Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa tuloksia kuntosalilla. Saliharrastajat kertokaa mikä pielessä

Vierailija
27.03.2025 |

Olen treenannut kuntosalilla jo vuoden mutta silti käytännössä minkäänlaisia tuloksia ei näy missään. On ammattilaisen suunnittelemat treeniohjelmat jne, mutta painot ei vaan nouse millään eikä lihaskaan kasva. Saliharrastajat auttakaa ja kertokaa mikä pielessä kohta loppuu salimotivaatio kokonaan.

Kommentit (473)

Vierailija
141/473 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä näen että jos säännöllisesti trenaa 4-6 kertaa viikossa ja progressiivisesti nostaa kuormia tai toistomääriä niin väkisin alkaa kroppa kerätä lihasta jos proteiinin saanti on vielä riittävää.

ihan sama kuin laihdutus. Jos pitkäjänteisesti on kalorivajeessa niin laihtuu 100% varmasti.

Vierailija
142/473 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painot nousee kun laitat lisää painoja tankoon. 

Tämä. Painoja on vaan nostettava, tehtävä sitten vähemmän toistoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/473 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sinun unelmani?

Vierailija
144/473 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin ALIPAINOINEN kun rasvaprosenttini oli 25. Olin siis ns.laihaläski. Tarkoitit varmaan painoindeksin. Kun se on yli 25 niin on ylipainoinen 

enpä oo ikinä tullut ajatelleeks että alipainoisella vois edes teknisesti olla rasvaprosentti noinkin korkea

ollakseen alipainoinen 1,7m pituisen ihmisen tulis painaa alle 50kg, eli siinäkin olis vielä, ööh, 12,5kg rasvaa. eli jos tuosta pudottais rasvaprosentin vaikka sinne kymmeneen ilman että mitään muuta lähtis elimistöstä, painais vain vähän päälle 40kg.

no joo sitä luokkaa kaii ne autswitsistä löytyneet ihmiset painoi, tai näemmä jotkut jopa tuon alle

Vierailija
145/473 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siihen voi oikeasti vaikuttaa, lähteekö sitä lihasta kuinka paljon. Maltillinen pudotustahti, tarpeeksi proteiinia ja treenillä kasvuärsykettä pitää yllä lihasmassaa myös laihdutuksen aikana. Nimimerkillä kokemusta on, kun pudotin 20kg ja pelkästä rasvasta. Aikaa meni 1,5 vuotta. Olen kyllä valmis myöntämään senkin, että olen geneettisesti lahjakas lihaksenkasvattaja, joten tuollakin lienee vaikutusta asiaan.

En käyttänyt mömmöjä, koska mitä järkeä? Olen vain toimistotyöläinen, en fitness-ammattilainen, en edes kisaaja. Eikä mikään instakunto ollut tavoitteena. Niin ja olen nainen.

jos 1,5 vuodessa pudottaa 20 kiloa niin voiko edes puhua enää mistään dietistä. keskivertoharrastelijahan pystyy vähentämään rasvan määrää ja kasvattamaan lihasta samanaikaisesti, siihen ei tarvitse mitään bulk/cut jaksotusta. pointti oli että ammattilaiskehonrakentajatyyliset bulkkaukset on täysin järjettömiä normaalille saliharrastelijalle, koska niiden mukana tulee niin paljon ylimääräistä rasvaa ettei siitä pääse ilman roinan vetämistä mitenkään järkevässä ajassa pois ilman ettei samalla lähtisi paljon lihasta

Vierailija
146/473 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siihen voi oikeasti vaikuttaa, lähteekö sitä lihasta kuinka paljon. Maltillinen pudotustahti, tarpeeksi proteiinia ja treenillä kasvuärsykettä pitää yllä lihasmassaa myös laihdutuksen aikana. Nimimerkillä kokemusta on, kun pudotin 20kg ja pelkästä rasvasta. Aikaa meni 1,5 vuotta. Olen kyllä valmis myöntämään senkin, että olen geneettisesti lahjakas lihaksenkasvattaja, joten tuollakin lienee vaikutusta asiaan.

En käyttänyt mömmöjä, koska mitä järkeä? Olen vain toimistotyöläinen, en fitness-ammattilainen, en edes kisaaja. Eikä mikään instakunto ollut tavoitteena. Niin ja olen nainen.

jos 1,5 vuodessa pudottaa 20 kiloa niin voiko edes puhua enää mistään dietistä. keskivertoharrastelijahan pystyy vähentämään rasvan määrää ja kasvattamaan lihasta samanaikaisesti, siihen ei tarvitse mitään bulk/cut jaksotusta. pointti oli että ammattilaiskehonrakentajatyyliset bulkkaukset on täysin järjettömiä normaalille saliharrastelijalle, koska niiden mukana tulee niin paljon ylimääräistä rasvaa ettei siitä pääse ilman roinan vetämistä mitenkään järkevässä ajassa pois ilman ettei samalla lähtisi paljon lihasta

Kuka puhui mistään dieetistä? En todellakaan ollut millään dieetillä, tarkoitus oli pudottaa ylimääräistä painoa ja nimenomaan sitä rasvamassaa, jota oli liikaa.

Eipä taida nuo sikabulkit edes ammattilaisten parissa olla enää muodissa.

Vierailija
147/473 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin ALIPAINOINEN kun rasvaprosenttini oli 25. Olin siis ns.laihaläski. Tarkoitit varmaan painoindeksin. Kun se on yli 25 niin on ylipainoinen 

enpä oo ikinä tullut ajatelleeks että alipainoisella vois edes teknisesti olla rasvaprosentti noinkin korkea

ollakseen alipainoinen 1,7m pituisen ihmisen tulis painaa alle 50kg, eli siinäkin olis vielä, ööh, 12,5kg rasvaa. eli jos tuosta pudottais rasvaprosentin vaikka sinne kymmeneen ilman että mitään muuta lähtis elimistöstä, painais vain vähän päälle 40kg.

no joo sitä luokkaa kaii ne autswitsistä löytyneet ihmiset painoi, tai näemmä jotkut jopa tuon alle

Toivottavasti kukaan nainen ei pudota rasvaprosenttia kymmeneen. Kuukautiset jäävät pois jo plus miinus kahdenkymmenen tasolla. 

Vierailija
148/473 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee siellä mitä siellä pitäisikin tehdä eli treenaa ja lopeta se itsesi kuvaaminen  ja somevideoiden tekeminen

Vierailija
149/473 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kukaan nainen ei pudota rasvaprosenttia kymmeneen. Kuukautiset jäävät pois jo plus miinus kahdenkymmenen tasolla. 

luitko tuosta viestistä oikeasti että keskitysleiripaino olis joku tavoite?

lukutaidon romahtaminen taitaa olla koko kansakunnan ongelma tosiaan, ei pelkästään koululaisten

Vierailija
150/473 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä näen että jos säännöllisesti trenaa 4-6 kertaa viikossa ja progressiivisesti nostaa kuormia tai toistomääriä niin väkisin alkaa kroppa kerätä lihasta jos proteiinin saanti on vielä riittävää.

ihan sama kuin laihdutus. Jos pitkäjänteisesti on kalorivajeessa niin laihtuu 100% varmasti.

Tutkimuksissa on havaittu, että osalla aloittelevista treenaajista lihasmassaa tulee olemattoman vähän tai sitä saattaa jopa lähteä, vaikka kaikki perusasiat olisivat kunnossa.

Vierailija
151/473 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjat pitää tehdä tiukasti, lähelle failurea eli ettei jaksa yhtään toistoa enempää. Miltä se failure tuntuu? Jos saat muutaman leuan niin vedät niin monta kun saisit, jos aseella uhattaisi ampua lapsesi, jos ei tule enempää.

