Iltalehti: "Miksi kiltti mies ei kelpaa"
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/777f815a-ce8b-4ec7-a82b-db089bc1fde8
Kiinnostaisi tietää miksi , mutta juttu on maksumuurin takana 😒 Voisiko joku kertoa?
Kommentit (421)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen haluaa miehen, joka ei tarvitse häntä. Tämän ymmärtämiseen meni minulta melkein puoli vuosisataa. Tuohon yksinkertaiseen asiaan sisältyy monia aspekteja, mutta se on hyvä lähtökohta lähreä pohtimaan asiaa.
Jos mies ei tarvitse naista, niin mies ei voi silloin rakastua. Rakastuminen tapahtuu, kun kokee että tarvitsee toista ihmistä, jotta elämä olisi merkityksellisempää. En siis usko, että nainen haluaa miehen, joka ei tarvitse naista.
Toki monet naiset tuntevat varmasti vetoa sellaiseen mieheen, mutta suhde sellaisen kanssa on tietenkin huono, koska mies ei rakasta ja tekee mitä lystää, koska hän ei kumppaniaan millään tasolla tarvitse.
Minä taas tulkitsin tuon "ei tarvitse" asian niin, että mies ei tarvitse naista kumppani
Ehkei tarvitse, mutta tasapainoiset miehet haluavat elämänkumppanin. Parhaan ystävän, jonka kanssa jakaa asioita, arvot, seuraa, haaveet, perheen, lapset, kodin, reissut, lomat, arjen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen haluaa miehen, joka ei tarvitse häntä. Tämän ymmärtämiseen meni minulta melkein puoli vuosisataa. Tuohon yksinkertaiseen asiaan sisältyy monia aspekteja, mutta se on hyvä lähtökohta lähreä pohtimaan asiaa.
Jos mies ei tarvitse naista, niin mies ei voi silloin rakastua. Rakastuminen tapahtuu, kun kokee että tarvitsee toista ihmistä, jotta elämä olisi merkityksellisempää. En siis usko, että nainen haluaa miehen, joka ei tarvitse naista.
Toki monet naiset tuntevat varmasti vetoa sellaiseen mieheen, mutta suhde sellaisen kanssa on tietenkin huono, koska mies ei rakasta ja tekee mitä lystää, koska hän ei kumppaniaan millään tasolla tarvitse.
Minä taas tulkitsin tuon "ei tarvitse
Ehkei tarvitse, mutta tasapainoiset miehet haluavat elämänkumppanin. Parhaan ystävän, jonka kanssa jakaa asioita, arvot, seuraa, haaveet, perheen, lapset, kodin, reissut, lomat, arjen...
Miten se tekee miehestä tasapainoisen jos haluaa niitä asioita joita nainen haluaa miehen haluavan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miten jostakusta - miehestä tai naisesta - tulee liian kiltti? Väittäisin omasta kokemuksesta ja elämääni pitkään mietittyäni, että kasvatuksella on siinä iso merkitys. Jos lasta alistetaan jatkuvasti ja kaikki hänen osaamisensa mitätöidään ja hän saa kuulla vanhemmiltaan vain arvostelua, hänelle kehittyy hyvin negatiivinen kuva itsestään. Kilttiys on selviytymiskeino, jolla hän yrittää tulla toimeen muiden ihmisten kanssa. Hän pitää itseään muita huonompana ja yrittää miellyttämällä ja mukautumalla "ostaa" itselleen hyväksyntää. Hänestä voi myös kehittyä passiivinen, koska hän häpeää osaamattomuuttaan eikä välttämättä ole edes hyvä kommunikoimaan. Liika kilttiys ei siis välttämättä eikä useinkaan ole ehdoin tahdoin hankittu ominaisuus.
Kurja kuulla, että olet tavannut vain keskenkasvuisia naisia. Onko heillä muuta yhdistävää, löytyy myös täytettä huulista ym.?
