Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan boomerit (50v ja yli) hämmentyneitä siitä teknologisesta kehityksestä, mikä heidän aikaanaan on ollut?

Vierailija
20.03.2025 |

Mietin niin kuin tietokoneet, netti ja kännykät. Maksukortti. jne.

Kommentit (589)

Vierailija
161/589 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50-vuotiaat on X-sukupolvea. Oltiin kovasti cooleja ja hurjia silloin 80-luvulla.

Oltiin lapsia silloin.

Vierailija
162/589 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpö aloitus. Toisaalta onhan palstalla näitä, jotka periaatteesta eivät käytä esimerkiksi ruokakauppojen mobiilisovelluksia tai vaikka qr-koodeja, kun ennenkin on ilman pärjätty. Onhan se kieltämättä huvittavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/589 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentyneinä, tottahan toki. Itse teen työkseni tietoliikennesoftaa, jotta nuorison Instagramit ja ne muut kaistasyöpöt kännykkäsovellukset pelittäisivät.

Kannattaa muistaa, että nykypäivän teknologia perustuu vanhoihin innovaatioihin. Tätä eivät kaikki-mulle-heti-märkäkorvat tunnu aina ymmärtävän.

Vierailija
164/589 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kaikki ihmiset ovat syntyneet "valmiiseen maailmaan" niinkuin nykynuoriso. Itse olen 48v ja meillä ei ollut puhelinta ennenkuin menin kouluun. Tiedostan koko ajan että kehitys menee eteenpäin, mutta tässä iässä ei vain jaksa kiinnostaa enää.

Vierailija
165/589 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

50+ (joka ei ole boomerit koska boomerit alkaa olla 80+) on se porukka joka tuon kehityksen on käytännössä keksineet ja toteuttaneet teille typeryksille nuoremmille.

Vierailija
166/589 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kaikki ihmiset ovat syntyneet "valmiiseen maailmaan" niinkuin nykynuoriso. Itse olen 48v ja meillä ei ollut puhelinta ennenkuin menin kouluun. Tiedostan koko ajan että kehitys menee eteenpäin, mutta tässä iässä ei vain jaksa kiinnostaa enää.

55+ ja eka telkkari oli mustavalkoinen mitä muistan. Väritelkkari tuli meidän perheeseen vasta kun olin jo ollut koulussa muutaman vuoden. Ainoa puhelin oli lankapuhelin hyvin pitkään, ja kun tietokoneet ja modeemit aikanaan tuli niin sai neuvotella että koska niitä bbs:iä sai käyttää kun muutkin halusi illalla soitella tutuille ja sukulaisille.

Ei voi sanoa että tekniikan kehitys hämmentäisi kun on ollut sen keskellä koko ajan vuosikymmenet. Nykyään puhelin tulee esim. valittua sen perusteella mikä malli mahtuu kivasti taskuun eikä ominaisuuksien kun niitä on riittämiin.

Vierailija
167/589 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni hieman boomeria on tulla tänne väittelemään siitä onko boomeri vai ei. Pieni epäilys boomeriudesta silloin täytyy jo olla. Hassut. 

Vierailija
168/589 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ketjut on hauskoja kun boomerit alkaa aina kiistelemään että missä se boomerin ikäraja nyt tarkalleen ottaen menee 😁

Eipä siinä mitään kiistämistä ole. Se on kutakuinkin täsmällisesti määritelty. 

Vierailija
169/589 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söpö aloitus. Toisaalta onhan palstalla näitä, jotka periaatteesta eivät käytä esimerkiksi ruokakauppojen mobiilisovelluksia tai vaikka qr-koodeja, kun ennenkin on ilman pärjätty. Onhan se kieltämättä huvittavaa.

Väärä peruste. Niitä ei käytetä koska niitä ei tarvita. Mobiilisovelluksia on aivan tarpeeksi enkä tarvitse maidon ostoon sovellusta.

Vierailija
170/589 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hämmentynyt kuinka haitallista tämä uusi teknologia on ihmiselle 

Vierailija
171/589 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ensimmäinen käytössä oleva tietokone postipankilla 1958.

