Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nollasopimustyöntekijä ei vastaa puhelimeen

Vierailija
30.03.2025 |

Olen yrittänyt koko viikonlopun tavoittaa soitoin ja viestein, mutta ei vastausta. Olisin pyytänyt töihin maanantaiksi. Ilmoitin hänestä jo työkkäriin, että ei ota tarjottua työtä vastaan. Täytyi taas turvautua talossa pidempään olleeseen puolipäiväiseen työntekijään.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kahteen paikkaan 0- soppari, olen kotiäiti mutta teen välillä iltaisin/viikonloppuisin töitä jos itselle sopii.

Tämä aloitus ei tasan tarkkaan ole yrittäjän tekemä, vaan joku haluaa taas vaan lietsoa vihaa työnantajia kohtaan. Syitä voi vain arvailla..

Miten niin työnantajia kohtaan? 

Vierailija
62/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0-sopimuksella ei ole pakko ottaa tarjottua työvuoroa vastaan.  

Siksi se on 0-sopimus.

Työnantajalla ei ole velvollisuutta tarjota työvuoroja eikä työntekijällä ottaa vastaan jos työvuoro ei sovi.

Ja toisekseen myös nollasopparilaiselle on tehtävä työvuorolistat. Ei voi edellisenä päivänä jatkuvasti pyytää töihin.

Miten tehdään nollasopparilaiselle työvuorolista? Pitääkö tietää viikko aiemmin, että vakityöläinen Mikko sairastuu ensi viikon keskiviikkona?

se on SINUN riskisi yrittäjänä. JOs haluat riskiä pienentää niin maksat reilusti sitten niille varahenkilöille KORVAUSTA varallaolosta.

:D Minä olen se nollasopparityöläinen, mutta toki sinun pitää öyhöttäen kuvitella, että olen riistoyrittäjä. En suostuisi työvuorolistaan, koska haluan tehdä vain satunnaisesti työtä just silloin kun minulle sopii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin työnantajat tajuavat, että saavat työsopimuksen mukaisen työntekijän? Jos haluaa hyviä tekijöitä, kannattaa tehdä hyviä sopimuksia. 

Nollatuntisoppari ei tarkoita sitä, että työntekijä olisi huono. Työntekijä ei ole huono sen vuoksi, että ei suostu jokaiseen tarjottuun työvuoroon. Vastaavasti vakituinen työntekijä voi olla huono työntekijä.

Vierailija
64/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt vaan, miten nollasopparilaisen työvuorolista tehdään? Laitetaanko siihen, että työvuoro on tiistaina klo 10-14, mutta sitä ei tarvitse ottaa vastaan? 

Työnantaja ehdottaa tulevat vuorot ja nollasopparilainen päättää sopiiko vai ei. Samat säännöt koskee myös nollasopparilaidia. Ei voi ilmoittaa edellisenä päivänä.

Eli mielestäsi on väärin, jos sairastuneen myyjän tilalle kysytään jotain toista?

Ne on asia erikseen. Lähtökohtaisesti työvuorolistat on tehtävä myös nollasopparilaiselle.

Eiköhän sairaslomia ole sen verran usein, ettei niistä voi puhua irrallisena "asia erikseen"-tapauksina. Moni nollasopparilainen sairastuneita juurikin tuuraa. 

Vierailija
65/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt vaan, miten nollasopparilaisen työvuorolista tehdään? Laitetaanko siihen, että työvuoro on tiistaina klo 10-14, mutta sitä ei tarvitse ottaa vastaan? 

Työnantaja ehdottaa tulevat vuorot ja nollasopparilainen päättää sopiiko vai ei. Samat säännöt koskee myös nollasopparilaidia. Ei voi ilmoittaa edellisenä päivänä.

Eli mielestäsi on väärin, jos sairastuneen myyjän tilalle kysytään jotain toista?

Voi kysyä, mutta ei ole pakko ottaa vuoroa vastaan. Tässä ketjussahan haukuttiin 0-tuntilaista. Ei hänellä ole velvollisuutta puhelinpäivystää.

Ei tietenkään ole. Aloitus on tyhmä, mutta itse voisin ihan hyvin ottaa (ja olen ottanutkin) päivän tai vain muutaman tunnin varoitusajalla työtä vastaan. 

Vierailija
66/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan Wilmaan .😁 Tulee jälki-istuntoa ja kasvatuslaitos reissu.

Vierailija
67/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette voi kertoa? Huomasitteko, että itse puhutte höpöjä, joten ette osaa selittää? Itse teen nollasopparitöitä toisen työni lisäksi, enkä koe tarvitsevani työvuorolistaa. Ideahan on se, että otan tarjotun työn vastaan vaikka huomiseksi, jos huvittaa. Jos ei huvita, en mene. 

Tottakai saat ottaa tarjotun työn vaikka huomiseksi jos huvittaa. Niin muten saa sekin jolle on sovittu täydet tunnitkin ottaa vastaan sen työvuoron huomiselle vaikka listassa ei nimeä olisikaan ennakkoon laitettu. Kyse onkin että onko työnantajalla oikeus MÄÄRÄTÄ sua töihin huomiseksi.

Totta kai ihmisiä pitää valistaa sudenkuopista ja varoittaa niistä työnantajista, jotka eivät toimi asiallisesti, mutta naurettavaa, että täällä porukka mukamas puolustaa työntekijöitä, muttei kuitenkaan anna heidän itse päättää omista työehdoistaan. Viittaan nyt siihen, että osassa kommenteissa vaaditaan, että nollasopparit kielletään täysin. Joillekin ne sopii ilman työvuorolistojakin (kuten minulle). 

Vierailija
68/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette voi kertoa? Huomasitteko, että itse puhutte höpöjä, joten ette osaa selittää? Itse teen nollasopparitöitä toisen työni lisäksi, enkä koe tarvitsevani työvuorolistaa. Ideahan on se, että otan tarjotun työn vastaan vaikka huomiseksi, jos huvittaa. Jos ei huvita, en mene. 

Tottakai saat ottaa tarjotun työn vaikka huomiseksi jos huvittaa. Niin muten saa sekin jolle on sovittu täydet tunnitkin ottaa vastaan sen työvuoron huomiselle vaikka listassa ei nimeä olisikaan ennakkoon laitettu. Kyse onkin että onko työnantajalla oikeus MÄÄRÄTÄ sua töihin huomiseksi.

Totta kai ihmisiä pitää valistaa sudenkuopista ja varoittaa niistä työnantajista, jotka eivät toimi asiallisesti, mutta naurettavaa, että täällä porukka mukamas puolustaa työntekijöitä, muttei ku

No tämä. Mä kirjoitin erittäin selkeästi miksi ja kenelle nollasoppari on hyvä. Vastataan, että yhteiskunnallisesti ne pitäisi kieltää. Niin oikeasti miksi ne pitäisi kieltää? Mitä kunnollisia perusteita ei vain tule. Mä selitin vielä toiseen kertaan miksi nollasoppari on joillekin hyvä, mutta ei silti näytä menevän jakeluun. Halutaan vain jankuttaa, että ne pitää kieltää. 

Vierailija
69/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi kiristää 0-sopparin omaavaa työntekijää työkkäriin ilmoittamisella. Se työntekijä voi ottaa työn vastaan jos haluaa, ei ole pakko. Ei se tukia tule menettämään vaan sinä näytät pelleltä. Mitä ilmoitit, että työntekijä ei vastaa puhelimeen? No se voi sanoa että oli vk.loppuna niin kova flunssa että nukkui vaan jotta paranisi. Se siitä sun ilmoittelusta, typerys.

Vierailija
70/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sovitaan varallaolosta ,niin siitä täytyy maksaa työehtosopimuksen mukainen korvaus ,ja jatkuvasti ei saa olla varallaoloa sen kieltää laki..0/5 aloituksesta. Vaalikirjoitukset alkaneet?

Vierailija
71/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi kiristää 0-sopparin omaavaa työntekijää työkkäriin ilmoittamisella. Se työntekijä voi ottaa työn vastaan jos haluaa, ei ole pakko. Ei se tukia tule menettämään vaan sinä näytät pelleltä. Mitä ilmoitit, että työntekijä ei vastaa puhelimeen? No se voi sanoa että oli vk.loppuna niin kova flunssa että nukkui vaan jotta paranisi. Se siitä sun ilmoittelusta, typerys.

Eihän nollasopparille oleva edes pakosta ole työkkärin kirjoilla vaan tekee moneen paikkaan töitä eikä tarvitse työttömyysrahoja.

Vierailija
72/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ai opiskelijoiden takia niitä ei saa kieltää?  Kaikille muille nollsopimus on huono."

Miksi se on kaikille muille huono? En ole opiskelija, silti minullekin 0-sopimus on juuri hyvä. Kokoaikatyötä en pystyisi edes ottamaan vastaan. Ja meiĺlä töissä on muita samanlaisia.

Vierailija
73/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen töitä ilman sopimusta. Toki sitten aamulla kyllä sovitaan siitä päivästä. Mutta usein vain päivä kerrallaan.

Ottaisin mielelläni nollasopimuksen. Mutta se ei tuolla kunnallisella työnantajalla ole mahdollista. Monta vuotta on menty näin, pelkillä puheilla, ilman muuta sopimusta.

Jos nollasopimukset kielletään, niin sitten aiempaa useampi tekee ilman sopimusta.

Vierailija
74/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai maksat päivystyslisää? Jos et niin turha on sunnuntaina soitella.

Vierailija
75/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollatunti sopimus on juuri sellainen että voi valita ne työtunnit jotka sopivat työntekijälle.

Vierailija
76/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lailla kieltää nämä nolla sopparit. Jos ei ole vara palkata kokoaikaista, niin firmalla ei mene hyvin.

Vierailija
77/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä riisto sopimukset on hyvä ansionlisä opuskelijoille ja eläkeläisille, muille nämä on melkeinpä kidutusta.

Vierailija
78/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0-sopimuksella ei ole pakko ottaa tarjottua työvuoroa vastaan.  

Siksi se on 0-sopimus.

Työnantajalla ei ole velvollisuutta tarjota työvuoroja eikä työntekijällä ottaa vastaan jos työvuoro ei sovi.

Näin.

Vierailija
79/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lailla kieltää nämä nolla sopparit. Jos ei ole vara palkata kokoaikaista, niin firmalla ei mene hyvin.

Et taida olla työnjohtopuolella, lienetkö edes oikeissa töissä.

Minä palkkaan uuden kuljettajan lähes aina ensiksi 0-sopimuksella.

Kerron työntekijälle tästä tavastani ja siitä, että koska en tunne sinua, tehdään 0-tuntisoppari ja 

jos näyttää, että hommat sujuvat ja niitä riittää, niin muutetaan täysille tunneille 2-3 kk kuluttua.

Ja tämä on toiminut varsin hyvin, hyvät tekijät (aika iso prosentti) ovat sitten muuttuneet täysaikaisiksi, huonommat

ovat jatkaneet matkaa muualle.

Koskaan ei muistaakseni ole ollut kahta enempää 0-tuntilaista samaan aikaan, vaan kierto on ollut melko passeli.

Vierailija
80/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kieltää lailla nollasopparit kun jotkut itse haluavat sellaisen? Miksi on niin vaikea tajuta, että joillekin sopii erittäin hyvin nollasoppari.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä