Miksi niin moni kirjoittaa ja sanoo "Thaimaaseen"?
Kommentit (159)
Minulta tulee luonnostaan Thaimaaseen, kuulostaa jotenkin luontevammalta kuin Thaimaahan.
Jos ajattelee sitä yhtenä nimisanana kuten Vehmaa, eikä kahdesta osasta koostuvana Thai-maa.
Tämä setämies käy jokavuosi thaimaahasessa 2-4krt.(ennätys on 7krt).
Saimaaseen
Thaimaahan
Vehmaalle
Miksi menee noin epäloogisesti? Koskaan ei voi tietään miten.
En tiedä miksi mutta sanon myös Lontooseen.
Vierailija kirjoitti:
Pirkanmaa
Pirkanmaaseen
Uusimaa
Uusimaaseen jne
Pirkanmaahan? Vai Pirkanmaalle? Menen Pirkanmaalle. Menen Thaimaalle?
Vierailija kirjoitti:
Thaimaassa asuu thait. Eikö tuo koko maan nimi ole jollain tapaa rasistinen. Sama jos Suomi olisi Junttimaa tai Grönlanti eskimolandia.
Mitä rasistista thaimaassa on? Thait ovat etninen ryhmä koka siellä asuu. Suomi on fin land (suomi/suomalaisten maa) ja grönlanti green eli vihreä maa. Surkea provoyritys
Vierailija kirjoitti:
Vielä tuostakin kummallisempi on Korsooseen. Siis paikkakunnan nimihän on Korso. Joten Korsoon. Ei Korsooseen.
Näille tällaisillehan on pakko vastata jotakin Helsinkiiseen menevää.
Tai "Töölööseen"
Olen muutaman kerran selittänyt, mistä tämä johtuu. Olen huomannut, että vaikka tätä säännöllisesti kysytään, kukaan ei halua kuulla vastausta, vaan vastaus vain kerää alapeukkuja. Joten eikö suoraan kannattaisi vain otsikoida tyyliin Jos kirjoitat "Thaimaaseen", olet idiottii ja jättää sen kysymyksen suoraan pois.
Vierailija kirjoitti:
Saimaaseen
Thaimaahan
Vehmaalle
Taivaaseen vai taivaahan?
Koska pystyn ja tiedän, että se kiusaa monia. Saatan myös sanoa Lohjaan, ihan samasta syystä. Tai Helsinkiiseen. Ei kieltä tarvi aina ottaa niin vakavasti. T: kieltenopiskelija
kertoo riittävästi siellä ravaavan sakin älykkyysosamäärästä.
Vierailija kirjoitti:
Hyppäsin Saimaaseen. Saimaa - Thaimaa.
Jep. Se on kuin SAIMAA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyppäsin Saimaaseen. Saimaa - Thaimaa.
Jep. Se on kuin SAIMAA.
Thaimaannorppa 😊
Minä sanoin ärsyttääkseni ap:n kaltaisi pilkunnussijoita. Sanon myös tahallani Töölööseen ja Heseen, kun menen pääkaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
Minulta tulee luonnostaan Thaimaaseen, kuulostaa jotenkin luontevammalta kuin Thaimaahan.
Jos pudotat ulkona jäätelön nurmikolle, putoaako jäätelö mielestäsi maaseen? :D
Vierailija kirjoitti:
Saimaaseen
Thaimaahan
Vehmaalle
Ei mene ollenkaan epäloogisesti, koska Saimaa taipuu muotoon Saimaahan. Saimaahan on muodostunut jääpeite.
Olen aina sanonut "Thaimaahan" ja pitänyt hölmönä sanoa "Thaimaaseen", kunnes joskus sanoin enkä edes huomannut ennen kuin keskustelukumppani huomautti.
Suluissa oikeat, mut leikitään nyt tätä thaimaaseen leikkiä
Oulu-ouluseen(ouluun
Ii-iiseen(Iihin)
Kemi-kemiseen(kemiin)
Keminmaa-keminmaaseen(keminmaahan)
Ruotsi-ruotsiseen(ruotsiin)
Jylhämaa-jylhämaaseen(jylhämaahan)