Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa tuloksia kuntosalilla. Saliharrastajat kertokaa mikä pielessä

Vierailija
27.03.2025 |

Olen treenannut kuntosalilla jo vuoden mutta silti käytännössä minkäänlaisia tuloksia ei näy missään. On ammattilaisen suunnittelemat treeniohjelmat jne, mutta painot ei vaan nouse millään eikä lihaskaan kasva. Saliharrastajat auttakaa ja kertokaa mikä pielessä kohta loppuu salimotivaatio kokonaan.

Kommentit (473)

Vierailija
201/473 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärä ruoka tai geenit.

Pieni vähemmistö ei tosiaan kehity oikeallakaan treenillä eikä steroideillakaan.

Aivan varmasti kehittyy, älä puhu asioista mistä et mitään tiedä. Kuuri kun tosissaan lyödään päälle, kehittyy vaikka sohvalla makaat, tiettyyn rajaan asti tietenkin.

Hoh hoh,kysyppäs ex-ammattilainen Marko Savolaiselta.Jotkut vetää jättiannoksia steroideja eikä tapahdu mitään.Surkeat geenit on surkeat geenit.

Vierailija
202/473 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärä ruoka tai geenit.

Pieni vähemmistö ei tosiaan kehity oikeallakaan treenillä eikä steroideillakaan.

Aivan varmasti kehittyy, älä puhu asioista mistä et mitään tiedä. Kuuri kun tosissaan lyödään päälle, kehittyy vaikka sohvalla makaat, tiettyyn rajaan asti tietenkin.

Hoh hoh,kysyppäs ex-ammattilainen Marko Savolaiselta.Jotkut vetää jättiannoksia steroideja eikä tapahdu mitään.Surkeat geenit on surkeat geenit.

Jokaiselle tapahtuu jotain, se on varmaa. Toisille enemmän, toisille vähemmän mutta jokaiselle jotain. Kaikki kehittyvät jos kuuri laitetaan päälle, se on varmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/473 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan sama. Mä aina silloin tällöin ostan jonkun valmennuksenkin ja näen kuinka kaikki muut hankkii lihasta ja polttaa rasvaa. Mulle on tullut inbodyn mukaan viimeisen kuuden vuoden aikana kokonaiset 100 grammaa lisää lihasta 😂 Muhun ei vaan tartu. Ei tartu lihas, ei kyllä rasvakaan. 

Siis joku nettivalmennus vai? Jos personal trainer ei ole katsomassa niin en usko että teet samanlaisella intensiteetillä mitä pitäisi.

Oli mulla pt:kin puolitoista vuotta. Maksoi 150 euroa kuussa. Ei tullut yhtään sen enempää tuloksia. 

Miksi se on niin vaikeaa joillekin uskoa että jotkut on vaan geneettisesti niin lahjattomia että ei vaan tartu? Lihas siis. Kyllä muhunkin voima tarttuu. Saattaa ollakin hieman hassu näky kun tällainen 50-kiloinen 50-vuotias nainen esimerkiksi vetää maasta yli 100 kiloa sarjapainona? En tiedä onko. Mä oon se nainen. 

Vierailija
204/473 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä työ palkitsee

Vierailija
205/473 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan sama. Mä aina silloin tällöin ostan jonkun valmennuksenkin ja näen kuinka kaikki muut hankkii lihasta ja polttaa rasvaa. Mulle on tullut inbodyn mukaan viimeisen kuuden vuoden aikana kokonaiset 100 grammaa lisää lihasta 😂 Muhun ei vaan tartu. Ei tartu lihas, ei kyllä rasvakaan. 

Siis joku nettivalmennus vai? Jos personal trainer ei ole katsomassa niin en usko että teet samanlaisella intensiteetillä mitä pitäisi.

Oli mulla pt:kin puolitoista vuotta. Maksoi 150 euroa kuussa. Ei tullut yhtään sen enempää tuloksia. 

Miksi se on niin vaikeaa joillekin uskoa että jotkut on vaan geneettisesti niin lahjattomia että ei vaan tartu? Lihas siis. Kyllä muhunkin voima tarttuu. Saattaa ollakin hieman hassu näky kun tällainen 50-kiloinen 50-vuotias nainen esimerkiksi vetää maasta yli 100 k

Hyvät on painot jos noin paljon nousee, vielä jos dopingtestikin on ja on aina ollut puhdas, suorastaan kunnioitusta herättävät painot.

Vierailija
206/473 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravinto? En jaksa lukea koko ketjua, mut monilla ravinto pielessä, eli liian niukkaa!

Tai sit elämäntilanne stressaava.

Vierailija
207/473 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa lihaksia, pitää syödä aika paljon. Todella paljon. Ei lihakset tyhjästä kasva.

Putää syödä mut oikeaa ravintoa. Protskua kyllä myös, mut ei määräänsä enempää. Saattaa munuaiset brakaa.

Vierailija
208/473 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa lihaksia, pitää syödä aika paljon. Todella paljon. Ei lihakset tyhjästä kasva.

Mutta tuloksia (sellaisia, että aika ajoin saa lisätä tankon / laitteeseen lisää painoj) tulee ihan tavallisellakin syömisellä.

Kunhan syö riittävästi. Monta appia on olemassa tämän tukemiseksi.

Vierailija
209/473 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti rytkyttelet liian isoja painoja liian nopeilla liikkeillä ja hermotus ei ole kunnossa.

Korjauksena tilanteeseen, tee pitkää hidasta sarjaa. Hidas lasku ja hiukan nopeampi nosto. Hitailla toistoilla saa hermotuksen kuntoon ja treeni käy paremmin treenattavaan lihakseen. Aloita vaikka 3x12 sarjoilla.

Jos 3x12 sarjoilla ei saa tuntumaa, niin voit hyvin tehdä vaikka 5x10 sarjoja. Tärkeintä on että saat hyvän tuntuman ja teet paljon toistoja. Tämä luo pohjan treenille ja lyhyemmille sarjoille.

Tänään olin fyssarin kanssa tekemässä salitreeniohjelmaa. Siinä on 3x12. Sanoi, et painot ovat kohdallaa, jos kolme viimeistä vetoa ovat jo raskaista, ja joutuu jo pinnistelemään. 

Vierailija
210/473 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oot oikeasti treenannut vuoden eikä mitään tapahdu, niin joku kusee pahasti. Salitreeni menee hukkaan, jos ei hoida kaikkea muuta kuntoon. Ilman kunnon proteiinia, ravintoa ja unta koko treeni on tyhjän kanssa. Sun kroppa ei rakenna lihasta ilman rakennuspalikoita. Sitä varten sitä safkaa ja protskua tarvitaan. Hanki vaikka tota suklaan makuista https://www.vitamiini.org/proteiinijauhe-testi/ protskujauhetta niin johan alkaa maistumaan ja lihaksia näkymään.

Protskuja purkista? 🥶

Syö aapee ruokaa ja unohda noi hihhuliohjeet.

Aapee on tavis, eikä

mikään hormonihirmu.

Ihan tavallinen kunnollinen ruoka riittää tuohon aapeen treenaamiseen.

Saliohjelmaa rukataan. Puolitoista vuotta saman junnaamista?

Mitksä sun tavoitteet on?

Lihasmassaa vai kestävyyttä

vai

voimaa?

Netti on täynnä  ohjeita ja/tai mene jollekin toiselle ohjaajalle.

Mutta tosiaan vuoden vanhat ohjeet on sille

kunnolle, jossa sillon olit.

Kun kehittyy, niin ohjeet muuttuuu.

Vierailija
211/473 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhana pieruna ihmetyttää tämä ajatus, että syöminen on tärkein juttu. No, jos näin haluaa ajatella, niin ei se minulta pois ole. Itse olen vanhaa koulukuntaa - ja juu, totta kai reliikki ja väärässä - mutta omalla kokemuksella sanoisin, että tuloksia tulee parhaiten, kun treeni on laadukasta. Hyvä tekniikka toistoissa, sarjat tehdään sellaisilla painoilla, että viimeiset pari toistoa joutuu oikeasti laittamaan kaiken peliin.

Tämän jälkeen tulee riittävä lepo eli seuraavan kerran salille, kun lihakset ovat edellisestä treenistä palautuneet ja eivät ole kipeät tai arat. Tehokkaasta treenaamisesta ne nimittäin kipeytyvät jossain määrin.

Vasta kolmantena tulee ravinto. Syö monipuolisesti ja riittävästi. Tavallisen treenaajan ei todellakaan kannata syödä kuten ammattikehonrakentaja, koska silloin ei kasva lihas vaan vatsa. Noita lisiä voi halutessaan käyttää, itse en niihin koe tarvetta.

Sanoisin tähän, et riittävä ravinto ja riittävän laadukas ravinto on se vastaus. Hyvä ravinto ei ole mässyä tietenkään. Mut 80/20 on hyvä. Jonkin verran mässyä ja mitä huvittaa on ok. Kunhan suhde on ok.

Vierailija
212/473 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on niin vaikeaa joillekin uskoa että jotkut on vaan geneettisesti niin lahjattomia että ei vaan tartu? Lihas siis. Kyllä muhunkin voima tarttuu. Saattaa ollakin hieman hassu näky kun tällainen 50-kiloinen 50

No niin eli ilmeisen hassu näky sitten. Kai muhun nyt se lihaskin tarttuisi jos mä roinaisin? Ihan kaurapuurolla ja raejuustolla mä olen aina kulkenut. Voimaa tulee, lihasta ei. Ilmeisesti joku friikki sitten.  

Vierailija
213/473 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma eikä kyse ole intensiteetistä, teen viimeisen sarjan aina joko failiin tai yhtä-kahta toistoa vaille. 2 vuotta olen treenannut aloittelija/noviisitason painoilla. Penkkitulos sentään alkaa pikkuhiljaa mennä kohti intermediate-tasoa. Minun kohdallani pahimpana kehityksen esteenä on varmaan unettomuus, josta olen kärsinyt 25 vuotta.

En myöskään syö tarpeeksi koska pelkään lihomista takaisin 80 kiloon, jossa aiemmin olin. Mutta aloittelijan pitäisi kehittyä nopeasti jopa miinuskaloreilla, itse syön ylläpidon.

Vierailija
214/473 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma eikä kyse ole intensiteetistä, teen viimeisen sarjan aina joko failiin tai yhtä-kahta toistoa vaille. 2 vuotta olen treenannut aloittelija/noviisitason painoilla. Penkkitulos sentään alkaa pikkuhiljaa mennä kohti intermediate-tasoa. Minun kohdallani pahimpana kehityksen esteenä on varmaan unettomuus, josta olen kärsinyt 25 vuotta.

En myöskään syö tarpeeksi koska pelkään lihomista takaisin 80 kiloon, jossa aiemmin olin. Mutta aloittelijan pitäisi kehittyä nopeasti jopa miinuskaloreilla, itse syön ylläpidon.

Ongelma? Minulla on samantapainen rajoitus, että painot eivät juurikaan nouse, ja toistotkin aina vain harvemmin. Keskeisenä syynä on nyt se, että käyn vain kerran viikossa salilla, mutta tilanne oli jokseenkin sama kun kävin välillä enemmän.

Oman tulkintani mukaan geneettinen taipumus lihasvoiman kehitykseen on ihan eri tasolla eri ihmisillä. Jos sitä taipumusta ei ole, siitä ei kannata tehdä itselleen ongelmaa.

Jos en käy salilla ollenkaan, lihasvoima alkaa heikentymään, joten lihasharjoittelu on kuitenkin tärkeää, samoin kuin tasapainon harjoittelu tulee iän myötä tärkeämmäksi. Ja ikää minulla alkaa jo olla, lähes 60v.

Tärkeintä ei olekaan enää se, että painot nousisivat, tai että edes käyttäisin kovin isoja painoja, vaan se että suunta on ylöspäin, edes ihan pikkuisen, eikä vielä alaspäin.

Aiemmin tein useimmiten 2-3 kertaa 10 toistoa, mutta olen vähitellen siirtynyt useimmissa harjoituksissa tekemään 1 kertaa 20-30 toistoa. Miksi? Koska se näyttää toimivan minulla paremmin. Tärkeintä eivät ole yksittäiset saavutukset, vaan se että tuntee olevansa vahva ja terve, ja voi liikkua reippaasti, sulavasti ja hallitusti.

Ymmärrän, etten voi loputtomiin singahdella samalla villillä energialla kuin parikymppisenä, ja olen todella tyytyväinen, että olen vielä edes lähellä sitä. Ennen pitkää fysiikka alkaa panna hanttiin, ja joudun rauhoittumaan, enkä voi hurjastella edes pyöräillessä. Jos saan sitä lykättyä vielä kymmeniä vuosia, olen saavuttanut kaiken mitä voin toivoa.

Vierailija
215/473 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polyneuripatiassa lihakset heikkenevät ja katoavat, vaikka tekisit mitä. 

Pienet painot, ja arkiliikunta ovat hyväksi. Hyvä mieli ja ulkona olo, sekä vuorokausi rytmi ja säännölliset ruoka ajat auttavat pysymään terveempänä.  

Vierailija
216/473 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kivaa elää euron bissellä.

Vierailija
217/473 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus🎣🎣🎣

Vierailija
218/473 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki elämä tai lainaa jonkun muun.

Vierailija
219/473 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on hyvä päivä aloittaa jokin uusi seikkailu.

Vierailija
220/473 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on miten treenaat. Voit nostaa 100 kilon puntteja ilman tulosta. Riippuu miten tekee liikkeet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän