En saa tuloksia kuntosalilla. Saliharrastajat kertokaa mikä pielessä
Olen treenannut kuntosalilla jo vuoden mutta silti käytännössä minkäänlaisia tuloksia ei näy missään. On ammattilaisen suunnittelemat treeniohjelmat jne, mutta painot ei vaan nouse millään eikä lihaskaan kasva. Saliharrastajat auttakaa ja kertokaa mikä pielessä kohta loppuu salimotivaatio kokonaan.
Kommentit (473)
Somemaailma vääristää monella sen käsityksen mihin normaalilla treenaamisella pääsee. Somen täydellisistä kuvista ei voi ikinä tietää, paljonko niitä on muokattu ja mitkä aineet näillä ihmisillä on käytössä. Steroidien käyttö on oikeasti todella yleistä näissä somen suosituimmissa profiileissa, vaikka muuta tietysti väittävätkin, että omat ohjelmat menee kaupaksi. Mihin oikeasti vertaat itseäsi?
Toki jos et jaksa ikinä nostaa kiloakaan enempää painoa, niin jokin on kyllä treeneissä pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Väärä ruoka tai geenit.
Pieni vähemmistö ei tosiaan kehity oikeallakaan treenillä eikä steroideillakaan.
Hyvä mieli on puolet terveydestä.
No onko sillä niin väliä? Kunhan liikkuu.
"Tavistreenaajan "mä olen ihan failuressa" on käytännössä 3-4 varastossa. Tavistreenaajan 3-4 varastossa on läpsyttelyä. Miksiköhän lihas ei kasva. BTDT. Aerobisen harjoittelun intensiteettijaoettelulla ei ole mitään tekemistä lihaskasvutreenin kanssa."
Näin. Olen itse tehnyt maastavetoa 100kg 5 kymmenen toiston sarjaa ajatellen, että on 3-4 varastossa per sarja. Hiljan päätin kokeilla mikä on maksimimäärä minkä saan yhtenä sarjana: Meni 20 toistoa ja oikeastaan pikemmin yleiskunto alkoi piiputtamaan kuin että lihakset olisi ollut täysin loppu. Eli todella kaukana failuresta oli treeni mennyt.
Jos mennään edes 4 toiston päähän failuresta niin kyllä siinä jo ähinää ja puhinaa pitäisi alkaa kuulua, ilme muuttua ja paita kastua treenin edetessä jos toistoalueella 10-12 treenataan.
Vierailija kirjoitti:
Jos oot oikeasti treenannut vuoden eikä mitään tapahdu, niin joku kusee pahasti. Salitreeni menee hukkaan, jos ei hoida kaikkea muuta kuntoon. Ilman kunnon proteiinia, ravintoa ja unta koko treeni on tyhjän kanssa. Sun kroppa ei rakenna lihasta ilman rakennuspalikoita. Sitä varten sitä safkaa ja protskua tarvitaan. Hanki vaikka tota suklaan makuista https://www.vitamiini.org/proteiinijauhe-testi/ protskujauhetta niin johan alkaa maistumaan ja lihaksia näkymään.
Ai hitto että oli ärsyttävästi kirjoitettu kommentti. viimeistän "safkaa ja protskua" kohdalla tuli oksennus suuhun, vaikka siis ihan oikeassa oletkin.
Vierailija kirjoitti: Että mites teillä muilla?
Kaksi kertaa olen käynyt, ihan pikkupainoilla aloitin, ettei heti ole jumissa. Ensi viikosta voikin sitten alkaa treenaamaan tosissaan kun työt loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan sama. Mä aina silloin tällöin ostan jonkun valmennuksenkin ja näen kuinka kaikki muut hankkii lihasta ja polttaa rasvaa. Mulle on tullut inbodyn mukaan viimeisen kuuden vuoden aikana kokonaiset 100 grammaa lisää lihasta 😂 Muhun ei vaan tartu. Ei tartu lihas, ei kyllä rasvakaan.
Siis joku nettivalmennus vai? Jos personal trainer ei ole katsomassa niin en usko että teet samanlaisella intensiteetillä mitä pitäisi.
Ap ei tullut koskaan antamaan lisäinfoa miten treenaa 😄 ilmeisesti ei ollut neuvoja vailla
Oletko mies vai nainen, tod.näk. nainen?
Vierailija kirjoitti:
Proteiini proteiini proteiini.
Train to failure. Eli siihen asti kun ei vaan enää onnistu. Tarpeeksi isot painot ja 8 toistoa kolmesti.
Mutta geenit voi myös sanoa että ei.
Tämä neuvo on kaikkein varmin keino saada itsensä rikki. Silloin kun mainittu failure tulee, eli painot alkaa tulla alas, on jännitys lihaksissa suorastaan sietämätön. On ihan ihme jollei tässä kohdassa repeä jostain.
Älä ikinä treenaa failureen asti. Jos 5 toistoa on failure, tee vain 3. Älä oikeasti ikinä usko näitä pakkotoistojen jankkaajia jos haluat pysyä terveenä.
Syötkö tarpeeksi ennen treeniä, että keholla on energiaa? Oletko levännyt ennen treeniä, hyvät yöunet alla? Syötkö tarpeeksi proteiinia treenin jälkeen? Onko välipäiviä vai koetatko puskea väsyneenä? Entä onko ohjelmasi sellainen, että siinä on tullut vaihtelua ja haastetta? Jos treenisi on vaikka 3x12 kepeillä painoilla, kokeile 5x5 sellaisilla painoilla että viides tuntuu napakalta ja etenkin se viimeinen vitosen setti saa naaman vähän irvistelemään. Kun menee irvistelemättä, on aika nostaa painojen määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärä ruoka tai geenit.
Pieni vähemmistö ei tosiaan kehity oikeallakaan treenillä eikä steroideillakaan.
Aivan varmasti kehittyy, älä puhu asioista mistä et mitään tiedä. Kuuri kun tosissaan lyödään päälle, kehittyy vaikka sohvalla makaat, tiettyyn rajaan asti tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Sarjat pitää tehdä tiukasti, lähelle failurea eli ettei jaksa yhtään toistoa enempää. Miltä se failure tuntuu? Jos saat muutaman leuan niin vedät niin monta kun saisit, jos aseella uhattaisi ampua lapsesi, jos ei tule enempää.
Siitä 1-2 toistoa pois normaalissa treenissä. Aikamoista satujumppaa on monen treeni tähän verrattuna. Toki syitä treenata on monia ja kaikki eivät tavoittele lihaskasvua.
Unohtakaa jo nämä lähelle failurea puheet, täysin järjetöntä treenaamista joka ei muuta kun riko jokaisen joka näin tekee.
Voima ei ole lihaksiin pumpattava ominaisuus, vaan voima on taito, jossa mahdollisimman moni lihassyy osaa supistua samaan aikaan. Mitään taitoa ei voi treenata väsyneenä, hermotus kun katoaa väsymyksen myötä, ei harjoittelusta tule mitään.
Hankala tuohon sanoa. Väittäisin kuitenkin että tavistreenaajan, joka syö pääasiassa normaalisti, tulokset eivät noin suuressa määrin riipu mistään lisäravinteiden vetämisestä, vaikka niiden markkinamiehet niin haluaisivatkin meidän uskovan. Ikäni treenanneena olen syönyt välillä tietoisemmin, välillä miten sattuu, lisäravinteita en koskaan, ja kehitystä on tapahtunut ihan koko ajan (olen jo yli 50 v). Kaksi muuta syytä on todennäköisempiä: jo mainittu ponneton treenaaminen (keskity siihen hommaan), tai tämä yhdistettynä siihen, että puuttuu geneettinen taipumus nimenomaan lihas/voimankasvuun. Silti sen pitäisi edes vähän kasvaa, jos ei kuulu siihen pieneen osaan äärimmäisiä nogainereita, joita valvotuissa kokeissakin löytyy. Heillekin joku treeni luultavasti jonkunlaista kasvua saisi aikaan, mutta kovin vähän.
Minun vinkkini: unohda se että jossakin tietyssä asiassa pitäisi kehittyä tietyn määrä. Valitse liikuntalaji josta pidät niin että treeni toimii siinä hetkessä eikä tarvitse miettiä tuloksia.
Ette ymmärrä vai ette halua ymmärtää?