Mitä veisitte Suomesta ulkomailla asuvalle aikuiselle lapselle? Leipää ei kuulema halua.
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juustohöylä, oli luksus tavara aikoinaan Espanjassa.
Saa Ikeasta joka puolella maailmaa.
Mulla asuu yksi ystävä Australiassa. Heiltä on Ikeaan yli 4000 kilometriä.
Itse asun ulkomailla ja vanhemmat tuo aina ison läjän irtokarkkeja, ihan parasta! Niitä ei meiltä saa (ja aika harvasta muustakaan maasta yhtä hyviä kuin Suomesta).
Vierailija kirjoitti:
Meillä on viety kahvia, salmiakkia, suklaata, muumi ja elefantti sukkia, sinappia ja jauhettua kardemummaa.
Jep! Lakkaliköörin lisäisin, marimekon keittiöhanskat (patalappuhanskat), oltermannijuustoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on viety kahvia, salmiakkia, suklaata, muumi ja elefantti sukkia, sinappia ja jauhettua kardemummaa.
Jep! Lakkaliköörin lisäisin, marimekon keittiöhanskat (patalappuhanskat), oltermannijuustoa.
Ei nyt ainakaan Eurooppaan kannata oltermannia viedä kun kaupat pursuu herkkujuustoja!?
Juoko joku vielä lakkalikööriä? 60-luvulla mummo tykkäsi siitä. Ulkomailla harvat tykkää niin imelästä
Vierailija kirjoitti:
Juhlamokkaa. Saa vaihteeksi normaalia kahvia.
Olisin kovin pettynyt, jos minulle tuotaisiin tuliaisena Juhla Mokkaa. Maailmassa on sata kertaa parempia kahvilaatuja kitkerän Juhla Mokan tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Pakastepuolukoita. Eivät vaan säily.
Eikä niitä saa edes kaikkialle viedä. Kannattaa lukea netistä mitä kyseiseen maahan saa tuoda ja mitä ei.
Vierailija kirjoitti:
Juhlamokkaa. Saa vaihteeksi normaalia kahvia.
Suomalaisilla on aivan helvetin huonot kahvit, verrattuna muuhun Eurooppaan. Venäjä ei sitten muuten ole Eurooppaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ulkomailla myydä elintarvikkeita? Miksi pitää roudata Suomesta ulkomaille evästä?
Käy paikallisessa kaupassa siellä ulkomailla ostamassa evästä tai anna lapselle rahaa, niin saapi itse valita eväänsä.
Outo ajatus sulla kyllä on, että muissa maissa on radikaali puute leivästä tai jostain muusta. Sinä sitten pelastavana enkelinä viet ressukalle Suomesta asti puutteesta kärsivälle jotain.
Moni suomalainen(kuten minä) rakastaa rukiista hapanleipää ja sitä ei ulkomailla ole kaupoissa. Etkö tiennyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juustohöylä, oli luksus tavara aikoinaan Espanjassa.
Saa Ikeasta joka puolella maailmaa.
Ikean juustohöylä on ihan sysip***a, ja siis tuo on ainoa Ikean tuote, johon mä olen törmännyt, joka on oikeasti huono. Esim Ikean valkosipulipuserrin on paras mitä koskaan oon käyttänyt ja sellaisia tosi kalliita kokkipuodin pusertimiakin on joskus ollut.
Firmaani ostin Ikean höylän sekä sen kalliin samanlaisen .Ei mitään eroa.
Vierailija kirjoitti:
Perunoita ja piimää tietysti.
Peruna on Euroopassa ihan yleisesti normaali osa ruokavaliota ja piimääkin saa muualtakin kuin Suomesta. Veisin mämmiä ja sahtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ulkomailla myydä elintarvikkeita? Miksi pitää roudata Suomesta ulkomaille evästä?
Käy paikallisessa kaupassa siellä ulkomailla ostamassa evästä tai anna lapselle rahaa, niin saapi itse valita eväänsä.
Outo ajatus sulla kyllä on, että muissa maissa on radikaali puute leivästä tai jostain muusta. Sinä sitten pelastavana enkelinä viet ressukalle Suomesta asti puutteesta kärsivälle jotain.
Moni suomalainen(kuten minä) rakastaa rukiista hapanleipää ja sitä ei ulkomailla ole kaupoissa. Etkö tiennyt?
On, saksankielisillä alueille ruisleipä on ihan normaali osa ruokavaliota, kuten myös monessa muussakin Euroopan maassa, esim. Baltian maissa, Puolassa, Tsekissä, Slovakiassa, Ukrainassa jne.
Älkää nyt ainakaan suomalaista kahvia viekö, se on hirveää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ainakaan Eurooppaan kannata oltermannia viedä kun kaupat pursuu herkkujuustoja!?
Juoko joku vielä lakkalikööriä? 60-luvulla mummo tykkäsi siitä. Ulkomailla harvat tykkää niin imelästä
Mesimarjalikööristä tykkäävät, jos sitä vie oikeastaan mihin tahansa. Sitä ei nimittäin saa juuri mistään.
Mä oon asunut ulkomailla 20 vuotta ja en keksi mitään elintarviketta, mitä haluaisin tuliaiseksi. Juustohöyläkin on. Asun tällä hetkellä Keski-Aasiassa. Jos joku välttämättä jotain haluaa tuoda, niin kissoille matolääkettä :D
Vierailija kirjoitti:
Ei ole puute leivästä, mutta ulkomailla asuessani kaipasin kyllä kunnon suomalaista sitkeää jälkiuunileipää. Ja muutenkin suomalaista ruisleipää. Ja suomalaista juustoa ja juustohöylää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Esim. Ranska, Italia, Espanja, Portugali, saksankieliset maat, Belgia, Alankomaat, Puola, Tsekki jne. Niillä on tuhansia erilaisia juustoja. Suomessa on omasta takaa Euroopan köyhin ja mauttomin juustovalikoima.
Leijona-viinaa tai perinteistä Koskenkorvaa? Pantteri-pastilleja?
rahaa, toisaalta aikuinen ihminen hankkikoot itse rahansa, suklaata, salmiakkia, näkkileipää
Viimeksi lähetin vasenkätiselle kummipojalleni Fiskarsin vasurisaksien lasten mallin.