Siskoni suuttui kun vanhemmat kertoivat myyvänsä metsänsä
Vanhemmat alkaa olla lähemmäs 80v ja tuossa iässä alkaa jo olla raskasta lämmittää taloa puilla. Itse kaataa puut ja pilkkoa ne, varastoida ne. Joka päivä laittaa pannuhuoneeseen tuli, että talo ja vesi on lämmintä.
Ovat nyt päättäneet myydä metsän ja vaihtaa myynnistä saaduilla rahoilla lämmitysmuodon maalämpöön. Samalla ajattelivat remontoida keittiön.
Sisko meni suuttumaan tästä. En tiedä miksi kun ei suostu kommentoimaan asiaan. Mä vähän epäilen, että kuvitteli saavansa itse metsästä rahaa vanhempien kuoltua. No mä olen sitä mieltä, että totta kai metsä myyntiin ja helpompi lämmitysmuoto tilalle. Heidän omaisuuttaan se on ja saavat tehdä sillä mitä haluavat kun vielä elävät. Muuten kuitenkin hyvässä kunnossa ja pärjäävät kotona.
Kommentit (513)
Minä ihaiken sellaisia vanhoja ihmisiä jotka tykkää ja jaksaa pärjätä vaikkapa omakotitalossa elämänsä loppuun asti. Kaikki omakotitalot eivät sijaise korvessa, eivätkä ole mätiä. Yhtiövastike kerrostalossa tai rivitalossa voi olla paljon suurempi kuin kuukausittaiset asumismenot omakotitalossa. Niitäkin remontoidaan koko ajan.Ja joka asumismuotoon joutuu palvelut ostamaan jos kunto heikkenee.
Sitten on eri asia jos muistisairaus iskee tai liikuntakyky menee. Pitäisi olla mahdollisuus päästä hoivakotiin, mutta sinnehän on nykyisin aika mahdoton päästä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ihaiken sellaisia vanhoja ihmisiä jotka tykkää ja jaksaa pärjätä vaikkapa omakotitalossa elämänsä loppuun asti. Kaikki omakotitalot eivät sijaise korvessa, eivätkä ole mätiä. Yhtiövastike kerrostalossa tai rivitalossa voi olla paljon suurempi kuin kuukausittaiset asumismenot omakotitalossa. Niitäkin remontoidaan koko ajan.Ja joka asumismuotoon joutuu palvelut ostamaan jos kunto heikkenee.
Sitten on eri asia jos muistisairaus iskee tai liikuntakyky menee. Pitäisi olla mahdollisuus päästä hoivakotiin, mutta sinnehän on nykyisin aika mahdoton päästä.
Viimeinen kappale. Aika harvassa on yli kasikymppinen vanhus jolla ei joku paikka prakaa. Kotihoito ei todellakaan hoida omakotitalon askareita. Minusta nykyihmisen _velvollisuus_ on varautua vanhuuteensa ja ennakoida tulevaa. Muu on silkkaa itsekkyyttä ja typeryyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeinen kappale. Aika harvassa on yli kasikymppinen vanhus jolla ei joku paikka prakaa. Kotihoito ei todellakaan hoida omakotitalon askareita. Minusta nykyihmisen _velvollisuus_ on varautua vanhuuteensa ja ennakoida tulevaa. Muu on silkkaa itsekkyyttä ja typeryyttä.
Miksi kotihoito hoitaisi omakotitalon askareita? Saahan yksityiseltä ostaa palveluja. Samalla työllistää pihanhoito yrittäjiä esimerkiksi. Ei kaikki ole köyhiä ja pelkän kansaneläkkeen varassa, Eikös täällä palstoilla nimenomaan kadehdita vanhojen eläkkeitä kun maksetaan liikaa. Jos vanhus ei ruikuta lapsiaan avuksi vaan hoitaa asiansa niin sehän on hienoa. Ja todellakaan hautaan ei voi kukaan mennä valmiiksi makaamaan, ettei elämänsä loppuvaiheessa ja päättyessä aiheuttaisi kenellekään mitään vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tuon ikäisen pariskunnan jotka teettivät maalämpöremontin. Ei se nyt niin erikoista ole. Heillä oli kyllä säästöjä. Ei tarvinnut pientä metsälänttiään myydä. Siitä ei kylläkään tiedotettu vauvapalstalla. Lapsiltaankaan ei kysytty lupaa.
Myös minä tiedän. Toinen heistä on jo hoitopaikassa, toinen yli 90-vuotias nauttii maalämmöstä, vaikka tekee itse polttopuuta omasta metsästään.
Tässä trollissa on unohtunut se tosiasia, että ei maalämmön vuoksi tarvitse myydä metsää. Pari rekkakuormaa puuta riittää.
Ap kertoi jo aikoja sitten, että vanhemmat haluaa metsäpalstasta eroon.
Ap ei ole vieläkään kertonut metsäpalstan pienuutta.
Kuules vajaaälyinen paskiainen. Vanhemmat haluaa metsä palstasta eroon. Eikä kuulu teille perspaviaaneille miksi. Mikä siinä on, että tämä ei mene jakeluun?!?!?! Missään en myöskään ole kirjoittanut, että kaikki rahat menee remontteihin. On ihan teidän omia harhoja tuollaiset päätelmät. Saatanan paskavam maiset.
Kyllä siellä metsäpalstalla puuta on saatanan va jakki! Sitä on tietenkin istutettu lisää!!!!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tuon ikäisen pariskunnan jotka teettivät maalämpöremontin. Ei se nyt niin erikoista ole. Heillä oli kyllä säästöjä. Ei tarvinnut pientä metsälänttiään myydä. Siitä ei kylläkään tiedotettu vauvapalstalla. Lapsiltaankaan ei kysytty lupaa.
Myös minä tiedän. Toinen heistä on jo hoitopaikassa, toinen yli 90-vuotias nauttii maalämmöstä, vaikka tekee itse polttopuuta omasta metsästään.
Tässä trollissa on unohtunut se tosiasia, että ei maalämmön vuoksi tarvitse myydä metsää. Pari rekkakuormaa puuta riittää.
Ap kertoi jo aikoja sitten, että vanhemmat haluaa metsäpalstasta eroon.
Ap ei ole vieläkä
Ei sun ole pakko avautua täällä ja jatkaa vastailua. Nytkin hermostuit ihmiselle joka vain sanoi ettet ole vielä vastannut. Sanoit tuolla aiemmin että olet törkeä koska sinulle ollaan törkeitä, mutta näköjään se ei mene niin.
No onhan. Muutenhan tämä keskustelu tyrehtyisi, etkä sinäkään voisi sanoa asiaan mitään. Eikös ole ollut mukavaa, kun näin pitkään on saanut keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kertoi jo aikoja sitten, että vanhemmat haluaa metsäpalstasta eroon
No kyllähän tuo persereikä tuossa levitti omia harhojaan totuuksina ja tekee ties mitä oletuksia.
Ap
Erikoista että tuon ikäiset haluaa metsästä eroon. Meidän perheessä kun samanikäiset vanhemmat on sitä mieltä että metsää ei saa missään nimessä myydä. Menin sanomaan että aion myydä sitten oman osuuteni, niin sain vihaisen saarnan että niitä metsiä ei myydä ja että mulle ei sitten annetakaan metsää. Vanhemmat lahjoittikin ne metsät nyt sitten jo elinaikanaan veljelleni. Veli sai koko 100 hehtaaria metsää. Minä saisin sitten muka tuollaisen 80-luvun omakotitalon, mutta enpä aio ottaa riesaksi moista, kun siellä home haisee. Vanhempien mielestä tosin tuo talo on muka arvokas eikä siinä ole mitään vikaa, mutta kaikki sen homeen haistaa jo heti ovella. Ei ole edes mikään valesokkelitalo, mutta silti on homeessa.
Meillä oli 80 luvun talo jossa on käytetty lastulevyä väliseinissä. Sielä ei ollut hometta, mutta kyllä ummehtunut haju. Ilmeisesti johtui tästä lastulevystä. Hyvin meni kuitenkin kaupaksi 2000 luvulla.
Huvittavaa, että jotkut väkisin haluaa väittää, että ap:n vanhempien talo on homeinen, mädäntynyt tms. mörskä. Ei todellakaan ole kaikki 80-luvun talot tuollaisia. Myös mun lapsuudenkoti on 80-luvun alkupuolella rakennettu eikä siellä kyllä home tai muukaan haise. Ei ole valesokkelia ja talo on huollettu.
Sitten lehdistä saa lukea juttuja kun vastavalmistuneet talon ovat valmiiksi jo niin homeessa, että perhe saa oireita ja pakko muuttaa pois jättäen kaikki jälkeensä. Mitään ei voi ottaa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli 80 luvun talo jossa on käytetty lastulevyä väliseinissä. Sielä ei ollut hometta, mutta kyllä ummehtunut haju. Ilmeisesti johtui tästä lastulevystä. Hyvin meni kuitenkin kaupaksi 2000 luvulla.
En ole ap:n talon suhteen väittänyt mitään, mutta minun vanhempien talossa on ilmiselvästi hometta. Kerran näin ystäväperhettäkin niin, että tulin viikonloppureissulta vanhemmilta kotimatkalla suoraan heille ja ystävä kommentoi että mun vaatteet haisee ihan homeelle. Ilman että oli ollut mitään puhetta, että mun vanhempien talo haisee homeelle. En tiedä onko siellä hometta jo niin paljon, että sitä ei pystyis remppaamaankaan. Kalliiksi ainakin tulisi, sillä lisäksi pitäis poistaa myös asbestirakenteet, joita siellä on myös. Varmasti rahaa menisi paljon enemmän kuin koko talo on aikoinaan maksanut.
-509
Vierailija kirjoitti:
Kun lääkäri meni heitä tapaamaan, niin toinen veljeksistä ei tuolloin heti kohta ollut kotona, sillä hän oli traktorilla kirkonkylällä asioilla.
Ei välttämättä mikään hyvä ja terveellinen asia kyläläisille, kuten ei muutkaan hädin tuskin eteensä näkevät ajelijat. Niin se omakin isä jankutti, että hänhän ei kotoaan lähde, 86 v ja "hoiti" omakotitaloa. Mitä nyt me lapset "ohimennen käydessä" saimme tehdä sitä ja tätä.
Kaatui siellä sitten pihassa viimeisen kerran ja sitä kautta muutaman kuukauden jälkeen loppu tuli. Olisin toivonut pidemmän ja paremman elämän jossain muualla.
Ajattelin vastata tuohon tuoreeltaan mutta kiireiden vuoksi se jäi.
Nimittäin olisin esittänyt pelkoni sen suhteen että ennen kuin syksyllä ensi lumet ovat taas tulleet niin odotettavasti monet nuoret parikymppiset kaahailijat ovat taas päässeet hengestään ja samalla pelättävästi sivullisiakin on voinut menehtyä.
Enpä olisi arvannut että tuo tilasto avautui jo alle viikossa kun Nurmijärvellä kaksi nuorta menehtyi ja kolmas loukkaantui. Ja myöhäissyksyyn on vielä pitkä aika. Ja varmasti tuo tilasto tulevina kesäkauden iltoina ja öinä 'täydentyy'.
Ehkä lehdille halutaan saada raflaavia kuvia ja järkyttäviä uutisia kun asian tiimoilta ei haluta antaa nuorille totuudenmukaista inhorealistista informaatiota. - Tämä siis verrattuna tuohon vanhusautoiluun.
Ei tarvitse kertoa. Se on surkean pieni, jos koko palsta pitää pelkän maalämmön vuoksi myydä. Eikä ole kovin kaksisesti puuta, kun polttopuuta on otettu.
On aivan eri asia , jos vanhemmat
a) haluavat metsäpalstasta eroon (miksi?)
b) tarvitsevat metsänmyyntirahaa maalämpöön ym.