Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys omasta vapaa-ajasta lapsiperheessä?

Vierailija
30.03.2025 |

Olen jo pitkään miettinyt onko tämä normaalia että vaimo kiukuttelee mun salilla käynneistä joita on siis 2-3 krt viikossa.

Aikaisemmin kävin illalla yhdeksän jälkeen kun lapset olivat jo nukkumassa, mutta siitäkin tuli sanomista kun olen aina iltaisin pois. (Edelleen 1,5h kolme krt viikossa) muina päivinä kotona.

Nyt olen alkanut käymään aamuisin kun muut vielä nukkuvat niin tämäkään ei ole hyvä koska en sitten jaksa valvoa illalla myöhään (menen noin klo 22 nukkumaan)

Haluan liikuntaa elämääni, mutta aivan järjetöntä ettei toinen osapuoli hyväksy sitä tai saa aina tuntemaan syyllisyyttä.

Miten te muut, onko teillä ns. Omaa aikaa ollenkaan? 

Kyselee mies, 3.v ja 6.v isä

Kommentit (429)

Vierailija
341/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai Vaimo pääsee jos haluaa, hän ei käy töissä ja voisi vaikka päivisin viedä lapset lähellä olevaan mummolaan muutamaksi tunniksi jos haluaa. Todella harvoin vain haluaa. 

Yleensä hän tykkää lukea kirjaa, ommella tms muuta tekemistä mitä voi tehdä kotona. Minä olen iltaisin lasten kanssa kun pääsen töistä.

ap

Vie sinä ne muksut mummolaan, kun menet salille. 

No en viitsi herättää heitä kun nukkuvat jo kun käyn.

ap

Huomaatko itse että teit miten vain, priorisoit oman aikasi? Käyt salilla illalla, jolloin se on vaimoltasi pois tai aamulla, jolloin se on jälleen vaimoltasi pois, kun illalla menet nukkumaan lasten kanssa yhtäaikaa kasilta. 

Miten se aamulla salilla käyminen on vaimolta pois ja vaimo nukkuu??

Ja ap sanoi että arki on kiireistä lasten kanssa, varmaan ne lapsetkin harrastaa ja ap on heidän kanssaan kun pääsee töistä.

Vaimolla on siis yllin kyllin omaa aikaa mutta aplla sitä ei sun mielestä saisi olla edes silloin kun vaimo nukkuu. 

Vierailija
342/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai Vaimo pääsee jos haluaa, hän ei käy töissä ja voisi vaikka päivisin viedä lapset lähellä olevaan mummolaan muutamaksi tunniksi jos haluaa. Todella harvoin vain haluaa. 

Yleensä hän tykkää lukea kirjaa, ommella tms muuta tekemistä mitä voi tehdä kotona. Minä olen iltaisin lasten kanssa kun pääsen töistä.

ap

Oikeasti! Oli kyse reilusta työnjaosta ja sinä sanoit että vaimo saa omaa aikaa viemällä lapset mummolaan!! Vaimosi on oikeassa, selvästikään sinä et hoida lapsianne.

Miten vaikeaa on lukea tuo kommentti loppuun????

Vaimo saa päivällä viedä lapset mummulaan kun ap on töissä, jos siis haluaa päivällä sitä omaa aikaa!!

Selvästi ap myös sanoo että on iltaisin lasten kanssa!! 

miten voit olla noin daiju??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Oikeasti! Oli kyse reilusta työnjaosta ja sinä sanoit että vaimo saa omaa aikaa viemällä lapset mummolaan!! Vaimosi on oikeassa, selvästikään sinä et hoida lapsianne.

ap sanoo että on töiden jälkeen lasten kanssa ja sinä väität ettei ap hoida lapsia. Huoh

Vierailija
344/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääseekö vaimo käymään salilla myös, vai onko hänen tehtävänsä olla aina kotona lapsia vahtimassa? 

Jos vaimo haluaa olla vaan kotona eikä mennä minnekään?

Sehän ei tarkoita sitä etteikö harrastaisi jotakin. Lapset isän kanssa ulos tai sinne mummolaan. Tai alkaa käydä salilla, jossa lastenhoito. Niin äiditkin salilla käy. 

Vaimo voi laittaa herätyskellon soimaan klo 6 ja mennä salille niinkuin mieskin tekee.

Vierailija
345/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eiköhän siinä ole tarpeeksi reilua työjakoa, että elättää perheen kun vaimo on jo isojen lasten kanssa kotona, ja viettää kaikki illat perheen kanssa ja lapsia hoitaen, käyden salilla kun muut nukkuvat?! Ja vaimolla on yhtälainen oikeus omaan aikaan.

