Siskoni suuttui kun vanhemmat kertoivat myyvänsä metsänsä
Vanhemmat alkaa olla lähemmäs 80v ja tuossa iässä alkaa jo olla raskasta lämmittää taloa puilla. Itse kaataa puut ja pilkkoa ne, varastoida ne. Joka päivä laittaa pannuhuoneeseen tuli, että talo ja vesi on lämmintä.
Ovat nyt päättäneet myydä metsän ja vaihtaa myynnistä saaduilla rahoilla lämmitysmuodon maalämpöön. Samalla ajattelivat remontoida keittiön.
Sisko meni suuttumaan tästä. En tiedä miksi kun ei suostu kommentoimaan asiaan. Mä vähän epäilen, että kuvitteli saavansa itse metsästä rahaa vanhempien kuoltua. No mä olen sitä mieltä, että totta kai metsä myyntiin ja helpompi lämmitysmuoto tilalle. Heidän omaisuuttaan se on ja saavat tehdä sillä mitä haluavat kun vielä elävät. Muuten kuitenkin hyvässä kunnossa ja pärjäävät kotona.
Kommentit (513)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkäkokoinen pala on metsää kyseessä?
Ei kuulu millään tavalla teille.
Ap
Mitäköhän varten ylipäätään aloitit tämän ketjun...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyvät koko metsän vai pelkät puut?
Koko metsän.
Ap
Eikä ole mikään maatila. Onko metsätila. Vaiko vain pieni läntti maata jolla vähän metsää joka jonkun mielikuvituksessa on kasvanut arvoon arvaamattomaan??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyvät koko metsän vai pelkät puut?
Koko metsän.
Ap
Eikä ole mikään maatila. Onko metsätila. Vaiko vain pieni läntti maata jolla vähän metsää joka jonkun mielikuvituksessa on kasvanut arvoon arvaamattomaan??
Siis mikä hel vetti teitä paskava jakkeja vaivaa??? Ei ole mikään vi tun maatila. Talo hyvänkokoisella tontilla. Metsä on eri paikassa. Miksi saatanan paskapäät ei osaa lukea.
Ap
Sä varmaan kaipauksella toivot että pääsisit viimeiset vuotesi elämään jatkuvasti kituliaasti palellen.
Koska en toivo, olen ajatellut alkaa niiden suunnittelemisen inan verran aikaisemmin kuin varttia vaille kahdeksankymmentä veenä. Jos vielä siinä iässä myyn omaisuuttani arjen vaatimuksien ja sujuvoittamisen vuoksi olen totisesti epäonnistunut finanssieni suunnittelussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi helvetissä te kuvittelette, että taloa on pitänyt lämmittä ihan koko ajan ja puita olla lisäämässä ihan koko ajan???
Kuule kyllä tässä maassa ihan helvetissä on pakko talvella lämmittää koko ajan. En tiedä, minkälainen höyrylaivan koneisto teillä siellä alakerrassa on, mutta itse lämmitän taloa välillä puulla myös ja monta kertaa pitää päivässä lipata, jotta ei talo jäähdy. Ei siinä paljon varaava takka auta.
Ja rahallaan saa tehdä mitä vain, jopa älyttömästi hönkiä sitä jonnekin lähes 50 v vanhaan puulämmitteiseen taloon.
Missä helvetin alakerrassa???? Ulkorakennuksessa on pannuhuone missä pannu ja kerran päivässä sinne tuli. KERRAN PÄIVÄSSÄ. Miksi helvetissä pitäisi koko ajan olla lisäämässä puita????
Ap
Eli talossa on keskuslämmitys, sekä takka ja leivinuuni lisäksi. Kaikki eivät ymmärrä mikä on keskuslämmitys ja miten se toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisko on ahne. Toisaalta voi miettiä, olisiko vanhempien järkevämpää muuttaa kerrostaloon palveluidebn äärelle, jos /kun ikääntyminen on kuitenkin edessä esim. n. 10 vuoden sisällä. Ettei harmita muutaman vuoden päästä lähteä remontoidusta kodista, jonka vuoksi metsäkin myytiin. Toisaalta asia on vanhempien oma ja ehkä ovat pohtineetkin eri mahdollisuuksia.
Miksi ihmeessä muuttaa tämän tuppukylän johonkin hikiseen kerrostaloon? Talo on kilsan päässä palveluista eikä mitään ongelmia ole. En näe mitään syytä muuttaa pois talosta kun ovat hyväkuntoisia vielä.
Ap
Tuppukylän hikinen Ap ei kertonut taustoja joten emme voi tietää kuinka kaukana palvelut ovat.
Paskavam mainen ei osaa lukea, että paikkakunnan keskusta on KILOMETRIN PÄÄSSÄ.
Ap
Öljy on ollut halpaa, mikseivät vaan lämmitä sillä? Remonteistakin tulee lisävaivaa heille ja terveys voi pettää koska vain. Vai sullekko sitä taloa pitää rempata valmiiksi?
no ei perintöverokaan mikään ilmainen ole. Jos ei ole rahaa ostaa, mistä on rahaa monien tuhansien veroihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, sun sisko suuttui kun vanhemmat myy oman metsänsä, voin hyvin kuvitella koska sinä tulit tänne ja kirjoitit asiasi, ja sitten suutut kun ihmiset kommentoi sitä, ja kiukuttelet että ei asia meille kuulu. Ei kuulukaan, joten miksi helvetissä tulit tänne kirjoittelemaan? Mitä sulle olisi pitänyt sanoa?
Niin edelleen MITÄ VITTUA SE METSÄPALSTAN KOKO TÄHÄN LIITTYY????? Sitähän tässä ääliöt nyt kitisee eikä mene jakeluun paskapäille, että ei ole mitenkään oleellista sen metsäpalstan koko.
Ap
Onko sen metsäpalstan koko 3 ha vaiko 300 ha, niin luulisin että siskosi noissa eri tilanteissa ajattelisi asioista HIEMAN eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisko on ahne. Toisaalta voi miettiä, olisiko vanhempien järkevämpää muuttaa kerrostaloon palveluidebn äärelle, jos /kun ikääntyminen on kuitenkin edessä esim. n. 10 vuoden sisällä. Ettei harmita muutaman vuoden päästä lähteä remontoidusta kodista, jonka vuoksi metsäkin myytiin. Toisaalta asia on vanhempien oma ja ehkä ovat pohtineetkin eri mahdollisuuksia.
Miksi ihmeessä muuttaa tämän tuppukylän johonkin hikiseen kerrostaloon? Talo on kilsan päässä palveluista eikä mitään ongelmia ole. En näe mitään syytä muuttaa pois talosta kun ovat hyväkuntoisia vielä.
Ap
Tuppukylän hikinen Ap ei kertonut taustoja joten emme voi tietää kuinka kaukana palvelut ovat.
No ei niissä tuppukylissä kyllä enää ole kummoisia palvelujakaan, vaikka ne kilsa päässä olisikin. Apn vanhemmilla on siis hikinen kasaritalo, joita ei kukaan enää osta ja nyt ovat siihen tunkemassa lopunkin omaisuutensa. Ei ihme, että järjissään oleva sisko varoittelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi helvetissä te kuvittelette, että taloa on pitänyt lämmittä ihan koko ajan ja puita olla lisäämässä ihan koko ajan???
Kuule kyllä tässä maassa ihan helvetissä on pakko talvella lämmittää koko ajan. En tiedä, minkälainen höyrylaivan koneisto teillä siellä alakerrassa on, mutta itse lämmitän taloa välillä puulla myös ja monta kertaa pitää päivässä lipata, jotta ei talo jäähdy. Ei siinä paljon varaava takka auta.
Ja rahallaan saa tehdä mitä vain, jopa älyttömästi hönkiä sitä jonnekin lähes 50 v vanhaan puulämmitteiseen taloon.
Missä helvetin alakerrassa???? Ulkorakennuksessa on pannuhuone missä pannu ja kerran päivässä sinne tuli. KERRAN PÄIVÄSSÄ. Miksi helvetissä pitäisi koko ajan olla lisäämässä puita????
Ap
E
Niin ja se saatanan keskuslämmitys lämpiää PUULLA. Mikä siinä on niin saatanan vaikeaa tajuta. Missään en ole kirjoittanut, että koko päivän pitää jossakin saatanan takassa pitää tulta tms. vaan kerran päivässä pannuun tuli. Tätä ei vain haluta tajuta. Ulkorakennuksen pannuhuoneesta tulee sisälle taloon putket ja sisällä järjestelmä tätä varten. On keittiössä ja lattiasta kattoon olevan keittiön kaapin kokoinen. Sisällä ei ole mitään pattereita. Joku kiertojärjestelmä tuossa on, en osaa sen tarkemmin selittää. Pannuhuoneessa on lämminvesivaraaja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuppukylän hikiseen ok taloon ei kannata noin mittavaa investointia tehdä, varsinkaan jos ei ole omaa rahaa vaan itse perinnöksi saatu metsä pitää myydä. Joku ostaa puulämmitteisen lähes samalla hinnalla kuin maalämpöisen talon, mikäli talon tuppukylältä haluaa.
Juuri näin. Suomessa tulee väki vähenemään, jos ei mitään suuria muutoksia tehdä. Asuntokauppa on jo nyt hiljaista jopa hyvissä sijainneissa. Olisin kyllä jokseenkin järkyttynyt jos vanhempani tai ylipäätään kukaan tuttuni toimisi vanhalla iällään näin.
Sä varmaan kaipauksella toivot että pääsisit viimeiset vuotesi elämään jatkuvasti kituliaasti palellen.
Mä toivoisin tuossa tapauksessa että mun vanhemmat muuttais johonkin mukavampaan ja esteettömään asumismuotoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No ei niissä tuppukylissä kyllä enää ole
Talo ei edelleenkään ole mikään saatanan hikinen. Ihme pakkomielle sulla tuota jankuttaa. Sä paskapää et päätä muiden talojen kunnosta kun et edes taloa tiedä. Ja minkä vi tun lopun omaisuuden????? Niin sä paskapää kuvittelet, että mun vanhempien ainoa omaisuu on tuo metsäpalsta?? No kukas sen talon omistaa? Mihin ne loput rahat menee metsän myynnistä kun ei ne kaikki remonttiin mene. Paskava jakki taas levittelee harhojaan.
Kas kummaa kun noita kasarinkin taloja on kuitenkin myyty. Ei kaikki halua asua jossakin kaupungissa. Vanhempien naapurista myytiin pari vuotta sitten kasarin talo lapsiperheelle. On se jännä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Koti on aina koti, sijaitsee se missä hyvänsä. Se ei ole pelkkä sijoitus. Ärsyttää tämä nykyinen rahan kautta katsominen. Minulle on tärkeintä elämiseni taso, lapset saavat koota omaisuutensa kuten haluavat.
Mua taas ärsyttää suurten ikäluokkien kiintyminen kaiken maailman roinaan ja röttelöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuppukylän hikiseen ok taloon ei kannata noin mittavaa investointia tehdä, varsinkaan jos ei ole omaa rahaa vaan itse perinnöksi saatu metsä pitää myydä. Joku ostaa puulämmitteisen lähes samalla hinnalla kuin maalämpöisen talon, mikäli talon tuppukylältä haluaa.
Juuri näin. Suomessa tulee väki vähenemään, jos ei mitään suuria muutoksia tehdä. Asuntokauppa on jo nyt hiljaista jopa hyvissä sijainneissa. Olisin kyllä jokseenkin järkyttynyt jos vanhempani tai ylipäätään kukaan tuttuni toimisi vanhalla iällään näin.
Mä toivoisin tuossa tapauksessa että mun vanhemmat muuttais johonkin mukavampaan ja esteett
MUN VANHEMMAT EI HALUA MUUTTAA. OLETKO SÄ OIKEASTI NOIN SAATANAN TYHMÄ. Miksi helvetissä hyväkuntoisten ihmisten pitäisi muuttaa vielä yhtään mihinkään. Vit tu teitä paskavammaisia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Öljy on ollut halpaa, mikseivät vaan lämmitä sillä? Remonteistakin tulee lisävaivaa heille ja terveys voi pettää koska vain. Vai sullekko sitä taloa pitää rempata valmiiksi?
Miten helvetissä lämmität öljyllä kun ei ole sellaista mahdollisuutta? Oletko oikeasti noin saatanan tyhmä???? Mitä helvetin lisävaivaa tulee remonteista tulee kun ne hoitaa ulkopuoliset. Sulla tässä on vaivaa.
Miksi helvetissä taloa pitäisi rempata mulle valmiiksi koska mulla on ihan oma talo?!?!?! Etkö sä paskavam mainen osaa sen vertaa lukea, että talo menee sitten aikanaan myyntiin kun vanhemmista aika jättä. Saatanan ääliö.
Ap
Palstan hienoperseiden mielestä kaikki on perähikiää mikä on kehäkolmosen ulkopuolella.
metsää voi myydä puut tai puut maapohjineen. kumpi kannattavampaa pitkässä juoksussa?
Vierailija kirjoitti:
metsää voi myydä puut tai puut maapohjineen. kumpi kannattavampaa pitkässä juoksussa?
Mitä jos ei enää ole pitkää juoksua?
Sitä paitsi sen puun myyjän velvollisuuksiin kuuluu varmistaa uuden metsän alkuunsaattaminen.