Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitseva anoppi, alkaa pikkuhiljaa vituttaa

Vierailija
23.03.2025 |

Mieheni kanssa ollaan oltu pitkään ja anoppi yrittää tuputtaa neuvojaan ja väkisin tyrkyttää hänen mielipiteitään ja saada sanottua sen viimeisen sanan. Sanoja "toisen kunnioitus" hän ei tunne.

Itse taas olen kasvatettu kunnioittamaan toisten rajoja, joten on tosissaan taiteilua tulla tämän henkilön kanssa toimeen. Ja mieheni takia se on pakko. Onko mitään nasevia lauseita tms. mitä te olette samassa tilanteessa sanoneet että toinen ihan oikeasti uskoisi että antaisi asioiden olla? Anoppi kun ei usko normaalia puhetta tai esim. minun rajojani, vaan väkisin vyöryy kuin hyökyaalto ylitse... tai siis yrittää tuota. Hänelle olen sanonut tähän asti asiallisesti, mutta rajat itsellänikin on mitä tuollaista käyttäytymistä jaksaa katsella.

Hän on erittäin juonitteleva, verukkeella kuin verukkeella tulee kylään tai pyytää heille kylään ja lähes aina on jotain muita hommia siellä ettei meinaa päästä lähtemään ihmisten aikaan. Mutta ollaan usein siis päätetty ennen sinne menoa takaraja. Vaikka toinen suuttuu, niin se on sitten hänen ongelmansa ettei tajua että muilla on omakin elämänsä.

Hän ei hyväksy oikeastaan mitään meidän päätöksiämme asioiden suhteen vaan ottaa hirveän asenteen heti ja pahimmillaan nostaa metelin kuin kiukutteleva pikkulapsi.

Itse olen alkanut reagoida vatsallani jos pitää hänen kanssaan olla tekemisissä, mahassa alkaa kiertää ja sattua. Olen tottunut hoitamaan asiat ja ongelmatilanteet asiallisesti ja keskustelemalla aikuismaisesti, mutta tämän henkilön kanssa se ei onnistu. Kiitos etukäteen vinkeistä, tässä on välillä niin loppu tuon henkilön takia, jonka kanssa on pakko olla tekemisissä, vaikka olen tietoisesti vähentänyt näkemisiä.

Kommentit (185)

Vierailija
1/185 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en enää ole tekemisissä tuollaisten ihmisten kanssa. Jos tulee kylään sanon "moi" ja menen muualle. Menen vaikka metsään tuijottamaan seinää.

Vierailija
2/185 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs olet tuollaisen miehen valinnut kumppanikseen, joka on tuollainen lapanen, eikä osaa sanoa omalle äidilleen "nyt loppuu tuollainen".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/185 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi äiti? Eiköhän se ole miehesi asia rajoittaa äitinsä tunkeilua. 

Vierailija
4/185 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimi-informaatiota perheen asioista tuollaiselle anopille. Ei kerrota matkoista ja hankinnoista tms. Jutellaan tylsiä ympäripyöreyksiä säästä 😌

Vierailija
5/185 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset 😀 Eivät tule koskaan toimeen keskenään 🤭

Meillä on oma äitini tuota tyyppiä. Hänen kanssaan ei tule toimeen myöskään pojat. Minimiyhteydenpito toimii. 

Vierailija
6/185 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs olet tuollaisen miehen valinnut kumppanikseen, joka on tuollainen lapanen, eikä osaa sanoa omalle äidilleen "nyt loppuu tuollainen".

Tätä olisi kaikkien naisten hyvä miettiä hetki. Ennen kuin alkaa seurustelemaan vakavissaan miehen kanssa, niin katsoo millainen se anoppi oikein on. Kuinka usein mies puhuu hänestä jne.

Vierailija
7/185 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia pitää olla sit sun missään yhteydessä anoppiin? Sun ei oo pakko mennä sille kylään kun pyytää ja jos se nyt kotiis tuppautuu, laitat kuulokkeet korville/lähdet lenkille/ tai veetuilet.

Vierailija
8/185 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies etsii nyt ne munat ja selkärangan jostain ja asettaa äidilleen rajat, sinä tuet. Anoppi suuttuu, mutta ei pysty mököttämään pitkään. 

Vierailija
9/185 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olisi kaikkien naisten hyvä miettiä hetki. Ennen kuin alkaa seurustelemaan vakavissaan miehen kanssa, niin katsoo millainen se anoppi oikein on. Kuinka usein mies puhuu hänestä jne.

Aika yleistä on, ettei anoppia kiinnosta juuri oman poikansa elämä kun hän on sinkku. Heti jos poika alkaa seurustelemaan, niin myös anoppia alkaa kiinnostamaan oman pojan elämä.

Vierailija
10/185 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ilmoittamatta ilmesty ovelle, keksi sinäkin verukkeita, miksi nyt ei sovi tulla tai älä vastaa puhelimeen. Kasvata selkäranka ja jämäkkyyttä. Muu ei tällaisten ihmisten kanssa toimi. Annat heille rajat ja raamit, joiden sisässä saavat toimia. Kylään saa meille tulla aikaan xx ja viipyä xx ajan. Itse poikkeamme aikaan x ja poistumme klo xx. Itkupotkuraivareita ei tarvitse aikuiselta ihmiseltä kuunnella vaan ne ohitetaan ja pitäydytään omissa rajoissa.

Jos ilmoittamatta tulee, oveakaan ei ole pakko avata. 

Vierailija
11/185 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos upeista esimerkeistä ja kattavasta selityksestä! 

Vierailija
12/185 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on mies vätys, jos antaa anopin terrorisoida teidän suhdetta. Itse ainakin harkitsisin eroa tuollaisesta miehestä, joka ei osaa sanoa äidilleen vastaan. Menköön takaisin äitinsä luokse asumaan sitten.

Vierailija
13/185 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti kun kuulin et anoppi asuu 1000km päässä niin johan muutettiin yhteen.

Vierailija
14/185 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika yleistä on, ettei anoppia kiinnosta juuri oman poikansa elämä kun hän on sinkku. Heti jos poika alkaa seurustelemaan, niin myös anoppia alkaa kiinnostamaan oman pojan elämä.

Ja sitten vielä se anoppityyppi, jonka mielestä miehet ovat erityisen arvokkaita (pojat, vävyt), mutta naispuoliset taas ovat todella epäilyttäviä tai mutten vain vääränlaisia (tyttäret, miniät).

Vierailija
15/185 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä anoppiviha jotenkin suomalainen ilmiö? Kun katsoo vaikka usalaisia asunto-ohjelmia, niin moni ottaa anopin asumaan kanssaan. Ja samaten haluavat että uusi asunto on lähellä omia vanhempia.

Vai onko meidän anopit jotenkin erilaisia?

Ennenhän elettiin meilläkin maalla anopin kanssa samassa taloudessa. Ei se varmaan silloinkaan ollut ongelmatonta.

Onko äitien vaikea hyväksyä, että eivät olekaan enää poikansa ainoita naisia?

Vierailija
16/185 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä anoppi on parasta maailmassa.

Vierailija
17/185 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tämä anoppiviha jotenkin suomalainen ilmiö? Kun katsoo vaikka usalaisia asunto-ohjelmia, niin moni ottaa anopin asumaan kanssaan. Ja samaten haluavat että uusi asunto on lähellä omia vanhempia.

Vai onko meidän anopit jotenkin erilaisia?

Ennenhän elettiin meilläkin maalla anopin kanssa samassa taloudessa. Ei se varmaan silloinkaan ollut ongelmatonta.

Onko äitien vaikea hyväksyä, että eivät olekaan enää poikansa ainoita naisia?

Anoppeja on kovin monenlaisia. Kaikki eivät ole hirviöitä. Oma anoppini oli kiva, hänellä itsellään oli ollut hirviöanoppi ja niinpä hän päätti olla omille miniöillleen kiva, eikä sekaantunut poikiensa elämään. 

Äitini taas oli huonoissa väleissä oman anoppinsa kanssa, sama meno jatkui sitten veljeni perheen kanssa. Yritti sekoittaa minutkin siihen kuvioon. I onnistunut, olin veljen perheen puolella.

Vierailija
18/185 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten vielä se anoppityyppi, jonka mielestä miehet ovat erityisen arvokkaita (pojat, vävyt), mutta naispuoliset taas ovat todella epäilyttäviä tai mutten vain vääränlaisia (tyttäret, miniät).

Anopit ovat näitä pahimpia naisvihan lietsojia. Kasvattavat pojista sovinisteja, sitten ihmettelevät kun kukaan nainen ei huoli heidän kasvattamaa sovinistia parisuhteeseen.

Vierailija
19/185 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos upeista esimerkeistä ja kattavasta selityksestä! 

Kun mä en myös ymmärtänyt mistä on kysymys, paitsi että henkilökemiat ei toimi. Tulee jotenkin mieleen yks tuttu joka valitti pitkät pätkät asioista jotka olisi voinut ratkaista parilla lauseella. Oikeasti tää kaiken auki selittäminen niin lapsille kuin aikuisille on lähtenyt lapasesta!

Vierailija
20/185 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa hallitseva. Luin että "haiseva"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän