Siskoni suuttui kun vanhemmat kertoivat myyvänsä metsänsä
Vanhemmat alkaa olla lähemmäs 80v ja tuossa iässä alkaa jo olla raskasta lämmittää taloa puilla. Itse kaataa puut ja pilkkoa ne, varastoida ne. Joka päivä laittaa pannuhuoneeseen tuli, että talo ja vesi on lämmintä.
Ovat nyt päättäneet myydä metsän ja vaihtaa myynnistä saaduilla rahoilla lämmitysmuodon maalämpöön. Samalla ajattelivat remontoida keittiön.
Sisko meni suuttumaan tästä. En tiedä miksi kun ei suostu kommentoimaan asiaan. Mä vähän epäilen, että kuvitteli saavansa itse metsästä rahaa vanhempien kuoltua. No mä olen sitä mieltä, että totta kai metsä myyntiin ja helpompi lämmitysmuoto tilalle. Heidän omaisuuttaan se on ja saavat tehdä sillä mitä haluavat kun vielä elävät. Muuten kuitenkin hyvässä kunnossa ja pärjäävät kotona.
Kommentit (513)
Vierailija kirjoitti:
Siis myyvät koko metsän vai vaan puuta?
Lue ketjua saatanan vajaaälyinen.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni on tässä sanonut, että metsä on vanhusten omaisuutta ja saavat sen käyttää turhuuksiinkin. Juridisesti toki näin, mutta puiden ja varsinkin maapohjan kanssa olen vähän eri mieltä. Usein se maa on saatu perintönä, eikä tarkoituksena ole ollut, että tämä nyt 80v sukupolvi sen hassaa taivaan tuuliin. Pelkän puunkin myynnissä pitää muistaa, että metsän kasvaminen ennalleen voi viedä ihmisiän, eli siinä hassataan ehkä lapsenlastenkin perintö.
Tuskin se talo pelkällä puulla lämpiää. Vanhukset eivät vaan raski laittaa sähköpattereita päälle. Olisi varmaan fiksumpaa vaikka lasten sponssata sitä sähkölaskua nämä muutamat vuodet, ettei tarvitse periä lahoavaa perintötaloa upouudella maalämmöllä keskellä avohakkuumaisemaa.
ISÄ ON OSTANUT METSÄN OMALTA ISÄLTÄÄN AIKOINAAN. Ei isä ole sitä saa tana vieköön perinyt vaan on ihan maksanut siitä. Hel vetti vieköön.
Todellakin talo lämpiää puilla! Kai mä nyt sen saa tana vieköön tiedän kun olen lapsuuteni ja nuoruuteni tuossa talossa elänyt! Ei ole mitään sähköpattereita. Miksi helvetissä lasten pitäisi maksaa sellaisten sähkölaskua jotka pystyvät sen maksamaan ihan itsekin. Nettoeläkkeet sen verran hyvät, että kaikki ei saa edes palkkaa nettona sen vertaa.
Talo ei todellakaan ole mikään lahoava. Mikä hel vetti teitä persereikiä oikein vaivaa kun pitää keksiä kaikkia saatanan valheita????? Eikä talo ole missään saatanan metsän keskellä vit un ääliö!!!!! Talo on kilsan päässä tämän paikkakunnan keskustasta ja senkin olen moneen kertaan tässä ketjussa kertonut. Metsäpalsta on useamman kilometrin päässä ja senkin olen saa tana vieköön kertonut jo. Ei vit tu te jotkut olette aivan saatanan tyhmiä!!!!
Ap
Voivat olla, mutta nämä eivät ainakaan ole olleet pystyviä lastaan kasvattamaan. Vähintään lähes kuuskymppinen nainen ei osaa kuin kiroilla ja räyhätä. Noloa, noloa, noloa!
Ja tämän takia suomalainen torppari pysyy aina köyhänä. Jos sukuun on omaisuutta onnistuttukin hankkimaan, aina tulee se yksi sukupolvi, joka hassaa sen menemään. Olisivat aikoinaan jo vaihtaneet lämmitysmuodon, yhdessä vaiheessa sai 4000 e korvauksen, jos vaihtoi puu/öljylämmityksen ilmavesipumppuun. Siinä kohtaa me teimme vaihdon, maksettavaa jäi kohtuullisesti. Puoliksi maksaen meni heittämällä säästöistä, eikä tehnyt mainittavaa lovea. Keittiöremontti on tehty myös, hyvällä suunnittelulla sekään ei tule kalliiksi ja voi tehdä vähitellen.
Ei ole alettu sijoituskämppiä tai metsäpalstoja myymään arkisten tarpeiden vuoksi. Itsestään selvää on, että säilytetään suvun omaisuus myös jälkipolville ja hieman lisääntyneenä.
Kuules vajaaälyinen, ihan itse aloititte vit tuilun ja sen mukaan vastaan.
Ja kuka lähes 60v????? Mä en ole edes 50v!!!! Useamman vuoden alle 50 ja olen lapsista vieläpä vanhin. Eikä mun vanhemmat ole 80. Paskapää opettelee lukemaan. Kirjoitin jo aloitusksessa, että LÄHEMMÄS 80v. Vanhempien ikä väliltä 75-79. Ovat olleet n.30v kun mä olen syntynyt.
Ei olla mitään köyhiä. Lopeta tuollaisten paskaharhojen jakaminen. On se saatanan kumma, että äm millä noin ottaa hermoon tuntemattomien ihmisten metsäpalstan myynti. Ei vaikuta teidän paskoihin elämiin tämä asia. Ja on se saatanan kumma jos ei kukaan saisi myydä ikinä mitään. Mikä helvetin paskavam mainen ajattelutapa tuo on???
Itse olet aivan saatanan nolo kun yrität päteä etkä osaa edes lukea.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko oman kodin asumismukavuuden parantaminen ja muut parantavat toimenpiteet turhuutta, kun sen vuoksi on metsäpalsta myytävä? Vai pitääkö tässä taas ajatella mahdollisia perijöitä ja tyytyä itse ankeisiin olosuhteisiin, vaikka mahdollisuus olisi parempaa. Oman omaisuutensa saa käsittääkseni myydä, vaikka olisi perintönä saatu. Ei tietenkään ole pakko myydä mitään, voi jättää sen talonkin lahoamaan, mutta silti voi kaiken myydä; talot, metsät ja maat ja mannut ja tuhlata rahat vaikka luksushoitokodissa asumiseen.
Ei saa myydä koska palstaäm mät sanoo niin. Varsinkaan mitään perinnöksi saatua ei saa missään nimessä myydä. Jokaisen perikunnan pitää jättää talot myymättä ja pitää ne vaikka tyhjillään koska ei niitä saa myydä.
Melkoisen tyhmää porukkaa on kyllä liikkeellä kun tuollaisia harhoja levitellään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
muutaman vuoden päästä ap kaupustelee purku kuntoisia rakennuksia luulee että lämpö kaivo nostaa tontin arvoa poron perseessä. kaikki meni läpi jäi perinnöksi
Miksi helvetissä hyväkuntoinen talo muuttuisi muutamassa vuodessa purkukuntoiseksi??? Oletko oikeasti noin saatanan tyhmä??? Missä helvetin poron perseessä sä itse asut kun kuvittelet, että tämä talo on jossakin keskellä metsää????
Mä en ole mikään rahanahne paska kuten sä vaan mulle on ihan sama saanko perintöä vai en.
Ap
No aika poronperseessä täytyy talon olla, jota vielä tänäpäivänä pelkällä puulla lämmitetään. Johan sillä täytyy olla ikääkin, koska semmoisia taloja oikein on edes rakennettu? Jo seitkytluvulla suurimmassa osassa oli kattila, joka lämpenee joko öljyllä tai puulla.
Lisäksi aika myöhäiseen on porukkasi parannukset jättäneet. Itse olen vaihtanut lämmityssysteemit vuosia sitten, vaikka olen vanhempiasi parikyt vuotta nuorempi ja samoin isoimmat remontit tehnyt. Aion asua tässä minäkin yli 80 v jos terveys myöten antaa, joten nyt on jo kiire rempata loppuajan kotia.
Voi olla, että et ole rahanahne paska, mutta erittäin ikävänkuuloinen ja huonokäytöksinen olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
muutaman vuoden päästä ap kaupustelee purku kuntoisia rakennuksia luulee että lämpö kaivo nostaa tontin arvoa poron perseessä. kaikki meni läpi jäi perinnöksi
Miksi helvetissä hyväkuntoinen talo muuttuisi muutamassa vuodessa purkukuntoiseksi??? Oletko oikeasti noin saatanan tyhmä??? Missä helvetin poron perseessä sä itse asut kun kuvittelet, että tämä talo on jossakin keskellä metsää????
Mä en ole mikään rahanahne paska kuten sä vaan mulle on ihan sama saanko perintöä vai en.
Ap
No aika poronperseessä täytyy talon olla, jota vielä tänäpäivänä pelkällä puulla lämmitetään. Johan sillä täytyy olla ikääkin, koska semmoisia taloja oikein on edes rakennettu? Jo seitkytluvulla suurimmassa osassa oli kattila, joka lämpenee joko öljyllä tai puulla.
Lis
Oletko sä oikeasti noin saatanan yksinkertainen??? Ei ole missään poroperseessä vi tun ääliö. Ihan tavallinen maalaiskunta ja talo kilsan päästä keskustasta. Täysin normaali lämmitysmuoto ja on muillakin ollut tuollainen. En tajua tuota helvetin vänkytystä tästä asiasta. Paskapää opettelee lukemaan niin ehkä löytää vastauksen siihen, että talo on rakennettu 80-luvun alkupuolella. Ei ole koskaan ollut mitään muuta mahdollisuutta kuin puu. Ei ole ollut öljyä joten lopeta paskapää jankutus.
Mä olen teille ilkeä sen vuoksi, että ihan itse aloititte tuon pään aukomisen. Eikä kuulu sulle paskan vertaa koska kukin muuttaa lämmitysmuotoa omassa talossaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Aika moni on tässä sanonut, että metsä on vanhusten omaisuutta ja saavat sen käyttää turhuuksiinkin. Juridisesti toki näin, mutta puiden ja varsinkin maapohjan kanssa olen vähän eri mieltä. Usein se maa on saatu perintönä, eikä tarkoituksena ole ollut, että tämä nyt 80v sukupolvi sen hassaa taivaan tuuliin. Pelkän puunkin myynnissä pitää muistaa, että metsän kasvaminen ennalleen voi viedä ihmisiän, eli siinä hassataan ehkä lapsenlastenkin perintö.
Tuskin se talo pelkällä puulla lämpiää. Vanhukset eivät vaan raski laittaa sähköpattereita päälle. Olisi varmaan fiksumpaa vaikka lasten sponssata sitä sähkölaskua nämä muutamat vuodet, ettei tarvitse periä lahoavaa perintötaloa upouudella maalämmöllä keskellä avohakkuumaisemaa.
Sulla puuttuu faktat. Ap on kertonut, et hänen isänsä on ostanut metsän. Ei siis ole suvun perintöjä. Ja se ei ole talon vieressä vaan muutaman kilometrin päässä talon tontista. Ja siellä ei ole sähkölämmitystä. Talo on 80 luvulta.
talo on rakennettu 80-luvun alkupuolella. Ei ole koskaan ollut mitään muuta mahdollisuutta kuin puu.
Vanhempasi siis ovat kyenneet lämmittämään pelkällä puulla kasarilta asti, ei ole työt eikä muut haitanneet? Rankkaa hommaa kieltämättä, muistan, miten kasarin lopussa mm. oli monen viikon paukkupakkaset, neljässä kympissä huiteli ainakin kolme vkoa koko Suomessa. On siinä saanut lykkiä puuta pesään!
Ja iso talo vielä. Meillä on joku 140 neliötä ja en olisi kyllä jaksanut pelkällä puulla lämmittää. Toisaalta oli käytävä töissäkin, teillä ilmeisesti ainakin toinen ennätti olemaan kotona lämmittämässä. Se on hommaa, jota pitää tehdä vähintään kolmen tunnin välein...
Vierailija kirjoitti:
talo on rakennettu 80-luvun alkupuolella. Ei ole koskaan ollut mitään muuta mahdollisuutta kuin puu.
Vanhempasi siis ovat kyenneet lämmittämään pelkällä puulla kasarilta asti, ei ole työt eikä muut haitanneet? Rankkaa hommaa kieltämättä, muistan, miten kasarin lopussa mm. oli monen viikon paukkupakkaset, neljässä kympissä huiteli ainakin kolme vkoa koko Suomessa. On siinä saanut lykkiä puuta pesään!
Ja iso talo vielä. Meillä on joku 140 neliötä ja en olisi kyllä jaksanut pelkällä puulla lämmittää. Toisaalta oli käytävä töissäkin, teillä ilmeisesti ainakin toinen ennätti olemaan kotona lämmittämässä. Se on hommaa, jota pitää tehdä vähintään kolmen tunnin välein...
Niin edelleen mitä ihmeellistä tuossa on???? Ei sitä pannua ole tarvinnut kuin kerran päivässä lämmittää. Ei sinne koko ajan ole puita lipattu. Äly hoi. Kovilla pakkasilla lisänä ollut sitten takka joka varaa hyvin lämpöä. Eikä puuhommia tarvitse koko aikaa tehdä, ei niitä talvella ole tehty. Ja ihan on töitä äiti ja isä tehnyt, että eivät ole kotona maanneet.
Miksi helvetissä te kuvittelette, että taloa on pitänyt lämmittä ihan koko ajan ja puita olla lisäämässä ihan koko ajan???
Ap
Ap, asuvatko maalla eli oliko sisko huolissaan, että rahat investoidaan sellaiseen, jonka arvo ei välttämättä nouse yhtään eikä sitä saa millään järkevällä hinnalla myytyä, vaikka pumppaisi rahaa siihen? Niin tai näin, omaisuushan on vanhempien, joilla on luonnollisesti oikeus myydä ja sijoittaa omaa omaisuuttaan niin kuin haluavat, jos ovat oikeustoimikelpoisia, eikä heidän omaisuutensa ole kenenkään perintöä. Perintöä voi tulla myöhemmin, jos tulee.
Miksi helvetissä te kuvittelette, että taloa on pitänyt lämmittä ihan koko ajan ja puita olla lisäämässä ihan koko ajan???
Kuule kyllä tässä maassa ihan helvetissä on pakko talvella lämmittää koko ajan. En tiedä, minkälainen höyrylaivan koneisto teillä siellä alakerrassa on, mutta itse lämmitän taloa välillä puulla myös ja monta kertaa pitää päivässä lipata, jotta ei talo jäähdy. Ei siinä paljon varaava takka auta.
Ja rahallaan saa tehdä mitä vain, jopa älyttömästi hönkiä sitä jonnekin lähes 50 v vanhaan puulämmitteiseen taloon.
Vierailija kirjoitti:
80 luvulla rakennettiin isoja tiilisiä kuution muotoisia leivinuuneja, jotka lämmittää kovalla pakkaellakin 2 vrk. Sulla on joku varaamaton takka, jos noin usein poltat puuta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä raivopää härkä täällä oikein mellastaa ja puhisee. Mitäs läksit. Jos ei vastaukset miellytä niin mitäs teet avauksia. Et nyt varmaan ensimmäistä kertaa ole palstalle eksynyt. Hoida ongelmat sukusi kanssa miten lystäät. Mutta ilmeisesti suuri nautinto sinulle haastaa riitaa vieraiden ihmisten kanssa. Kukaan ei viitsi sinun joka kommentointiasi täältä lukea niin siksi mielipiteet on mitä on. Minun mielipiteeni on, että jokainen voi tehdä omaisuudellaan ihan mitä haluaa.
Ihmettelen ihan samaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuule kyllä tässä maassa ihan helvetissä on pakko talvella lämmittää koko ajan. En tiedä, minkälainen höyrylaivan koneisto teillä siellä alakerrassa on, mutta itse lämmitän taloa välillä puulla myös ja monta kertaa pitää päivässä lipata, jotta ei talo jäähdy. Ei siinä paljon varaava takka auta.
Ja rahallaan saa tehdä mitä vain, jopa älyttömästi hönkiä sitä jonnekin lähes 50 v vanhaan puulämmitteiseen taloon.
Missä helvetin alakerrassa???? Ulkorakennuksessa on pannuhuone missä pannu ja kerran päivässä sinne tuli. KERRAN PÄIVÄSSÄ. Miksi helvetissä pitäisi koko ajan olla lisäämässä puita????
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80 luvulla rakennettiin isoja tiilisiä kuution muotoisia leivinuuneja, jotka lämmittää kovalla pakkaellakin 2 vrk. Sulla on joku varaamaton takka, jos noin usein polta
No tämä! Keittiön puolella iso tiilinen leivinuuni ja seinän takana olohuoneen puolella iso tiilinen takka. Ei tuollaiset ihan heti viilene.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80 luvulla rakennettiin isoja tiilisiä kuution muotoisia leivinuuneja, jotka lämmittää kovalla pakkaellakin 2 vrk. Sulla on joku varaamaton takka, jos noin usein polta
Mulla on 60-luvun lopussa rakennettu okt. jossa on kattila, jossa voi polttaa puuta tai sitten lämmittää sähköpattereille. Varaava takka on, mutta ei se yläkertaa lämpimänä pidä. Se on kuitenkin varma, että en ole tähän kahdenkymmenen vuoden päästä metsäpalstan verran rahaa syytämässä, kyllä ne isommat rempat tehdään nyt. Maalämpöä en halua, on huono juttu pohjavesille yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Myyvät koko metsän vai pelkät puut?
Jossain määrin oleellinen kysymys.
Miksi myydä maapohjaakin jos pelkkä puiden myynti riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuppukylän hikiseen ok taloon ei kannata noin mittavaa investointia tehdä, varsinkaan jos ei ole omaa rahaa vaan itse perinnöksi saatu metsä pitää myydä. Joku ostaa puulämmitteisen lähes samalla hinnalla kuin maalämpöisen talon, mikäli talon tuppukylältä haluaa.
Juuri näin. Suomessa tulee väki vähenemään, jos ei mitään suuria muutoksia tehdä. Asuntokauppa on jo nyt hiljaista jopa hyvissä sijainneissa. Olisin kyllä jokseenkin järkyttynyt jos vanhempani tai ylipäätään kukaan tuttuni toimisi vanhalla iällään näin.
Sä varmaan kaipauksella toivot että pääsisit viimeiset vuotesi elämään jatkuvasti kituliaasti palellen.
Opettele saatanan vajaaälyinen lukemaan. Mä kirjoitin aloitukseen, että lähemmäs 80v. Eli vanhemmat ovat alle 80. Tarkkaa ikää en kerro tänne paskapäiden palstalle. Sen verran sanon, että vanhempien iät väliltä 75-79. Etkä sä paskapää sitä päätä mitä mun vanhemmat saa tehdä.
Ap