Iltalehti: "Miksi kiltti mies ei kelpaa"
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/777f815a-ce8b-4ec7-a82b-db089bc1fde8
Kiinnostaisi tietää miksi , mutta juttu on maksumuurin takana 😒 Voisiko joku kertoa?
Kommentit (421)
Olen tuollainen kiltimpi mies. Vielä 5 vuotta sitten tinderissä sain silloin tällöin tykkäyksen vastaukseksi omaani ja pääsin treffeillekin. Nyt viime vuosina en ole saanu yhtään. Tai tietysti joltain kolmen lapsen yhäriltä ja yhdeltä lapsettomalta jonka henkinen tasapaino herättää kysymyksiä jo viestien perusteella. Sama kaikkien muidenkin nettitreffi palveluiden kanssa. Ainoat tykkäykset olen saanut yhäreiltä tai itseäni yli viisi vuotta vanhemmilta naisilta. Kyllä jotain on nykyään todella pielessä. Yhdessä palvelussa näin kuinka tykkäyksiä satoi kymmenittäin parille aivan tietynlaiselle miehelle. Kaltaiseni aivan tavalliset miehet eivät saaneet yhtään. Loukkausten huippu on oikeastaan kahdelta eri naiselta saamani tarjous ryhtyä kumppanuusvanhemmaksi. Pääsisin ehkä kerran pukille siittäämään ja maksamaan elareita lapsesta jota en näe kuin joskus harvoin. Juttelin kerran aiheesta netissä naisen kanssa ja tämäkin ihmetteli noiden naisten itsekkyyden määrää.
Vierailija kirjoitti:
Exäni jätti kaikki päätökset minulle ja oli mielestään Iitti. Olisi ollut ihanaa, jos joskus edes, ihan vaan joskus, toinen olisi päättänyt, mitä ruokaa ostetaan kaupasta, mistä tilataan talon kattoremppa tai mihin mennään lomalle, mitä tehdään tai ollaan tekemättä. "Ei mulle ole väliä" hokeminen oli tosi ärsyttävää. Ei niillä asioilla mullekaan ollut väliä, mutta jos jotain meinasi syödä tai tehdä, mun oli pakko ohjata aikuista miestä.
Hän oli siis päättämätön vässykkä, omasta mielestään kiltti. Monen miehen käsityksen mukaan tuon vaihtoehtona on olla väkivaltainen pettäjä. Ei. Mulle olisi riittänyt, jos toinen olisi vuosien varrella joskus suunnitellut jotain valmiiksi ja olisin vaihteeksi itse voinut astella valmiiseen pöytään, joku olisi katsonut lähtöportit, kellonajat, vesibussivaraukset ja ravintolat. Edes JOSKUS.
Tämä on muuten raskasta ihan ystävässä tai työkaverissakin. Ja olen itse ollut vuosikausia nimenomaan tuollainen, tajuamatta mikä oikein mättää, vaikka olen niin joustava ja aina kiltti kaikille. Onneksi aloin jossain kohtaa tosissani miettiä, miksen ole halutumpaa seuraa tai koskaan oikein minkään porukan ytimessä. Tajusin nimenomaan tuon, ettei asioilla usein ole muillakaan niin väliä, mutta jotta tehdään edes jotakin, tarvitaan siihen ehdotus ja päätös. Aloin ihan tietoisesti osallistua keskusteluihin heittämällä edes jonkun ehdotuksen ja kommentoimalla muiden. Huomasin välittömästi nauttivani ihan erilaista arvostusta eri porukoissa, noin pienellä muutoksella. Ei se helppoa ollut, ja vieläkin lipsahtaa usein ensimmäisenä "ei väliä", mutta sentään havahdun siihen itse.
Enkä samalla ole kyllä menettänyt kiltteydestäni yhtään mitään. Vain muuttunut perässä vedettävästä osallistuvaksi.
No eggs empty egg carton you dont have any eggs!
Naiset on prinsessaharhoissaan tinderissä siinä syy
Ihmiset ylipäänsä arvostavat sitä, että osaa vetää terveitä rajoja, ja on terveellä tavalla jämäkkä. Ylikiltit ovat monesti passiivis-aggressiivisia miellyttäjiä. Naiset haluaa tasapainoisen, terveen jämäkän ja positiivisesti maskuliinisen miehen puolisokseen, noin keskimäärin.
Vierailija kirjoitti:
Olen tuollainen kiltimpi mies. Vielä 5 vuotta sitten tinderissä sain silloin tällöin tykkäyksen vastaukseksi omaani ja pääsin treffeillekin. Nyt viime vuosina en ole saanu yhtään. Tai tietysti joltain kolmen lapsen yhäriltä ja yhdeltä lapsettomalta jonka henkinen tasapaino herättää kysymyksiä jo viestien perusteella. Sama kaikkien muidenkin nettitreffi palveluiden kanssa. Ainoat tykkäykset olen saanut yhäreiltä tai itseäni yli viisi vuotta vanhemmilta naisilta. Kyllä jotain on nykyään todella pielessä. Yhdessä palvelussa näin kuinka tykkäyksiä satoi kymmenittäin parille aivan tietynlaiselle miehelle. Kaltaiseni aivan tavalliset miehet eivät saaneet yhtään. Loukkausten huippu on oikeastaan kahdelta eri naiselta saamani tarjous ryhtyä kumppanuusvanhemmaksi. Pääsisin ehkä kerran pukille siittäämään ja maksamaan elareita lapsesta jota en näe kuin joskus harvoin. Juttelin kerran aiheesta netissä naisen kanssa ja tämäkin ihmetteli noiden naisten
En tiedä ikääsi, mutta oletan että se alkaa kolmosella tai sitä suuremmalla numerolla. Sinullahan olisi kysyntää, mutta koska yh:t ovat mielestäsi niin alhaista kastia, et laske heitä tässä tapauksessa edes vaihtoehdoiksi. Sun kriteerit saa toki olla mitä ovat, mutta epäilen että nämä naiset etsivät itsensä ikäistä ja ikäluokassasi on paljon enemmän yksinhuoltajia.
Vierailija kirjoitti:
Kilttien miesten elämä on yleensä mennyt jo täysin pilalle siinä yläasteiässä. Koulukiusaajilla ja lätkänpelaajilla oli tyttöystävät, poikuuskin meni mutta kiltti mies nyhväsi yksin kotona tietokoneen ääressä yh-äidin pilalle passaamana. Koulussa kiusattiin, pääsi itku ja tytötkin nauroivat. Tämän takia moni kiltti mies syrjäytyy työelämästä kun ei ole mitään syytä käydä kouluja tai tehdä uraa kun ei naisillekaan kelpaa. On vain yksinäisyyttä ja katkeruutta. Elämä mennyt täysin ohi koska oleellisesti tärkeät ja opettavaiset kokemukset nuoruudessa jäivät saamatta.
No eihän.
Lähes kaikki tuntemani hyvät tyypit, nykyiset ja tulevat aviomiehet ovat nysvänneet kotona tietokoneensa kanssa yläasteiässä. Kunnon fiksut pojat ei tarvitse seksikokemuksia liian aikaisin, vaan vasta sitten kun se oma kulta on löytynyt. Kun on terve itsetunto, uskaltaa elää omannäköistä elämäänsä, eikä ole "pitäisi olla sitä ja tätä kokemusta tai muuten en ole edes mies"-paineita.
Vierailija kirjoitti:
Naiset valehtelee aina.
Jos mies uskoo tämän kiltteys valheen, joka on kulttuurissamme oleva myytti, hän ei pärjää naisrintamalla.
Mitä enemmän takki auki, niin yleensä pärjää. Ei tietenkään aina.
Takki auki saattaa kelvata yhden illan jutuksi, jos haluaa - miehiä lainaten - käyttää hetken ja heittää pois.
Minun mieheni on oikeasti kiltti. Hän mm. muistuttaa minua, että ei pidä arvostella ihmisten ulkonäköä, jos kommentoin ikävästi toista ihmistä.
Minustakin on tässä vuosien saatossa tullut kiltimpi, kun olen ottanut mallia kiltistä ja hienosta miehestäni, jota kunnioitan ja arvostan.
Nainen haluaa jännitystä ja haastetta.
Nainen haluaa lapsia/perheen, jotka jumittavat elämän arkiseen tahmaan.
Logiikka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus tekisi mieli kysyä, että "miksi ruma nainen ei kelpaa?" Onko tähän onnistunut kukaan keksimään vastausta?
Itsekin olen tätä miettinyt viimeiset 7 vuotta, kun olen ollut sinkkuna ja odottanut, että edes yksi mies kiinnostuisi.
Montaako miestä olet aktiivisesti lähestynyt näinä vuosina?
Kiltteys on manipulaatiota näiden tapauksessa. Tehdään asioita toisen puolesta vain siksi, koska halutaan saada sillä jotain toiselta. Ei myöskään ilmaista omia rajoja, vaan suostutaan kaikkeen toisen puolesta, samalla kun hiljaa katkeroidutaan toista kohtaan, kun tämä ei osannut lukea ajatuksia.
Aidosti hyvä ihminen tekee asioita, koska sellainen hän on ja hän aidosti välittää ihmisistä ympärillään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kiltti mies ei kelpaa?
Miksi mukava ja tavallinen mies on naisten mielestä liian kiltti eikä kelpaa kumppaniksi? Minna Oulasmaa ja Mika Pesonen kertovat, mistä tunnistaa liian kiltin miehen ja miksi piirteestä ei kannata ikinä kertoa. He neuvovat toisenlaiset sanat, jotka vetoavat paremmin.
* Koen olevani liian kiltti mies. Vaikka teen muiden eteen kaikkeni, että läheisillä olisi hyvä olla, tuntuu että minua kohdellaan kuin paskaa. Sama naisten kanssa. Vaikka kuinka hyvin kohtelen, kunnioitan ja kuuntelen, niin lopulta jää vain luu käteen. Kai sitten pitäis vaan ruveta kusipääksi."
Tämä on se iänikuinen virsi, jota kuulee niin monen miehen suusta. Mutta pysähdytäänpä hetkeksi: onko tämä "kiltteys" todella ongelma, vai onko se vain kätevä tekosyy sille, ettei kipinä syty tai että mieheltä puuttuu jotain olennaista?
Ehkä naiset eivät kaipaa ovimattoa, vaan kumppania, jolla on oma elämä, omat intohim
Minä sitten vihaan näitä miehiä jotka alkavat aina uhkailla kusipääksi ryhtymisellä kun eivät saa mitä haluavat. Toinen on väkivallalla uhkailu. Noita miehiä on valtavasti ja kaikki toistensa kopioita. Eivät osaa ajatella yhtään, toimivat yksinkertaisesti refleksien varassa.
Nuo miehet ovat teeskentelijöitä. Ne esittävät kilttejä ja mukavia ainoastaan saadakseen palkintoja. Ne luulevat että maailma on niille velkaa. Ja sitten alkaa kiukuttelu ja muiden ihmisten sabotointi, kun ne eivät saa kaikkea mihin ovat mielestään oikeutettuja.
Kauheita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus tekisi mieli kysyä, että "miksi ruma nainen ei kelpaa?" Onko tähän onnistunut kukaan keksimään vastausta?
Mitä ihmettä rumat naiset ovat tehneet kun yrität usuttaa kilttimiehet heidän kimppuunsa? Vaikka nainen olisi miten ruma, hän ei ansaitse tuollaista miestä.
Liika kiltteys ja miellyttämisen halu on petollisuutta, koska silloin ei uskalleta sanoa mitä todella ajatellaan. Se kostautuu hirveällä tavalla sitten kun totuus viimein paljastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuollainen kiltimpi mies. Vielä 5 vuotta sitten tinderissä sain silloin tällöin tykkäyksen vastaukseksi omaani ja pääsin treffeillekin. Nyt viime vuosina en ole saanu yhtään. Tai tietysti joltain kolmen lapsen yhäriltä ja yhdeltä lapsettomalta jonka henkinen tasapaino herättää kysymyksiä jo viestien perusteella. Sama kaikkien muidenkin nettitreffi palveluiden kanssa. Ainoat tykkäykset olen saanut yhäreiltä tai itseäni yli viisi vuotta vanhemmilta naisilta. Kyllä jotain on nykyään todella pielessä. Yhdessä palvelussa näin kuinka tykkäyksiä satoi kymmenittäin parille aivan tietynlaiselle miehelle. Kaltaiseni aivan tavalliset miehet eivät saaneet yhtään. Loukkausten huippu on oikeastaan kahdelta eri naiselta saamani tarjous ryhtyä kumppanuusvanhemmaksi. Pääsisin ehkä kerran pukille siittäämään ja maksamaan elareita lapsesta jota en näe kuin joskus harvoin. Juttelin kerran aiheesta netissä
Ikäni alkaa nelosella ja kolmosella neljö vuotta sitten. Mitä helvettiä minä tai kukaan muukaan perhettä haluava sinkku mies tekisi yhärillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Syyllistyit juuri rikokseen. Miltä tuntuu?"
Mikäs rikos tuossa nyt oli?
- eri
Tekijänoikeusrikos.
Iltapierulehdet referoivat jokaisen julkkiksen muistelukirjaa sivukaupalla päivästä toiseen. Ehkä heillä on sitten jokin erivapaus.
Vierailija kirjoitti:
Liika kiltteys ja miellyttämisen halu on petollisuutta, koska silloin ei uskalleta sanoa mitä todella ajatellaan. Se kostautuu hirveällä tavalla sitten kun totuus viimein paljastuu.
Se on myös toisen ihmisen kontrollointia. Miellyttämishaluinen ihminen salaa asioita toiselta, omien sanojensa mukaan koska ei halua pahoittaa kumppanin mieltä. Se ei ole totta. Hän itse ei kykene kestämään toisen mahdollista negatiivista reaktiota. Itselleen hän tekee palveluksen, ei toiselle.
Siksi miellyttämishaluinen ihminen valehtelee, että voisi kontrolloida muiden tunteita ja käytöstä. Todella salakavalaa.
Vierailija kirjoitti:
Tinder on täynnä yh-roskaa, joka luulee, että on jonkun muun homma elättää heidän äpäränsä :D sinne vaan jonon jatkoksi
Eipä uskoisi, että vielä tänäkin päivänä joku puhuu viattomasta lapsesta "äpä*ränä"
Luulisi tuonkin moukkamaisuuden jääneen jo historiaan. Lapsi ei koskaan ole syyllinen siihen, ettei isänsä välittänyt hänestä paskan vertaa.
Ja en lakkaa ihmettelemästä, miksi se yh joka sentään yrittää huolehtia siitä lapsesta, jonka toinen vanhempi (yleensä isä) ei välttämättä lapsestaan piittaa, on se tarinan pahis???
Eikö jo olisi aika osoittaa syyttävällä sormella sitä osapuolta, joka ei jälkikasvustaan huolehdi?
Joo joo, en ole yh,enkä ole koskaan ollutkaan, mutta ärsyttää, että lapsia haukutaan noin rumasti, ilman, että lapsi mitenkään on tuon haukkumisen ansainnut. Ja että se ihminen joka jaksaa yksin vetää perhettään eteenpäin haukutaan ja se todellinen paska pääsee, kuin koira veräjästä.
Itsekin olen tätä miettinyt viimeiset 7 vuotta, kun olen ollut sinkkuna ja odottanut, että edes yksi mies kiinnostuisi.