En väitä että HETI samalla sekuntilla aina osaisin myöntää syyllisyyteni, mutta varsin pian kyllä. Kuten oma mieskin. Ei tämä ole ongelma tasapainoisille ja fiksuille ihmisille. Osaamme myös pyytää anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki monet naiset tuntevat varmasti vetoa sellaiseen mieheen, mutta suhde sellaisen kanssa on tietenkin huono, koska mies ei rakasta ja tekee mitä lystää, koska hän ei kumppaniaan millään tasolla tarvitse.&nb
Jaa, sinäkö et halua _mitään_ noista, käsi sydämellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder on täynnä yh-roskaa, joka luulee, että on jonkun muun homma elättää heidän äpäränsä :D sinne vaan jonon jatkoksi
Tässäpä kiltti mies. Nainen muuttuu hänen silmissään roskaksi, kun synnyttää lapsen. Myöskin täysin sokea sille, että naiset käyvät töissä ja elättävät itsensä ja perheensä. Olisiko tämä kiltti mies siis itse pitkäaikaistyötön?
Nojaa. Oikeassahan tuo kiltti mies on.
Aina kun olen seurustellut yksinhuoltajan kanssa, niin se on alkanut niin että se nainen pitää huolta omista lapsistaan. Mutta. Ennemmin tai myöhemmin pitää alkaa sekoittaa mut mukaan lapsen tekimisiin vaikkei pätkääkään voisi kiinnostaa.
Älkää tuhlatko aikaa sinkkuäippiin. Käyttäkää vain seksiin ja heittäkää menemään kun
Eri... Mutta kyllä mäkin käyn hoitelemassa yh äitejä ihan vain sen takia että ovat nii helppoja panoja, sitten kun ei enää kiinnosta nii heittää vain menemään ja uutta tilalle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas tulkitsin tuon "ei tarvitse
Ne jo on... Vaimo, yhteiset lapset ja koti. Ja siinä eletään arki... Sitten on ne tinderin yh äidit joita vain pannaan ja heitetään lopuksi menemään kun halutaan joku toinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein meillä kilttimiehillä kuten minulla on varmaan aika pienimutoinen ja persoonattomalta vaikuttava elämä. Siksi naisen pitää raahata meitä kaikkialle, jos erehtyy suhteeseen kanssamme. Ei me todellisuudessa mihinkään haluta, mutta ollaan nyt mieliksi.
Itse olen ruvennut opettelemaan sitä, että ihan oikeasti sanon etten halua keikalle, ravintolaan, matkoille tai mihinkään muuallekaan. Ne ovat mitä hirveimpiä tapoja viettää aikaa. Haluan vain käydä salilla ja kävelyllä ja lukea kirjoja, en halua sählätä mitään ylimääräistä.Ja sitten nainen jättää koska "ette tee mitään yhdessä". Toisaalta se jättää myös koska "aina hänen pitää järjestää sulle viihdykettä".
Naiset nyt vaan on tyhmiä eikä tajua että heidän haluamansa keikka/l
Ai jos kysyn mieheltä, et haluaako keikalle mun kanssa, ja hän vastaa että joo, vaikkei haluakaan, niin minä olen tyhmä?
Onneksi löytyy myös kommunikaatioon kykeneviä miehiä.
Kiltin miehen pitäis vaan laihduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet pitää niin suurena saavutuksena sitä, ettei ole väkivaltainen ja ilkeä, että sillä pitäisi saada haluamansa nainen, työpaikka ja puoli valtakuntaa.
No luonnossa uros vain ottaa naaraan, joten biologisessa näkökulmassa se on aika saavutus. Myös naiset täyttävät luettelemasi kriteerit kiusallisen usein
Ei tämä nyt ihan näin pidä paikkaansa. Kyllä uroksen monella lajilla pitää näyttää osaamistaan ennen kuin naaras lämpenee. Mm joillakin linnuilla parhaiten löytyy sellaiselle urokselle naaras , jos osaa laulaa paremmin kuin toinen saman lajin lintu tai pitää tehdä pesä , jonka naaras kelpuuttaa tai sitten ei.
