Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nollasopimustyöntekijä ei vastaa puhelimeen

Vierailija
30.03.2025 |

Olen yrittänyt koko viikonlopun tavoittaa soitoin ja viestein, mutta ei vastausta. Olisin pyytänyt töihin maanantaiksi. Ilmoitin hänestä jo työkkäriin, että ei ota tarjottua työtä vastaan. Täytyi taas turvautua talossa pidempään olleeseen puolipäiväiseen työntekijään.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nollasopparit pitäisi kieltää lailla

Nollasoppari on hyvä esim. opiskelijalle. Tai sellaiselle joka tekee keikkaan moneen paikkaan. Mä olen sitä mieltä, että ei tarvitse kieltää noita lailla. Tekee hallaa joillekin jos nuo kielletään. Mäkin olen ollut opintovapaalla omasta työpaikasta, mutta tein sinne nollasopparin keikkatöitä varten. Ei velvoittanut mua mihinkään ja oli sopiva mulle opintovapaan ajalle. Otin vuoroja vastaan, jos sopi mun aikatauluihin tai jaksoin tehdä.

Yhteiskunnallisesti paljon parempi jos nuo kielletään.

Vierailija
22/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että tuo paikka suljettiin ja apn hoito jäi kesken. Sinun kannattaisi jutella Psykiatrin kanssa jatkopaikasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sen tarvi töihin tulla jos kerta on 0 soppari. 

Vierailija
24/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten heräsit

Laukesi reisille🤭🤭

Vierailija
25/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sen tarvi töihin tulla jos kerta on 0 soppari. 

Ihan kun työnantajat lakia tuntisivat🤭🤭

Vierailija
26/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän siis haluaa viettää nollatuntiviikkoa. Kai ymmärrät, että tuollainen soppari toimii kumpaankin suuntaan?

Vierailija
27/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nollasoppari on hyvä esim. opiskelijalle. Tai sellaiselle joka tekee keikkaan moneen paikkaan. Mä olen sitä mieltä, että ei tarvitse kieltää noita lailla. Tekee hallaa joillekin jos nuo kielletään. Mäkin olen ollut opintovapaalla omasta työpaikasta, mutta tein sinne nollasopparin keikkatöitä varten. Ei velvoittanut mua mihinkään ja oli sopiva mulle opintovapaan ajalle. Otin vuoroja vastaan, jos sopi mun aikatauluihin tai jaksoin tehdä.

Muistapa sinäkin ilmoittaa sairastumisesta pari viikkoa etukäteen, jotta 0-tuntilaiselle voidaan laittaa työvuorot työvuorolistalle.

Taitaa olla hämärän peitossa, miksi on 0-soppareita.

Vierailija
28/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0-sopimuksella ei ole pakko ottaa tarjottua työvuoroa vastaan.  

Siksi se on 0-sopimus.

Työnantajalla ei ole velvollisuutta tarjota työvuoroja eikä työntekijällä ottaa vastaan jos työvuoro ei sovi.

Ja toisekseen myös nollasopparilaiselle on tehtävä työvuorolistat. Ei voi edellisenä päivänä jatkuvasti pyytää töihin.

Miten tehdään nollasopparilaiselle työvuorolista? Pitääkö tietää viikko aiemmin, että vakityöläinen Mikko sairastuu ensi viikon keskiviikkona?

Vierailija
29/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä nollasopimus ei ole työsopimus ollenkaan

Vierailija
30/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein sulle. Nollasoppari ei sido kumpaakaan mihinkään. Täysin työnantajan orjasopimus. Tässä ei ajatella työntekijän selviytymistä millään lailla.

Vierailija
31/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi se on 0-sopimus.

Työnantajalla ei ole velvollisuutta tarjota työvuoroja eikä työntekijällä ottaa vastaan jos työvuoro ei sovi.

Ja toisekseen myös nollasopparilaiselle on tehtävä työvuorolistat. Ei voi edellisenä päivänä jatkuvasti pyytää töihin.

Miten tehdään nollasopparilaiselle työvuorolista? Pitääkö tietää viikko aiemmin, että vakityöläinen Mikko sairastuu ensi viikon keskiviikkona?

Sitä voit pohtia ihan itsenäisesti, pitääkö vai ei. Pohdi myös, että mikä on "työvuorolista" "nollasopimus", "tarvittaessa töihin kutsuttava".

Vierailija
32/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt vaan, miten nollasopparilaisen työvuorolista tehdään? Laitetaanko siihen, että työvuoro on tiistaina klo 10-14, mutta sitä ei tarvitse ottaa vastaan? 

Vierailija
33/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi se on 0-sopimus.

Sitä voit pohtia ihan itsenäisesti, pitääkö vai ei. Pohdi myös, että mikä on "työvuorolista" "nollasopimus", "tarvittaessa töihin kutsuttava".

Miksi ette voi kertoa? Huomasitteko, että itse puhutte höpöjä, joten ette osaa selittää? Itse teen nollasopparitöitä toisen työni lisäksi, enkä koe tarvitsevani työvuorolistaa. Ideahan on se, että otan tarjotun työn vastaan vaikka huomiseksi, jos huvittaa. Jos ei huvita, en mene. 

Vierailija
34/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt vaan, miten nollasopparilaisen työvuorolista tehdään? Laitetaanko siihen, että työvuoro on tiistaina klo 10-14, mutta sitä ei tarvitse ottaa vastaan? 

Työnantaja ehdottaa tulevat vuorot ja nollasopparilainen päättää sopiiko vai ei. Samat säännöt koskee myös nollasopparilaidia. Ei voi ilmoittaa edellisenä päivänä.

Vierailija
35/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja ehdottaa tulevat vuorot ja nollasopparilainen päättää sopiiko vai ei. Samat säännöt koskee myös nollasopparilaidia. Ei voi ilmoittaa edellisenä päivänä.

Eli mielestäsi on väärin, jos sairastuneen myyjän tilalle kysytään jotain toista?

Vierailija
36/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mielestäsi on väärin, jos sairastuneen myyjän tilalle kysytään jotain toista?

Ne on asia erikseen. Lähtökohtaisesti työvuorolistat on tehtävä myös nollasopparilaiselle.

Vierailija
37/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Mähän juuri selitin tuossa miksi ja missä tilanteissa nollasoppari on hyvä. Miksi haluttaisin vaikeuttaa esim. opiskelijoiden tilannetta kieltämällä nollasopparit? Lisäksi on sellaisia ihmisiä jotka esim. hoitoalalla tekee nollasopparin moneen paikkaan ja valitsee itse vuoronsa. Eivät halua sitoutua mihinkään paikkaan tietyllä tuntimäärällä. 

Vierailija
38/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla tavalla kuin kaikille muillekin, mutta nollasopparilaisen ei tarvitse ottaa sitä vastaan. Jos lista on tehty ja molemmat hyväksyneet sen, se sitoo molempia osapuolia. Nollasopparilainen voi tulla töihin myös lyhyemmällä varoitusajalla (jos haluaa), mutta mikään pakko ei ole.

Vierailija
39/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistapa sinäkin ilmoittaa sairastumisesta pari viikkoa etukäteen, jotta 0-tuntilaiselle voidaan laittaa työvuorot työvuorolistalle.

Taitaa olla hämärän peitossa, miksi on 0-soppa

Joo, mutta ei silti velvoita 0-tuntilaista tulemaan. Sovi vuorot ajoissa!

Vierailija
40/84 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa sille kunnon palkka ja laita kokopäivätyöksi tai vähintään 75% siitä niin jo alkaa vastailla !!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä