Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En saa tuloksia kuntosalilla. Saliharrastajat kertokaa mikä pielessä

Vierailija
27.03.2025 |

Olen treenannut kuntosalilla jo vuoden mutta silti käytännössä minkäänlaisia tuloksia ei näy missään. On ammattilaisen suunnittelemat treeniohjelmat jne, mutta painot ei vaan nouse millään eikä lihaskaan kasva. Saliharrastajat auttakaa ja kertokaa mikä pielessä kohta loppuu salimotivaatio kokonaan.

Kommentit (473)

Vierailija
61/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joihinkin ei vaan tartu :) Tykkäätkö sä treenata? Vai tulisko sun motivaatio nimenomaan siitä lihaksen kasvattamisesta? Itse kun nautin treenistä valtavasti niin ei mua niin haittaa että se ei näy missään :) Just kävin viiden vuoden tauon jälkeen inbodyssa ja olin saanut viidessä vuodessa kroppaan kokonaisen kilon lisää lihasta :D Mä olen just sellainen hoikka johon ei oikein tartu mikään, rasvaprosenttikin on 16 joka on keski-ikäiselle naiselle suht matala kuitenkin. 

Mut joo. Paljon oot ohjeita saanut, mäkin luin kaikki mielenkiinnolla. Varmaan itsekin voisin syödä ja levätä enemmän ja treenata vähemmän (teen muutakin kuin salia) mutta kun treeni vaan on niin kivaa... 

Vierailija
62/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En jotenkin ymmärrä tätä ajatusmaailmaa, että himmaillaan vähän sinnepäin kaiken kanssa vaikka voisi samantien tehdä kunnolla, jopa se aloitteleva konttorirotta. Miksi ei?"

Ei kyse ole siitä, että varsinaisesti himmailtaisiin sinnepäin. Pienemmällä lihasmassalla oleva henkilö ei yksinkertaisesti tarvitse yhtä paljon proteiinia ja energiaa eli hänen on helpompi täyttää se tarve ihan tavallisesta ruuasta. Hän ei siis käytännössä hyötyy hyvin vähän tai ei lainkaan lisäravinteista. Erittäin lihaksikas saattaa tarvita yli kaksi kertaa enemmän ravintoa, jolloin sen sijaan, että söisi tupla-annokset tai tuplana annoksia, voi käyttää lisäravinteita.

No, kreatiinia kannattaa kaikkien syödä, siitä on ihan jokaiselle hyötyä. Muu on tavalliselle treenaajalle todennäköisesti enemmän tai vähemmän rahanhukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kreatiinista tulee outo maku suuhun vaan ja janottaa ihan hemmetisti yöllä niin että saa juosta pissillä koko ajan. vain teelusikka päivässä ja kauhee jano

Vierailija
64/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
65/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kerro treenistäsi, ruoasta, levosta mitään.

Vierailija
66/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kerro treenistäsi, ruoasta, levosta mitään.

Eikä näköjään aiokaan kertoa.

Vierailija
67/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, oikeasti?

Vierailija
68/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko nyt vaan se tosiasia, että nämä nykyajan amatsonit on rakennettu dopingin avulla. On aivan sama teetkö 6 vai 8 toistoa per sarja jne. Etkö ole ihmetellyt sitä, mihin näiden somemimmien lihakset katoavat samantien, kun he helittävät "kovan" harjoittelun ties millä selityksillä. "Fitness ei ollu enää mun juttu", todennäköisesti kuitenkin terveydelliset ongelmat lisääntyivät dopingin takia.

Vierailija
69/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palautuminen on huonoa, et joko syö tarpeeksi, nukut liian vähän tai unen laatu huonoa. Tai sitten et treenaa tarpeeksi kovaa. Jos tulosta haluaa, niin mukavuusalueelta on pakko välillä poistua.

Ja sitten kun treeni on riittävän kuormittavaa ja syöt siihen päälle hyvin niin unikin tulee kuin pienelle lapselle.