Vierailija
346/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miten vaikeaa on lukea tuo kommentti loppuun????

Vaimo saa päivällä viedä lapset mummulaan kun ap on töissä, jos siis haluaa päivällä sitä omaa aikaa!!

Selvästi ap myös sanoo että on iltaisin laste

Ylilaudan trolli 

Vierailija
347/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies käy siis kolmasti viikossa salilla, joko hän on iltaisin pois tai sitten nukkuu jo varhain, että jaksaa nousta aamulla salille ennen töihinlähtöä. Mies on valmis antamaan myös naiselle samat kolme harrastusiltaa, olettaen hänen huolehtivan tarkasti siitä, ettei yksikään lapsista häiritse kertaakaan äitiä, kun äiti lukee tai ompelee tai tuijottaa seinää uppoutuneena ajatuksiinsa. Kun molemmilla on tällä tavoin saman verran omaa vapaa-aikaa ja kumpikin "saa" viettää saman verran laatuaikaa lastensa kanssa ja oletettavasti myös jakavat kotityöt tasan, heillä on yksi päivä/ilta koko perheen yhteistä aikaa. Kuinka monta kertaa mies silloin viettää sen ajan vaimonsa ja lastensa kanssa?

Lähinnä säälittää tässä kuviossa se mummo, jonne mies on valmis muiluttamaan lapset aina kun ne olisivat joutumassa miehen vastuulle.

Niinhän ne miehet helposti tekee, jos lapset ei oikeasti kiinnosta. 

Vierailija
348/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloinkas teillä on yhteistä aikaa vaimon kanssa? Kaipaatko edes sellaista?

3 omaa harrastuskertaa viikossa on  mielestäni paljon pienen lapsen vanhemmalle, ja tämä näin lapsivapaan näkökulmasta. Tuossa vaiheessa pitäisi priorisoida ne lapset ja parisuhde, jos sellaiset haluaa elämässään pitää vielä jatkossakin. 

Käyn salilla yleensä tiistaisin ja torstaisin (Välillä sunnuntaisin kun vanhemmalla lapsella on oma harrastus siinä vieressä) 

Kaikki muu vapaa-aika vietetään yhdessä! En edes muista koska olisin ollut missään muualla niin että perhe/ vaimo ei olisi ollut mukana (enkö kyllä ole kaivannutkaan mitään muuta)

ap

Ja sitten sanot toisessa viestissä, että viet yksin lapsia 4,5 h vko, että vaimollakin on vapaata.

Ei ole omia lapsia, mutta parilla parhaalla ystävällä on. Kummassakaam perheessä ei olisi kummallakaan vanhemmalla mahdollisuus harrastaa 3 x/vko, puhumattakaan molemmista.

Vierailija
349/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa lapset kun pääsee töistä, saa vapaa-aikaa vain kun muut nukkuvat ja siitäkin nousee meteli. Vaimo tuhlaa rahat ja kiukuttelee miehelle. Miksi ap edes on tuollaisen hullun kanssa

Vierailija
350/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloinkas teillä on yhteistä aikaa vaimon kanssa? Kaipaatko edes sellaista?

3 omaa harrastuskertaa viikossa on  mielestäni paljon pienen lapsen vanhemmalle, ja tämä näin lapsivapaan näkökulmasta. Tuossa vaiheessa pitäisi priorisoida ne lapset ja parisuhde, jos sellaiset haluaa elämässään pitää vielä jatkossakin. 

Käyn salilla yleensä tiistaisin ja torstaisin (Välillä sunnuntaisin kun vanhemmalla lapsella on oma harrastus siinä vieressä) 

Kaikki muu vapaa-aika vietetään yhdessä! En edes muista koska olisin ollut missään muualla niin että perhe/ vaimo ei olisi ollut mukana (enkö kyllä ole kaivannutkaan mitään muuta)

ap

Ja sitten sanot toisessa viestissä, että viet yksin lapsia 4,5 h vko, että vaimollakin on vapaata.

Ei

edelleen, vaimo voi herätä klo 6 niinkuin apkin tekee ja tadaa hänellä on omaa aika yhtä paljon kun miehellä!

Vierailija
351/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies käy siis kolmasti viikossa salilla, joko hän on iltaisin pois tai sitten nukkuu jo varhain, että jaksaa nousta aamulla salille ennen töihinlähtöä. Mies on valmis antamaan myös naiselle samat kolme harrastusiltaa, olettaen hänen huolehtivan tarkasti siitä, ettei yksikään lapsista häiritse kertaakaan äitiä, kun äiti lukee tai ompelee tai tuijottaa seinää uppoutuneena ajatuksiinsa. Kun molemmilla on tällä tavoin saman verran omaa vapaa-aikaa ja kumpikin "saa" viettää saman verran laatuaikaa lastensa kanssa ja oletettavasti myös jakavat kotityöt tasan, heillä on yksi päivä/ilta koko perheen yhteistä aikaa. Kuinka monta kertaa mies silloin viettää sen ajan vaimonsa ja lastensa kanssa?

Lähinnä säälittää tässä kuviossa se mummo, jonne mies on valmis muiluttamaan lapset aina kun ne olisivat joutumassa miehen vastuulle.

Niinhän ne miehet helposti tekee, jos lapse

Varmaan tekee jos on tuollainen vaimo kuin aplla on, mä en katselis päivääkään! Oikein noita-akka!

Vierailija
352/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas nainen on pirttihirmu jos ei ole ok että mies harrastaa ja nainen hoitaa lapset. Vuonna 2025. Jes.

Vierailija
353/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei sanonut! Sanoi että on lasten kanssa töiden jälkeen.

Vierailija
354/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Huomaatko itse että teit miten vain, priorisoit oman aikasi? Käyt salilla illalla, jolloin se on vaimoltasi pois tai aamulla, jolloin se on jälleen vaimoltasi pois, kun illalla menet nukku

Miten se aamulla salilla käyminen on vaimolta pois ja vaimo nukkuu??

Lue aloituksesta. Sanoinko ettei saa olla? 

P.S. Se ei ole omaa aikaa että saa lukea lasten päikkyaikaan. 

Vierailija
355/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas nainen on pirttihirmu jos ei ole ok että mies harrastaa ja nainen hoitaa lapset. Vuonna 2025. Jes.

Mies hoitaa tässäkin tapauksessa lapset ja käy töissä tienaamassa rahaa ja haluaa pitää itsensä kunnossa että jaksaa olla kaikki päivöt lasten kanssa ja ansaita rahaa mutta vaimo vain murjottaa ja tuhlaa rahat.

Vierailija
356/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Huomaatko itse että teit miten vain, priorisoit oman aikasi? Käyt salilla illalla, jolloin se on vaimoltasi pois tai aamulla, jolloin se

Mutta miehen omaa aikaa on juuri se kun lapset nukkuu ja siitäkin vaimo kiukuttelee!

Vierailija
357/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, nainen on pirttihirmu jos laittaa miehen joka päivä töiden jälkeen lasten kanssa ulos ja päästää sisälle vasta illalla ja mies hoitaa iltapuuhat ja nukuttaa lapset mutta vaimo vaatii että ei saa mennä edes klo 22 nukkumaan jos vielä olisi jotain hommaa mitä mies voisi tehdä

Vierailija
358/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Huomaatko itse että teit miten vain, priorisoit oman aikasi? Käyt salilla illalla, jolloin se on vaimoltasi pois tai aamulla, jolloin se

No mikö tässä sitten hiertää kun kummallakaan ei ole omaa vapaa-aikaa!

Vierailija
359/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, nainen on pirttihirmu jos laittaa miehen joka päivä töiden jälkeen lasten kanssa ulos ja päästää sisälle vasta illalla ja mies hoitaa iltapuuhat ja nukuttaa lapset mutta vaimo vaatii että ei saa mennä edes klo 22 nukkumaan jos vielä olisi jotain hommaa mitä mies voisi tehdä

Tää on ihan sairasta että jotkut kontrolloi toisten nukkumaanmenoaikaakin. Siis ihmisen joka käy töissä ja elättää perheen ja hoitaa lapset ja kotityöt. Järkkyä🤯

Vierailija
360/429 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan sairasta että jotkut kontrolloi toisten nukkumaanmenoaikaakin. Siis ihmisen joka käy töissä ja elättää perheen ja hoitaa lapset ja kotityöt. Järkkyä🤯

Eihän tossa siitä ole kyse. Malliesimerkki siitä miten mies näkee vain sen mitä haluaa asioista ja ihmettelee että mites tässä näin kävi kun nainen lähtee lätkimään. 

Ongelma ei ole salilla käynti tai lsten kanssa olon määrä vaan se miten ap suhtautuu vaimoonsa ja lapsiinsa.