Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan lentokoneessa ikkunapaikalle

Vierailija
06.08.2023 |

Aion lokakuussa mennä Amsterdamiin. En ole lentänyt 14 vuoteen ja sillokin olin vasta lapsi kun ekaa kertaa pääsin lentokoneeseen, toki vauvana olin mutten muista mitään. Eli lentokin suuri elämys ja toinen syy lähtee matkalle. Haluan ikkunapaikan, muuten en halua ollenkaan lennolle. Koska haluan kokea ekaa kertaa vuosikausiin lennon just ikkunapaikalta ja se yks matkan kohokohdista.
Oon kuullut et lentojen paikat voidaan uudelleen järjestellä ja lentoja ylibuukata ja osa joutuu jäämää kyydistä. Vaikka ostaisin rahalla lisämaksusta ikkunapaikan nii silti voin joutua siitä luopumaan ja rahat vaan palautettaisiin. Eli saanko koko matkavarauksen hotelleineen takas jos en saa ikkunapaikkaa ja siten pääse lennolle? Voiko sitä mitenkään varmistaa et tulen saamaan ikkunapaikan?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi varata.

Vierailija
2/20 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi varata, vaikka ainahan jokin voi mennä pieleen. Tuskin kuitenkaan sekä meno-, että paluulennolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lento ylibuukataan, niin vapaaehtoisia vaihtajia kysellään, ja heille maksetaan siitä. Ei ketään pakoteta vaihtamaan. 

Vierailija
4/20 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa businessluokan lippu ikkunapaikalla.

Vierailija
5/20 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamalla economy-luokan ikkunapaikan takaat halvimmalla mahdollisella tavalla sen, että pääset ikkunan viereen.

Vierailija
6/20 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten voi myös olla varaamatta sitä istuinta ja nousta koneeseen viimeisten joukossa ja ottaa joku vapaa ikkunapaikka mitä löytyy.

Näin minä teen aina halpalennoillani ja melkein aina tuo onnistuu...

Vierailija
7/20 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hävetä laittaa ilmaston tuhoaminen?

Vierailija
8/20 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee check-in (missä valitaan paikka) heti kun se avautuu, oliko nyt 24h vai 48h ennen lentoa, aina olen ehtinyt saada ikkunapaikan ilman lisämaksua.

Vierailija
9/20 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ei ole tähän asti sitä tuhonnut kuten moni muu, niin mielestäni on OK.

Vierailija
10/20 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat ikkunapaikan, kun maksat siitä lentoa varatessasi.

Vierailija
11/20 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten voi myös olla varaamatta sitä istuinta ja nousta koneeseen viimeisten joukossa ja ottaa joku vapaa ikkunapaikka mitä löytyy.

Et voi mennä koneeseen ilman paikkavarausta, se varataan viimeistään check-inissä.

Vierailija
12/20 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta käytäväpaikalta on helpompi lähteä pois ja enemmän tilaakin. Ja kyllä siitäkin voi maisemia katsella. En ihan ymmärrä ap:n hinkun ikkunapaikkaan.

Vierailija
13/20 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsityksen mukaan suurin osa yhtään enemmän matkustajista haluaisi käytäväpaikan, koska niissä kaikki helpompaa. Eli vaikka et olisi varannut paikkaa (eli maksanut siitä) on ihan mahdollista, että voit vaihtaa ikkunapaikalla istuvan kanssa paikkaa, kunhan kehtaat kysyä.

On toki olemassa se tyhjä arpa joutua keskipenkille, johon kukaan ei halua :D

Vierailija
14/20 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi mennä koneeseen ilman paikkavarausta, se varataan viimeistään check-inissä.

Niin, lipussa voi lukea joku paikka mutta ei sitä siellä koneessa kukaan tarkista missä sinä istut, toope.

Vierailija
15/20 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta käytäväpaikalta on helpompi lähteä pois ja enemmän tilaakin. Ja kyllä siitäkin voi maisemia katsella. En ihan ymmärrä ap:n hinkun ikkunapaikkaan.

No ei nyt ihan oikeasti voi yhtään niin hyvin kuin ikkunapaikalla. Siihen ikkunapaikalle sitä paitsi voi sattua joku, joka vetää ikkunan kiinni. Siinäpä sitä sitten katselee...

Vierailija
16/20 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun käsityksen mukaan suurin osa yhtään enemmän matkustajista haluaisi käytäväpaikan, koska niissä kaikki helpompaa. Eli vaikka et olisi varannut paikkaa (eli maksanut siitä) on ihan mahdollista, että voit vaihtaa ikkunapaikalla istuvan kanssa paikkaa, kunhan kehtaat kysyä.

Keskipenkki on kyllä ihan pahin juu...

Vierailija
17/20 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ei ole tähän asti sitä tuhonnut kuten moni muu, niin mielestäni on OK.

Itse en matkustele, joten olen ajatellut olevani oikeutettu laittamaan kaikki jätteet sekajätteisiin.

Vierailija
18/20 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku lä...ski persu tuhoaa sen muutenkin, joten ihan sama. Lopetan ilmaston tuhoamisen ja rahojen viennin Suomesta ulos heti, kun persut ovat lopettaneet ilmaston tuhoamisen ja rahan lahjoituksen arabimaihin öljynoston muodossa.

Vierailija
19/20 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ihmiset ota sen paikan, minkä haluavat, paitsi keskipaikkaa ei kukaan valitse vapaaehtoisesti. Itsekin siis tykkään juuri ikkunapaikasta. Onko nykyisin joku juttu, ettei voi ollenkaan valita ilman lisämaksua edes kun tekee Check inin? En ole lentänyt reiluun pariin vuoteen (junissa ja busseissa voi edelleen valita).

Vierailija
20/20 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, lipussa voi lukea joku paikka mutta ei sitä siellä koneessa kukaan tarkista missä sinä istut, toope.

Toope olet itse. Kyllä niitä istumapaikkoja tarkistetaan. Et voi economysta siirtyä pois. Paikat myös jaetaan siten, että kone kuormitetaan oikein painon suhteen. Ilmassa voi sitten vaihtaa paikkaa, jos vapaana on. Samoin Timantti, platina jne. jäsenten viereen jätetään tyhjä paikka niin kauan kuin kone ei tule ihan täyteen, sitäkään paikkaa et voi itsellesi vaihtaa.