Asiantuntija varoittaa naisia: miehet piilottelevat rahojaan - toimi näin
Eivätkö naiset olekaan omillaan toimeen tulevia jotka lähes kaikki tienaavat miehiään enemmän?
Kommentit (424)
Vierailija kirjoitti:
jatkoa...Ehkä me vaan ollaan "kasvettu yhteen". Minä olen introvertti, enkä kaipaa ravintolaruokaa, joka tuskin koskaan on parempaa kuin kotona on. En kaipaa kodin ulkopuolisia aktiviteetteja kuin harvoin. En koe shoppailua erityisen nautittavana aktiviteettina. Ehkä siksikin, kun ei minulla ole suurempaa tarvetta millekään. Eikä se tarkoita, etten tykkäisi sisustamisesta, kattamisesta, hyvistä vaatteista tms. Tykkään, ja teen, mutta minulla on hankkimattakin siihen resurssit kotona jo olemassa. Kaikkiin vuodenaikoihin ja sesonkeihin. Olen ne itse hankkinut ajan mittaan. Huonekalutkin, jotka enemmän klassisia kuin "trendikkäitä". Jostain joutuisi luopumaan hankkiakseen mahdollisesti laaduttomamman tilalle. Minä nautin älyllisistä haasteista, kirjoista ja keskusteluista. Mies on rahankäytössään tuollainen, mutta resonoi kanssani noilla tasoilla. Jos kalastusviikonloppu kavereiden kanssa veneillen lisää hänen onnellisuuttaan, niin minun onnellisuuttani ei yhtä
Kyllä sinun pitää sen verran pitää huolta, että mies pitää sinusta huolta, kun sitä tarvitset. Ihan hyvä olla tyytyväinen elämäänsä, mutta ei ole tervettä olla tyytyväinen asioihin, jos ne eivät ole tasapainossa.
Olen itse ollut samanlainen lapanen kuin sinä, että olen antanut vasemmalle ja oikealle. Ja sitten löytyy ihmisiä, jotka käyttävät sitä hyväkseen. Sitten on niitä, jotka jeesaavat vastavuoroisesti, kun olen itse tarpeessa.
Hullu menee naimisiin ilman avioehtoa. Miksi minun rahat pitäisi jakaa tai minun pitäisi saada jonkun toisen rahoja? En ymmärrä.
Eikös tuo tilastograafi kuvaa nimenomaan sitä, että naiset EIVÄT pyri hyötymään miehestä, koska he mieluummin elävät sinkkuina heti, kun siihen on taloudelliset edellytykset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi minulla on ulkomaalainen mies. Hän haluaa maksaa elämisen , vaikka minulla on tuloja. Ulkona syömiset yms. Hänelle olis lähinnä noloa , jos minä maksaisin edes oman ruuan. Hän haluaa ostaa matkoja. Minä maksan hänelle ja meille kaikkea kivaa myös. Mutta on todella ihana kun kumpikin ajattelee toista.
No tiedän että alapeukkuja sataa.
Mulla on tuollainen ihan suomalainen mies. Ei se ole kansalaisuudesta vaan miehestä kiinni.
Samoin minulla. Yhteiset rahat olleet jo 30v, ensin minulla enemmän ja nyt hänellä mutta molempien hyväksi aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle selvisi erotessa, että tuleva ex-mies oli kymmenen vuotta aikaisemmin voittanut vakioveikkauksessa yli 200 000 euroa ja sijoitettuna se oli kasvanut vielä huiman summan korkoa. Tein itse tuolloin kun voitto oli ollut ja monta vuotta sen jälkeenkin kahta työtä jotta saataisiin asuntolaina maksettua, ja kituutettiin monella muullakin tavalla. Mies ulisi ja valitti aina rahasta ja istui samaan aikaan veikkausvoittonsa päällä. No, avioehtoa ei ollut enkä alkanut sitä avioliittomme viimeisinä vuosina enää allekirjoittamaan, vaikka mies yritti painostaa. Mun juristi tuon asian sitten paljasti. Olin järkyttynyt ja niin oli kyllä appi ja anoppikin.
Miksi et olisi maksanut omaa osuuttasi asunnosta?
Mistä sait käsi
Eiköhän se nyt ole ihan inhimillistä, ettei kenenkään tarvitse tehdä kahta työtä. Nainen on venynyt kohtuuttomasti ainoastaan siksi, että mies on esittänyt varatonta ja nainen on "pelastanut" perheen. Sitten miehet vielä valittavat, kun naiset eivät ole naisellisia vaan niin maskuliinisia. Hu huu.
Nainen ei ole pelastanut perhettä vaan hoitanut oman osuutensa.
Miehet eivät täällä myöskään valita naisten maskuliinisuudesta. Olette sitä, maksoi mies tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on avioehto, joka sulkee puolison kokonaan avio-oikeuden ulkopuolelle. Silloin on ihan se ja sama, paljonko mies piilottaa rahojaan, ne eivät minulle kuulu. Ja sama päinvastoin.
Ymmärräthän, että tämä koskee vain omaisuutta joka on saavutettu ennen avioliittoa
Höpö höpö
"Puolisot saattavat hankkia omaisuutta myös yhteiseen omistukseen avioliiton aikana. Yhdessä hankittu omaisuus jaetaan tällöin yleisesti tasan puolisoiden kesken."
- Minilex
Esimerkkinä vaikka oma tilanne: Rakennutettiin/rakennettiin uusi talo. Myytiin se ja ostettiin edullisempi talo. 80 000e meni miehen ti
Jos olette naimisissa, talo oli yhteinen eikä ole avioehtoa, miksi 80 000 meni miehen tilille eikä molemmille 40 000?
Koska tarinaan pitää saada vähän väriä
Vierailija kirjoitti:
Hullu menee naimisiin ilman avioehtoa. Miksi minun rahat pitäisi jakaa tai minun pitäisi saada jonkun toisen rahoja? En ymmärrä.
Koti on yhteinen, lapset ovat yhteisiä, huonekalut ja astiat ja auto ovat yhteisiä. Ruoka jääkaapissa yhteistä, eikö?
Miksi rahojen pitäisi olla vain sun tai mun ja ainainen laskeminen ja splittaaminen ettei toinen vaan hyödy liikaa!? En jaksaisi!
Meillä jää kummallekin ns taskurahaa omille tileille mutta suurin osa laitetaan yhteiselle käyttötilille.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että avioliittoon liittyy kokonaisuus eikä vain rahat. Ja se kokonaisuus pitää katsoa reiluksi.
Niin piilottelen minäkin. Taatusti ei kukaan muu pääse niihin käsiksi ennen kuolemaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on avioehto, joka sulkee puolison kokonaan avio-oikeuden ulkopuolelle. Silloin on ihan se ja sama, paljonko mies piilottaa rahojaan, ne eivät minulle kuulu. Ja sama päinvastoin.
Ymmärräthän, että tämä koskee vain omaisuutta joka on saavutettu ennen avioliittoa
Höpö höpö
"Puolisot saattavat hankkia omaisuutta myös yhteiseen omistukseen avioliiton aikana. Yhdessä hankittu omaisuus jaetaan tällöin yleisesti tasan puolisoiden kesken."
- Minilex
Esimerkkinä vaikka oma tilanne: Rakennutettiin/rakennettiin uusi talo. Myytiin se j
Koska tarinaan pitää saada vähän väriä
Enpä ole koskaan kuullut kiinteistökaupasta, jossa vaikkapa 300 000 eur maksetaan yhdelle tilille ja 40 000 eur toiselle tilille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koti on yhteinen, lapset ovat yhteisiä, huonekalut ja astiat ja auto ovat yhteisiä. Ruoka jääkaapissa yhteistä, eikö?
Miksi rahojen pitäisi olla vain sun tai mun ja ainainen laskeminen ja splittaaminen ettei toinen vaan hyödy liikaa!? En jaksaisi!
Meillä jää kummallekin ns taskurahaa omille tileille mutta suurin osa laitetaan yhteiselle käyttötilille.
Huoh, kyse oli nyt varmaan erotilanteesta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, meneekö. Oletko varma? Mitä, jos ei menekään. Siitähän tuossa asiantuntijan artikkelissa on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo tilastograafi kuvaa nimenomaan sitä, että naiset EIVÄT pyri hyötymään miehestä, koska he mieluummin elävät sinkkuina heti, kun siihen on taloudelliset edellytykset.
Haluaisin tähän tilastonikkarin kommentin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh, kyse oli nyt varmaan erotilanteesta...
On tässä ketjussa puhuttu myös hyväksikäytöstä suhteen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun selailee noita kommentteja, ei voi muuta kuin ihmetellä, miksi edes yrittää elää parisuhteessa. Saatikka hankkia lapsia!! Pysy sinkkuna ja saat tuhlata itse omat rahasi. Rahahan on kuitenkin se kaikkein tärkein asia.
Niin.
Jos mies ei tarjoa naiselle, on mies pihi un ei maksa molempien puolesta.
Nainen ei ole pihi vaikkei maksa edes omiaan.Siispä pysytään sinkkuna ja kulutetaan omat rahamme. Ei synny tuotakaan vastakkainasettelua!
Ihanaa niskojen nakkelua, kuten vain naiset osaavat.
Kelatkaa jos miehet tekis samaa. Ai haluatte pois hellan ja nytkin välistä? No pysykää sinkkuina, ei synny tuotakaan vastakkainasettelua!
EI kovin paha uhkaus, eikö totta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun selailee noita kommentteja, ei voi muuta kuin ihmetellä, miksi edes yrittää elää parisuhteessa. Saatikka hankkia lapsia!! Pysy sinkkuna ja saat tuhlata itse omat rahasi. Rahahan on kuitenkin se kaikkein tärkein asia.
Niin.
Nainen ei ole pihi vaikkei maksa edes omiaan.Siispä pysytään sinkkuna ja kulutetaan omat rahamme. Ei synny tuotakaan vastakkainasettelua!
Kelatkaa jos miehet tekis samaa. Ai haluatte pois hellan ja nytkin välistä? No pysykää sinkkuina, ei synny tuotakaan vastakkainasettelua!
Vain mies voi ottaa tuon uhkauksena.
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan he elävät sinkkuina heti kun eivät löydä varakkaampaa miestä. Ja huomautus: varakkaampia miehiä on runsaasti tarjolla, niistä vain kisaa kaikki muutkin naiset eikä keskituloinen uranainen ole kovin kummoinen "saalis" hyvätuloiselle miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Luin tuon jutun ja ihmettelin, että yhät vuonna 2025 mediassa naisia pidetään tyhminä elätteinä, jotka miehen pakottamina tekevät lyhennettyä työpäivää ja elävät vain lapsilleen. Mies maksaa yksin asumiskulut, vakuutukset, auton kulut ja nainen ruuat ja lasten kulut ja sitten erossa katsoo, että puolet miehen omaisuudesta kuuluu naiselle (ja koko naisen omaisuus naiselle, koska hänhän on yksin sen hankkinut).
Siis jos pariskunta on sopinut että nainen maksaa ruuat ja mies samalla hinnalla yhteisen talon lainaa, niin millä oikeustajulla talo on miehen ja yhdessä syödyt ruuat.. naisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin.
Joo todella hirveä uhkaus, väkivaltainen kontrolloiva suhde tai sinkkuus ja vapaus päättää itse elämästään. Hmmm en nyt tiedä kumman ottaisin!
Siispä pysytään sinkkuna ja kulutetaan omat rahamme. Ei synny tuotakaan vastakkainasettelua!