Miksi on hyväksyttävää, että lapsi itkee joka yö kerrostalossa, mutta
kun toisen naapurin koira haukkuu tai ulvahtaa muutaman kerran, niin siitä heti tehdään valitus? Olen nyt viimeisen kolmen kk ajan herännyt lähes joka yö yläkerran lapsen itkuhuutoon. Kävin kysymässä, onko kaikki hyvin ja totesin sen olevan hiukan häiritsevää. Vastauksena oli yölliset kauhukohtaukset, ja kiinteistöltä, että kuluu elämisen ääniin, eikä siitä voi oikein valittaa.
Toisen naapurin koira alkoi kärsiä eroahdistuksesta, kun toinen henkilö muutti pois, ja on nyt muutaman kerran ulvahdellut. Siitä tuli heti heippalappua ilmoitustaululle ja kyseiselle naapurille kiinteistöltä palautetta, että eläin ei saa aiheuttaa häiriötä talon asukkaille.
Mikä näissä tapauksissa on oikeasti niin erilaista?
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Suomi on hämmästyttävän lapsivihainen yhteiskunta. Mistähän tämä johtuu? Se helposti unohtuu, että on itsekin ollut rääkyvä räkänokka aikoinaan.
Suomi on huonosti käyttäytyvien lasten maa. Just olin Ranskassa ystäväperheen luonna ja ihailin, miten hyvin pienet lapset käyttäytyivät ruokapöydässä.
Ja arvaan , miten kohta joku alkaa ulista, miten väärin lasta kohtaan se on vaatia pöytätapoja pienestä asti. Mutta se, että lapset ei aiheuta häiriötä ja vanhemmat pitää velvollisuutenaan siitä huolehtia, on syy siihen, että lapset ovat tervetulleita useimpiin palkkoihin ja tilaisuuksiin ja heistä pidetään.
Mun mielestä ei pitäis hyväksyy kumpaakaan eikä kummassakaan pitäisi olla erilaista.
Koska lapset on niiiiiiin ihquja! Siis yök, mieluummin kuuntelen koiran haukkua. Tai no en, sääliksi käy koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Koska lapset on niiiiiiin ihquja! Siis yök, mieluummin kuuntelen koiran haukkua. Tai no en, sääliksi käy koiraa.
Kyllä se haukunta aika kovasti korviin ottaa, kun on jatkuvaa ja alkaa saman tien, kun emäntä tai isäntä sulkee aamulla ulko-oven perässään. Ja itselläni tietenkin viikon ainoa vapaapäivä ja mahdollisuus nukkua pitkään.
Palstailijat vihaa lapsia eikä niitä saisi syntyä suomeen, mutta samaan aikaan vingutaan että velkalaiva pitää kääntää. Kyllähän se sukupuutollakin onnistuu.
Ketä siellä kerrostalossa saa asua jos ei saa ikinä koskaan pitää mitään meteliä? Ruokaa ei saa laittaa ettei tule meteliä, musiikkia vain kuulokkeilla, huonekaluja ei saa olla ettei tule siirtämisestä mitään meteliä ja oikeastaan ei saa edes kävellä siellä asunnossa ettei tule meteliä. Ja töihin ei todellakaan saa lähteä ennen klo 8 ettei tule meteliä!
Minua taas harmittaa että kaikki ulkoilualueet ovat täynnä koiranp***aa, joten ei voi lapsia sinne laittaa kävelemään, ettei kerää sitä käteensä saaden jonkun taudin. Mikä pakko ottaa joku koira, muuttakaa maalle asumaan te koiria haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen on ihmislapsi. Toinen on eläin. Eläimestä voi luopua, lapsesta ei. Ihminen on arvokkaampi kuin koira.
Mutta mulle mun koira on arvokkaampi kuin sun lapsi. Molemmat voi olla häiriöksi naapureille ja jos niin on, ei sitä toisen aiheuttamaa häiriöitä pidä joutua sietämään enemmän siksi, että kyseessä on lapsi, joka on vanhemmilleen tärkeämpi kuin mun koira.
Sun koira on sulle arvokas, mutta muiden ihmisten ei tarvitse sietää koirastasi heille koituvaa haittaa.
Mulla oli vuosia sitten naapurissa lapsiperhe, jossa äiti huusi ja kiroili pienelle pojalleen pitkin päivää kun isä oli töissä.
Eräänä iltana pyörähti pihalla ambulanssi ja nainen vietiin paareilla lanssiin. Tämän jälkeen oli rauhallista. Eukko vietiin varmaan pöpilään. Vieläkin harmittaa, mitä pieni poika
Et voi tietää minne eukko vietiin, vaikkapa mies hakkasi ja oli jokin stressioireyhtymä jonka vuoksi kiroili. Nuo voi olla yllättävän monimutkaisia asioita. Olin kerran puhelinvälitystyössä ja sinnekin soitti kiroileva eukko, joka pyysi yhdistämään äkkiä turvakodille. Olisiko pitänyt lyödä luuri korvaan koska kiroilee?
Vierailija kirjoitti:
Palstailijat vihaa lapsia eikä niitä saisi syntyä suomeen, mutta samaan aikaan vingutaan että velkalaiva pitää kääntää. Kyllähän se sukupuutollakin onnistuu.
Ketä siellä kerrostalossa saa asua jos ei saa ikinä koskaan pitää mitään meteliä? Ruokaa ei saa laittaa ettei tule meteliä, musiikkia vain kuulokkeilla, huonekaluja ei saa olla ettei tule siirtämisestä mitään meteliä ja oikeastaan ei saa edes kävellä siellä asunnossa ettei tule meteliä. Ja töihin ei todellakaan saa lähteä ennen klo 8 ettei tule meteliä!
Päiväsaikaan noita kaikkia voi tehdä, (poislukien se ulvova koira), mutta kun meidän naapurissa ollaan päivät hiljaa ja huudetaan, tapellaan, ulkoilutetaan se vtun piski AINA yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt lasun vastaavanlaisessa tapauksessa, nimettömänä. Hyvin nopeasti loppui itku.
Sukulaisestani on tehty lasu vastaavassa tilanteessa. Sai myötätuntoa ja pahoittelut. Itse hän piti lasua ihan asianmukaisena, eihän naapuri voi tietää, näkeekö lapsi painajaisunta vai tapahtuuko oikeasti jotain pahaa.
Tee lasu, ei ole normaalia että joka yö on jotain kauhukohtauksia, lapsella ei ole varmasti turvallisuuden tunnetta kotona kun noita jokainen yö saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin, miksi niille lapsiperheille ei ole olemassa kerrostaloja, joissa asuisivat vain lapsiperheet. Saisi muut ihmiset olla rauhassa. Minua ei koiran haukunta haittaa. Ja sit kerrostaloja, jotka olisi vain lapsettomille. Kaikilla olisi helpompaa.
Olisi. Samoin, että olisi vain tupakoivien taloja. Siellä voisivat rauhassa savustaa niin paljon kuin sielu sietää, eikä haittaisi ketään
Ja myös ulkomaalaisille omat talot kiitos.
Jatkuvaa huutamista, kolinaa ja ryskettä/ tappelua. Yölläkin puhutaan kovaan ääneen.
Mun lapsi sai pienenä kauhukohtauksia. Voin kertoa, että se on vanhemmille ihan kauheaa yrittää rauhoitella lasta, kun häneen ei saa kontaktia. Neuvolassa yritin kysyä neuvoja ja ainoa, mitä sain, oli, että lasta ei saa herättää. Ihan hyvä neuvo, mutta ei noihin oikein ole sen kummempia keinoja olemassa. Olisin kyllä pitänyt naapuria aika sydämettömänä ja suorastaan idioottinakin, jos asiasta olisi tehnyt valituksen (lasun ehkä vielä olisin ymmärtänyt, siinä sentään haluttaisi lapsen parasta). Toisaalta muutaman kerran ulvahtelu koiraltakaan ei mielestäni pitäisi olla valituksen arvoinen, mutta koko yön kestävä jo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväsaikaan noita kaikkia voi tehdä, (poislukien se ulvova koira), mutta kun meidän naapurissa ollaan päivät hiljaa ja huudetaan, tapellaan, ulkoilutetaan se vtun piski AINA yöllä.
Tää on pakko olla meidän yläkerran yh-äiti! Eniten ihmetyttää (sen stananmoisen öisen huonekalujen siirtelyn lisäksi) se, että miksi sitä koiraa viedään ulos joka yö vasta 11-12 välillä?? Hiekkalaatikollako se ennen sitä käy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen on ihmislapsi. Toinen on eläin. Eläimestä voi luopua, lapsesta ei. Ihminen on arvokkaampi kuin koira.
Mutta mulle mun koira on arvokkaampi kuin sun lapsi. Molemmat voi olla häiriöksi naapureille ja jos niin on, ei sitä toisen aiheuttamaa häiriöitä pidä joutua sietämään enemmän siksi, että kyseessä on lapsi, joka on vanhemmilleen tärkeämpi kuin mun koira.
Sun koira on sulle arvokas, mutta muiden ihmisten ei tarvitse sietää koirastasi heille koituvaa haittaa.
Mulla oli vuosia sitten naapurissa lapsiperhe, jossa äiti huusi ja kiroili pienelle pojalleen pitkin päivää kun isä oli töissä.
Eräänä iltana pyörähti pihalla ambulanssi ja nainen vietiin paareilla lanssiin. Tämän jälkeen oli rauhallista. Eukko vietiin varmaan
Ei se mies ainakaan silloin ollut ketään hakkaamassa, kun äiti karjui rumia pikkupojalleen.
Lapsi tuskin itkee 26 vuotta joka yö, mutta koira saattaa ulista ja haukkua koko elinikänsä 8-16 vuotta.
Naapurimelu piinaa kerrostaloissa: "Kuin joku tunkeutuisi omaan kotiin, eikä mitään voi tehdä"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/naapurimelu-piinaa-kerrostaloissa-k…
Veronmaksuargumentti: Ei ole mitään takeita että tulevaisuudessa lapsista tulee veronmaksajia koska työttömyys kasvaa, ja pieni osa suomalaisista on oikeasti edes nettoveronmaksajia.
Muiden ihmisten kannalta ei ole merkitystä mistä melu syntyy kerrostalossa. Jos huuto tulee lapsesta, koirasta, soittimesta, tai äänitteeltä, jne. Lopputulos on sama. Se on häiriötä kun se tulee hiljaisuusaikana. Valitettavaa on että ihmisiä kohdellaan eriarvoisesti. Jos ei pysty sitoutumaan hiljaisuusaikaan 7-22 niin sitten ei pidä asua kerrostalossa. Se on valinta.
Korvatulpat. Joka yö käytössä. Ihan sama mitä naapurista kuuluu.
Miten lasu sai koliikin loppumaan?