Vierailija
70/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä oot vaan luonostas heikko

t toinen heikkoliini

mut kiva juttu on ettei niillä salinostoilla oikeasti tee yhtään mitään. normaalin elämisen kannalta riittävä lihaskunto pysyy yllä vaikka tekemällä kehonpainojumppaa.

Vierailija
71/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usko nyt vaan se tosiasia, että nämä nykyajan amatsonit on rakennettu dopingin avulla. On aivan sama teetkö 6 vai 8 toistoa per sarja jne. Etkö ole ihmetellyt sitä, mihin näiden somemimmien lihakset katoavat samantien, kun he helittävät "kovan" harjoittelun ties millä selityksillä. "Fitness ei ollu enää mun juttu", todennäköisesti kuitenkin terveydelliset ongelmat lisääntyivät dopingin takia.

yksilötason erot on kyllä myös jotain ihan käsittämätöntä. tietenkään mihinkään ammattilaisiin ei ole paljon järkeä verrata. muttei noin yleisesti edes niihin liikunnallisesti lahjakkaisiin

Vierailija
72/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä salilla on mahdollista käydä huhkimassa tunti ilman mitään merkittäviä hyötyjä jos treeni ei kuormita tarpeeksi. Ehkä toistat samaa jatkuvasti. Sekin on mahdollista että olet tykästynyt tekemään joitain liikkeitä joiden tekeminen on kivaa, mutta ei niinkään hyödyllistä tai tarpeellista. Huomattavan paljon salilla näkee tällaisia kuntoilijoita.

Lehdessä oli kerran juttu jonka mukaan jopa yli 10 % väestöstä ei luonnollisesti pysty geneettisen taustansa vuoksi kehittymään adoniksen näköiseksi. 

Kunnollinen ja näkyvä lihaskasvu vaatii sitten siltä treeniltä ihan kunnon intensiteetin. Kykenetkö sellaiseen lievään vihan tunteeseen ja päättäväisyyteen kun nostelet painoja?

Vierailija
73/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä salilla on mahdollista käydä huhkimassa tunti ilman mitään merkittäviä hyötyjä jos treeni ei kuormita tarpeeksi. Ehkä toistat samaa jatkuvasti. Sekin on mahdollista että olet tykästynyt tekemään joitain liikkeitä joiden tekeminen on kivaa, mutta ei niinkään hyödyllistä tai tarpeellista. Huomattavan paljon salilla näkee tällaisia kuntoilijoita.

Lehdessä oli kerran juttu jonka mukaan jopa yli 10 % väestöstä ei luonnollisesti pysty geneettisen taustansa vuoksi kehittymään adoniksen näköiseksi. 

Kunnollinen ja näkyvä lihaskasvu vaatii sitten siltä treeniltä ihan kunnon intensiteetin. Kykenetkö sellaiseen lievään vihan tunteeseen ja päättäväisyyteen kun nostelet painoja?

itse ainakin nostelen painoja pääasiassa siks että se on kivaa ja siitä tulee hyvä olo

ehkä parempi kysymys on, miks salilla pitäis saada 'tuloksia'

Vierailija
74/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salilla näkee näitä läpsyttelijöitä, jotka samas kunnos vuodesta toiseen. Harva treenaa meinaan kunnolla failureen. Sarjat nää lopettaa, vaikka näkee et ois menny viel monta toistoa lisää. Ei lihas kasva, ellei sille anna syytä kasvaa. Niinku Muhammad Ali sanoi: "En laske toistoja, vaan lasken ne toistot jotka sattuu, koska ne ovat ainoat mitkä lasketaan"

Lihas kasvaa niillä toistoilla ku naama irvessä nostat painot ylös/vedät alas ja joutuu jännittään et nouseeko. Tätä suurin osa läpsyistä ei tee. 

Vierailija
75/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salilla näkee näitä läpsyttelijöitä, jotka samas kunnos vuodesta toiseen. Harva treenaa meinaan kunnolla failureen. Sarjat nää lopettaa, vaikka näkee et ois menny viel monta toistoa lisää. Ei lihas kasva, ellei sille anna syytä kasvaa. Niinku Muhammad Ali sanoi: "En laske toistoja, vaan lasken ne toistot jotka sattuu, koska ne ovat ainoat mitkä lasketaan"

Lihas kasvaa niillä toistoilla ku naama irvessä nostat painot ylös/vedät alas ja joutuu jännittään et nouseeko. Tätä suurin osa läpsyistä ei tee. 

No nyt tuli taas sellaista ripulipaskaa että huhheijjaa.

Vierailija
76/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tästäkin on ristiriitaista viestiä. toiset sanoo että parhaiten kehittyy kun jättää pari toistoa varastoon

perinteisesti douppingin vetäjät on kyllä tykänneet selittää omaa erinomaisuuttansa sillä, että ovat ainoita jotka "treenaavat tosissaan"

Vierailija
77/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itse ainakin nostelen painoja pääasiassa siks että se on kivaa ja siitä tulee hyvä olo

ehkä parempi kysymys on, miks salilla pitäis saada 'tuloksia'

Jos haluaa kehittyä siinä mitä tekee, ei kai siinä muuta syytä ole.

Ylläpitotyylinen läpsyttelytreeni toki sopii heille jotka ovat tyytyväisiä siihen että ovat samassa pisteessä vuodesta toiseen. Parempi sekin on kuin sohva ja istuminen.

Vierailija
78/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täällä on teitä asiantuntijoita niin mun tilannetta saa myös kommentoida. Mä olen tuo ylempi kirjoittaja joka kertoi että ei vaan lihas tartu. Mutta ehkä teen vain jotain tosi väärin :) 

Treenaan neljä kertaa viikossa salilla ja kolme kertaa teen aerobista. Mulle ei juurikaan tule siis lepopäiviä (eka virheeni?) 

Treeni on nousujohteista ja kyllä mun voimatasot on kasvaneet, lihas ei vaan kasva samalla tavalla. Ehkä treenin suhteen isoin virheeni on se että jumitun usein tekemään samaa ohjelmaa liian pitkäksi aikaa - kuinka usein sitä pitäisi päivittää? Olen joskus ostanut näitä ryhmävalmennuksia, ehkä olen himpun verran enemmän kehittynyt silloin. Vaikea sanoa. 

Ruokapuolesta sen verran että pyrin syömään 2000-2100 kcal päivässä. Makrot suurin piirtein näin: rasvaa 70-75g, proteiinia 140-150g ja hiilareita 190-200g. Merkkaan kaiken ylös ja punnitsen ruuat. 

Oon 170 pitkä ja painoa noin 58. Rasva% 16. Tukevasti keski-ikäinen nainen. 

Vierailija
79/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tästäkin on ristiriitaista viestiä. toiset sanoo että parhaiten kehittyy kun jättää pari toistoa varastoon

perinteisesti douppingin vetäjät on kyllä tykänneet selittää omaa erinomaisuuttansa sillä, että ovat ainoita jotka "treenaavat tosissaan"

Heti mun kommentin jälkee läpsyttelijät tuli kitisee, doping kortti sielt tuli saman tien. Ei kyl oon iha tottunu trenaan kovaa, futista 10v korkealla tasolla, 5 painia korkealla tasolla. Siellä treenaattiin kovaa ja saman oon vienyt salille mukanani XD Näkee, että teistä ei ole treenaamaan kova kerta meni tunteisiin. Vähä sama ku läski joka ei pysty laihduttamaan koska "geenit"

Vierailija
80/473 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavoite olla kunnossa kaiken ikää eli olen juurikin kuvaamasi jolle ei näkyvää kehitystä ole tullut.

Tarkoitus pysyä liikuntakykyisenä.

Ohiksena N+50v