Ei voi mennä niin, että lapsettomat mahdollistavat lapsia hankkivien lomat suosittuihin loma-aikoihin
Mielestäni käytäntö on syrjivä. Olen alkanut töitä hakiessani selvittämään etukäteen, että jos työpaikalla työskentelee lapsia saaneita henkilöitä, en hae edes sellaiseen työpaikkaan. Teen keikkatyötä, joten kenenkään on turha alkaa marisemaan, että menetän työni. Sen päätän minä! Soisin tämän muillekin ihmisille, toki kaikille se ei ole mahdollista.
https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/8397758
Kommentit (956)
Suomessa sinkuilla ei ole varaa mennä mihinkään sesonkina, joten valitus seis. Lapselliset saa sentään lapsilisät yms. Matkarahat valtiolta.
Mutta eikös lapsettomana ole mukavampi lomailla silloin, kun joka paikassa ei ole kiljuvia kakaroita? Matkat ja hotellit on halvempia kuin sesonkina ja kohteissa on tilaa
Miksi ihmeessä kukaan lapseton edes haluaisi lomailla samaan aikaan lapsiperheiden kanssa? Itse välttelen aina, kaikki paikat tukossa kiljuvia lapsia ja hinnat tapissa. Muutenkin elokuu on paras kesälomakuukausi, talviloman tykkään pitää maaliskuun lopulla/huhtikuussa.
On ihan satavarma, että minä lapseton en pidä talvilomaani hiihtolomalla, kun kaikki paikat on täynnä mukuloita. Pitäkööt ne, joille asia on tärkeä.
Mistähän mahtaa löytyä sulle työpaikka, jossa ei työskentele lapsia saaneita henkilöitä :D
Itse taas menisin mieluiten lomilla sesonkiloma-aikojen ulkopuolella, koska silloin mm. hinnat on korkeimmillaan, mm. syyslomalla tai hiihtolomalla. Mut ei, ensinnäkin koulusta katsotaan pahalla jos lapset ei mene koulujen loma-aikaan, ja toisekseen, olen itsekin opettaja eli tuplakatsominen.
Miksi kukaan haluaisi reissata tai lomailla sesongin aikaan? Itse unelmoin mm. Lapin ruskasta, mutta se on viikolla 43 ohi ollut jo kauan aikaan...
Mielenkiinnosta, miten ap pystyt välttämään työpaikkoja, joissa työskentelee lapsia saaneita työntekijöitä? Työskenteletkö vain paikoissa, joissa työntekijät ovat nuoria vai miten tämä on mahdollista?
Mutta joo, asiaa on tuo, ei ketään pitäisi suosia lomien antamisessa sillä perustella, että hänellä on lapsia vs. toinen työntekijä, jolla on lapsia. Joko kiertävät vuorot tai sitten kaikki ovat valmiita tekemään kompromisseja.
Itse tosin mielelläni nykyään otan talvilomani johonkin muuhun ajankohtaan kuin koulujen talvilomaviikolle, kun lapsen takia ei enää tarvitse silloin lomailla. Eikä mulla töissä edes ole ketään, joka mua oikeasti tuuraisi, joten työt odottaa sitten sen ajan mitä olen lomalla.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa sinkuilla ei ole varaa mennä mihinkään sesonkina, joten valitus seis. Lapselliset saa sentään lapsilisät yms. Matkarahat valtiolta.
Minkä suuruinen sä kuvittelet sen lapsilisän olevan?
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikös lapsettomana ole mukavampi lomailla silloin, kun joka paikassa ei ole kiljuvia kakaroita? Matkat ja hotellit on halvempia kuin sesonkina ja kohteissa on tilaa
Harmi kun nykyään kouluista myönnetään vapaata kaiken maailman kissanristiäisten vuoksi. Pienen lapsen paikka ei ole aikuisille huvituksia tarjoavassa lomakohteessa vaan leikkipuistossa.
Vierailija kirjoitti:
Höpönlöpö se lapsilisä mitään reissuja kata. Nippa nappa lapsen parin viikon ruoat kotioloissa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole mökillä kiljuvia kakaroita eikä yhtään sen kalliimpaa kuin muutenkaan, mutta heinäkuussa olisi paljon mukavammat lomasäät kuin toukokuussa.
Jaa, itse kun olin perheettömänä töissä oli mielestäni ihan selvä, että perheelliset viettää lastensa kanssa Joulut ym. Nyt perheellisenä sitten ne joilla on aikuiset lapset, joustavat. Hyvässä symbioosissa toimitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelahan sen maksaa, joten itku ja kitinä seis. Ilmankos tänne tullaan tekemään lapsia
Vierailija kirjoitti:
Entä jos haluan olla kotona lomalla heinäkuussa enkä touko- tai syyskuussa. Siihen on oikeus oli lapsia tai ei. Kiertävät lomat niin on tasapuolista.
Mä en ymmärrä, missä nää työpaikat on, joissa lomat annetaan perhetilanteen mukaan. Joka ikinen paikka, jossa olen itse ollut, on käyttänyt joko lomakiertoa, tai sitten on ollut ihan yleinen lomakuukausi jolloin käytännössä kukaan ei ole töissä ellei ehdottomasti halua. Millä alalla pitää olla että lomat määräytyy lasten mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi kun nykyään kouluista myönnetään vapaata kaiken maailman kissanristiäisten vuoksi. Pienen lapsen paikka ei ole aikuisille huvituksia tarjoavassa lomakohteessa vaan leikkipuistossa.
Minua taas ärsyttää lusmut, jotka jäävät kaikille koiran kuoleman vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpönlöpö se lapsilisä mitään reissuja kata. Nippa nappa lapsen parin viikon ruoat kotioloissa.
Alapeukuttajat, teidän teinipojat ei syö vai mitä ihmettä?
Työntekijöitä kuuluu kohdella tasavertaisesti, joten perheellisillä ei ole mitään etuoikeutta loma-aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelahan sen maksaa, joten itku ja kitinä seis. Ilmankos tänne tullaan tekemään lapsia
Et vastannut kysymykseen. Miten suuri kuvittelet sen olevan, jos luulet, että sillä matkustellaan.
Kiva kuulla. Itsekin haluaisin tehdä niin, mutta en voi, koska raha. Matalapalkka-alalla ei muutenkaan ole varaa lomiin, joten luulen, että en menetä mitään paitsi elämän työn ulkopuolelta.