Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen vanha autokanta vaarantaa liikenneturvallisuutta

Vierailija
24.03.2025 |

https://www.verkkouutiset.fi/a/nain-auton-ika-vaikuttaa-henkilovahinkor…

Mutta poistaako Suomen valtio autoveron, jotta ihmisillä olisi varaa ostaa uudempi auto? Ei.

Eli tilanne ei tule koskaan muuttumaan...

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan oikeasti luule että autoalaa kiinnostaisi liikenneturvallisuus? He haluavat myydä mahdollisimman paljon uusia autoa ja toivovat että niillä kolaroidaan mahdollisimman rajusti, jotta vakuutusyhtiöt sitten lunastavat nämä.

Nopeuttakin valvotaan kameroin, jne vain turvallisuussyistä...

Vastahan lehdissä oli juttua miten kameratolpat ovat tyhjinä kun poliisilla ei ole resursseja postitella sakkoja. Eli ei kiinnosta liikenneturvallisuus eikä verotulot.  

Vierailija
82/94 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan oikeasti luule että autoalaa kiinnostaisi liikenneturvallisuus? He haluavat myydä mahdollisimman paljon uusia autoa ja toivovat että niillä kolaroidaan mahdollisimman rajusti, jotta vakuutusyhtiöt sitten lunastavat nämä.

Tässä oli tyhmin salaliittoteoria tällä viikolla.

Hei älypää, myös autovalmistajat saa enemmän katetta autosta jossa on mahollisimman paljon lisävarusteita.

Ja vakuutusyhtiöt menettää rahaa ku ne joutuu korvaamaan kolareita.

Sinähän itse juuri todistit että autonvalmistajia motivoi korkeampi kate eikä liikenneturvallisuus. Kommenttisi oli viikon tyhmin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen vanha autokanta vaarantaa liikenneturvallisuutta= false news.

Suurin ongelma on ajokortin saaminen= joka henkilönoikeus saa helpommin kuin kirjastokortin!

Vierailija
84/94 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoilla yli 10v ikäisillä autoilla ajavien olisi syytä hävetä! Kelmeät ajovalot pimeässä surullisena loistaa. Aiheutatte vaaratilanteita!

Vierailija
85/94 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhat autot ei vaaranna liikenneturvallisuutta yhtään mitään verrattuna mitä kaiken maailman helvetin kaahailijat tekee

päivittäin esim Kehä 3:lla ja HML motarilla. Päivittäin nähty monta vuotta jo ihan käsittämättömiä kuskeja joilla ei ole mitään rajoituksia eikä sääntöjä. Ja kukaanhan ei valvo liikennettä.

Tollaset hullut ne vasta vaarallisia liikenteessä on. Pistäisivät ne ihan ekaksi kuriin.

Tässä oli kyse nyt ajajien omasta turvallisuudesta. Eri asia ajaa uudella Volvo XC90:sellä ku Talbot Horizon '87lla lumipyryssä pimeällä tiellä

Joojoo mutta jopa se Talbotkin on luotettavampi sijoitus kuin uusi volvo.

Vierailija
86/94 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala siis itse valmistamaan autoja.

Suomalaisen autonvalmituksen kriiteerit ovat:

-Ruma

-epäluotettava

-silti pienitehoinen ja liian kallis.

Vierailija
87/94 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua pelottaa ajaa uusilla autoilla. Ne on täynnä tekniikkaa, jota en ymmärrä ja jotka menee ihan hukkaan kun olen tottunut itse säätelemään toimintojani ajossa, kuten mielestäni kuuluukin. Lisäksi ne tuntuvat sisältäpäin liian massiivisilta laivoilta, en pysty itse arvioimaan miten paljon tilaa tarvitaan kääntymisiin yms enkä halua luovuttaa omia havainnointikykyjäni millekään automaattihuomauttajille. Tämän lisäksi uudet autot ovat hel vetin rumia ja tylsiä, niissä ei ole mitään persoonaa eikä niihin voi tehdä mitään itse. 

T. 90-luvun auto going strong

Jaa, ja mitäs sä teet siihen vanhaan rotteloon mitä ei uuteen autoon voi tehdä?

Esim. kaikki huollot itse. 

Vierailija
88/94 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kehtaa kulkea vanhan auton kyydissä. On varma juttu, että miehellä pitää olla suht uusi auto ja hyvä merkki.

Eli sinulle mieluummin korviaan myöten veloissa oleva, ulosottoa hätyyttelevä mies ja osan maksuistaan rouvalla maksattava kuin omillaan toimeentuleva mies. No, valintansa ja makunsa kullakin.

Vierailija
89/94 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhoilla yli 10v ikäisillä autoilla ajavien olisi syytä hävetä! Kelmeät ajovalot pimeässä surullisena loistaa. Aiheutatte vaaratilanteita!

Meillä 20 v vanhassa autossa on kirkkaammat valot kuin sinun 5 v vanhassa autossasi. Siitähän se on kiinni, millaiset polttimot siihen raaskii laittaa. Monella uudehkon auton ajajalle se nuukuus iskee polttimoita valitessa, ne kun moni vie huoltoon vaihdattamaan, kun itse ei osata.

Vierailija
90/94 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta sitten jo viiden tähden kolariturvallisuutta  autoissa kun tuolloin alettiin panostamaan enemmän ja itse vanhuus nyt tee turvattomaksi.

Vierailija
91/94 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ratkeaa sillä että eduskunta säätää lain, että auto saa olla korkeintaan 10 vuotta vanha. Sen jälkeen lähtee kilvet eikä poikkeuksia ole.

Vierailija
92/94 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset autot kun näihin hyviin merkkeihin joita ostetaan vanhoilla mielikuvilla sitten jo täytyy tehdä mittavia remontteja jo sadan tonnin jälkeen.

Vierailija
93/94 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ratkeaa sillä että eduskunta säätää lain, että auto saa olla korkeintaan 10 vuotta vanha. Sen jälkeen lähtee kilvet eikä poikkeuksia ole.

Samalla voidaan sitten lopettaa kaikenlainen ilmastovouhotus. Tuollainen kertakäyttökulttuuri on se, mikä pilaa maapallon!

Mulla on kaksi vanhaa autoa. Toinen on 18v ja toinen 20v. Nämä autot ovat siis 2005 ja 2007 käyttöönotettuja. Kumpikin on olleet merkkinsä malliston lippulaivoja valmistuessaan ja kaikki oleelliset varusteet löytyy. Ei ne mitään vaarallisia ole.  Silkkaa tyhmyyttä olisi ne romuttaa ja ostaa uudet. Käyttöikää on jäljellä vielä helposti ainakin 15v.

Vierailija
94/94 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs noille museoautoille sitten tehdään? Laitapas aivosi ihan oikeasti töihin. Sinäkö sen romutushumpan maksaisit veroissa ja oikein mielelläsi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän