Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen vanha autokanta vaarantaa liikenneturvallisuutta

Vierailija
24.03.2025 |

https://www.verkkouutiset.fi/a/nain-auton-ika-vaikuttaa-henkilovahinkor…

Mutta poistaako Suomen valtio autoveron, jotta ihmisillä olisi varaa ostaa uudempi auto? Ei.

Eli tilanne ei tule koskaan muuttumaan...

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan 13 vuotta vanhalla autolla. En todellakaan osta uutta niin kauan kun pelittää.

Vierailija
62/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästähän on jauhettu jo ysäristä lähtien ja asiahan ei muutu, koska autoverotus on mainio lypsylehmä valtiolle. Sarjassamme tyhjän jauhamista. Niin, älysuomalainen tarvitsee törmäysvaroitusjärjestelmiä. Ainakin itselläni on tapana huomioida muuta liikennettä ja olla  törmäilemättä jalankulkijoihin ynnä muuhun kevyeen liikenteeseen. 

Autoilu on suomalaisille tärkeää, jopa ihan pyhä asia. Esim suomalaisten keskiverto työmatka on 12,5km. Autoilijat hyväksyvät parkkitilojen epämukavuudet, mutta myös teiden kunnostamisesta aiheutuneet haitat autoliikenteelle, jne. Autoilu on niin mukavaa.

Suuri osa suomalaisista ei autoile johtuen monista syistä. Monella ei ole varaa pitää autoa, suuri osa työikäisistä 12% on työttömiä. Satoja tuhansia suomalaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan oikeasti luule että autoalaa kiinnostaisi liikenneturvallisuus? He haluavat myydä mahdollisimman paljon uusia autoa ja toivovat että niillä kolaroidaan mahdollisimman rajusti, jotta vakuutusyhtiöt sitten lunastavat nämä.

Vierailija
64/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan oikeasti luule että autoalaa kiinnostaisi liikenneturvallisuus? He haluavat myydä mahdollisimman paljon uusia autoa ja toivovat että niillä kolaroidaan mahdollisimman rajusti, jotta vakuutusyhtiöt sitten lunastavat nämä.

Nopeuttakin valvotaan kameroin, jne vain turvallisuussyistä...

Vierailija
65/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-97 V70 eikä peloita yhtään 

Vierailija
66/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästähän on jauhettu jo ysäristä lähtien ja asiahan ei muutu, koska autoverotus on mainio lypsylehmä valtiolle. Sarjassamme tyhjän jauhamista. Niin, älysuomalainen tarvitsee törmäysvaroitusjärjestelmiä. Ainakin itselläni on tapana huomioida muuta liikennettä ja olla  törmäilemättä jalankulkijoihin ynnä muuhun kevyeen liikenteeseen. 

Autoilu on suomalaisille tärkeää, jopa ihan pyhä asia. Esim suomalaisten keskiverto työmatka on 12,5km. Autoilijat hyväksyvät parkkitilojen epämukavuudet, mutta myös teiden kunnostamisesta aiheutuneet haitat autoliikenteelle, jne. Autoilu on niin mukavaa.

Suuri osa suomalaisista ei autoile johtuen monista syistä. Monella ei ole varaa pitää autoa, suuri osa työikäisistä 12% on työttömiä. Satoja tuhansia suomalaisia.

Suomessa on yli  700000 henkiöautoa 

Vierailija
67/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään ympäristölle haitallisempaa ei ole kuin sähköautot tutkikaa litiuminin kaivaminen. Eikä mitään huonommin kestävää kuin ladattava hybridi.

Kaikista ekologisin on vanha vähäkulutuksinen auto tai oikeastaan polkupyörä.

Hys, ei saa kyseenalaistaa vihreää propagandaa.

Vierailija
68/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta uudet autot ovat jalankulkijoille, erityisesti lapsille vaarallisempia. Siis koska ne ovat niin korkeita

Vierailija
69/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pelottaa ajaa uusilla autoilla. Ne on täynnä tekniikkaa, jota en ymmärrä ja jotka menee ihan hukkaan kun olen tottunut itse säätelemään toimintojani ajossa, kuten mielestäni kuuluukin. Lisäksi ne tuntuvat sisältäpäin liian massiivisilta laivoilta, en pysty itse arvioimaan miten paljon tilaa tarvitaan kääntymisiin yms enkä halua luovuttaa omia havainnointikykyjäni millekään automaattihuomauttajille. Tämän lisäksi uudet autot ovat hel vetin rumia ja tylsiä, niissä ei ole mitään persoonaa eikä niihin voi tehdä mitään itse. 

T. 90-luvun auto going strong

Vierailija
70/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä oli tyhmin salaliittoteoria tällä viikolla.

Hei älypää, myös autovalmistajat saa enemmän katetta autosta jossa on mahollisimman paljon lisävarusteita.

Ja vakuutusyhtiöt menettää rahaa ku ne joutuu korvaamaan kolareita.

Vierailija
71/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan kauhean vanhalla paljon ajetulla autolla. Työmatka on pitkä, joten kuljen siitä suurimman osan junalla koska pelkään autoni hajoavan. Vanha auto siis saa minut kulkemaan junalla, eli on ekologinen. Ostaisin uudemman auton jos olisi sellaiseen rahaa.

Vierailija
72/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua pelottaa ajaa uusilla autoilla. Ne on täynnä tekniikkaa, jota en ymmärrä ja jotka menee ihan hukkaan kun olen tottunut itse säätelemään toimintojani ajossa, kuten mielestäni kuuluukin. Lisäksi ne tuntuvat sisältäpäin liian massiivisilta laivoilta, en pysty itse arvioimaan miten paljon tilaa tarvitaan kääntymisiin yms enkä halua luovuttaa omia havainnointikykyjäni millekään automaattihuomauttajille. Tämän lisäksi uudet autot ovat hel vetin rumia ja tylsiä, niissä ei ole mitään persoonaa eikä niihin voi tehdä mitään itse. 

Juu ei ikimaailmassa olisi rahaa autoon joka tarvii tietoliikenneinsinööriä renkaiden vaihtamiseen.

Itsellä kasariauto tällä hetkellä. Bensaa ei kulu oikeastaan lainkaan... tai sitten on mittari rikki.

Vierailija
73/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät ei autoile? :D 

Vierailija
74/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, ja mitäs sä teet siihen vanhaan rotteloon mitä ei uuteen autoon voi tehdä?

Vierailija
75/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne setelit pitäisi kohdistaa köyhille, jotta voisivat ostaa muutaman vuoden uudemman auton. nää seteli edut menee aina rikkaille uuden auton ostajille ja sit ihmetellään et romutuspalkkio ei saa ostaan uusia autoja.

romutuspalkkion saisi antaa mistä tahansa uudempaan vaihdosta, sitten ehkä toimisi ja ihmisillä olis tarvetta.

Vierailija
76/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta ajanut autoilla eikä yhdessäkään ole ollut ajonvakautusta ja hyvin on pärjätty. Nykyinen autokin 20 vuotta vanha. Jos ajaa pelkästään autoilla joissa tuntuma tiehen ja auton käytökseen on olematon kiitos kaikenlaisten avustimien ym. niin ei ihme jos kolareita syntyy kun luulee näiden vempaimien pitävän auton tiellä ja estävän kaikki onnettomuudet.

Monta uutta autoa koeajanut ja eniten ärsyttää todella tunnoton ohjaus eli saa todella sumean kuvan siitä mitä etupäässä tapahtuu.

Vierailija
77/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 vuotta ajanut autoilla eikä yhdessäkään ole ollut ajonvakautusta ja hyvin on pärjätty. Nykyinen autokin 20 vuotta vanha. Jos ajaa pelkästään autoilla joissa tuntuma tiehen ja auton käytökseen on olematon kiitos kaikenlaisten avustimien ym. niin ei ihme jos kolareita syntyy kun luulee näiden vempaimien pitävän auton tiellä ja estävän kaikki onnettomuudet.

Monta uutta autoa koeajanut ja eniten ärsyttää todella tunnoton ohjaus eli saa todella sumean kuvan siitä mitä etupäässä tapahtuu.

missä 2005 vuoden autossa ei ole ajonvakautusta?

Vierailija
78/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

missä 2005 vuoden autossa ei ole ajonvakautusta?

Kaikissa ei vielä silloin ollut jos oli halvin varustelutaso tai pienin moottori mutta nopeasti tuosta ne tuli loppuihinkin esim. oman auto 2005vm eikä ajonvakautusta mutta heti 2006 vuosimallissa sitten oli jo ajonvakautus kaikien varustetasojen ja moottorien yhteydessä.

Vierailija
79/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljettajat ja heikkokuntoinen tiestö ovat suurimmat vaaratekijät. Autokanta tulee kaukana näiden takana.

Vierailija
80/97 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole yksin tämän tunteen kanssa. Juuri äsken luin ketjua bmw m340i autosta, joka on muuten oikein hyvä paketti, mutta lähes kaikki valittivat auton tunnotonta ohjausta.

Elektroninen ohjaus hydraulisen sijasta on pilannut ajotuntuman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi