Iltalehti: "Miksi kiltti mies ei kelpaa"
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/777f815a-ce8b-4ec7-a82b-db089bc1fde8
Kiinnostaisi tietää miksi , mutta juttu on maksumuurin takana 😒 Voisiko joku kertoa?
Kommentit (421)
Vierailija kirjoitti:
Liian moni itsensä kiltiksi mieheksi määrittelevä on todellisuudessa katkera ja naisia vihaava incel.
Mistä se katkeruus ja viha tuli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian moni itsensä kiltiksi mieheksi määrittelevä on todellisuudessa katkera ja naisia vihaava incel.
Heillä on sellainen näkymätön leimakortti, kuten pizzeriassa ja salaattibaarissa, että kun olen mukava ja kunnioittava naisille X kertaa, saan siitä palkkioksi seksiä ja/tai suhteen. Sitten tuntevat olonsa petetyiksi, kun eivät saakaan.
tuo että naiset syyttävät inceliä katkeruudesta ja vihasta on vähän kuin pahoinpitelijä syyttäisi uhriaan mustelmista ja ruhjeista uhrin naamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heillä on sellainen näkymätön leimakortti, kuten pizzeriassa ja salaattibaarissa, että kun olen mukava ja kunnioittava naisille X kertaa, saan siitä palkkioksi seksiä ja/tai suhteen. Sitten tuntevat olonsa petetyiksi, kun eivät saakaan.
kiusaajan meriselitys. ja aika huono sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnynnäinen päävika.
Vierailija kirjoitti:
tuo että naiset syyttävät inceliä katkeruudesta ja vihasta on vähän kuin pahoinpitelijä syyttäisi uhriaan mustelmista ja ruhjeista uhrin naamassa.
Todellisuudessa ovat itse katkeria, kun aino jolle kelpaisi on se tylsä kilttimies.
Laatikkoleukalentokirurgi ei katso tännpäinkään, vaikka vanhemmat opetti, että saan kaiken mitä vaan haluan. MT-meni rikki!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilttien miesten elämä on yleensä mennyt jo täysin pilalle siinä yläasteiässä. Koulukiusaajilla ja lätkänpelaajilla oli tyttöystävät, poikuuskin meni mutta kiltti mies nyhväsi yksin kotona tietokoneen ääressä yh-äidin pilalle passaamana. Koulussa kiusattiin, pääsi itku ja tytötkin nauroivat. Tämän takia moni kiltti mies syrjäytyy työelämästä kun ei ole mitään syytä käydä kouluja tai tehdä uraa kun ei naisillekaan kelpaa. On vain yksinäisyyttä ja katkeruutta. Elämä mennyt täysin ohi koska oleellisesti tärkeät ja opettavaiset kokemukset nuoruudessa jäivät saamatta.
No eihän.
Lähes kaikki tuntemani hyvät tyypit, nykyiset ja tulevat aviomiehet ovat nysvänneet kotona tietokoneensa kanssa yläasteiässä. Kunnon fiksut pojat ei tarvitse seksikokemuksia liian aikaisin, vaan vasta sitten kun se oma kulta on löytynyt. Kun on terve itsetunto,
Täysin teinipojan seksuaalisuutta ymmärtättömän naisen kirjoittama viesti. Kyllä jokainen teinipoika haluaisi seksiä. Olin itsekin tietokoneella istuva nörtti, mutta tietenkin olisin halunnut seksiä, en vain osannut sitä hankkia. Kaluni oli ruvella liiasta masturboinnista koko lukioajan.
Ja nimenomaan meillä nörteillä oli huono itsetunto, ei terve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kiusaajan meriselitys. ja aika huono sellainen.
Kun miehet puhuu tunteistaan, käy naiset kiinni kuin raivotautiset supikoirat.
Mutta miten jostakusta - miehestä tai naisesta - tulee liian kiltti? Väittäisin omasta kokemuksesta ja elämääni pitkään mietittyäni, että kasvatuksella on siinä iso merkitys. Jos lasta alistetaan jatkuvasti ja kaikki hänen osaamisensa mitätöidään ja hän saa kuulla vanhemmiltaan vain arvostelua, hänelle kehittyy hyvin negatiivinen kuva itsestään. Kilttiys on selviytymiskeino, jolla hän yrittää tulla toimeen muiden ihmisten kanssa. Hän pitää itseään muita huonompana ja yrittää miellyttämällä ja mukautumalla "ostaa" itselleen hyväksyntää. Hänestä voi myös kehittyä passiivinen, koska hän häpeää osaamattomuuttaan eikä välttämättä ole edes hyvä kommunikoimaan. Liika kilttiys ei siis välttämättä eikä useinkaan ole ehdoin tahdoin hankittu ominaisuus.
Itse miehenä pohtinut näitä asioita ja tullut siihen ajatukseen että kiltteys on hienoa kunhan mies pysyy maskuliinisessa energiassaan. Toisaalta, jos menettää maskuliinisuutensa ja on kiltti, siitä tulee helposti raskasta joka suuntaan, vaikkei mitään pahaa tahtoisi kukaan.
Tarkoitan tällä sitä, että on hienoa olla esim. ymmärtäväinen ja anteeksiantava ja antelias. Mutta jos nyt naishenkilö sitten osoittaa epäkunnioitusta, tai kohtuuttomuutta, maskuliininen mies tuskin antaa tämän jatkua vaan tekee asian heti selväksi, jolloin a) häntä ei jää asia kaivelemaan ja kasva mörköä mielessä, sekä b) nainen saa mahdollisuuden tajuta erheensä, ja jopa viehättyy maskuliinisesta energiasta ja hommat voivat alkaa toimia samantien.
Toisaalta jos tätä tarvittavaa maskuliinista energiaa ei tällaisessa kohtaa löydy, kiltin miehen mieli silti rekisteröi asiat, ja katkeruus, ärtymys ja muut vastaavat tunteet alkavat kasvaa kerta kerralta. Ja toisaalta, kun toinen antaa asioiden tapahtua, nainen ei tietoisesti välttämättä edes tajua mitään pahaa tapahtuneen, ja alitajuisesti huomaa tietyn toimintatavan olevan normaalia ja se vain vahvistuu.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kilttimies, en katkera, väkivaltainen, ovimatto tai juoppo. Kelpaisin melko monelle, mutta menen aina takalukkoon kun pitäisi vastata flirttiin. Liian näyttävän naisen suorittama lähestymisyritys, saa kaikki varoittimet huutamaan punaisella. Jälkikäteen ajateltuna tulee aina mieleen, että mitä v*ttua nyt taas, onko noita naisia ihan pakko aina juosta pakoon.
Sitä voi hiekoittaa latunsa myös ihan itse.
Itse olen todennut siedätyshoidon toimivaksi. Eli kun tiedät että on ongelmia olla luonteva sosiaalisissa kohtaamistilanteissa naisten kanssa niin tarkoituksellisesti altista itseäsi sellaisille tilanteille ilman että olisi samalla painetta parisuhteen etsimisestä. Aloita harraste tai harrasteita, joissa jatkuvasti vuorovaikutat nimenomaan naisten kanssa. Lähde pois mukavuusalueeltasi korjaamaan ongelmaasi.
Tutulla tuollaisena harrasteena oli ratsastus, jossa miehiä on varsin vähän mukana. Itse olen huomannut paritanssit tässä suhteessa hyvin toimivaksi.
Tanssikursseilla parin vaihto tapahtuu opettajan käskystä jolloin aloitteen tekemiseen ei vielä liity paineita. Lähikontakti ja kädestä pitäminen tanssiotteessa poistaa läheisyyden pelkoa. Tanssia opetellessa on pakko keskittyä tanssin harjoitteluun toisen kanssa yhdessä jolloin ei jää aikaa miettiä muita asioita. Kurssikertojen alussa ja tauoilla on mahdollisuuksia olla sosiaalinen.
Kun sitten kurssien jälkeen lähdet tanssimaan lavoille niin miehenä joudut opettelemaan aloitteen tekemistä toki edelleen "turvallisessa" tilanteessa. Ja jos tanssipaikassa on kurssilta tuttuja naisia niin ensimmäiset hakutilanteetkin ovat helpompia. Sitten kun aloitteen tekeminen tansseissa ei enää ole (kovin) tuskallista niin huomaat että mahdollisessa flirttitilanteessakaan et mene samalla lailla lukkoon kuin ennen.
Älä kuitenkaan koskaan kenenkään kuullen nimitä itseäsi kilttimieheksi tai kiltiksi mieheksi. Ole teoissasi kiltti eli kohtelias ja huomaavainen mutta älä ole omaa tahtoa vailla oleva nössö. Muista että "kiltteyden" mainostaminen etukäteen on varma tapa karkoittaa kaikki sinusta ehkä kiinnostuneet naiset kun sana on saanut niin negatiivisen merkityksen.
M59+
Vierailija kirjoitti:
Mutta miten jostakusta - miehestä tai naisesta - tulee liian kiltti? Väittäisin omasta kokemuksesta ja elämääni pitkään mietittyäni, että kasvatuksella on siinä iso merkitys. Jos lasta alistetaan jatkuvasti ja kaikki hänen osaamisensa mitätöidään ja hän saa kuulla vanhemmiltaan vain arvostelua, hänelle kehittyy hyvin negatiivinen kuva itsestään. Kilttiys on selviytymiskeino, jolla hän yrittää tulla toimeen muiden ihmisten kanssa. Hän pitää itseään muita huonompana ja yrittää miellyttämällä ja mukautumalla "ostaa" itselleen hyväksyntää. Hänestä voi myös kehittyä passiivinen, koska hän häpeää osaamattomuuttaan eikä välttämättä ole edes hyvä kommunikoimaan. Liika kilttiys ei siis välttämättä eikä useinkaan ole ehdoin tahdoin hankittu ominaisuus.
Selvähän se on, että kotoa on lähtenyt esimerkit. Esim.minun kilttimies kärsi vanhempiensa aiheuttamasta kylmästä ilmapiiristä, pelottavasta äidistä, jonka mielestä poika teki kaiken väärin ja isänsä kävi panemassa kaikki naapuruston naiset.
Kilttimies pelkää naisia, välttelee konfliktia hinnalla millä hyvänsä ja panee kaikkia, vaikka olisi suhteessa.
Kuka sellaisen perässä vedettävän ovimaton haluaa? Sellaiset ripustetaan lauantaisin mattojen kera telineelle piiskattavaksi. Ainakin mun kokemuksen mukaan naiset haluaa itsenäisen ja vahvan (ei väkivaltaisen) miehen
t. Mies joka tietää mitä tahtoo
Seurustelin nuorena kilttimiehen kanssa. Hän ei ollut mistään mitään mieltä ennen kuin kuuli minun mielipiteeni, jolloin oli samaa mieltä. Kun kysyin mitä tehtäisiin illalla/viikonloppuna/lomalla, vastaus oli "ei väliä, sinä voit päättää".
Oma poikaystävä taas sanoi minun ehdotuksiin ja kyselyihin mitä viikonloppuna tehdään aina "en osaa sanoa, katotaan sitä sitten myöhemmin". Minulla meni todella pitkään tajuta, että ehdotukseni oli aina automaattisesti vaihtoehto B, hän odotti, jos joku muu ehdottaa vaihtoehto A:n. Siinä sitten minä kiltisti odottelin mitä tapahtuu. Näin jälkeenpäin harmittaa, kun niin monta viikonloppua meni kotona kököttäessä, koska minähän sanoin kavereiden ehdotuksiin, että en pääse, kun voi olla poikaystävän kanssa menoja.
Yleensä ne oikeasti kiltit ei halua sitä kiltteyttään paljastaa kertomalla siitä, koska kyseessä on kuitenkin piirre jota hyväksikäytetään niin paljon.
Itsekin olen pyrkinyt pitämään kiltteyteni salassa ja esitän kovista, mutta juuri äskettäin eräs eläkkeelle jäävä työkaverini mainitsi mun olleen aina niin kiltti. Tuli sellainen fiilis, että damn, toi huomasi sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder on täynnä yh-roskaa, joka luulee, että on jonkun muun homma elättää heidän äpäränsä :D sinne vaan jonon jatkoksi
Eipä uskoisi, että vielä tänäkin päivänä joku puhuu viattomasta lapsesta "äpä*ränä"
Luulisi tuonkin moukkamaisuuden jääneen jo historiaan. Lapsi ei koskaan ole syyllinen siihen, ettei isänsä välittänyt hänestä paskan vertaa.
Ja en lakkaa ihmettelemästä, miksi se yh joka sentään yrittää huolehtia siitä lapsesta, jonka toinen vanhempi (yleensä isä) ei välttämättä lapsestaan piittaa, on se tarinan pahis???
Eikö jo olisi aika osoittaa syyttävällä sormella sitä osapuolta, joka ei jälkikasvustaan huolehdi?
Joo joo, en ole yh,enkä ole koskaan ollutkaan, mutta ärsyttää, että lapsia haukutaan noin rumasti, ilman, että lapsi mitenkään
Mutta kuka sen mahtavan laatuisän hyväksyi puolisoksi? Naisella on aina lopullinen sana (Suomessa), että tuleeko lapsia vai ei.
Parempi tapa on ostaa kerran kuukaudessa 150:llä puoli tuntia aikaa tsekkiopiskelijalta. Siitä tulee hyvä mieli.
Vaihtoehto on olla naimisissa suomalaisen ei-niin-hyvännäköisen muhkun kanssa jolta saa myöskin kerran kuukaudessa meh-seksiä ja sen lisäksi sitä täytyy sietää päivittäin.
"Mutta kuka sen mahtavan laatuisän hyväksyi puolisoksi? Naisella on aina lopullinen sana (Suomessa), että tuleeko lapsia vai ei."
Näköjään vain suomalaisilla miehillä on niin rautainen ihmistuntemus, että heitä ei yksikään nainen voi huijata millään tavalla. Miehet näkee ennalta senkin, mitä ongelmia naiselle tulee joskus tulevaisuudessa. Me naiset ollaan siinäkin huonompia, kun ei ymmärretä, että se naapurinpoika Erkki kehittelee alkoholiongelman 20 vuoden päästä ja panee sitten vieraita naisia.
Vierailija kirjoitti:
"Mutta kuka sen mahtavan laatuisän hyväksyi puolisoksi? Naisella on aina lopullinen sana (Suomessa), että tuleeko lapsia vai ei."
Näköjään vain suomalaisilla miehillä on niin rautainen ihmistuntemus, että heitä ei yksikään nainen voi huijata millään tavalla. Miehet näkee ennalta senkin, mitä ongelmia naiselle tulee joskus tulevaisuudessa. Me naiset ollaan siinäkin huonompia, kun ei ymmärretä, että se naapurinpoika Erkki kehittelee alkoholiongelman 20 vuoden päästä ja panee sitten vieraita naisia.
Naisethan sillä ihmistuntemuksellaan ylpeilee, mutta laittavat alkeille yli puolet eroista, että aika hyvin menee pieleen. Jos olisi ihmistuntemusta niin ei sitä pääsisi tapahtumaan.
Kokemuksia samasta ihmistyypistä. Usein nämä seuloutuvat jo alussa, kun jo keskustellessa muuttavat mielipidettään asioista keskustelukumppanin mukaan ja miellyttämisen tarve on hyvin näkyvää, mutta aina tutka ei ymmärrä ajoissa.