALLA! PAINUKAA HELVETTIIN!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun osaa multitaskata niin tässä reippaassa 40 vuoden iässä on tullu tehtyä ja nähtyä vaikka mitä. Ja kun väärinymmärtäjä miesvihaajat vetää kumminkin herneen nenään niin kaverini (nainen siis) kommentoi että kyllä viriilille 3
Et siis erota panoa suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun osaa multitaskata niin tässä reippaassa 40 vuoden iässä on tullu tehtyä ja nähtyä vaikka mitä. Ja kun väärinymmärtäjä miesvihaajat vetää kumminkin herneen nenään niin kaveri
Et siis erota panoa suhteesta.
Parisuhde ja panosuhde ei paljoa eroa, vain kaksi kirjainta erottaa. Parisuhde voi olla lyhyempi ja vähemmän sitova kuin panosuhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder on täynnä yh-roskaa, joka luulee, että on jonkun muun homma elättää heidän äpäränsä :D sinne vaan jonon jatkoksi
Tässäpä kiltti mies. Nainen muuttuu hänen silmissään roskaksi, kun synnyttää lapsen. Myöskin täysin sokea sille, että naiset käyvät töissä ja elättävät itsensä ja perheensä. Olisiko tämä kiltti mies siis itse pitkäaikaistyötön?
Nojaa. Oikeassahan tuo kiltti mies on.
Aina kun olen seurustellut yksinhuoltajan kanssa, niin se on alkanut niin että se nainen pitää huolta omista lapsistaan. Mutta. Ennemmin tai myöhemmin pitää alkaa sekoittaa mut mukaan lapsen tekimisiin vaikkei pätkääkään voisi kiinnostaa.
Älkää tuhlatko aikaa sinkkuäippiin. Käyttäkää vain seksiin ja heittäkää menemään kun ne ongelmat tulee. Ja niitä tulee aina.
&
Älä sä tuhlaa sinkkuäitien aikaa. Miksi helkkarissa hakeudut heidän seuraan ylipäätään? Mutta tokihan sä kerroinkin jo että pelkästään seksin vuoksi naisten kanssa olet sillä jokainen parisuhdetta virittelevä on aidosti kiinnostunut osallistumaan toisen elämään, oli lapsia tai ei.
Itse haluan rakastavan, elämään positiivisesti suhtautuvan, parisuhteeseen sitoutuneen, vastuuntuntoisen, empaattisen, tupakoimattoman, alko-ongelmattoman eli ei juo humalahakuisesti, järkevän rahankäyttäjän, jonka huumorintaju natsaa omaani ja jonka kanssa meillä on yhteisiä tulevaisuuden suunnitelmia ja mielenkiinnon kohteita.
On paljon helpompi kertoa mitä ei halua, kun niitä negatiivisia asioita on vähemmän.