Mitä veisitte Suomesta ulkomailla asuvalle aikuiselle lapselle? Leipää ei kuulema halua.
Kommentit (206)
Jos lapsi asuu spongemaassa, tiskiharjoja.
Itse kaipaan Suomesta kardemummaa (sitä karkeata rouhetta ei saa oikein mistään muualta), xylitoltuotteita, kaljamaltaita (saaristolaisleivän tekoa varten), neljän viljan puurohiutaleita, suihkun lattiakaivoon laitettavia ns. hiusverkkoja
Riippuu myös paljon siitä missä päin maailmaa lapsesi asuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ulkomailla myydä elintarvikkeita? Miksi pitää roudata Suomesta ulkomaille evästä?
Käy paikallisessa kaupassa siellä ulkomailla ostamassa evästä tai anna lapselle rahaa, niin saapi itse valita eväänsä.
Outo ajatus sulla kyllä on, että muissa maissa on radikaali puute leivästä tai jostain muusta. Sinä sitten pelastavana enkelinä viet ressukalle Suomesta asti puutteesta kärsivälle jotain.
Kyllä mun lapsi on ainakin kaivannut juuri fazerin sinistä suklaata, kun kyseisessä maassa ei myydä mitään muita kuin paikallisia suklaita, eikä ne tosiaan ole edes hyviä. Ja reissumies on kanssa ollut toivottua, koska tarjolla kaupoissa on vain ja ainoastaan vaaleaa höttöleipää. Juustohöylä oli myös toivottu, kun sellaisia ei siellä myydä. Ei kai tässä siitä ole kyse, etteikö ruokaa olisi saatavilla. Kai itsekin ostat kaupasta jotakin sellaista, mistä juuri
Fatzerin sininen ei kyllä ole mitenkään kaksista.
Kauhavan maastokartta ja Junnu Vainion parhaat-cd.
No vie ruisjauhoja, maitojauhetta, puuroriisiä. Sitten leipasette karjalanpiirakoita siellä lapsen kodissa. Karjalanpiirakan taikinaan ei tarvi edes hiivaa tai leivinjauhetta.
Vierailija kirjoitti:
No vie ruisjauhoja, maitojauhetta, puuroriisiä. Sitten leipasette karjalanpiirakoita siellä lapsen kodissa. Karjalanpiirakan taikinaan ei tarvi edes hiivaa tai leivinjauhetta.
Jos matka-aika ei ole ylettömän pitkä niin muutama paistopisteen riisipiirakka lentokentän Alepasta olisi herkkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhlamokkaa. Saa vaihteeksi normaalia kahvia.
🤢
Hyi ei niitä suomalaisia laimeita kitkeriä kahveja kukaan juo, kun pääsee oikean kahvin makuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ulkomailla myydä elintarvikkeita? Miksi pitää roudata Suomesta ulkomaille evästä?
Käy paikallisessa kaupassa siellä ulkomailla ostamassa evästä tai anna lapselle rahaa, niin saapi itse valita eväänsä.
Outo ajatus sulla kyllä on, että muissa maissa on radikaali puute leivästä tai jostain muusta. Sinä sitten pelastavana enkelinä viet ressukalle Suomesta asti puutteesta kärsivälle jotain.
Kyllä mun lapsi on ainakin kaivannut juuri fazerin sinistä suklaata, kun kyseisessä maassa ei myydä mitään muita kuin paikallisia suklaita, eikä ne tosiaan ole edes hyviä. Ja reissumies on kanssa ollut toivottua, koska tarjolla kaupoissa on vain ja ainoastaan vaaleaa höttöleipää. Juustohöylä oli myös toivottu, kun sellaisia ei siellä myydä. Ei kai tässä siitä ole kyse, etteikö ruokaa olisi saatavilla. Kai itsekin ostat kaupasta jotakin sellaista, mistä juuri
Minä leivon leipäni itse. Reissumies maistuu aaltopahvilta.
Vierailija kirjoitti:
Kun mä asuin ulkomailla, kaipasin kyllä suomalaisia tuotteita. Olin ihan niinkin kaukana kuin Skotlannissa eikä sieltä löytynyt salmiakkia mistään. Ei ollut samoja keksejä, sipsejä tai leipää. Jotain peruspatonkeja tietysti löytyi, mutta ruisleipää oli harvakseltaan.
Ihan samalla tavalla toisin päin. Jäin Skotlannista kaipaamaan haggista, mutta en ole koskaan sitä täältä Suomesta löytänyt missään muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purkinavaaja! Sellasta mä toivoin, kun Briteissä oli vaan niitä omituisia jättimäisiä laitteita.
Täällä on kommentoitu miten Reissumies ja Fazerin sininen eivät ole erityisen hyviä ja parempaakin on saatavilla. Näin varmaan on, mutta ulkomailla asuvana ne kuitenkin tuovat kotimaan mieleen ihan eri tavalla kuin artesaanipatonki tai mikään herkkusuklaa. Kun pakastimesta kaivaa 3 kuukautta vanhoja ruispaloja niin ai että kun maistuvatkin hyvältä!
Ookoo täällä toivotaan salmiakkia vietäväksi ja miksei suomalaista lakritsaakin voisi samaan syssyyn viedä.
Sit juustohöylä ja purkinavaaja. Näitähän varmastikin kaikki jossain vaiheessa kaipaa.
Oma lapsi on jenkeissä, oli joulun kotona ja kun lähti takaisin, haki kaupasta suomalaista karkkia mukaansa. Sillä kuulemma on karkki pahaa. Eikä siis salmiakkia tai suklaata vaan ihan tyyppiä tv-mix pusseja.
Vierailija kirjoitti:
Juustohöylä, oli luksus tavara aikoinaan Espanjassa.
Saa Ikeasta joka puolella maailmaa.
Lakritsaa ja Aino tai Reino tossut.
Kyllä mun lapsi on ainakin kaivannut juuri fazerin sinistä suklaata, kun kyseisessä maassa ei myydä mitään muita kuin paikallisia suklaita, eikä ne tosiaan ole edes hyviä. Ja reissumies on kanssa ollut toivottua, koska tarjolla kaupoissa on vain ja ainoastaan vaaleaa höttöleipää. Juustohöylä oli myös toivottu, kun sellaisia ei siellä myydä. Ei kai tässä siitä ole kyse, etteikö ruokaa olisi saatavilla. Kai itsekin ostat kaupasta jotakin sellaista, mistä juuri itse pidät, eikä niin että vain leipää, oli se sitten ihan mitä tahansa.