Toisilla lajeilla yksi uros perustaa haaremin , jonka voi sitten joku toinen uros kaapata , jos voittaa hallitsevan uroksen
Jotkut hämähäkkinaaraat syövät uroksen parittelun jälkeen. Jne.
Ei se eläimilläkään mene niin että uros vain tulee ja ottaa.
"Jaa, sinäkö et halua _mitään_ noista, käsi sydämellä?"
En ole tuo jolta kysyit, mutta minulla on kaikki nuo listaamasi. Nyt kun ajatuksella mietin niin alan vahvasti epäillä että tosiaan listalta mikään ei ole mikään erityisen tärkeä asia jota olisin haluamalla halunnut.
Miten olen joutunut tähän? Lienen se myötäilevä kilttimies. Voi paska :(
Kyllä itsellä ainakin nuorempana toimi, kun jätin kiltin, kohteliaan ja asiallisen miehen tyylin sivuun ja aloin käyttäytymään toisin. En sentään ihan täysin öykkäriksi alkanut, mutta tyyli muuttui selkeästi naisten suhteen ronskimmaksi ja välinpitämättömämmäksi.
Aikansa sitä jaksoi, kivaa oli ja kieltämättä seksiä oli tarjolla jonoksi asti, mutta iän myötä ei ollut enää tarvetta kummallekaan. Naisten seuralle eikä seksille. :D Eli ikä kyllä joka tapauksessa tasaa mukavasti asiat.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on aika kummallista leimata kaikki suhteessa olevat miehet naistenhakkaaja-rais*aaja-pettureiksi.
Ehkä se on joku defenssimekanismi, jos itse sattuu olemaan mies, joka ei ole suhteessa. "Okei, noi löysi suhteen ja on onnellisia, mutta minä olen parempi, koska ne ei oikeasti ansaitsisi suhdetta!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on aika kummallista leimata kaikki suhteessa olevat miehet naistenhakkaaja-rais*aaja-pettureiksi.
Ehkä se on joku defenssimekanismi, jos itse sattuu olemaan mies, joka ei ole suhteessa. "Okei, noi löysi suhteen ja on onnellisia, mutta minä olen parempi, koska ne ei oikeasti ansaitsisi suhdetta!"
Ehkä se on joku defenssimekanismi, jos itse sattuu olemaan nainen, joka ei ole suhteessa. "Okei, noi löysi suhteen ja on onnellisia, mutta minä olen parempi, koska ne ei oikeasti haluaisi suhdetta!"
Vierailija kirjoitti:
Itteään kiltiksi tituleeraavat miehet eivät ole kilttejä vaan jotain päinvastaista, siks ne ei kelpaa. Eikös se eräs Moritzikin väittänyt itseään kiltiksi kun naisia kalasteli.
En tiedä, onko sama Moritz, mutta jos on Lohjan Moritz niin hän nimenomaan on tyyppiesimerkki jännämiehestä, joka kiinnostaa aika monia naisia. Eli kaikkien tietämä väkivaltainen taparikollinen, "paha poika", mutta "jospa sellaisen kuitenkin voisi parantaa".
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itsellä ainakin nuorempana toimi, kun jätin kiltin, kohteliaan ja asiallisen miehen tyylin sivuun ja aloin käyttäytymään toisin. En sentään ihan täysin öykkäriksi alkanut, mutta tyyli muuttui selkeästi naisten suhteen ronskimmaksi ja välinpitämättömämmäksi.
Aikansa sitä jaksoi, kivaa oli ja kieltämättä seksiä oli tarjolla jonoksi asti, mutta iän myötä ei ollut enää tarvetta kummallekaan. Naisten seuralle eikä seksille. :D Eli ikä kyllä joka tapauksessa tasaa mukavasti asiat.