Vierailija
172/589 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla hämmentynyt? Mehän ollaan kasvettu siinä mukana kun tärkeimmät asiat on tehty. Mitän nyt joku nykyäppi siihen lisää hämmentäisi. On ikäryhmässä tietty niitäkin, joita ei vain kiinnosta ja haluavat elää ilman ja he ehkä ovat lähinnä vihaisia, eivät hekään varsinaisesti hämmentyneitä.

Vierailija
173/589 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä enemmän teinixit niitä hämmentyneitä ovat kun eivät osaa edes alkeellisia juttuja kuten sähköpostin lähettäminen tai liitteen lisääminen. 

Eivätkä osaa lukea kaunokirjoituksella kirjoitettua tekstiä, eivät jaksa lukea kirjoja itse eivätkä tehdä popcorneja kattilassa. Paremmin me boomerit teemme tietokonehommia kuin te nuoret meidän hommiamme. Kesällä rautakaupassa nuori myyjä ei tiennyt mikä on hiilihanko. 

Vierailija
174/589 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ketjut on hauskoja kun boomerit alkaa aina kiistelemään että missä se boomerin ikäraja nyt tarkalleen ottaen menee 😁

Eipä siinä mitään kiistämistä ole. Se on kutakuinkin täsmällisesti määritelty.

Yksi ongelma on, että suomessa suuret ikäluokat (eli baby boomers) oli tilaston mukaan noin 45-50 tai 55 syntyneet, kun amerikassa tuo määritelmä venytetään aina Gen-x alkuun eli 64 asti.

Joka tapauksessa 50+ ei ole boomereita vaan gen X, ja boomerit on pikemminkin 70+ nykyään.

Vierailija
175/589 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummot ei uskalla hyväksyä palstalla evästeitä eikä klikata linkkejä. Tyttärenpoika on asentanut pöytäkoneen aikanaan. 

Alapeukuttakaa vaan mutta täällä on iso ryhmä hysteerisiä tanttoja jotka ei uskalla hyväksyä evästeitä. 

Vierailija
176/589 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmentyneinä, tottahan toki. Itse teen työkseni tietoliikennesoftaa, jotta nuorison Instagramit ja ne muut kaistasyöpöt kännykkäsovellukset pelittäisivät.

Kannattaa muistaa, että nykypäivän teknologia perustuu vanhoihin innovaatioihin. Tätä eivät kaikki-mulle-heti-märkäkorvat tunnu aina ymmärtävän.

Huippuasiantuntija heti aamulla klo 9 palstalla 🤣

Vierailija
177/589 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 56 v, mutta en boomeri kuitenkaan. Vastaukseni on, että ei, emme ole hämmentyneitä. Kehitys on kuitenkin kulkenut aika hitaasti, loogisesti tilanteesta toiseen. Esim. Ensin opeteltiin maksamaan laskut kauppakeskusten automaateilla, ja kun siirryttiin verkkopankkiin, oli itsenäinen laskujen maksu jo tavallista. Tai esim. Luottokortti oli jo 80-luvulla matkoilla, niin hyppäys on pidni siihen, että kaikki maksetaan kortilla.

Vierailija
178/589 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kohta 50. En ole hämmentynyt. Tavallaan ollut hienoa elää muutoksen aika. 

Vierailija
179/589 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mutta ap sen sijaan tuntuu olevan?

Ap.llä on silmiinpistävästi sellainen harhaluulo, että kaikki merkittävät saavutukset maailmassa, tehtiin 80-luvulla tai sen jälkeen (ne oli muuten juuri ne boomerit, jotka kehittivät digiloikan). Asia ei kuitenkaan ole niin. Aina maailmanhistoriassa on ollut erittäin älykkäitä ihmisiä, jotka ovat vieneet kehitystä ja perustutkimusta merkittävästi eteenpäin. 

Vierailija
180/589 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmeissäni ap:n tyhmyydestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi