Siskoni suuttui kun vanhemmat kertoivat myyvänsä metsänsä
Vanhemmat alkaa olla lähemmäs 80v ja tuossa iässä alkaa jo olla raskasta lämmittää taloa puilla. Itse kaataa puut ja pilkkoa ne, varastoida ne. Joka päivä laittaa pannuhuoneeseen tuli, että talo ja vesi on lämmintä.
Ovat nyt päättäneet myydä metsän ja vaihtaa myynnistä saaduilla rahoilla lämmitysmuodon maalämpöön. Samalla ajattelivat remontoida keittiön.
Sisko meni suuttumaan tästä. En tiedä miksi kun ei suostu kommentoimaan asiaan. Mä vähän epäilen, että kuvitteli saavansa itse metsästä rahaa vanhempien kuoltua. No mä olen sitä mieltä, että totta kai metsä myyntiin ja helpompi lämmitysmuoto tilalle. Heidän omaisuuttaan se on ja saavat tehdä sillä mitä haluavat kun vielä elävät. Muuten kuitenkin hyvässä kunnossa ja pärjäävät kotona.
Kommentit (513)
Miksä kunta ja minkä nimisiä vanhempasi on? Entä siskon ikä? Onko sinulla lapsia ja minkä nimisiä he on?
Onko metsä siinä talon vieressä? Hakkuuaukio on aika epäviihtyisä maiseman kannalta ja muutenkin. Entä jos sisko suree metsää ihan metsänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuppukylän hikiseen ok taloon ei kannata noin mittavaa investointia tehdä, varsinkaan jos ei ole omaa rahaa vaan itse perinnöksi saatu metsä pitää myydä. Joku ostaa puulämmitteisen lähes samalla hinnalla kuin maalämpöisen talon, mikäli talon tuppukylältä haluaa.
Juuri näin. Suomessa tulee väki vähenemään, jos ei mitään suuria muutoksia tehdä. Asuntokauppa on jo nyt hiljaista jopa hyvissä sijainneissa. Olisin kyllä jokseenkin järkyttynyt jos vanhempani tai ylipäätään kukaan tuttuni toimisi vanhalla iällään näin.
Jos elämää on jäljellä noin 10 vuotta, niin miksi ihmeessä ei eläisi sitä itselleen mieluisalla tavalla, miksi täytyy ottaa huomioon aikuisten lasten vaatimukset? Menkööt töihin, hankkikoot itse leipänsä ja luopukoot aikanaan perinnöstä, jos se ei kiinnosta. Ei kok
Saa elää miten haluaa. Mutta siskon reaktiossa ei ole mitään ihmeellistä. Jos teet jotain typerää, ei pidä ihmetellä kun ihmiset pitävät sitä typeränä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muakin kyllä kiinnostaa, että mitä me muut tekisimme sillä tiedolla paljonko metsää ap:n vanhemmilla on. Ei mua ainakaan tuo asia kiinnosta. Ei sen metsän arvoa tällä palstalla arvioida.
Ei kovin paljon jos ne menee lämmitysmuodon vaihtoon ja keittiöremonttiin?
Mietin ihan samaa. Metsää on noin 7 - 11 ha, ei päätehakkuukelpoista lainkaan eikä toisaalta 1ha enempää taimikkoa. Kun tuon myy, saa sekä uuden lämmitysmuodon että tosikivan keittiön sekä siinä sivussa vielä kylppäriremontinkin.
Myös metsän sijainti, maapohja, kulkuyhteydet jne. vaikuttavat sen arvoon jopa kymmeniä tuhansia euroja.
Ihmettelet miksi siskosi ei suostu kommentoimaan, mutta itsekkin ole ihan samanlainen kiukutteleva jupura ja varmaan jostain tosi landelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos talo on jossain syrjäseudulla, niin ehkä kannattaa myös miettiä kuinka paljon siihen on järkevää ylipäätään investoida.
Ap jo kerto että on tuppukylässä. Arvoton talo vaikka olis maalämpökin, kun kukaan ei halua tuppukylästä taloa ostaa. En alkas metsiä hakata tuon takia. Ei ole mitään järkeä.
Miksi pellet kuvittelee, että kaikki maaseudun talot on arvottomia?!?!?! Ihan ilmaiseksiko sä kuvittelet, että maaseudulta saa taloja???
Ap
Merkittävä osa niistä on lähes arvottomia. Kuulostaa siltä että talolla on sinulle tunnearvoa ja siksi tämäkin reaktio. Vanhempasi taas eivät pysty hyväksymään ikääsi. Siskosi reaktiota tässä eniten ymmärrän, vaikka olisinkin hoitanut asian eri tavalla.
Kun sota tulee, se talo maalla ei enää ole arvoton. Helsinkiläiset majoitetaan maalle eikä todellakaan maksutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En kerro. Ei kuulu teille millään tavalla. On ihan asiantuntija joka tekee arvion ja laittaa metsän myyntiin.
Ap"
OK. Eli sua motivoi ainoastaan päästä haukkumaan siskoasi
Mikä hitto sua vaivaa??? Ei liity millään tavalla tähän asiaan metsäpalstan koko eikä sitä arviota täällä paskapalstalla tehdä. Olet kyllä idiootti. Mitä helvettiä te muka tekisitte sillä tiedolla paljonko metsää on????
Ap
Arvioitaisiin onko järkeä myydä sitä.
Palstaäm mät kuvittelee olevansa asiantuntijoita joka asiassa. Totta kai kaikkien kannattaa täältä kysyä kannattaako myydä metsää, taloa j
Aivan. Täällä saa puhua vain sinun etukäteen hyväksymistäsi asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun remontoivat, niin kannattaa katsoa samalla tarvitseeko tehdä jo valmiiksi jotain muutoksia esteettömyyden näkökulmasta. Esim. madaltaa kynnyksiä, vaihtaa vessaan tai kylppäriin leveämpää ovea että pääsee rollaattorilla tai pyörätuolilla ja muuta sellaista.
No ei ole tuollaiseen tarvetta. Ei siinä talossa ole mitään korkeita kynnyksiä. Hyvänen aika. Ovista kyllä pääsee kulkemaan rollaattorin tai pyörätuolin kanssa. Tuollaisille apuvälineille ei kuitenkaan ole tarvetta.
Ap
Tämänkö tiedät etukäteen? Etteivät tarvitse rollaattoria tai pyörätuolia? Hyvä kuitenkin, jos talossa on esteetön kulku noita ajatellen.
Oma vanhempani oli uskomattoman hyväkuntoinen 87 vuotiaaksi asti. Liikkui paljon ja teki raskaitakin pihatöitä (kaatoi esim.puita jne). Sitten tuli sairauksia ja
Aika jännä, että talo on esteetön ja leveäovinen, mutta kuitenkin niin aataminaikuinen, että on puilla lämmitettävä pannu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos talo on jossain syrjäseudulla, niin ehkä kannattaa myös miettiä kuinka paljon siihen on järkevää ylipäätään investoida.
Ap jo kerto että on tuppukylässä. Arvoton talo vaikka olis maalämpökin, kun kukaan ei halua tuppukylästä taloa ostaa. En alkas metsiä hakata tuon takia. Ei ole mitään järkeä.
Miksi pellet kuvittelee, että kaikki maaseudun talot on arvottomia?!?!?! Ihan ilmaiseksiko sä kuvittelet, että maaseudulta saa taloja???
Ap
Merkittävä osa niistä on lähes arvottomia. Kuulostaa siltä että talolla on sinulle tunnearvoa ja siksi tämäkin reaktio. Vanhempasi taas eivät pysty hyväksymään ikääsi. Siskosi reaktiota tässä eniten ymmärrän, vaikka olisinkin hoitanut asian eri tavalla.
Mitä sä oikein sekoilet??? Täytyy kyllä olla tollo jos väittää taloa arvottomaksi eikä edes tiedä mikä talo ja missä. Totta kai talolla on tunnearvoa mulle koska on mun lapsuudenkoti, mutta myyntiin se menee sitten kun vanhemmat kuolee. Mulla on jo oma koti. Reaktio ei todellakaan liity tuohon taloon mitenkään, ääliömäistä edes väittää tuollaista.
Ja mitä vittua tarkoitat tuolla, että vanhemmat eivät hyväksy mun ikää??? Oletko ihan sekaisin??? Jos tarkoitit, että eivät hyväksi omaa ikäänsä niin metsään menee. He nimenomaan tietävät ikänsä ja sen vuoksi haluavat eroon metsästä joka tuottaa lisätyötä. Miksi tätä on niin saatanan vaikea tajuta????
Siskon reaktio ei todellakaan ole ymmärrettävä koska ei oikeasti kuulu hänelle paskan vertaa mitä meidän vanhemmat tekee omaisuudellaan. He haluavat helpottaa elämäänsä ja se on heidän valintansa. Sisko ei ole muuta kuin rahan perässä kun vastustaa metsän myyntiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun remontoivat, niin kannattaa katsoa samalla tarvitseeko tehdä jo valmiiksi jotain muutoksia esteettömyyden näkökulmasta. Esim. madaltaa kynnyksiä, vaihtaa vessaan tai kylppäriin leveämpää ovea että pääsee rollaattorilla tai pyörätuolilla ja muuta sellaista.
No ei ole tuollaiseen tarvetta. Ei siinä talossa ole mitään korkeita kynnyksiä. Hyvänen aika. Ovista kyllä pääsee kulkemaan rollaattorin tai pyörätuolin kanssa. Tuollaisille apuvälineille ei kuitenkaan ole tarvetta.
Ap
Tämänkö tiedät etukäteen? Etteivät tarvitse rollaattoria tai pyörätuolia? Hyvä kuitenkin, jos talossa on esteetön kulku noita ajatellen.
Oma vanhempani oli uskomattoman hyväkuntoinen 87 vuotiaaksi asti. Liikkui paljon ja teki raskaitakin pihatöitä
Miten niin aatamin aikainen??? On rakennettu 80-luvun alkupuolella ja silloin valikoitui tuo lämmitysmuoto. Ei ole ollut tarvetta aiemmin vaihtaa. Mitä ihmeellistä on muka tuossa lämmitysmuodossa???? Ihan normaali lämmitysmuoto on kyllä.
Niin esteetön kun ei siellä ole koskaan ollut mitään korkeita kynnyksiä. Ihan normaalit oviaukot ja aika isot pitää apuvälineiden olla jos ei niistä normaaleista ovista mahdu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Merkittävä osa niistä on lähes arvottomia. Kuulostaa siltä että talolla on sinulle tunnearvoa ja siksi tämäkin reaktio. Vanhempasi taas eivät pysty hyväksymään ikääsi. Siskosi reaktiota tässä eniten ymmärrän,
Miksä sen talon osoite on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Merkittävä osa niistä on lähes arvottomia. Kuulostaa siltä että talolla on sinulle tunnearvoa ja siksi tämäkin reaktio. Vanhempasi taas eivät pysty hyväksymään ikääsi. Siskosi reaktiota tässä eniten ymmärrän,
Ei siinä ole mitään tolloa. Et suostu vastaamaan kysymyksiin joten tietenkin ihmiset muodostavat mielipiteitään sen perusteella, minkä tietävät yleisesti todeksi. Talokauppa junnaa tässä maassa, eikä todennäköisesti tästä juurikaan vilkastu.
Sinusta siis siskosi inhimillinen reaktio aidosti typerään taloudelliseen ratkaisuun on lapsellinen ja huono, mutta sinun tunnearvoon ja keskustelupalstalla provosoitumiseen pohjautuva ihmisten haukkuminen on jotenkin älykästä?
Ap:llä on tosi pahat vaihdevuosivaivat kun riehuu täällä hulluna. Mene lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Minä myin äitini talon ja tontin ja metsän jonka perin. Sain metsästä 500 000 euroa. Pari vuoden päästä ostaja hakkasi puut klapeiksi.
Olipa huonoa metsää kun hakkasi klapeiksi mutta pitää olla aika paljon että siitä saa 500k. Metsän koko kiinnosti minua siksi että olisi voinut arvioida kumpi sisaruksista on se Einstein ,ap vai se toinen,tuo aloitus ei sitä vielä paljasta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelet miksi siskosi ei suostu kommentoimaan, mutta itsekkin ole ihan samanlainen kiukutteleva jupura ja varmaan jostain tosi landelta.
KOITA JO PASKAPÄÄ TAJUTA, ETTÄ MUA ALKOI VITUTTAMAAN KUN ITSE ALOITTE SOITTAMAAN SUUTANNE KUN EN SUOSTU KERTOMAAN METSÄPALSTAN KOKOA. Vi tun ääliöt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oma vanhempani oli uskomattoman hyväkuntoinen 87 vuotiaaksi
Auts, tuon ikäluokan talot voivat kyllä olla mitä vaan. No onnea talokaupoille sitten tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Pipipää
No siinähän olet.
Ap
Kannattaa muuttaa pois ennen kuin sitä päälle laukeavaa tölliä ei saa myytyä. Tuon ikäisillä voi tulla terveysongelmat nopeastikin jolloin ei pysty hoitamaan talon ja pihan kunnossapitoa, käydä asioilla, maksaa laskuja. Kaikki pitää tilata kotiin niin ruoka kuin siivous ja kotisairaanhoito ja se on kallista. Jos vielä leskeytyy tai toinen joutuu laitokseen niin yksinästä on istua isossa talossa odottamassa että lapset käy joskus ja jouluna. Turvattomuus lidääntyy kun pelkää että itselleen sattuu jotain tai että joku hiippari tai helppoheikki vie tuhkatkin pesästä. Ihme ettei 80 vuotiaalla metsurilla ole nivelvaivoja. Ap:kin keski-ikäinen lusmu joka ei tee elettäkään ellei vanhukset kaadu saappaat jalassa
Kuules tollo, mä en missään kirjoittanut, että kaikki rahat menee noihin. En myöskään kirjoittanut sanallakaan paljonko metsää on tai minkälaista metsää. Miksi helvetissä rempata kylppäri joka on hyvässä kunnossa???
Ap