Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskoni suuttui kun vanhemmat kertoivat myyvänsä metsänsä

Vierailija
30.03.2025 |

Vanhemmat alkaa olla lähemmäs 80v ja tuossa iässä alkaa jo olla raskasta lämmittää taloa puilla. Itse kaataa puut ja pilkkoa ne, varastoida ne. Joka päivä laittaa pannuhuoneeseen tuli, että talo ja vesi on lämmintä.

Ovat nyt päättäneet myydä metsän ja vaihtaa myynnistä saaduilla rahoilla lämmitysmuodon maalämpöön. Samalla ajattelivat remontoida keittiön.

Sisko meni suuttumaan tästä. En tiedä miksi kun ei suostu kommentoimaan asiaan. Mä vähän epäilen, että kuvitteli saavansa itse metsästä rahaa vanhempien kuoltua. No mä olen sitä mieltä, että totta kai metsä myyntiin ja helpompi lämmitysmuoto tilalle. Heidän omaisuuttaan se on ja saavat tehdä sillä mitä haluavat kun vielä elävät. Muuten kuitenkin hyvässä kunnossa ja pärjäävät kotona. 

Kommentit (513)

Vierailija
141/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos talo on jossain syrjäseudulla, niin ehkä kannattaa myös miettiä kuinka paljon siihen on järkevää ylipäätään investoida. 

Ap jo kerto että on tuppukylässä. Arvoton talo vaikka olis maalämpökin, kun kukaan ei halua tuppukylästä taloa ostaa. En alkas metsiä hakata tuon takia. Ei ole mitään järkeä.

Miksi pellet kuvittelee, että kaikki maaseudun talot on arvottomia?!?!?! Ihan ilmaiseksiko sä kuvittelet, että maaseudulta saa taloja??? 

Ap

Vanhoja taloja saa puoli-ilmaiseksi... jos siis saa myytyä.

Vierailija
142/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäkokoinen pala on metsää kyseessä?

Ei kuulu millään tavalla teille.

Ap

Kerropa nyt vain, niin katsotaan sitten, onko kuinka järkevä toimi kyseessä. Onko minkä ikäistä puustoa, mäntyä, kuusta, koivua? Päätehakkuuikäistä kenties? 

En kerro. Ei kuulu teille millään tavalla. On ihan asiantuntija joka tekee arvion ja laittaa metsän myyntiin.

Ap

Mene nyt jo roskapönttöön tuon asenteesi kanssa. Ei taida se sisko olla ainoa kiukuttelija teidän suvussa?

Oletko sä oikeasti noin vähäjärkinen??? Millä tavalla se metsäpalstan koko liittyy tä

Ei liitykkään eikä kiinnosta mutta huvittaa tuo kusipäinenasenteesi.  Toivon todella ettet ole vain trolli kun oikein huvittaa että tuollaisia on olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuppukylän hikiseen ok taloon ei kannata noin mittavaa investointia tehdä, varsinkaan jos ei ole omaa rahaa vaan itse perinnöksi saatu metsä pitää myydä. Joku ostaa puulämmitteisen lähes samalla hinnalla kuin maalämpöisen talon, mikäli talon tuppukylältä haluaa.

Juuri näin. Suomessa tulee väki vähenemään, jos ei mitään suuria muutoksia tehdä. Asuntokauppa on jo nyt hiljaista jopa hyvissä sijainneissa. Olisin kyllä jokseenkin järkyttynyt jos vanhempani tai ylipäätään kukaan tuttuni toimisi vanhalla iällään näin. 

Jos elämää on jäljellä noin 10 vuotta, niin  miksi ihmeessä ei eläisi sitä itselleen mieluisalla tavalla, miksi täytyy ottaa huomioon aikuisten lasten vaatimukset? Menkööt töihin, hankkikoot itse leipänsä ja luopukoot aikanaan perinnöstä, jos se ei kiinnosta. Ei koko elämäänsä tarvitse elää muille!

Vierailija
144/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En kerro. Ei kuulu teille millään tavalla. On ihan asiantuntija joka tekee arvion ja laittaa metsän myyntiin.

Ap"

OK. Eli sua motivoi ainoastaan päästä haukkumaan siskoasi

Mikä hitto sua vaivaa??? Ei liity millään tavalla tähän asiaan metsäpalstan koko eikä sitä arviota täällä paskapalstalla tehdä. Olet kyllä idiootti. Mitä helvettiä te muka tekisitte sillä tiedolla paljonko metsää on????

Ap

Arvioitaisiin onko järkeä myydä sitä. 

Palstaäm mät kuvittelee olevansa asiantuntijoita joka asiassa. Totta kai kaikkien kannattaa täältä kysyä kannattaako myydä metsää, taloa jne. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 

Vierailija
145/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin kyllä kiinnostaa, että mitä me muut tekisimme sillä tiedolla paljonko metsää ap:n vanhemmilla on. Ei mua ainakaan tuo asia kiinnosta. Ei sen metsän arvoa tällä palstalla arvioida.

Ei kovin paljon jos ne menee lämmitysmuodon vaihtoon ja keittiöremonttiin?

Vierailija
146/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kertaa tämä tyyppi on huutanut jo idioottia? Jos vanhuksille on siunaantunut kaksi samanlaista tör*ky*tur*paa, ehkä on parasta heidän laittaakin koko omaisuus sileäksi ennen kuolemaansa. Välttyypä ainakin massiiviselta perintöriidalta. 

Vierailija
147/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, on hienoa että haluat ajatella vanhempiesi parasta. Elämä ei ole ohi vielä 80-vuotiaana, ja siinäkin iässä kannattaa satsata omaan elämään, hyvinvointiin ja tulevaisuuteen. Se on hieno asenne mielestäni.

Silti voi miettiä, mikä on järkevää ja mikä ei. Ja voi miettiä myös jälkipolvia.

Vierailija
148/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Remontti on ihan asiallinen nykyisin kun pyritään pitämään vanhukset kotona niin kauan kun vain itse pystyvät  pärjäämään.

Nimenomaan! Vain oikein pahasti muistisairas saattaa saada loppuvaiheessa hoitopaikan, jos asuu yksin. Jos on puoliso hoitamassa, ei mitään toivoa laitospaikasta. Että parempi vaan pistää kämppä kuntoon. 

Vierailija
149/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos talo on jossain syrjäseudulla, niin ehkä kannattaa myös miettiä kuinka paljon siihen on järkevää ylipäätään investoida. 

Ap jo kerto että on tuppukylässä. Arvoton talo vaikka olis maalämpökin, kun kukaan ei halua tuppukylästä taloa ostaa. En alkas metsiä hakata tuon takia. Ei ole mitään järkeä.

Miksi pellet kuvittelee, että kaikki maaseudun talot on arvottomia?!?!?! Ihan ilmaiseksiko sä kuvittelet, että maaseudulta saa taloja??? 

Ap

No käy katsomassa minkä hintaisia taloja teidän kylässä on. Ikäluokka siis sama kuin teidän lapsuudenkodissa.

Miehen lapsuuden kotia harkitaan myyntiin 20 000...30 000 hintaan. Ei ole maalämpöä. Eikä remontoida. 

Vierailija
150/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin minäkin vihainen. Metsä myyty maapohjia myöten ja remontoitu avottomalla alueella olevaa arvotonta taloa.

Itsekkin ovat todennäköisesti aikoinaan saaneet maat perintönä kuten useimmat, joten itsekästä nyt myydä ne lasten edestä.

Metsä on tullut kyllä isälle alunperin sitä kautta, että ostin sen omalta isältään. Ei ole perinyt sitä. Talo ei ole arvoton. 

Ei ole muiden oikeus päättää mitä toiset tekevät omaisuudellaan.

Ap

Eikä ole muiden oikeus sanella, mitä joku tuntee siitä kun toiset tekevät typeriä ratkaisuja

Ai on typerä ratkaisu myydä taakaksi tullut metsä ja vaihtaa helpompaan lämmitysmuotoon? Äly hoi älä jätä.

<

On kyllä rahaa maksaa sähkölaskut. Lumitöitä ei tarvitse tehdä kun piha käydään lykkimässä. Ruohonleikkuu sujuu kätevästi päältä ajettavalla leikkurilla ja mun lapsi käy välillä tekemässä sen homman. Siivoaminen onnistuu kahdelta hyvinvoivalta ihmiseltä vielä oikein hyvin eivätkä ole mitään sottapyttyjä.

Ap

Vierailija
151/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muakin kyllä kiinnostaa, että mitä me muut tekisimme sillä tiedolla paljonko metsää ap:n vanhemmilla on. Ei mua ainakaan tuo asia kiinnosta. Ei sen metsän arvoa tällä palstalla arvioida.

Missä kirjoitin, että kaikki rahat menee noihin? En yhtään missään.

Ap

Vierailija
152/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En kerro. Ei kuulu teille millään tavalla. On ihan asiantuntija joka tekee arvion ja laittaa metsän myyntiin.

Ap"

Mikä hitto sua vaivaa??? Ei liity millään tavalla tähän asiaan metsäpalstan koko eikä sitä arviota täällä paskapalstalla tehdä. Olet kyllä idiootti. Mitä helvettiä te muka tekisitte sillä tiedolla paljonko metsää on????

Ap

Palstaäm mät kuvittelee olevansa asiantuntijoita joka asiassa. Totta kai kaikkien kannattaa täältä kysyä kannattaako myydä metsää, taloa jne. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 

Tämä äm*mä sattuu olemaan juuri tuollainen asiantuntija:D

Vierailija
153/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako kertaa tämä tyyppi on huutanut jo idioottia? Jos vanhuksille on siunaantunut kaksi samanlaista tör*ky*tur*paa, ehkä on parasta heidän laittaakin koko omaisuus sileäksi ennen kuolemaansa. Välttyypä ainakin massiiviselta perintöriidalta. 

Joo sama kävi mielessä. Itse varmaan vielä ennen hoitokotiin joutumista valelissin koko mökin bensalla tai lahjoittaisin seurakunnalle ennemmin kuin tuollaisille jättäisin mitään.

Vierailija
154/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin ihan samaa. Metsää on noin 7 - 11 ha, ei päätehakkuukelpoista lainkaan eikä toisaalta 1ha enempää taimikkoa. Kun tuon myy, saa sekä uuden lämmitysmuodon että tosikivan keittiön sekä siinä sivussa vielä kylppäriremontinkin.

Vierailija
155/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on just niin että jos sua ei kiinnosta ni muitakaan ei varmasti. Täällä on porukka vain keräämässä itselleen hyödyllistä tietoa. Esimerkiksi se, että aloittajan mielestä siskonsa reaktio oli lapsellinen, on elintärkeä tieto

Vierailija
156/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te tässä itse aloititte kusipäisyyden. Teille ei kuulu millään tavalla paljonko on metsää. Mä en ole vanhemmille kiukutellut vaan nimenomaan kehottanut myymään metsän jos kerran niin haluavat tehdä. Ihan turhaan teette musta tässä sitä pahista kun olen vanhempieni puolella tässä asiassa.

Mulle on ihan sama saanko perintöä vai en. 

Ap

Vierailija
157/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kirjoitin, että kaikki rahat menee noihin? En yhtään missään.

Ap

Kiukutikiukuti

Vierailija
158/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap"

Ap

Palstaäm mät kuvittelee olevansa asiantuntijoita joka asiassa. Totta kai kaikkien kannattaa täältä kysyä kannattaako myydä metsää, taloa jne. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Palstalla voi sanoa ihan mitä tahansa. Kyllä on ihan paikan päällä täällä oikeassa elämässä hoidettu tämä oikealle asiantuntijalle joka arvioi metsän ja laittaa myyntiin. Mä en missään kohtaa kysynyt mitään arviota täältä joten kiitos hei.

Ap

Vierailija
159/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Merkittävä osa niistä on lähes arvottomia. Kuulostaa siltä että talolla on sinulle tunnearvoa ja siksi tämäkin reaktio. Vanhempasi taas eivät pysty hyväksymään ikääsi. Siskosi reaktiota tässä eniten ymmärrän, vaikka olisinkin hoitanut asian eri tavalla. 

Vierailija
160/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myin äitini talon ja tontin ja metsän jonka perin. Sain metsästä 500 000 euroa. Pari vuoden päästä ostaja hakkasi puut klapeiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi