Hallitseva anoppi, alkaa pikkuhiljaa vituttaa
Mieheni kanssa ollaan oltu pitkään ja anoppi yrittää tuputtaa neuvojaan ja väkisin tyrkyttää hänen mielipiteitään ja saada sanottua sen viimeisen sanan. Sanoja "toisen kunnioitus" hän ei tunne.
Itse taas olen kasvatettu kunnioittamaan toisten rajoja, joten on tosissaan taiteilua tulla tämän henkilön kanssa toimeen. Ja mieheni takia se on pakko. Onko mitään nasevia lauseita tms. mitä te olette samassa tilanteessa sanoneet että toinen ihan oikeasti uskoisi että antaisi asioiden olla? Anoppi kun ei usko normaalia puhetta tai esim. minun rajojani, vaan väkisin vyöryy kuin hyökyaalto ylitse... tai siis yrittää tuota. Hänelle olen sanonut tähän asti asiallisesti, mutta rajat itsellänikin on mitä tuollaista käyttäytymistä jaksaa katsella.
Hän on erittäin juonitteleva, verukkeella kuin verukkeella tulee kylään tai pyytää heille kylään ja lähes aina on jotain muita hommia siellä ettei meinaa päästä lähtemään ihmisten aikaan. Mutta ollaan usein siis päätetty ennen sinne menoa takaraja. Vaikka toinen suuttuu, niin se on sitten hänen ongelmansa ettei tajua että muilla on omakin elämänsä.
Hän ei hyväksy oikeastaan mitään meidän päätöksiämme asioiden suhteen vaan ottaa hirveän asenteen heti ja pahimmillaan nostaa metelin kuin kiukutteleva pikkulapsi.
Itse olen alkanut reagoida vatsallani jos pitää hänen kanssaan olla tekemisissä, mahassa alkaa kiertää ja sattua. Olen tottunut hoitamaan asiat ja ongelmatilanteet asiallisesti ja keskustelemalla aikuismaisesti, mutta tämän henkilön kanssa se ei onnistu. Kiitos etukäteen vinkeistä, tässä on välillä niin loppu tuon henkilön takia, jonka kanssa on pakko olla tekemisissä, vaikka olen tietoisesti vähentänyt näkemisiä.
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Niin olen taas viisaan valinnan poikieni kanssa tehnyt , näemme max 2 kertaa vuodessa. Se olen minä joka menen sen max 2 h istumaan lasten syntymäpäivillä. Ja ei, en vie krääsää, parisataa lasten tilille.
Miniät yrittää sitäkin rajoittaa , kumpikin jos joskus soittaa niin ulkoa, työmatkalta tai vaimo on mennyt jonnekin.
Niin. Asiat voisivat olla toisinkin, jos osaisit käyttäytyä.
Minun anoppiini yritettiin pitää säännöllisesti yhteyttä. Yritettiin harventaa välillä ym ym. Mikään ei tunnu kelpaavan.
Kun asuimme lähempänä ja olisimme tarvinneet harvakseltaan (muutaman kerran vuodessa) lapsenvahtia, se oli anopille liikaa kun ei kuulemma vanhuuttaan jaksa. Hän oli tuolloin ihan työikäinen ihminen eikä edes töissä.
Muutimme lähemmäksi tukiverkkoja niin sekään ei ole hyvä- nyt hän kuulemma näkee lapsia liian vähän.
Hän on muutenkin dissannut puolisoani aina ja kaikessa. Puolison ikityötön sisarus on kaikki kaikessa ja puolisoni tekemisiä ei ole koskaan osannut arvostaa.
Onneksi muutimme- lapsemme eivät tarvitse tuollaista esikuvaa säännöllisesti elämäänsä. Saavat nyt paljon paremmat näkökulmat elämään ja omiin mahdollisuuksiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta AP.n oma äiti ei häiritse? Eikö niin, tahdot omia kaiken oman suvun puolelle.
Niin, mitähän on tämä kaikki, jota tässä omitaan?
Ei ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin olen taas viisaan valinnan poikieni kanssa tehnyt , näemme max 2 kertaa vuodessa. Se olen minä joka menen sen max 2 h istumaan lasten syntymäpäivillä. Ja ei, en vie krääsää, parisataa lasten tilille.
Miniät yrittää sitäkin rajoittaa , kumpikin jos joskus soittaa niin ulkoa, työmatkalta tai vaimo on mennyt jonnekin.
Sinä oot riidanhaluinen ihminen, huomaan. Kun annan lapsilleni rauhan omaan elämään, asuvatkin kaukana, sun mielestä mun pitäis tupata ja höiriköidä että olisin sun mieleinen anoppi. Olette niin ristiriitaisia riidanhaastajia.
Siksi ei mitään riitaa ja skismaa kun jokaisella oma elämä. Ei tarvitse tapella kevään tulosta tai ruokalajeista kuten näkyy sekin köyvän nuorien hermoillem
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta AP.n oma äiti ei häiritse? Eikö niin, tahdot omia kaiken oman suvun puolelle.
Ei ap
Kaikki hyvät ominaisuudet, herttaisia hyviä ihmisiä, vain anoppi on tollanen. Miehen suku, pyh, oma suku ihanuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi äiti? Eiköhän se ole miehesi asia rajoittaa äitinsä tunkeilua.
ongelma siinä, että mies ei katso tarpeelliseksi sitä tehdä. äitihän tietää paremmin.
t. kohtalotoveri.
Miehellä saa olla ihan oma tahto ja mielipiteet. Sinulle ei kuulu kontrolloida miestäsi. Anna hänen pitää läheiset ihmissuhteensa just niin kuin haluaa.
Siinä tapauksessa mies voi olla yksin tai äitinsä kanssa. Mihin hän enää vaimoa tarvitsee?
Miksi MIEHEN PITÄÄ VALITA, kun nainen saa pitää sukunsa JA avioliittonsa?!?!
Kaksoisstandardeista on kyse, ei mistään muusta. Naiset ei kestä toisiaan.
Kaikenlaisia känkkäröitä miehet näyttävät naivan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä mahtaa joutua, että yleensä se on anoppi joka tunkee poikansa elämään? Miksi isät eivät tunge tyttären ja vävyn elämään yhtä innokkaasti kun äidit tekevät pojilleen?
Miksi miehille anopit eivät ole ongelma? Vaan rakkaita perheenjäseniä, aina läsnä.
🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisia känkkäröitä miehet näyttävät naivan.
Niin, onko sillä anopille vielä puoliso vai onko hallinnointi siirtynyt lasten perheisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä oot riidanhaluinen ihminen, huomaan. Kun annan lapsilleni rauhan omaan elämään, asuvatkin kaukana, sun mielestä mun pitäis tupata ja höiriköidä että olisin sun mieleinen anoppi. Olette niin ristiriitaisia riidanhaastajia.
Siksi ei mitään riitaa ja skismaa kun jokaisella oma elämä. Ei tarvitse tapella kevään tulosta tai ruoka
En ole. Sen lisäksi minulla oli aivan ihana anoppi. Aina halattiin kun nähtiin. Miniöidenkin kanssa on aina mukavaa. Se helppoa, kun osaa kunnioittaa muita ja käyttäytyä hyvin.
Jatka sinä vain marttyyrirooliasi. Yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten perustelet jos vaimot kieltävät puolisoaan puhumasta sukulaistensa kanssa?
Katsoin Mummola-elokuvan. Siinäkin mies käveli jouluaattona rantaan soittamaan äidilleen. Äiti yritti olla urhea, hyvähän minun yksin olla, vaikka ainoa poika koko avioliittonsa ajan pakotettuna vaimon vanhempien ja sisarusten perheiden kanssa joulunviettoon juopottelua ja riitelyä katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä mahtaa joutua, että yleensä se on anoppi joka tunkee poikansa elämään? Miksi isät eivät tunge tyttären ja vävyn elämään yhtä innokkaasti kun äidit tekevät pojilleen?
Isät saavat pitää yhteyttä, sehän onkin ok! Ja muutenkin tyttäreen saa aina pitää yhteyttä kumpi tahansa vanhemmista, edelleen ok.
Mutta kuten on todettu, jo pelkkä yhteydenotto anopilta (omalle pojalleen) nostattaa monen miniän niskakarvat pystyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi ei mitään riitaa ja skismaa kun jokaisella oma elämä.
Olet varmaan mukava ihminen. Joku kuitenkin kolahti ja kovasti kun joku kirjoittaa ettei häiriköi poikiensa perheessä.
Pitää kirjoittaa uusi, kun edellinen meni moderointiin :D
Mieheni lopulta 20 vuoden jälkeen sanoi vastaan äidilleen, kun hänenkin sietokykynsä ylittyi. Ja mitä tekee tuo p-häiriöinen nainen? Laittaa välit poikki poikaansa ja ryhtyy puhumaan pahaa myös pojastansa lapsillemme. Tästä on nyt 11 kuukautta. Kyllä yritettiin tulla jotenkin toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi äiti? Eiköhän se ole miehesi asia rajoittaa äitinsä tunkeilua.
ongelma siinä, että mies ei katso tarpeelliseksi sitä tehdä. äitihän tietää paremmin.
t. kohtalotoveri.
Miehellä saa olla ihan oma tahto ja mielipiteet. Sinulle ei kuulu kontrolloida miestäsi. Anna hänen pitää läheiset ihmissuhteensa just niin kuin haluaa.
Siinä tapauksessa mies voi olla yksin tai äitinsä kanssa. Mihin hän enää vaimoa tarvitsee?
Että mies ei tarvitse muita läheisiä kuin vaimonsa, joka vielä kaikella todennäköisyydellä tulee hänet jättämään, niinkö? Kyllä on hienoa tämä nykyinen tasa-arvo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska naiset tykkää aiheuttaa itselleen näitä ongelmia. Miehet osaavat käyttää järkeään näissä ja mitään ongelmia ei synny.
Niin ja miehet ei välitä kaikesta. Eivät etsi riitaa tyhjästä vaan kontrollin ja vallan himoisina. Moni tuntuu hakemalla hakevan noita konflikteja, tuo kevät-vääntökin kuulosti surkealta farssilta. Ihanko totta jotkut vääntää tuollaisestakin. Mitä ihmeen väliä taas??
Vierailija kirjoitti:
Minua huvittaa tilanne että poikani perheen kanssa väittelisin onko nyt kevät. Otsat rypyssä, tuimasti vihaten.
Molemmathan siellä väitteli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ap
Oman suvun puolelle,eikö raksuta ?
Olin anopin kanssa ihan ok väleissä , osasin pitää hänet käsivarren mitan päässä ja hän ymmärsi sen- ihmisenä hän oli sellainen jolta olisi helposti löytynyt mielipide joka asiaan jos olisin sen sallinut.
Näyttäkää minulle mies joka uskaltaisi omasta anopistaan sanoa mitään kielteistä?