Aina vain seksistä kyse naisessa, ei muusta.
Väitän että jokunen mies kaipaa vikoihin vuosiinsa myös juttukaveria, mutta voinhan olla väärässäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se on joku defenssimekanismi, jos itse sattuu olemaan nainen, joka ei ole suhteessa. "Okei, noi löysi suhteen ja on onnellisia, mutta minä olen parempi, koska ne ei oikeasti haluaisi suhdetta!"
ai jos sinkkumiehet haukkuu suhteessa olevia miehiä naistenhakkaaja-rais*aaja-pettureiksi, niin se on naisten defenssimekanismi, jonka mukaan joku (kuka? miehet vai naiset?) ei haluaisi olla suhteessa? :DDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina vain seksistä kyse naisessa, ei muusta.
Väitän että jokunen mies kaipaa vikoihin vuosiinsa myös juttukaveria, mutta voinhan olla väärässäkin.
Väärässä olet
Vierailija kirjoitti:
"Kilteillä" miehillä on huonoin asenne naisia kohtaan, usein suorastaan vihamielinen.
Miehet joille on kertynyt kokemusta monista naisista ymmärtävät naisia paremmin ja tajuavat, että naisia on monenlaisia. He eivät niputa kaikkia naisia yhden kyltin alle.
Mitä tulee mieltymyksiin ja ensivaikutelmaan, niin ei naisia kyllä juuri erilaisia ole.
Otetaan kadulta randomisti sata miestä ja kysytään sadalta naiselta, että valitsevat sieltä suosikkinsa. Max 10 miestä tuosta joukosta tulee "valituksi".
Otetaan kadulta randomisti sata naista ja kysytään sadalta mieheltä, että valitsevat sieltä suosikkinsa. Vähintään 80 naista tulee "valituksi".
Toki onneksi pelkästään ensivaikutelma ja ulkonäkö ei ole ihan kaikki kaikessa ja todellisuudessa aika moni nainen joutuu joustamaan kriteereistään, jotkut ennemmin ja toiset myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein meillä kilttimiehillä kuten minulla on varmaan aika pienimutoinen ja persoonattomalta vaikuttava elämä. Siksi naisen pitää raahata meitä kaikkialle, jos erehtyy suhteeseen kanssamme. Ei me todellisuudessa mihinkään haluta, mutta ollaan nyt mieliksi.
Itse olen ruvennut opettelemaan sitä, että ihan oikeasti sanon etten halua keikalle, ravintolaan, matkoille tai mihinkään muuallekaan. Ne ovat mitä hirveimpiä tapoja viettää aikaa. Haluan vain käydä salilla ja kävelyllä ja lukea kirjoja, en halua sählätä mitään ylimääräistä.Mikset valinnut sellaista vaimoa, joka haluaa vain käydä salilla ja kävelyllä ja lukea kirjoja ja joka ei halua sählätä mitään ylimääräistä?
Hahaha. Kaikki, siis ihan kaikki, naiset haluaa että mies viihdyttää heitä tavalla tai toisella.
Silloin kun toisesta välittää, tekee mielellään asioita toisen kanssa. Se on ihan normi. Kaikkea ei silti tarvitse tehdä yhdessä. Todellakaan.
Minulla on naiskaverit teattereihin, ravintoloihin, konsertteihin ja pikku matkoihin. En haluaisi yhtään murjottavaa miestä näihin tunnelmaa pilaamaan.
Nauratti kieltämättä. Onko jossain joskus elänyt nainen joka suoraselkäisesti ottaa heti ääneen syyllisyyden ja vastuun mokastaan?
Enempi on tullut vastaan laatua joka keksii tekosyitä ympäriltään kuin esiteini ja varmaan jos ajaisi autolla kolarin niin sekin on jotenkin miehen syy joka on kotona.