Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa tuloksia kuntosalilla. Saliharrastajat kertokaa mikä pielessä

Vierailija
27.03.2025 |

Olen treenannut kuntosalilla jo vuoden mutta silti käytännössä minkäänlaisia tuloksia ei näy missään. On ammattilaisen suunnittelemat treeniohjelmat jne, mutta painot ei vaan nouse millään eikä lihaskaan kasva. Saliharrastajat auttakaa ja kertokaa mikä pielessä kohta loppuu salimotivaatio kokonaan.

Kommentit (473)

Vierailija
101/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raudanpuute? (Matala ferritiini)

Mulla alkoi kunto nousta kuin itsestään, kun tuo korjattiin (ferrit 30 -> yli 100)

Sitä ennen ei auttanut mikään.

Voiko olla näin? Mulla on ferritiini 23 ja lääkärin mielestä se on ihan hyvä. Olen aika hemmetin väsynyt mutta yritän käydä salilla 3-4 kertaa viikossa. Lisärauta ei ole tuonut apua

Vierailija
102/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun täällä nyt on asioista tietäviä: olen laihduttanut vuoden aikana noin 10kg. Nyt tavoutepainossa, eli enempää ei tarvitse pudottaa. Salilla olen käynyt saman ajan, kyllä kehitystä on tapahtunut mutta toki laihtuminen vaikuttanut ulkomuotoon enemmän. 

Pitäisikö minun lisätä syömistä tässä vaiheessa jos haluan parantaa tuloksia salilla? Se tuntuu vain nurinkuriselta kun olen laihtunut lähinnä pienentämällä annoksia. En ole koskaan käyttänyt esim. proteiinilisiä, voiskohan olla tarpeen? Syön kasvisruokaa, mutta kiinnitän kyllä huomiota proteiininsaantiin. 

Mitä tuloksia haluat parantaa?

Kasvattaa lihaksia ja nostaa enemmän painoja. Olen aloittanut käytännössä nollasta vuosi sitten. Nyt sanoisin olevani ikäisekseni ihan perus ok-kunnossa, mutta siinäpä se. Ehkä laihduttaminen ja kuntosalitreeni ei samaan aikaan kauheasti lihaksia kasvattanut, mutta yleiskuntoa ja tekniikaa nyt ainakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun täällä nyt on asioista tietäviä: olen laihduttanut vuoden aikana noin 10kg. Nyt tavoutepainossa, eli enempää ei tarvitse pudottaa. Salilla olen käynyt saman ajan, kyllä kehitystä on tapahtunut mutta toki laihtuminen vaikuttanut ulkomuotoon enemmän. 

Pitäisikö minun lisätä syömistä tässä vaiheessa jos haluan parantaa tuloksia salilla? Se tuntuu vain nurinkuriselta kun olen laihtunut lähinnä pienentämällä annoksia. En ole koskaan käyttänyt esim. proteiinilisiä, voiskohan olla tarpeen? Syön kasvisruokaa, mutta kiinnitän kyllä huomiota proteiininsaantiin. 

Jos haluat kiinteytyä, mutta et nostaa painoa, syö samat kalorit mutta suurempi osa proteiinia kuin hiilaria. 

Mitään kiinteytymistä ei ole olemassakaan. Läski on sitä löllyvää, se ei muutu kiinteämmäksi vaikka mitä tekisit.

Vierailija
104/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvattaa lihaksia ja nostaa enemmän painoja. Olen aloittanut käytännössä nollasta vuosi sitten. Nyt sanoisin olevani ikäisekseni ihan perus ok-kunnossa, mutta siinäpä se. Ehkä laihdut

No sitten pitää syödä vähän enemmän kuin mitä kulutat. Osa painonnoususta tulee joka tapauksessa läskinä takaisin, sille ei voi mitään. Jos olet kuitenkin edelleen ylipainoinen, eli rasvaprosenttisi on yli 25, niin syömällä kutakuinkin sen minkä kulutat saat siitä palavasta läskistä sen verran lisäkaloreita että pientä lihaskasvuakin kyllä tapahtuu, etenkin jos olet treenannut vasta noin vuoden.

Vierailija
105/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvattaa lihaksia ja nostaa enemmän painoja. Olen aloittanut käytännössä nollasta vuosi sitten. Nyt sanoisin olevani ikäisekseni ihan perus ok-kunnossa, mutta siinäpä se. Ehkä laihdut

Ja kyllä, proteiinia pitää saada riittävästi. Gramma per rasvaton painokilo on helppo ohjenuora.

Vierailija
106/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat kiinteytyä, mutta et nostaa painoa, syö samat kalorit mutta suurempi osa proteiinia kuin hiilaria. 

Mitään kiinteytymistä ei ole olemassakaan. Läski on sitä löllyvää, se ei muutu kiinteämmäksi vaik

Jep. Mutta jos sitä saa pois, tai sen alle lisää lihasta, niin se ei lölly niin paljon. Jos on vähemmän löllyvää, niin silloin kiinteytyy, koska on kiinteämpi.

Vierailija
107/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi kunto nousta kuin itsestään, kun tuo korjattiin (ferrit 30 -> yli 100)

Voiko olla näin? Mulla on ferritiini 23 ja lääkärin mielestä se on ihan hyvä. Olen aika hemmetin väsynyt mutta yritän käydä salilla 3-4 kertaa viikossa. Lisärauta ei ole tuonut apua

Käsittääkseni ferritiini 23 on alhainen

Vierailija
108/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni ferritiini 23 on alhainen

Niin se minustakin on ja oireitakin on mutta lääkäristä en saanut apua

Vierailija
109/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salilla näkee näitä läpsyttelijöitä, jotka samas kunnos vuodesta toiseen. Harva treenaa meinaan kunnolla failureen. Sarjat nää lopettaa, vaikka näkee et ois menny viel monta toistoa lisää. Ei lihas kasva, ellei sille anna syytä kasvaa. Niinku Muhammad Ali sanoi: "En laske toistoja, vaan lasken ne toistot jotka sattuu, koska ne ovat ainoat mitkä lasketaan"

Lihas kasvaa niillä toistoilla ku naama irvessä nostat painot ylös/vedät alas ja joutuu jännittään et nouseeko. Tätä suurin osa läpsyistä ei tee. 

Tää on muuten totta. Te jotka olette käyneet samalla salilla aktiivisesti vuosia, niin katsokaa niitä muita samanlaisia, että muuttuko niiden kroppa ikinä miksikään? Meidänkin salilla on tämmösiä "treenajia", keillä ei ole ollut minkäänlaista tulosta havaittavissa koskaan. 

Aika harvassa on salit jossa kävisi pelkkiä kehonrakentajia tai fitness kilpailijoita. Monella ei ole tarvetta kasvattaa lihasta, vaan pelkästään ylläpitää olemassa olevaa tasoa. Turha arvostella tuntemattomia, kun et tiedä lähtötilanteita tai tavoitteita.

Vierailija
110/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvattaa lihaksia ja nostaa enemmän painoja. Olen aloittanut käytännössä nollasta vuosi sitten. Nyt sanoisin olevani ikäisekseni ihan

Gramma proteiinia per rasvaton painokilo on kyllä aivan liian vähän jos lihaskasvua haluaa. 2-3 grammaa ennemminkin.  

Vierailija
111/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä salilla on mahdollista käydä huhkimassa tunti ilman mitään merkittäviä hyötyjä jos treeni ei kuormita tarpeeksi. Ehkä toistat samaa jatkuvasti. Sekin on mahdollista että olet tykästynyt tekemään joitain liikkeitä joiden tekeminen on kivaa, mutta ei niinkään hyödyllistä tai tarpeellista. Huomattavan paljon salilla näkee tällaisia kuntoilijoita.

Lehdessä oli kerran juttu jonka mukaan jopa yli 10 % väestöstä ei luonnollisesti pysty geneettisen taustansa vuoksi kehittymään adoniksen näköiseksi. 

Kunnollinen ja näkyvä lihaskasvu vaatii sitten siltä treeniltä ihan kunnon intensiteetin. Kykenetkö sellaiseen lievään vihan tunteeseen ja päättäväisyyteen kun nostelet painoja?

itse ainakin nostelen painoja pääasiassa siks että se on kivaa ja

Ylläpitotyylinen läpsyttelytreeni toki sopii heille jotka ovat tyytyväisiä siihen että ovat samassa pisteessä vuodesta toiseen. Parempi sekin on kuin sohva ja istuminen.

jeps, en myöskään erityisemmin pidä sun kaltaisista yliielisistä paskoista, sekin ehkä laskee intoa millekään hammas irvessä treenaamiselle

:) No, se on yksi tekosyy sulle lisää sitten, jos olet tekosyiden takana piileskelevää tyyppiä.

Aika heikko on motivaatio kyllä, jos tuntemattoman kommentti kökköisellä nettipalstalla saa homman sakkaamaan. Onko sinulla sinniä muuten elämässä, vai onko joka hommassa vähän sama että maailmassa on paljon muita ihmisiä joiden vika se on että et oikein viitti?

Vierailija
112/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kovempaa,kovempaa, niin tulee tuloksia.

juujuu, noiden roinapettereiden salaisuus on se että ne vaan treenaa kovempaa kuin muut 😏

huvittavaa kuinka ihmiset vieläkin lankeaa näihin horkka ukkojen hevonpaskaan. vaikka kaikkien tiedossa on ollut jo ainakin viimeiset 20 vuotta mihin tuo touhu oikeasti perustuu

Vierailija
113/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt liian vähän.

Tämä. Itse vedin reilusti plussakaloreilla vuoden ja sain 2kg yläkroppaan lisää lihasta inbody mittauksen mukaan. Kääntöpuolena että rasvaprosenntinikin nousi 2 prosenttiyksikköä. Bulkkikausi on vaan pakollinen j9s haluaa lisää lihasmassaa, ja osa extrakaloreista varastoituu rasvaksi....

Vierailija
114/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla. Minullakin oli. Sinulla on raudanpuute. Syy pitäisi selvittää ja hoitaa. Treeni vielä kuluttaa rautaa, joten pahentaa raudanpuutetta. Eikö rauta siis imeydy vai käytätkö liian pientä annosta? Pitäisi nousta 5-10/kk. Kannattaa ottaa tavoitearvoksi vähintään 100, varsinkin kun treenaat. - eri

Vierailija
115/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöt liian vähän.

Tämä. Itse vedin reilusti plussakaloreilla vuoden ja sain 2kg yläkroppaan lisää lihasta inbody mittauksen mukaan. Kääntöpuolena että rasvaprosenntinikin nousi 2 prosenttiyksikköä. Bulkkikausi on vaan pakollinen j9s haluaa lisää lihasmassaa, ja osa extrakaloreista varastoituu rasvaksi....

Ei ole mikään pakko lisätä rasvamassaa samalla kun lisää lihasmassaa. Tämä on FAKTA.

Aloittelijat voivat jopa lisätä lihasmassaa ja samaan aikaan vähentää rasvamassaa. Ja tämäkin on FAKTA.

No okei, annetaan sen verran periksi, että vaaditaan tarkkuutta syömiseen jos aikoo pitää kasvun pelkästään lihaksissa ja etenkin jos aikoo vielä vähentää samalla rasvaa. Optimaalisen lihaskasvun ja oman pään hyvinvoinnin kannalta on varmasti parempi syödä niin, että samalla tarttuu mukaan myös hieman rasvaa.

Vierailija
116/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla. Minullakin oli. Sinulla on raudanpuute. Syy pitäisi selvittää ja hoitaa. Treeni vielä kuluttaa rautaa, joten pahentaa raudanpuutetta. Eikö rauta siis imeydy vai käytätkö liian pientä annosta? Pitäisi nousta 5-10/kk. Kannattaa ottaa tavoitearvoksi vähintään 100, varsinkin kun treenaat. - eri

No sepä se, kun lääkärin mukaan ei ole mitään ongelmaa. Olen syönyt SiderAlia puoli vuotta, ei vaikutusta. Muita rautavalmisteita ei vatsa kestä. Olen yrittänyt kiinnittää huomiota ruoan laatuun entisestään. Mulla on aiemmin muutama vuosi sitten ollut ferritiini 110 ja siitä laskenut kuin lehmän häntä, syytä en tiedä

Vierailija
117/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jep. Mutta jos sitä saa pois, tai sen alle lisää lihasta, niin se ei lölly niin paljon. Jos on vähemmän löllyvää, niin silloin kiinteytyy, koska on kiinteämpi."

Rasvan pudottamista kutsutaan ihan vaan laihduttamiseksi.

Vierailija
118/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sepä se, kun lääkärin mukaan ei ole mitään ongelmaa. Olen syönyt SiderAli

Jos syytä ei ole tiedossa (esim. runsaat kuukautiset, verenluovutus), niin täytyy tutkia! Se voi olla esim. keliakia, tulehduksellinen suolistosairaus, suolistosyöpä jne. Vaihda lääkäriä!

Vierailija
119/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka? Paljonko syöt? Jos haluat kasvattaa lihasta, pitää tulla pluskaloreita. Ja tarvitset riittävästi myös hiilihydraatteja! Ja tietysti proteiinia ja rasvaa.

Ei tarvitse hiilihydraatteja eikä myöskään pluskaloreita. Minä treenasin puoli vuotta ketoosissa ja kaloritkaan eivät ylittyneet niin kyllä minulle lihaksia tuli ja rasvaa paloi. Siitä en tiedä onko se terveellisin tai paras tapa,mutta toimii silti.

Vierailija
120/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvattaa lihaksia ja nostaa enemmän painoja. Olen aloittanut käytännössä nollasta vuosi sitten. Nyt sanoisin olevani ikäisekseni ihan

Minä olin ALIPAINOINEN kun rasvaprosenttini oli 25. Olin siis ns.laihaläski. Tarkoitit varmaan painoindeksin. Kun se on yli 25 niin on ylipainoinen 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme