Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltalehti: "Miksi kiltti mies ei kelpaa"

Vierailija
31.03.2025 |

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/777f815a-ce8b-4ec7-a82b-db089bc1fde8

Kiinnostaisi tietää miksi , mutta juttu on maksumuurin takana 😒 Voisiko joku kertoa?

Kommentit (421)

Vierailija
201/421 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kilteillä" miehillä on huonoin asenne naisia kohtaan, usein suorastaan vihamielinen.

Miehet joille on kertynyt kokemusta monista naisista ymmärtävät naisia paremmin ja tajuavat, että naisia on monenlaisia. He eivät niputa kaikkia naisia yhden kyltin alle. 

Tarpeeksi monta sataa naista läpikäyneenä en niputa kaikkia yhden kyltin alle vaan noin viiden eri kyltin alle. Kaikilla on omat huonot puolensa.

Vierailija
202/421 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein meillä kilttimiehillä kuten minulla on varmaan aika pienimutoinen ja persoonattomalta vaikuttava elämä. Siksi naisen pitää raahata meitä kaikkialle, jos erehtyy suhteeseen kanssamme. Ei me todellisuudessa mihinkään haluta, mutta ollaan nyt mieliksi. 

Itse olen ruvennut opettelemaan sitä, että ihan oikeasti sanon etten halua keikalle, ravintolaan, matkoille tai mihinkään muuallekaan. Ne ovat mitä hirveimpiä tapoja viettää aikaa. Haluan vain käydä salilla ja kävelyllä ja lukea kirjoja, en halua sählätä mitään ylimääräistä. 

Ja sitten nainen jättää koska "ette tee mitään yhdessä". Toisaalta se jättää myös koska "aina hänen pitää järjestää sulle viihdykettä".

Naiset nyt vaan on tyhmiä eikä tajua että heidän haluamansa keikka/l

"No voi jee. Jos joku ei sano mitä haluaa niin silloin tämä ei halua mitään. Ymmärrätkö?"

Eli sen naisen pitää ymmärtää, ettei mies haluu keikalle matkalle ym. ilman, et se mies sanoo, ettei haluu keikalle, matkalle ym. kun se mies ei sano haluavansa keikalle, matkalle ym. Ja nainenko on tyhmä, kun mies ei itseänsä ilmaise??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/421 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tämän palstan kirjoituksia kirjoittavat ja lukevat eivät kaikki ole ihan tosissaan. Heitä on lopulta korkeintaan 20-50, joilta provoiluja riittää. Jotkut asuvat täällä ja toistavat vaikka miesten haukkumista kaikki päivät päästään.

Vierailija
204/421 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kilteillä" miehillä on huonoin asenne naisia kohtaan, usein suorastaan vihamielinen.

Miehet joille on kertynyt kokemusta monista naisista ymmärtävät naisia paremmin ja tajuavat, että naisia on monenlaisia. He eivät niputa kaikkia naisia yhden kyltin alle. 

Tarpeeksi monta sataa naista läpikäyneenä en niputa kaikkia yhden kyltin alle vaan noin viiden eri kyltin alle. Kaikilla on omat huonot puolensa.

Sinussa vissiin ei muita puolia olekkaan.

Vierailija
205/421 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein meillä kilttimiehillä kuten minulla on varmaan aika pienimutoinen ja persoonattomalta vaikuttava elämä. Siksi naisen pitää raahata meitä kaikkialle, jos erehtyy suhteeseen kanssamme. Ei me todellisuudessa mihinkään haluta, mutta ollaan nyt mieliksi. 

Itse olen ruvennut opettelemaan sitä, että ihan oikeasti sanon etten halua keikalle, ravintolaan, matkoille tai mihinkään muuallekaan. Ne ovat mitä hirveimpiä tapoja viettää aikaa. Haluan vain käydä salilla ja kävelyllä ja lukea kirjoja, en halua sählätä mitään ylimääräistä. 

Ja sitten nainen jättää koska "ette tee mitään yhdessä". Toisaalta se jättää myös koska "aina hänen pitää järjestää sulle viihdykettä".

Naiset nyt vaan on t

Eli sen naisen pitää ymmärtää, ettei mies haluu keikalle matkalle ym. ilman, et se mies sanoo, ettei haluu keikalle, matkalle ym. kun se mies ei sano haluavansa keikalle, matkalle ym. Ja nainenko on tyhmä, kun mies ei itseänsä ilmaise??

No kyllä minä tajuan iha hyvin ettei nainen halua lähtä vaikka kaupassa käymään jos se ei sitä ite ehota. Ite voin mennä iha hyvin itekseni käymään.

Vierailija
206/421 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset on hyviä kertoo millasta miestä EIVÄT halua mutta koskaan en ole kuullut millaisen haluaisivat jos ulkonäköä ei saa mainita.

Vähän kuin lapsi joka haluaa leivän muttei sano pitäisikö olla vaalea vai tumma, paahdettu vai ei, voilla vai ilman, leikkele vai ei, juustolla vai ilman... ja voi loputtomiin jatkaa

Minäpä kerron, millaisen miehen minä haluan. Miehen pitää olla empaattinen eli kyetä siis asettumaan toisen asemaan ja ymmärtämään toisia ihmisiä (ja eläimiä myös). Miehen pitää olla hyväntahtoinen, eli esim riidan aikana pysytään siinä riidan aiheessa, eikä ala esim haukkua ulkonäköä, puhumattakaan tietenkään väkivallan käyttöä. Eli positiivinen perusvire puolisoon ja elämään yleensä pitää olla. Kolmas tärkeä asia on vastuuntuntoisuus eli esim ottaa vastuuta perheen elatuksesta, kodinhoidosta ja lastenkasvatuksesta ja tietysti myös omasta terveydestään ja kunnostaan. Eli empaattisuus, hyväntahtoisuus ja vastuuntunto kolme pääkriteeriä. Sitten pariskunnan arvojen ja ajatusmaailman tulisi olla kutakuinkin sopusoinnussa. Viimeksi tulevat mahdolliset ulkonäkökriteerit. Ei tarvitse olla laatikkoleuka tuuheatukka kaksimetrinen, minulle siisti ulkonäkö ja se, ettei ole minua ainakaan paljoa lyhyempi riittää. Kaljuista miehistä esim itse asiassa pidän ulkonäön puolesta.

Vierailija
207/421 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus on yksinkertainen: Jos sinulla on paljon tarjottavaa, kelpaat suurelle osalle. Jos sinulla ei ole mitään tarjottavaa sinut heitetään sivuun. 

Vierailija
208/421 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset nyt vaan on t

"No voi jee. Jos joku ei sano mitä haluaa niin silloin tämä ei halua mitään. Ymmärrätkö?"

Eli sen miehen pitää ymmärtää, ettei nainen haluu paskalle ilman, et se nainen sanoo, ettei haluu paskalle kun se nainen ei sano haluavansa paskalle. Ja mieskö on tyhmä, kun nainen ei itseänsä ilmaise??

Vierailija
209/421 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kiltti mies on vain valitettavan usein katkerana naisia haukkuva ja pohtii miten pitäisi olla väkivaltainen jotta kelpaisi. Sanotaan ääneen niin niin ne jotka edes kyseistä miestä pohtineet juoksevat sen jälkeen karkuun. 

Vierailija
210/421 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein näin "kilttinä miehenä" ollut naisen kanssa tilanteessa että pitänyt tehdä joko päätös käytännössä olla valmis päättämään suhde tai menettämään itsekunnioitus. Ja jälkimmäisen lähes aina valinneena suhde on jatkunut ainakin jonkun aikaa mutta laatu musertunut. 

Esim jos sinulle puhutaan riidan aikana vain päälle, syytetään valehtelijaksi ja kaikki mitä koit kiistetään ja sinua syytetään hulluksi, Tällaisessa tapauksessa jos on "kiltti", ja odottaa vain tilanteen rauhoittuvan kunnes seuraavan kerran sinut muserretaan, johtaa helposti siihen että oma terveys lopulta pettää ja menetät joka tapauksessa suhteen, tai vähintään omat tunteesi naista kohtaan katoavat. 

Jos taas olisi ollut vähemmän "kiltti", ja sanonut suoraan että minulle eikä kenellekään saa puhua tuolla tavoin, ja jos tämä toistuu vielä kerran niin valitettavasti emme enää jatka yhdessä. Mahdollisesti ei olisi toistunut, tai ei olisi jatkettu mutta elämä olisi voinut molemmilla jatkua onnellisimmissa merkeissä.

Vierailija
211/421 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein näin "kilttinä miehenä" ollut naisen kanssa tilanteessa että pitänyt tehdä joko päätös käytännössä olla valmis päättämään suhde tai menettämään itsekunnioitus. Ja jälkimmäisen lähes aina valinneena suhde on jatkunut ainakin jonkun aikaa mutta laatu musertunut. 

Esim jos sinulle puhutaan riidan aikana vain päälle, syytetään valehtelijaksi ja kaikki mitä koit kiistetään ja sinua syytetään hulluksi, Tällaisessa tapauksessa jos on "kiltti", ja odottaa vain tilanteen rauhoittuvan kunnes seuraavan kerran sinut muserretaan, johtaa helposti siihen että oma terveys lopulta pettää ja menetät joka tapauksessa suhteen, tai vähintään omat tunteesi naista kohtaan katoavat. 

Jos taas olisi ollut vähemmän "kiltti", ja sanonut suoraan että minulle eikä kenellekään saa puhua tuolla tavoin, ja jos tämä toistuu vielä kerran niin valitettavasti emme enää jatka yhdessä. Mahdollisesti ei olisi toistunut, tai ei olisi

Kyllä ne suhteet joko loppuu kun sanot vastaan tai jatka kärsimistä pillua saadaksesi. Koskaan ei suhde jatku kun kerran sanoo naiselle totuuden.

Vierailija
212/421 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset on hyviä kertoo millasta miestä EIVÄT halua mutta koskaan en ole kuullut millaisen haluaisivat jos ulkonäköä ei saa mainita.

Vähän kuin lapsi joka haluaa leivän muttei sano pitäisikö olla vaalea vai tumma, paahdettu vai ei, voilla vai ilman, leikkele vai ei, juustolla vai ilman... ja voi loputtomiin jatkaa

Minäpä kerron, millaisen miehen minä haluan. Miehen pitää olla empaattinen eli kyetä siis asettumaan toisen asemaan ja ymmärtämään toisia ihmisiä (ja eläimiä myös). Miehen pitää olla hyväntahtoinen, eli esim riidan aikana pysytään siinä riidan aiheessa, eikä ala esim haukkua ulkonäköä, puhumattakaan tietenkään väkivallan käyttöä. Eli positiivinen perusvire puolisoon ja elämään yleensä pitää olla. Kolmas tärkeä asia on vastuuntuntoisuus eli esim ottaa vastuuta perheen elatuksesta, kodinhoidosta ja lastenkasvatuksesta ja tietysti myös omasta

Ok. Tällaisia miehiä ovat sinkkumarkkinat pullollaan. Saa hakea.

Vierailija
213/421 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä kerron, millaisen miehen minä haluan. Miehen pitää olla empaattinen eli kyetä siis asettumaan toisen asemaan ja ymmärtämään toisia ihmisiä (ja eläimiä myös). Miehen pitää olla hyväntahtoinen, eli esim riidan aikana pysytään siinä riidan aiheessa, eikä ala esim haukkua ulkonäköä, puhumattakaan tietenkään väkivallan käyttöä. Eli positiivinen perusvire puolisoon ja elämään yleensä pitää olla. Kolmas tärkeä asia on vastuuntuntoisuus eli esim ottaa vastuuta perheen elatuksesta, kodinhoid

Ok. Tällaisia miehiä ovat sinkkumarkkinat pullollaan. Saa hakea.

Muttako ne on X ja niillä on Y. Tän lisäksi hyi koska Z.

Vierailija
214/421 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä kerron, millaisen miehen minä haluan. Miehen pitää olla empaattinen eli kyetä siis asettumaan toisen asemaan ja ymmärtämään toisia ihmisiä (ja eläimiä myös). Miehen pitää olla hyväntahtoinen, eli esim riidan aikana pysytään siinä riidan aiheessa, eikä ala esim haukkua ulkonäköä, puhumattakaan tietenkään väkivallan käyttöä. Eli positiivinen perusvire puolisoon ja elämään yleensä pitää olla. Kolmas tärkeä asia on vastuuntuntoisuus eli esim ottaa vastuuta perheen elatuksesta, kodinhoid

Totta, kirjoitin tuon kommentin. En ole löytänyt, mutta en huonompaan tyydy. Oli ihan hirveää lukea tuo miehen kommentti, että riidan aikana häntä on haukuttu hulluksi ja silti jäänyt suhteeseen. Eli minun kriteeri "hyväntahtoisuus" rikottu tuossa. Mutta niin kauan, kun en kultakimpalettani löydä, ole onnellinen sinkkuna ja tyydyn koirani seuraan.

Vierailija
215/421 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne suhteet joko loppuu kun sanot vastaan tai jatka kärsimistä pillua saadaksesi. Koskaan ei suhde jatku kun kerran sanoo naiselle totuuden.

No on kyllä toisenlaisia kokemuksia lähipiiristä. Tyyliin nainen kovistellut miestä että pitäisi tehdä erilaisia asioita hänen ammatillisesti, ja kun mies sanonut suoraan että hän ei ole sellainen mies ja jos nainen sellaista haluaa niin on hyvä ja lähtee etsimään sellaisen itselleen. Loppui samantien aiheesta puhe ja ei ole ilmeisesti enää painostanut millään lailla. 

Ja toinen tapaus kun riidan aikana nainen pakannut tavaroitaan ja ollut lähtemässä ovesta, mies sanonut että jättää avaimen, että hän ei sitä enää tarvitse jos nyt oven sulkee takanaan. Oli vähin äänin jäänytkin kotiin ja laittanut tavarat paikalleen eikä enää uhkaillut ilmeisesti toista kertaa. 

Itse taas "Kilttinä" miehenä voisin kuvitella että olisin koittanut ensimmäisessä tapauksessa vakuuttaa että kohta joo tulee enemmän rahaa, koittanut tehdä lujemmin töitä, organisoida äkkiä jotain osoittaakseni että kyllä on rahaa yms. 

Ja toisessa tapauksessa varmaan joutunut paniikkiin ja koittanut tehdä kaikkeni ettei olisi lähtenyt ovesta, ryömien kuin maan matonen ja jos olisi lähtenyt niin soitellut perään ja lähetellyt lahjoja.

Pakko myöntää että näin jälkikäteen tajuan että tuo vähemmän "kiltti" menettelytapa varmasti paljon toimivampi, kun ei näin "kilttinä" ole kovin paljon onnistuneita suhteita takana..

Vierailija
216/421 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu miten voi kavereiden, sukulaisten ja ystävien mielestä olla kiltti, ystävällinen ja mukavaa seuraa, mutta av-mammat tietävät silmänräpäyksessä että olenkin oikeasti naisia vihaava psykopaatti. 

Vierailija
217/421 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä kerron, millaisen miehen minä haluan. Miehen pitää olla empaattinen eli kyetä siis asettumaan toisen asemaan ja ymmärtämään toisia ihmisiä (ja eläimiä myös). Miehen pitää olla hyväntahtoinen, eli esim riidan aikana pysytään siinä riidan aiheessa, eikä ala esim haukkua ulkonäköä, puhumattakaan tietenkään väkivallan käyttöä. Eli positiivinen perusvire puolisoon ja elämään yleensä pitää olla. Kolmas tärkeä asia on vastuuntuntoisuus el

Totta, kirjoitin tuon kommentin. En ole löytänyt, mutta en huonompaan tyydy. Oli ihan hirveää lukea tuo miehen kommentti, että riidan aikana häntä on haukuttu hulluksi ja silti jäänyt suhteeseen. Eli minun kriteeri "hyväntahtoisuus" rikottu tuossa. Mutta niin kauan, kun en kultakimpalettani löydä, ole onnellinen sinkkuna ja tyydyn koirani seuraan.

On sulla aivotukset. Mies ei jätä naista vaikka nainen haukkuu hulluksi niin mies ei ole "hyväntahtoinen", siis mitähä vittua taas?

Vierailija
218/421 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siis se ketä haukuttu toistuvasti, käytännössä mikä vaan tilanne niin jos yritän puolustaa omaa näkökantaani niin huuto jatkuu kunnes murrun, solvauksia, ja vaikka koittaa saada vaivanneet asiat käytyä läpi myöhemmin, vaikka kuukausi olisi kulunut niin heti kun hän tajuaa että ikävä aihe hänen kannaltaan niin hyökkää niin ankarasti vastaan että olen oppinut kantapään kautta olemaan kerjäämättä verta nenästä.

Olen alusta asti tästä tytöstä pitänyt huolta ja maksanut elämisen, ja saa sen lisäksi kuukausittain kolmen tonnin palkan tekemättä mitään, ja olen yrittänyt olla kunnollinen vaikka kieltämättä välillä on vain niin vaativaa töissä että ei ole ollut aikaa järjestää yhteisiä huvituksia, ja tämä häntä vaivasi. 

Mutta pahalta tosiaan tuntuu se kun epäillään aina pahaksi ja syytetään valehtelijaksi, ja kuinka keksisin asioita ja olen hullu, kukaan muu ei näin ole puhunut minulle, ja häneltäkin olen kysynyt usein miksi on mun kanssa jos kokee mun olevan niin kamala. Lopulta tunnusti että kyse omista epävarmuuksista ollut ja kehui minua maailman kilteimmäksi. Mutta vaikea enää luottaa ja olla rento toisen lähellä kun monta vuotta tuollaista hullunmyllyä ensin.

Vierailija
219/421 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa nyt tekstini. Nimenomaan sen miehen puolellahan minä olin. Se nainen siis rikkoi "hyväntahtoisuuden" kriteeriä haukkuessaan miestä hulluksi. Mutta tuosta tulikin mieleeni vielä yksi vaatimukseni: miehen pitää olla lukutaitoinen ja ymmärtää lukemansa.

Vierailija
220/421 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeen vanha sinä olet, kun olet ehtinyt olla parisuhteessa satojen naisten kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän