Iltalehti: "Miksi kiltti mies ei kelpaa"
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/777f815a-ce8b-4ec7-a82b-db089bc1fde8
Kiinnostaisi tietää miksi , mutta juttu on maksumuurin takana 😒 Voisiko joku kertoa?
Kommentit (421)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella akkamaista ruikuttaa naisettomuutta jos mikä! Mies pärjää vallan mainiosti koko elämänsä ilman naista. Ei ole itselle tullut vielä kertaakaan tilannetta jossa olisin naista johonkin tarvinnut...
Perusajatus on, mutta kuinka tästäkin sitten se viha purskahti....
Ihminen tarvitsee ihmistä. Valheellista defensiivisyyttä väittää, että pärjää ilman muita tässä maailmassa alusta loppuun. Väitän että tämäkin mies on äitiänsä jokusen vuoden elämässään tarvinnut.
Mutta jos puhutaan aikuisesta miehestä, niin silloin tämä kaveri on ihan oikeassa. Ja tuolla asenteella niitä naisia saakin, eikä perään ruikuttamalla. Nainen ei halua olla miehen pönkittäjä, vaan miehen pitää olla itseensä valmiiksi tyytyväinen paketti.
Tämä on tiet
Ehkä siinä ensivaikutuksen kohdalla on tämä vaiketelma tärkeää, että mies seisoo omilla jaloillaan. Mutta jos pitkän parisuhteen haluaa, pitää olla valmis kannattelee toista, miestä tai naista, tilanteen niin vaatiessa. Meillä pitkässä parisuhteessa olemme molemmat tarvinneet toisemme vahvuutta ja sitä, että voi luottaa toiseen, kun omat voimat eivät kanna.
Mutta jos puhutaan sinkuista, vetovoimaisinta on se, kun on rakentanut oman elämänsä mieleisekseen. Et on omat mielenkiinnon kohteet ja mielipiteet. Ja siihen sit toinen puolisko tuo mahdollisesti jotain lisäarvoa.
Semmoinen ällökiltteys ei palvele ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet pitää niin suurena saavutuksena sitä, ettei ole väkivaltainen ja ilkeä, että sillä pitäisi saada haluamansa nainen, työpaikka ja puoli valtakuntaa.
No luonnossa uros vain ottaa naaraan, joten biologisessa näkökulmassa se on aika saavutus. Myös naiset täyttävät luettelemasi kriteerit kiusallisen usein
Mikä uros minkä naaraan?? Omituinen yleistys.
Tvstä nähtyä, on olemassa mm. lintulaji, jonka uros siivoaa tehdäkseen naaraslintuun vaikutuksen.
On olemassa myös hämähäkkilaji, jossa uros hyppää tilaisuuden tullen naaraan päälle siittääkseen tämän. Nukuitko biologian tunnit, kun uros ja naaras jäänyt epäselviksi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kiltti mies ei kelpaa?
Miksi mukava ja tavallinen mies on naisten mielestä liian kiltti eikä kelpaa kumppaniksi? Minna Oulasmaa ja Mika Pesonen kertovat, mistä tunnistaa liian kiltin miehen ja miksi piirteestä ei kannata ikinä kertoa. He neuvovat toisenlaiset sanat, jotka vetoavat paremmin.
* Koen olevani liian kiltti mies. Vaikka teen muiden eteen kaikkeni, että läheisillä olisi hyvä olla, tuntuu että minua kohdellaan kuin paskaa. Sama naisten kanssa. Vaikka kuinka hyvin kohtelen, kunnioitan ja kuuntelen, niin lopulta jää vain luu käteen. Kai sitten pitäis vaan ruveta kusipääksi."
Tämä on se iänikuinen virsi, jota kuulee niin monen miehen suusta. Mutta pysähdytäänpä hetkeksi: onko tämä "kiltteys" todella ongelma, vai onko se vain kätevä tekosyy sille, ettei kipinä syty tai että mieheltä puuttuu jotain olennaista?
Ehkä naiset eivät kaipaa ovimattoa, vaan kumppania, jolla on oma elämä, omat intohim
Jääkööt ilman paria eiköhän miehet löydä vaikka toisesta miehestä sen kumppanin
naurettavaa pelleilyä kiltti mies, paha mies jos ei mikään kelpaa, elä oma elämäsi miten haluat.
Vierailija kirjoitti:
Kilttimiehet ovat oman kokemuksen mukaan miehiä joilla on joko vaikeuksia sosiaalisissa tilanteissa (asperger-piirteet) tai sitten puhtaasti persoonallisuushäiriöisiä. Luulisi nyt että jokainen tuntee lähipiiristään tai vaikka työpaikalta miehiä jotka ovat ihan tavallisia pulliaisia ja joilla on kuitenkin naiskokemuksia, tyttöystäviä ja vaimoja.
Jos ovat asperger piirteisiä, eivät ole todellakaan kilttejä. Henkistä väkivaltaa, kaikkea vaikeutta ja rajattomuutta olisi luvassa. Ehkä toinen autisti voisi selvitä vähemmillä vahingoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liika kiltteys ja miellyttämisen halu on petollisuutta, koska silloin ei uskalleta sanoa mitä todella ajatellaan. Se kostautuu hirveällä tavalla sitten kun totuus viimein paljastuu.
Se on myös toisen ihmisen kontrollointia. Miellyttämishaluinen ihminen salaa asioita toiselta, omien sanojensa mukaan koska ei halua pahoittaa kumppanin mieltä. Se ei ole totta. Hän itse ei kykene kestämään toisen mahdollista negatiivista reaktiota. Itselleen hän tekee palveluksen, ei toiselle.
Siksi miellyttämishaluinen ihminen valehtelee, että voisi kontrolloida muiden tunteita ja käytöstä. Todella salakavalaa.
Kyllä, se on nimenomaan kontrollointia ja epäreilua käytöstä. Tuollaiset ihmiset sujuvasti myös puhuvat yhdelle yhtä ja toiselle toista. Ja kun tämä tulee ilmi, uhriutuvat kun eivät ole koskaan halunne
Tätä samaahan tekevät myös naiset. Ehkä jo vanhemman polven. Mutta kamalasti tekevät toisten eteen, kukaan ei saa auttaa, ja sit valittavat, kun kukaan ei auta. Eikö kyse ole vähän samasta asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset yliarvioi oman tasonsa, edes alhaisen tason naiselle ei kelpaa mies joka on KILTTI ja TAVALLINEN.
Miehet ovat surkeita kumppaneita. Mitään "alhaisen tason naista" ei ole olemassa vaan naiset ovat aina liian hyviä miehille. Vain kymmenesosa miehistä yltää naisten tasolle.
Tavallinen mies on paljon tavallista naista huonompi.
Tuntemuksesi ovat tavalliset. Tätä kutsutaan hypergamiaksi.
Älä käytä sanoja joita et ymmärrä.
Miehet ovat lihavampia, huonokuntoisempia ja sairaampia kuin naiset. Miehet ovat aggressiivisempia, itsekkäämpiä ja haluttomampia tekemään yhteistyötä. Miesten tunnetaidot ovat heikommat kuin naisilla. Miehillä on enemmän ongelmia päihteiden kanssa. Miehet eivät hoida o
Onneksi eivät kaikki miehet. No ok, oma mieheni on lihonnut, alkoi, kun odotin ensimmäistä lastamme. Mutta kun on pitkä, ei sitä noteerata yleisesti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se nyt ei ihan riitä, että joku on kiltti 🙄
Ja joskus se kiltti onkin oikeasti vain mielipiteetön tossu. Ei naiset sellaisia halua.
Kukaan ei milloinkaan sano että nainen on kiltti. Sitä sanotaan vain miehistä.
Itse tulkitsen kiltteyspuheen väkivallalla uhkailuksi. Miehet muistuttavat naisille että miehet ovat oletusarvoisesti väkivaltaisia ja että väkivallattomuus eli kiltteys on erityinen palvelus naiselle. Mistä naisen kuuluisi olla kiitollinen. Eli oman kiltteytensä kehuminen on muistutus naiselle: "Voisin lyödä mutta en lyö. Siksi olet minulle parisuhteen velkaa."
Tästä palstalla joku säännöllisesti muistuttaa. Et äänioikeuskin on vain miesten hyväntahtoisuutta. Onneksi eivät kaikki miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset yliarvioi oman tasonsa, edes alhaisen tason naiselle ei kelpaa mies joka on KILTTI ja TAVALLINEN.
Miehet ovat surkeita kumppaneita. Mitään "alhaisen tason naista" ei ole olemassa vaan naiset ovat aina liian hyviä miehille. Vain kymmenesosa miehistä yltää naisten tasolle.
Tavallinen mies on paljon tavallista naista huonompi.
Tuntemuksesi ovat tavalliset. Tätä kutsutaan hypergamiaksi.
Miehet ovat lihavampia, huonokuntoisempia ja sairaampia kuin naiset. Miehet ovat aggressiivisempia, itsekkäämpiä ja haluttomampia tekemään yhteistyötä. Miesten tunnetaidot ovat heikommat kuin naisilla. Miehillä on enemmä
"Itseasiassa vanhemmissa ikäluokissa miehet ovat ylipainoisempia kuin naiset, mutta nuoremmissa ikäluokissa tilanne on toisinpäin."
Tässä asiassa biologia ei ole naisen puolella. Vaikka nykyään toki on kyse myös elämäntavoista, biologia aiheuttaa sen, että naiset keräävät helpommin vararavintoa. Ja vain siksi, että menneisyydessä sitä on tarvittu lapsen odottamiseen ja imetykseen.
Näitä omasta mielestään kilttejä ja rakastavia miehiä on lähiöbaarit pullollaan. Itketään ja kitistään kun nainen jätti. Kun miehen pintaa vähän raaputtaa, niin sieltä usein paljastuu itsekäs, ilkeä, haukkuva, laiska kumppani jolla on hirmuiset vaatimukset naiselle, muttei itsellä mitään annettavaa.
Ei ole vaikeaa ollut saada naisia komeana mutta kilttinä. Naiset eivät kyllä pitkään jaksa minua perässään raahata kun en tee mitään tai kerro mielipiteitäni. Mutta pillua irtoaa helposti kilttiksellekin, jos on ulkonäköä.
"Syyllistyit juuri rikokseen, miltä tuntuu?"
Tässä maailmassa tapetaan, raiskataan, tuhotaan ihmisiä ihan järkyttävästi. Ja sulla on aikaa ja mielenkiintoa havahtua tällaiseen rikokseen??!
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat lihavampia, huonokuntoisempia ja sairaampia kuin naiset. Miehet ovat aggressiivisempia, itsekkäämpiä ja haluttomampia tekemään yhteistyötä. Miesten tunnetaidot ovat heikommat kuin naisilla. Miehillä on enemmän ongelmia päihteiden kanssa. Miehet eivät hoida omia lapsiaan eivätkä tee osuuttaan kotitöistä.
Miehet ovat naisia huonompia kumppaneita. Se ei ole mielipide vaan fakta.
Naiset eivät osaa tehdä mitään arvokasta, eikä mitään, mitä miehet eivät osaisi muutamia biologisia poikkeuksia lukuunottamatta.
En ole kilttimies enkä arvosta naisia ja tämä toimii, koska limareikiä pyörii jaloissa asti!
Naiset haluaa pahoinpitelevän jännämiehen joka on komea. Kai jokainen kiltti mies seurustelisi jos kelpaisi. Ulkonäkö on kans yksi syy, kiltit miehet on rumia.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyelle, rumalle tms miehelle väännetään väkisin kaikenlaisia negatiivisiä luonteenpiirteitä jotta olisi moraalisesti oikeutettua olla missään tekemisissä kyseisen miehen kanssa. Tai jopa käyttää sitä sylkykuppina.
Naisten uusin keksintö on tämä kiltti mies. Että vähemmän komea mies joka käyttäytyy hyvin onkin salaa joku naisvihaaja.
Olette kyllä akat ihan sairaita nupistanne.
Tässä jotenkin kiteytyy asia. Ensin valitetaan katkerana jalopuksi haukutaan yleisesti naiset nairaiksi nupeistaan. Ajatuksena se, että olisin viettämässä iltaa esim. elokuvaa katsellen tällaisen söpön kilttimiehen kanssa, ja sitten jossain vaiheessa alkaisi laukoa suustaan tällaista, niin Hyi kamala!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen haluaa miehen, joka ei tarvitse häntä. Tämän ymmärtämiseen meni minulta melkein puoli vuosisataa. Tuohon yksinkertaiseen asiaan sisältyy monia aspekteja, mutta se on hyvä lähtökohta lähreä pohtimaan asiaa.
No meillä mennyt ehkä toisin päin. Pitkään ajattelin, et tärkeintä on, ettei toista tarvitse. Pitää olla itsenäinen. Tämä minun itsenäisyys toi pintaan/ilmi sen, et mieheni ei halua olla ilman minua. Ensin se yllätti, lopulta hyväksyin sen, et on ihan ok tarvita toista. Puolin ja toisin.
Naimisissa ollaan oltu jokunen vuosikymmen ja näillä näkymin jatketaan hamaan...
Ehkäpä ajatus on nimenomaet miehesi ei halua olla ilman sinua ja tarvitsee sinua. Jos mies huokuu sitä, että tarvitsee naisen, ihan jonkun vaan, ihan kenet vaan, niin se harvan aikuisen naisen sydäntä sykähdyttää tai luottamusta herättää. Tunne siitä, että juuri sinä olet sellainen jonka kanssa hän on kokonainen, on tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluaa pahoinpitelevän jännämiehen joka on komea. Kai jokainen kiltti mies seurustelisi jos kelpaisi. Ulkonäkö on kans yksi syy, kiltit miehet on rumia.
Sellainen ylivoimainen henkinen väkivalta, jolla jokaisen naisen sisäinen kiukutteleva teinityttö laitetaan paikoilleen ja pidetään siellä on se, jota naiset haluavat ja tarvitsevat.
Luulin vuosia, että minulla on kiltti mies. Hän oli kohtelias, äärimmäisen huomaavainen, yllätti minua asioilla ja lahjoilla, mistä olin joskus ohimennen saattanut mainita, että pidän. Täysi kymppi mies, ajattelin.
Sitten alkoi kuitenkin ihmetyttää tietyt asiat kuten se, että hänelle kävi ihan kaikki, mitä minä ehdotin, käytiin ystävieni ja sukulaisteni luona. Toki hänkin kävi ystävillään, mutta minua ei heille esitelty kuin vasta n.3 v yhdessäolon jälkeen. Muitakin juttuja, mitkä aiheuttivat ihmetystä kuten puhelimen jatkuva pälyily ja piilottelu, kummallisia kaverin auttamisreissuja yms.
Summa summarum, tällä minun maailman ihanimmalla kilttimiehellä on ollut koko ajan sivusuhteita, koska ei ole kyennyt, ts.uskaltanut kieltäytyä naisten tekemistä aloitteista, koska ei halua loukata ketään. Hänen on vain ollut pakko käydä panemassa muitakin. Hän pelkää kaikenlaista pientäkin konfliktin uhkaa niin, että keksii minkä tahansa valheen välttyäkseen siltä ja sehän on päivänselvää, että se luo lisää ongelmia kun lopulta kutoo ihan hirveää valheiden verkkoa.
Yhden tällaisen sivusuhteen mies oli käynyt uhkailemassa kilttimiestäni, jolloin suhde tietenkin loppui. Mieheni oli siis yksi suurimmista madoista ja pelkureista, mitä olen ikinä kohdannut elämässäni. Minulle tuli keskivaikeita mt-ongelmia kun tunsin, että mies salailee jotain, mutta hän sai minut tuntemaan itseni roistoksi kun saatoin edes epäillä hänestä mitään pahaa. Minä olin se, joka kuulemma kohteli häntä huonosti - hän oli aina myöntyväinen, joustava ja mukava, kun ei omannut yhtään aloitekykyä, puhumattakaan selkärangasta.
Nykyään hänellä on lapsia ja sama touhu jatkuu eronneena poikamiehenä. Kaikkia naisia miellytetään ja konfliktia vältetään viimeiseen asti kertomalla kaikkialle pieniä valheita jatkuvasti.
Ulospäin mukava kaveri, mutta hirvittävän ahdistava kumppani, johon ei voi ikinä luottaa, koska hänen täytyy olla mieliksi joka suuntaan, ettei kukaan vaan suutu.
Vierailija kirjoitti:
Luulin vuosia, että minulla on kiltti mies. Hän oli kohtelias, äärimmäisen huomaavainen, yllätti minua asioilla ja lahjoilla, mistä olin joskus ohimennen saattanut mainita, että pidän. Täysi kymppi mies, ajattelin.
Sitten alkoi kuitenkin ihmetyttää tietyt asiat kuten se, että hänelle kävi ihan kaikki, mitä minä ehdotin, käytiin ystävieni ja sukulaisteni luona. Toki hänkin kävi ystävillään, mutta minua ei heille esitelty kuin vasta n.3 v yhdessäolon jälkeen. Muitakin juttuja, mitkä aiheuttivat ihmetystä kuten puhelimen jatkuva pälyily ja piilottelu, kummallisia kaverin auttamisreissuja yms.
Summa summarum, tällä minun maailman ihanimmalla kilttimiehellä on ollut koko ajan sivusuhteita, koska ei ole kyennyt, ts.uskaltanut kieltäytyä naisten tekemistä aloitteista, koska ei halua loukata ketään. Hänen on vain ollut pakko käydä panemassa muitakin. Hän pelkää kaikenlaista pientäkin konfliktin uhkaa niin, että keksii minkä t
No teillähän oli jo pidempään mennyt huonosti, mutta olit liian tunnetyhmä etkä huomannut. että kumppani halusi enemmän huomiotasi...
Voi kun tämän kaikki ymmärtäisivät. Me tarvitsemme toisiamme. Jos emme parisuhteisiin, yleisesti elämässä. En ikinä haluaisi elää ilman miehiä. Tai naisia.