Iltalehti: "Miksi kiltti mies ei kelpaa"
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/777f815a-ce8b-4ec7-a82b-db089bc1fde8
Kiinnostaisi tietää miksi , mutta juttu on maksumuurin takana 😒 Voisiko joku kertoa?
Kommentit (421)
Vierailija kirjoitti:
Jos ap on mies niin älä täältä kysele tai lue mitään :D Tällä palstalla vain naisia jotka haukkuvat miehiä kaikessa, oli mies oikeassa tai ei niin palstan mukaan aina väärässä ja syyllinen kaikkeen.
Jankuti vaan katkerista incel miehistä, kun se tuntuu täällä olevan monesti toisinpäin.
Ihmiset myös kirjoittavat mitä sylki suuhun tuo, koska se on helppoa. Kukaan ei kehtaisi tai uskaltaisi sanoa livenä samaa. Eikä siten ymmärretä kuinka painostavaa ja syyllistävää se voi joillekin olla, etsitään itsestä vikaa vaikkei välttämättä tosielämässä olisi muutakuin palsta mammojen katkeruus :)
Rohkeasti vaan ihmisten kanssa, tallaiset foorumit ja palautteet kannattaa monesti jättää omaan arvoonsa
Haukkuminen on mälsää, ihan sama kumpi sp sitä harjoittaa. Ja jätetään provot huomiotta, jossain vaiheessa eivät enää jaksa kun eivät saa takaisin.
Ollaan kilttejä :)
Vierailija kirjoitti:
",Syyllistyit juuri rikokseen. Miltä tuntuu?"
Onneksi en ole kotona jos Supo kolkuttaa ovea.
😂😂😂👏🏻👏🏻👏🏻
Ei sun tarvitse uskoa et olen nainen. Mutta olen vanhempi, ja osaan jo katsoa elämää laajemmasta perspektiivistä. Sen lisäksi vihaan polarisaatiota, lapsellista minusta.
Ja tätä mieltä olisin vaikka olisin mieskin :D Ollaan ensisijassa ihmisiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset yliarvioi oman tasonsa, edes alhaisen tason naiselle ei kelpaa mies joka on KILTTI ja TAVALLINEN.
Miehet ovat surkeita kumppaneita. Mitään "alhaisen tason naista" ei ole olemassa vaan naiset ovat aina liian hyviä miehille. Vain kymmenesosa miehistä yltää naisten tasolle.
Tavallinen mies on paljon tavallista naista huonompi.
Tuntemuksesi ovat tavalliset. Tätä kutsutaan hypergamiaksi.
Älä käytä sanoja joita et ymmärrä.
Miehet ovat lihavampia, huonokuntoisempia ja sairaampia kuin naiset. Miehet ovat aggressiivisempia, itsekkäämpiä ja haluttomampia tekemään yhteistyötä. Miesten tunnetaidot ovat heikommat kuin naisilla. Miehillä on enemmän ongelmia päihteiden kanssa. Miehet eivät hoida omia lapsiaan eivätkä tee osuuttaan kotitöistä.
Miehet ovat naisia huonompia kumppaneita. Se ei ole mielipide vaan fakta.
No se nyt ei ihan riitä, että joku on kiltti 🙄
Ja joskus se kiltti onkin oikeasti vain mielipiteetön tossu. Ei naiset sellaisia halua.
Vierailija kirjoitti:
Todella akkamaista ruikuttaa naisettomuutta jos mikä! Mies pärjää vallan mainiosti koko elämänsä ilman naista. Ei ole itselle tullut vielä kertaakaan tilannetta jossa olisin naista johonkin tarvinnut...
Akatko ne sitten ruikuttaa naisettomuuttaan? Vai mistä moinen vertaus? Joo ymmärrän kyllä, että sinusta nainen eli akka on niin paska ja typerä ihminen, että jos mies toimii todella typerästä, hän on kuin nainen/akka.
Eikähän se ole kuule niin, että naiset on paljon fiksumpia, kuin "ukot" ja jos jotakin halutaan loukata vertaamalla sitä vastakkaiseen sukupuoleen, niin vertauksen pitäisi mennä niin päin, että, kun nainen toimii typerästi voitaisiin sanoa, että kyllä on ukkomainen ruikuttaja.
Ja ootko ihan varma, että olet pärjännyt elämäsi ihan ilman naisia? Isäskö sut on kantanut kohdussaan ja tuskalla synnyttänyt ja imettänyt? Ja hoitanut ja hovannut, kun olet ollut lapsi.
Vierailija kirjoitti:
No se nyt ei ihan riitä, että joku on kiltti 🙄
Ja joskus se kiltti onkin oikeasti vain mielipiteetön tossu. Ei naiset sellaisia halua.
Kukaan ei milloinkaan sano että nainen on kiltti. Sitä sanotaan vain miehistä.
Itse tulkitsen kiltteyspuheen väkivallalla uhkailuksi. Miehet muistuttavat naisille että miehet ovat oletusarvoisesti väkivaltaisia ja että väkivallattomuus eli kiltteys on erityinen palvelus naiselle. Mistä naisen kuuluisi olla kiitollinen. Eli oman kiltteytensä kehuminen on muistutus naiselle: "Voisin lyödä mutta en lyö. Siksi olet minulle parisuhteen velkaa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset yliarvioi oman tasonsa, edes alhaisen tason naiselle ei kelpaa mies joka on KILTTI ja TAVALLINEN.
Miehet ovat surkeita kumppaneita. Mitään "alhaisen tason naista" ei ole olemassa vaan naiset ovat aina liian hyviä miehille. Vain kymmenesosa miehistä yltää naisten tasolle.
Miehet ovat lihavampia, huonokuntoisempia ja sairaampia kuin naiset. Miehet ovat aggressiivisempia, itsekkäämpiä ja haluttomampia tekemään yhteistyötä. Miesten tunnetaidot ovat heikommat kuin naisilla. Miehillä on enemmän ongelmia päihteiden kanssa. Miehet eivät hoida o
Nämä ovat kaikki tilastollisia tosiasioita. Samoin kuin se että parisuhde tekee miehestä onnellisemman ja naisesta onnettomamman.
Käy järkeen. Mies saa kumppaniksi ihmisen joka osaa ja haluaa tehdä toisen elämästä parempaa. Nainen saa kumppanin joka ei osaa kuin tehdä toisen elämästä huonompaa. Eikä välitä opetella.
Vierailija kirjoitti:
Kilttien miesten elämä on yleensä mennyt jo täysin pilalle siinä yläasteiässä. Koulukiusaajilla ja lätkänpelaajilla oli tyttöystävät, poikuuskin meni mutta kiltti mies nyhväsi yksin kotona tietokoneen ääressä yh-äidin pilalle passaamana. Koulussa kiusattiin, pääsi itku ja tytötkin nauroivat. Tämän takia moni kiltti mies syrjäytyy työelämästä kun ei ole mitään syytä käydä kouluja tai tehdä uraa kun ei naisillekaan kelpaa. On vain yksinäisyyttä ja katkeruutta. Elämä mennyt täysin ohi koska oleellisesti tärkeät ja opettavaiset kokemukset nuoruudessa jäivät saamatta.
Miksi kilttimies ei vaan kasva myöhemmin? Opiskeluaika korkeakoulussa on uusi teini-ikä ja mahdollisuus niille, jotka oli teininä liian ujoja. Missä vain elämänvaiheessa voi kasvaa, vaikka se vähän erilaista onkin.
Vierailija kirjoitti:
Seurustelin nuorena kilttimiehen kanssa. Hän ei ollut mistään mitään mieltä ennen kuin kuuli minun mielipiteeni, jolloin oli samaa mieltä. Kun kysyin mitä tehtäisiin illalla/viikonloppuna/lomalla, vastaus oli "ei väliä, sinä voit päättää". Sama vastaus tuli, kun mietittiin mihin ravintolaan mentäisiin, mikä leffa katsottaisiin tai mitä syötäisiin. Jos hän kävi kaupassa, hän halusi tarkat ohjeet mitä ostaa. Kun hänelle selvisi mistä suklaasta pidän, hän toi sitä joka kerta, kunnes sanoin että älä please ihan jatkuvasti. Mitään yllätyksiä oli aivan turha odottaa.
Aluksi arvostin, kun hän oli valmis osallistumaan kaikkeen mistä minä pidin ja oli kiinnostunut minun harrastuksistani. Mutta pidemmän päälle olisin arvostanut enemmän, jos hänellä olisi ollut ihan omiakin kiinnostuksen kohteita. Ajan myötä hänen kanssaan seurustelu alkoi tuntua lähinnä kivireen vetämiseltä ja jollakin tasolla turvattomalta, kun tunsin olevani vas
Kuulostaa todella pelottavalta. Ihminen vailla minuutta ja mielipiteitä. Ei ole normaalia eikä tervettä, vaan joku keyhityksellinen trauma.
Vierailija kirjoitti:
Exäni jätti kaikki päätökset minulle ja oli mielestään Iitti. Olisi ollut ihanaa, jos joskus edes, ihan vaan joskus, toinen olisi päättänyt, mitä ruokaa ostetaan kaupasta, mistä tilataan talon kattoremppa tai mihin mennään lomalle, mitä tehdään tai ollaan tekemättä. "Ei mulle ole väliä" hokeminen oli tosi ärsyttävää. Ei niillä asioilla mullekaan ollut väliä, mutta jos jotain meinasi syödä tai tehdä, mun oli pakko ohjata aikuista miestä.
Hän oli siis päättämätön vässykkä, omasta mielestään kiltti. Monen miehen käsityksen mukaan tuon vaihtoehtona on olla väkivaltainen pettäjä. Ei. Mulle olisi riittänyt, jos toinen olisi vuosien varrella joskus suunnitellut jotain valmiiksi ja olisin vaihteeksi itse voinut astella valmiiseen pöytään, joku olisi katsonut lähtöportit, kellonajat, vesibussivaraukset ja ravintolat. Edes JOSKUS.
Jestas miten epämaskuliininen mies, kun pistää naisen liidaamaan koko ajan.
Se, mitä olisi pitänyt tehdä, olisi suunnitella ja toteuttaa, laittaa asiat toimimaan niin että naisellakin on hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat lihavampia, huonokuntoisempia ja sairaampia kuin naiset. Miehet ovat aggressiivisempia, itsekkäämpiä ja haluttomampia tekemään yhteistyötä. Miesten tunnetaidot ovat heikommat kuin naisilla. Miehillä on enemmän ongelmia päihteiden kanssa. Miehet eivät hoida o
Itseasiassa vanhemmissa ikäluokissa miehet ovat ylipainoisempia kuin naiset, mutta nuoremmissa ikäluokissa tilanne on toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liika kiltteys ja miellyttämisen halu on petollisuutta, koska silloin ei uskalleta sanoa mitä todella ajatellaan. Se kostautuu hirveällä tavalla sitten kun totuus viimein paljastuu.
Se on myös toisen ihmisen kontrollointia. Miellyttämishaluinen ihminen salaa asioita toiselta, omien sanojensa mukaan koska ei halua pahoittaa kumppanin mieltä. Se ei ole totta. Hän itse ei kykene kestämään toisen mahdollista negatiivista reaktiota. Itselleen hän tekee palveluksen, ei toiselle.
Siksi miellyttämishaluinen ihminen valehtelee, että voisi kontrolloida muiden tunteita ja käytöstä. Todella salakavalaa.
Jep. Siksi näihin ei voi luottaa. Ei voi ikinä tietää mitä siellä takana on.
Vierailija kirjoitti:
Olen tuollainen kiltimpi mies. Vielä 5 vuotta sitten tinderissä sain silloin tällöin tykkäyksen vastaukseksi omaani ja pääsin treffeillekin. Nyt viime vuosina en ole saanu yhtään. Tai tietysti joltain kolmen lapsen yhäriltä ja yhdeltä lapsettomalta jonka henkinen tasapaino herättää kysymyksiä jo viestien perusteella. Sama kaikkien muidenkin nettitreffi palveluiden kanssa. Ainoat tykkäykset olen saanut yhäreiltä tai itseäni yli viisi vuotta vanhemmilta naisilta. Kyllä jotain on nykyään todella pielessä. Yhdessä palvelussa näin kuinka tykkäyksiä satoi kymmenittäin parille aivan tietynlaiselle miehelle. Kaltaiseni aivan tavalliset miehet eivät saaneet yhtään. Loukkausten huippu on oikeastaan kahdelta eri naiselta saamani tarjous ryhtyä kumppanuusvanhemmaksi. Pääsisin ehkä kerran pukille siittäämään ja maksamaan elareita lapsesta jota en näe kuin joskus harvoin. Juttelin kerran aiheesta netissä naisen kanssa ja tämäkin ihmetteli noiden naisten
Et ilmeisesti ymmärrä kumppanuusvanhemman ideaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder on täynnä yh-roskaa, joka luulee, että on jonkun muun homma elättää heidän äpäränsä :D sinne vaan jonon jatkoksi
Eipä uskoisi, että vielä tänäkin päivänä joku puhuu viattomasta lapsesta "äpä*ränä"
Luulisi tuonkin moukkamaisuuden jääneen jo historiaan. Lapsi ei koskaan ole syyllinen siihen, ettei isänsä välittänyt hänestä paskan vertaa.
Ja en lakkaa ihmettelemästä, miksi se yh joka sentään yrittää huolehtia siitä lapsesta, jonka toinen vanhempi (yleensä isä) ei välttämättä lapsestaan piittaa, on se tarinan pahis???
Eikö jo olisi aika osoittaa syyttävällä sormella sitä osapuolta, joka ei jälkikasvustaan huolehdi?
Joo joo, en ole yh,enkä ole koskaan ollutkaan, mutta ärsyttää, että lapsia haukutaan noin rumasti, ilman, että lapsi mitenkään
Täällä oli kerran hieno kirjoitus mieheltä, jonka mielestä yht ovat hyvä juttu. Ei niin, että haluaisi olla isänä toisten lapsille, mutta hänestä se oli myös todistus huolehtivasta ja välittävästä luonteesta. En tiedä, onko käytännössä hyvä juttu, mutta hän osasi kertoa näkemyksensä hienosti.
Vierailija kirjoitti:
Määrittele ensin yleispätevästi "kiltti".
Vähän sama kuin "hyvä mies", jolla usein esimerkiksi tietty sukupolvi määrittelee miehen, joka ei ole vaimoa hakkaava alkoholisti ja jolla on työpaikka. Muuta siihen ei välttämättä määritelmässä sitten tarvita.
Hih, tästä tuli muistoja mieleen. Anoppini sanoi usein noin pojastaan. Juuri noilla sanoilla. Minä en osannut siihen koskaan kommentoida.
Nyt poikani on aikuinen, naimisissa ja pienen lapsen isä. Hän on iloisesti nauraen ampunut nämä anoppini kommentit alas. Heillä on hyvät välit ja anoppini kestää poikani kommentit. Eipä ole enää tätä viisautta toistanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoinen ja ruma nainen on alhaisen tason naisia.
Tai sit ei vaan sulle sopiva. Jollekin toiselle voi olla.
Vierailija kirjoitti:
",Syyllistyit juuri rikokseen. Miltä tuntuu?"
Onneksi en ole kotona jos Supo kolkuttaa ovea.
Käyvät usein ihan silloinkin ja varsinkin silloin.
Vierailija kirjoitti:
Nainen haluaa miehen, joka ei tarvitse häntä. Tämän ymmärtämiseen meni minulta melkein puoli vuosisataa. Tuohon yksinkertaiseen asiaan sisältyy monia aspekteja, mutta se on hyvä lähtökohta lähreä pohtimaan asiaa.
No meillä mennyt ehkä toisin päin. Pitkään ajattelin, et tärkeintä on, ettei toista tarvitse. Pitää olla itsenäinen. Tämä minun itsenäisyys toi pintaan/ilmi sen, et mieheni ei halua olla ilman minua. Ensin se yllätti, lopulta hyväksyin sen, et on ihan ok tarvita toista. Puolin ja toisin.
Naimisissa ollaan oltu jokunen vuosikymmen ja näillä näkymin jatketaan hamaan...
Sama! Miehen on tätä hankala ymmärtää, mutta onneksi voin tämän pojilleni opettaa.