En saa tuloksia kuntosalilla. Saliharrastajat kertokaa mikä pielessä
Olen treenannut kuntosalilla jo vuoden mutta silti käytännössä minkäänlaisia tuloksia ei näy missään. On ammattilaisen suunnittelemat treeniohjelmat jne, mutta painot ei vaan nouse millään eikä lihaskaan kasva. Saliharrastajat auttakaa ja kertokaa mikä pielessä kohta loppuu salimotivaatio kokonaan.
Kommentit (473)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa lihaksia, pitää syödä aika paljon. Todella paljon. Ei lihakset tyhjästä kasva.
Ihan tyhjää puhetta. Treenaamaton ihminen saa kyllä tuloksia 2-3xviikossa treenillä (jopa kerta viikkoon aluksi), vaikka ei tekisi merkittäviä muutoksia ruokavalioon, toki on hyvä lisätä hieman proteiinia, etenkin jos on valmiiksi laiha.. Todella paljon täytyy syödä, mikäli on jo lihaksikas ja haluaa todella lihaksikkaaksi. Keskivertosuomalainen on jo muutenkin vähän lihavahko, niin siihen ei tuloksiin tarvitse paljon ravintoa muokata. Ja tässä nyt tarkoitan sitä, että saa _vuodessa_ näkyviä tuloksia, en sitä, että saa parhaan mahdollisen tuloksen.
Tämä. Lisäravintokauppiaat on uskotellut että perus konttoristin täytyy syödä valtavasti proteiinia ja erilaisia ravintolisiä että voi käydä vähän kuntoilem
Konttoristia auttaisi jos liikkuisi tarpeeksi, mutta proteiinista on hyötyä myös passiiviselle ihmiselle, koska se pitää nälkää. Sikabulkkauksessa keskivartalon kasvuun saatava energia saadaan eneimmäkseen rasvasta ja hiilareista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöt liian vähän.
Tämä. Itse vedin reilusti plussakaloreilla vuoden ja sain 2kg yläkroppaan lisää lihasta inbody mittauksen mukaan. Kääntöpuolena että rasvaprosenntinikin nousi 2 prosenttiyksikköä. Bulkkikausi on vaan pakollinen j9s haluaa lisää lihasmassaa, ja osa extrakaloreista varastoituu rasvaksi....
Ei ole mikään pakko lisätä rasvamassaa samalla kun lisää lihasmassaa. Tämä on FAKTA.
Aloittelijat voivat jopa lisätä lihasmassaa ja samaan aikaan vähentää rasvamassaa. Ja tämäkin on FAKTA.
No okei, annetaan sen verran periksi, että vaaditaan tarkkuutta syömiseen jos aikoo pitää kasvun pelkästään lihaksissa ja etenkin jos aikoo vielä vähentää samalla rasvaa. Optimaalisen lihaskasvun ja oman pään hyvinvoinnin kannalta on varmasti parempi syödä niin, että samalla tart
pitemminkin tuollainen bulk/cut on ihan turhaa keskivertotreenaajalle. koko tapa on juontanut ammattilaiskehonrakentajien touhuista, ja siellä tosiaan steroidien käyttö aiheuttaa sen ettei painoa pudottaessa lihasta lähde niin paljon mitä muuten lähtisi
Vierailija kirjoitti:
pitemminkin tuollainen bulk/cut on ihan turhaa keskivertotreenaajalle. koko tapa on juontanut ammattilaiskehonrakentajien touhuista, ja siellä tosiaan steroidien käyttö aiheuttaa sen ettei painoa pudottaessa lihasta lähde niin paljon mitä muuten lähtisi
Lihasten menetys on todella pientä jos syö tarpeeksi proteiinia ja jatkaa treenaamista laihduttaessa varsinkin harrastajalla, joka ei laihduta kisakuntoon alle 10% rasvoihin. Moni tosin luulee menettäneensä lihaksensa, kun esim 175 cm 100 kg mies laihduttaa 25 kg ja rasvakerroksen alta ei löydy niin paljon lihaksia kuin toivoi. Todellisuudessa ne lihakset vain olivat aina pienet, koska harva ihminen treenaa tarpeeksi kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihasten menetys on todella pientä jos syö tarpeeksi proteiinia ja jatkaa treenaamista laihduttaessa varsinkin harrastajalla, joka ei laihduta kisakuntoon alle 10% rasvoihin. Moni tosin luulee menettäneensä lihaksensa, kun esim 175 cm 100 kg mies laihduttaa 25 kg ja rasvakerroksen alta ei löydy niin paljon lihaksia kuin toivoi. Todellisuudessa ne lihakset vain olivat aina pienet, koska harva ihminen treenaa tarpeeksi kovaa.
niin siis näin nää kehonrakentajat valehtelee. oikeasti se on ne mömmöt mikä saa kehon polttamaan vain rasvaa. normaalisti painoa pudottaessa lähtee sekä rasvaa että lihasta eikä siihen voi ihan hirveästi vaikuttaa jollain pröteiinin säännillä.
toki nää kehonrakentajat mieluusti myy sulle ylihintaan jotain protskujauhetta sillä ajatuksella että hekin ovat kroppansa saavuttaneet vain rötskyä kiskomalla
mutta oikeasti kuka helvetti vielä 2025 tuollaiseen uskoo. ehkä joskus 20v sitten vielä saattoi, vaikka kyllä sillonkin kaikkien tiedossa oli ettei niitä lihaksia pelkällä kana/riisi + rötskyjäyhe kombolla rakennettu
"Minä olin ALIPAINOINEN kun rasvaprosenttini oli 25. Olin siis ns.laihaläski. Tarkoitit varmaan painoindeksin. Kun se on yli 25 niin on ylipainoinen"
Ei, vaan tarkoitin rasvaprosenttia. Jos sinulla on kropassasi liikaa läskiä, olet ylipainoinen. Tai voidaan sanoa ihan vaan lihava.
kävin juuri penkillä, 105 kg nousi kevyesti, 3 kk olen käynyt salilla 15 vuoden tauon jälkeen 2 kertaa viikossa
normi ruoka ei lisäravinteita ei paineita
mies 54 v
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti rytkyttelet liian isoja painoja liian nopeilla liikkeillä ja hermotus ei ole kunnossa.
Korjauksena tilanteeseen, tee pitkää hidasta sarjaa. Hidas lasku ja hiukan nopeampi nosto. Hitailla toistoilla saa hermotuksen kuntoon ja treeni käy paremmin treenattavaan lihakseen. Aloita vaikka 3x12 sarjoilla.
Etpä voisi enää vääremmin neuvoa.
Vierailija kirjoitti:
niin siis näin nää kehonrakentajat valehtelee. oikeasti se on ne mömmöt mikä saa kehon polttamaan vain rasvaa. normaalisti painoa pudottaessa lähtee sekä rasvaa että lihasta eikä siihen voi ihan hirveästi vaikuttaa jollain pröteiinin säännillä.
toki nää kehonrakentajat mieluusti myy sulle ylihintaan jotain protskujauhetta sillä ajatuksella että hekin ovat kroppansa saavuttaneet vain rötskyä kiskomalla
mutta oikeasti kuka helvetti vielä 2025 tuollaiseen uskoo. ehkä joskus 20v sitten vielä saattoi, vaikka kyllä sillonkin kaikkien tiedossa oli ettei niitä lihaksia pelkällä kana/riisi + rötskyjäyhe kombolla rakennettu
Itse olen treenannut onnistuneesti ilman kiellettyjä aineita. Tästä on ihan tutkimuksia olemassa kuinka paljon sitä lihasta lähtee jos asia toteutetaan oikein. Ei tarvitse vaan valittaa siitä kuinka jokaisella, jolla näkyy vähän lihasta on kuurit päällä.
https://lihastohtori.wordpress.com/2012/08/22/uupumukseen-asti-osa-i/
https://lihastohtori.wordpress.com/2012/08/28/sarjat-uupumukseen-osa-ii/
Siinä teille failure uskovaisille. Toki loppuun asti viedyillä sarjoilla on paikkansa ja aikansa esim. testata missä mennään mut ei se aina ole se fiksuin tapa. Tietysti geneettiset poikkeukset ja dopingin käyttäjät erikseen, he palautuvat vaikka ois mimmonen tappotreeni alla.
Geenit sen määrittää 99 prosenttisesti . Yli 30 vuotta salilla käynyt 4-6 krt viikossa . En silti meinaa jaksaa edes kynällä kirjoittaa . Se on ihan huuhaata että voisi jotain tuloksia saada . Ainoastaan jos geenit sen sallii .
m52
Vierailija kirjoitti:
Kun täällä nyt on asioista tietäviä: olen laihduttanut vuoden aikana noin 10kg. Nyt tavoutepainossa, eli enempää ei tarvitse pudottaa. Salilla olen käynyt saman ajan, kyllä kehitystä on tapahtunut mutta toki laihtuminen vaikuttanut ulkomuotoon enemmän.
Pitäisikö minun lisätä syömistä tässä vaiheessa jos haluan parantaa tuloksia salilla? Se tuntuu vain nurinkuriselta kun olen laihtunut lähinnä pienentämällä annoksia. En ole koskaan käyttänyt esim. proteiinilisiä, voiskohan olla tarpeen? Syön kasvisruokaa, mutta kiinnitän kyllä huomiota proteiininsaantiin.
Tää kiinnostaa muakin. Just aloittelin taas tauon jälkeen salilla käymisen ja tavoitteena enemmänkin rasvanpoltto ja painonpudotus ainakin näin alkuun. Tuskin kannattaa lisäillä ruokaa tai kaloreita ennen kuin on laihtunut? Lihaksia saa pikkusen tulla mutta tevoite ei ole mikään kehonrakennus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen treenannut onnistuneesti ilman kiellettyjä aineita. Tästä on ihan tutkimuksia olemassa kuinka paljon sitä lihasta lähtee jos asia toteutetaan oikein. Ei tarvitse vaa
taidat olla hieman tyhmä.
no, koko sali"kulttuuri" on käytännössä vain kollektiivinen aivokuolema, niin eipä se yllätä
Voi olla rautavajetta veressä, ni ei se jaksa rakentaa lihasta.
Muistakaa että teidän mielipiteenne ovat vain teidän mielipiteitänne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raudanpuute? (Matala ferritiini)
Mulla alkoi kunto nousta kuin itsestään, kun tuo korjattiin (ferrit 30 -> yli 100)
Sitä ennen ei auttanut mikään.
Voiko olla näin? Mulla on ferritiini 23 ja lääkärin mielestä se on ihan hyvä. Olen aika hemmetin väsynyt mutta yritän käydä salilla 3-4 kertaa viikossa. Lisärauta ei ole tuonut apua
Mitä lisärautaa syöt ja millasrlla annostuksella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun täällä nyt on asioista tietäviä: olen laihduttanut vuoden aikana noin 10kg. Nyt tavoutepainossa, eli enempää ei tarvitse pudottaa. Salilla olen käynyt saman ajan, kyllä kehitystä on tapahtunut mutta toki laihtuminen vaikuttanut ulkomuotoon enemmän.
Pitäisikö minun lisätä syömistä tässä vaiheessa jos haluan parantaa tuloksia salilla? Se tuntuu vain nurinkuriselta kun olen laihtunut lähinnä pienentämällä annoksia. En ole koskaan käyttänyt esim. proteiinilisiä, voiskohan olla tarpeen? Syön kasvisruokaa, mutta kiinnitän kyllä huomiota proteiininsaantiin.Jos haluat kiinteytyä, mutta et nostaa painoa, syö samat kalorit mutta suurempi osa proteiinia kuin hiilaria.
Mitään kiinteytymistä ei ole olemassakaan. Läski on
Jep. Mutta jos sitä saa pois, tai sen alle lisää lihasta, niin se ei lölly niin paljon. Jos on vähemmän löllyvää, niin silloin kiinteytyy, koska on kiinteämpi.
Kyllä, mutta kiinteytyminen on aina joko rasvan palamista (laihtumista) tai lihaskasvua, tai näiden yhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raudanpuute? (Matala ferritiini)
Mulla alkoi kunto nousta kuin itsestään, kun tuo korjattiin (ferrit 30 -> yli 100)
Sitä ennen ei auttanut mikään.
Voiko olla näin? Mulla on ferritiini 23 ja lääkärin mielestä se on ihan hyvä. Olen aika hemmetin väsynyt mutta yritän käydä salilla 3-4 kertaa viikossa. Lisärauta ei ole tuonut apua
Voi olla. Minullakin oli. Sinulla on raudanpuute. Syy pitäisi selvittää ja hoitaa. Treeni vielä kuluttaa rautaa, joten pahentaa raudanpuutetta. Eikö rauta siis imeydy vai käytätkö liian pientä annosta? Pitäisi nousta 5-10/kk. Kannattaa ottaa tavoitearvoksi vähintään 100, varsinkin kun treenaat. - eri
No sepä se, kun lääkärin mu
Siinä on liian vähän rautaa.
Ei ole. Tuon valmisteen rauta imeytyy paremmin, joten sitä ei tarvitse ottaa niin suuria annoksia. Muutenkin suurilla rauta-annoksilla keho alkaa tuottaa vasta-aineita, jolloin sitä imeytyy vielä vähemmän.
"niin siis näin nää kehonrakentajat valehtelee. oikeasti se on ne mömmöt mikä saa kehon polttamaan vain rasvaa. normaalisti painoa pudottaessa lähtee sekä rasvaa että lihasta eikä siihen voi ihan hirveästi vaikuttaa jollain pröteiinin säännillä.
mutta oikeasti kuka helvetti vielä 2025 tuollaiseen uskoo. ehkä joskus 20v sitten vielä saattoi, vaikka kyllä sillonkin kaikkien tiedossa oli ettei niitä lihaksia pelkällä kana/riisi + rötskyjäyhe kombolla rakennettu"
Kyllä siihen voi oikeasti vaikuttaa, lähteekö sitä lihasta kuinka paljon. Maltillinen pudotustahti, tarpeeksi proteiinia ja treenillä kasvuärsykettä pitää yllä lihasmassaa myös laihdutuksen aikana. Nimimerkillä kokemusta on, kun pudotin 20kg ja pelkästä rasvasta. Aikaa meni 1,5 vuotta. Olen kyllä valmis myöntämään senkin, että olen geneettisesti lahjakas lihaksenkasvattaja, joten tuollakin lienee vaikutusta asiaan.
En käyttänyt mömmöjä, koska mitä järkeä? Olen vain toimistotyöläinen, en fitness-ammattilainen, en edes kisaaja. Eikä mikään instakunto ollut tavoitteena. Niin ja olen nainen.
Siinä on liian vähän rautaa.