Siitä 1-2 toistoa pois normaalissa treenissä. Aikamoista satujumppaa on monen treeni tähän verrattuna. Toki syitä treenata on monia ja kaikki eivät tavoittele lihaskasvua.

Vierailija
152/473 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarjat pitää tehdä tiukasti, lähelle failurea eli ettei jaksa yhtään toistoa enempää. Miltä se failure tuntuu? Jos saat muutaman leuan niin vedät niin monta kun saisit, jos aseella uhattaisi ampua lapsesi, jos ei tule enempää.

Siitä 1-2 toistoa pois normaalissa treenissä. Aikamoista satujumppaa on monen treeni tähän verrattuna. Toki syitä treenata on monia ja kaikki eivät tavoittele lihaskasvua.

tää on jo tässä keskustelussa todettu myytiksi. pitemminkin kehitystä tapahtuu paremmin, kun jättää hieman varastoon. sama se on vaikka maratonharjoittelussa, 90% treeneistä pitää vetää peruskestävyysalueella. jos vetää joka treenissä itsentä piippuun ylirasittuu aika pian eikä nousujohteisesta harjoittelusta tule mitään

tuota myyttiä ovat vaan ylläpitäneet roinaa kiskovat kehonrakentajat, jotka eivät ole voineet myöntää roinaa vetävänsä niin jollain se oma erinomaisuus on pitänyt selittää. vaikka sitten sillä että he ovat ainoita jotka tosissaan yrittävät, muut vaan ovat liian laiskoja että jaksaisivat treenata kunnolla. täys huijaus, tosin on niillä jutuilla ehkä jotain ylihintaista protskujauhetta saanut siinä ohessa kaupattua

Vierailija
153/473 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tilanne ei tunnu olevan mukava kenellekään teistä!

Vierailija
154/473 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelepa podcastia Väkevä elämä. Alkaa asiat selviämään.

https://open.spotify.com/show/4OyUuW9AMex3NjtQdZWD3N

Vierailija
155/473 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

junttipaskaa

Vierailija
156/473 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllähän sen sarjan pitää jossain tuntua. Jos tanko liikkuu yhtä nopeasti ekassa ja vikassa toistossa, niin sitten ei varmaan olla tarpeeksi lähellä hetkellistä lihasuupumusta. Ja jos tykkää jaksottaa treeniä vaikka 4-6 viikon pätkiin, niin ekalla viikolla voi vetää vähän kevyemmin ja siitä koventaa aina niin, että viimeisellä viikolla treenaa niin kobvaa kuin pystyy. Viikon tauon jälkeen taas sama uusiksi, mutta pykälän aiempaa isommilla painoilla. 

Vierailija
157/473 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

junttipaskaa

Mitä tarkoitat junttipaskalla? Aika epämääräinen termi.

Vierailija
158/473 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on kuin pelikortit et tiedä mitä seuraavaksi saat.

Vierailija
159/473 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on rumaa.

Vierailija
160/473 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tää on jo tässä keskustelussa todettu myytiksi. pitemminkin kehitystä tapahtuu paremmin, kun jättää hieman varastoon. sama se on vaikka maratonharjoittelussa, 90% treeneistä pitää vetää peruskestävyysalueella. jos vetää joka treenissä itsentä piippuun ylirasittuu aika pian eikä nousujohteisesta harjoittelusta tule mitään

tuota myyttiä ovat vaan ylläpitäneet roinaa kiskovat kehonrakentajat, jotka eivät ole voineet myöntää roinaa vetävänsä niin jolla

Tavistreenaajan "mä olen ihan failuressa" on käytännössä 3-4 varastossa. Tavistreenaajan 3-4 varastossa on läpsyttelyä. Miksiköhän lihas ei kasva. BTDT. Aerobisen harjoittelun intensiteettijaoettelulla ei ole mitään tekemistä lihaskasvutreenin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi