Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä veisitte Suomesta ulkomailla asuvalle aikuiselle lapselle? Leipää ei kuulema halua.

Vierailija
17.03.2025 |

Saa vinkata.

Kommentit (206)

Vierailija
41/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljonkin vein viime joulun aikaan, kun menin Amerikkaan häihin, morsian ja hänen vanhemmat Suomesta.

Kahvia, kaurahiutaleita, suklaata, savustettua kalaa, tämä siis säilykkeenä, ruisleipää. Pakkasin ohueen kassiin nämä ja laukku painoi 22.8 kg.

Olivat todella iloisia tuliaisista

Vierailija
42/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fatzerin Super salmiakkia, kiitos. Hedelmäaakkosia kans.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun vein aina lohta Espanjan perheelle. 

Vierailija
44/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juustohöylä, oli  luksus tavara aikoinaan Espanjassa.

Saa Ikeasta joka puolella maailmaa.

Ikean juustohöylä on ihan sysip***a, ja siis tuo on ainoa Ikean tuote, johon mä olen törmännyt, joka on oikeasti huono. Esim Ikean valkosipulipuserrin on paras mitä koskaan oon käyttänyt ja sellaisia tosi kalliita kokkipuodin pusertimiakin on joskus ollut.

Vierailija
45/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakastepuolukoita. Eivät vaan säily. 

Säilyy kun sulattuaan survoo  murskaksi,  jääkaappiin, tai pakastimeen. EI SOKERIA sekaan survokseen

Vierailija
46/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhlamokkaa. Saa vaihteeksi normaalia kahvia.

Ihan hyvää kahvia on saatavilla Suomen rajojen ulkopuolellakin. Juhlamokka ei ole kummoista.

Vierailija
47/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhlamokkaa. Saa vaihteeksi normaalia kahvia.

Ihan hyvää kahvia on saatavilla Suomen rajojen ulkopuolellakin. Juhlamokka ei ole kummoista.

Olen samaa mieltä. Tietyt elintarvikkeet eivät tosissaan olekaan niin hyviä, mitä ihmiset kuvittelee. Kyllä minä olen ulkomailla ostanut erittäin hyvää kahvia.

Vierailija
48/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmiakkia alkanu saamaam, ja suklaatkin. Mutta et sais glögiä? Se ei ihan vielä onnistu.

Malax limpa.. no ei halunnu leipää. Ihme friikki.

Vierailija
49/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olisit maininnut mihin maahan menet lastasi tapaamaan. Itse olen löytänyt kaiken mitä tarvitsen niin Saksasta kuin Italiasta. Juustohöyliä myydään jokaisessa marketissa, myös ruisleipää ja ruisjauhoja, kauraryynejä nyt on kaikkialla saatavana. Fazrin sinistä tai salmiakkia en ole nähnyt, lakritsia sensijaan on monenlaista sorttia ja se on Panda nimistä, lieneekö suomalaista. Itse en noita edes syö. Tietty kaikki "maut" Suomesta ovat tervetulleita jollekin, joka on vasta vähän aikaa ulkomailla ollut ja on sitä koti-ikävää myös joillakin.

Vierailija
50/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanarialla voi tulla ikävää elektroniikkaa.

Vierailija
51/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kaipaan Suomesta kunnollista ruisleipää, missään täällä ei myydä. Oikein perinteinen ruislimppu olisi ihana saada. Lisäksi on ikävä jenkin spearmintiä, pandan lakuja, muumipatukoita sekä fazerin punaista maitosuklaata. Kiva olisi saada myös joku postikortti/valokuva kotiseudulla.

Pitäisiköhän sitä alkaa suunnittelemaan reissua Suomeen, alkaa koti-ikävä vaivata.

Vierailija
52/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenkielisiä lehtiä ja kirjoja.

Vierailija
53/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juustohöylä, oli  luksus tavara aikoinaan Espanjassa.

Noita saa jokaisesta kiinakaupasta, samoin kuorimaveitsiä ainkin Italiassa

Vierailija
54/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun vein aina lohta Espanjan perheelle. 

Tuotakin saa kaupasta, kylmäsavulohta vaikka Ikeasta mutta marketeistakin

Vierailija
55/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa asuva siskoni pyytää aina jauhettua kardemummaa pullan leipomiseen.

Itse kaipaan ulkomailla salmiakkia, Xylitol-salmiakkipurkkapussi helpottaa vieroitusoireita 😀

Vierailija
56/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kaipaan Suomesta kunnollista ruisleipää, missään täällä ei myydä. Oikein perinteinen ruislimppu olisi ihana saada. Lisäksi on ikävä jenkin spearmintiä, pandan lakuja, muumipatukoita sekä fazerin punaista maitosuklaata. Kiva olisi saada myös joku postikortti/valokuva kotiseudulla.

Pitäisiköhän sitä alkaa suunnittelemaan reissua Suomeen, alkaa koti-ikävä vaivata.

Missä se "täällä" sitten lieneekään? Onko salaisuus?

Vierailija
57/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmiakkia ja lakua sain tuliaisina aikoinaan. Niitä kaipasin Suomesta. Kävi tosin ilmi ulkomaan vuoden lopuksi, että lakua olisi saanut naapurikaungista muutaman kilometrin päästä yhdestä liikkeestä. Mutta tosiaan kannattaa ihan kysyä vastaanottajalta mitä hän toivoisi.

Vierailija
58/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ulkomailla myydä elintarvikkeita? Miksi pitää roudata Suomesta ulkomaille evästä?

Käy paikallisessa kaupassa siellä ulkomailla ostamassa evästä tai anna lapselle rahaa, niin saapi itse valita eväänsä.

Outo ajatus sulla kyllä on, että muissa maissa on radikaali puute leivästä tai jostain muusta. Sinä sitten pelastavana enkelinä viet ressukalle Suomesta asti puutteesta kärsivälle jotain.

Kyllä mun lapsi on ainakin kaivannut juuri fazerin sinistä suklaata, kun kyseisessä maassa ei myydä mitään muita kuin paikallisia suklaita, eikä ne tosiaan ole edes hyviä. Ja reissumies on kanssa ollut toivottua, koska tarjolla kaupoissa on vain ja ainoastaan vaaleaa höttöleipää. Juustohöylä oli myös toivottu, kun sellaisia ei siellä myydä. Ei kai tässä siitä ole kyse, etteikö ruokaa olisi saatavilla. Kai its

Luulet että joka maassa on ruisjauhoja

Vierailija
59/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me viedään mun siskon perheelle mitä he kulloinkin tarvitsevat. Nähdään vain kerran vuodessa, joten aina viedään salmiakkia, lakua, heidän lempisuklaitaan, ruisleipää, riisipiirakoita ja sitten mitä pyydetään, esim. lapsille on viety Reiman talvihaalareita yms. Valtameren yli on kannettu myös Marimekon ja Finlaysonin pussilakanoita ja tyynyliinoja, Iittalan ja Arabian astioita sekä paljon suomenkielisiä kirjoja ja sarjakuvia sekä lapsille että aikuisille. Ja vielä yksi: aikakauslehtiä! 

Vierailija
60/206 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xylitol-purkkaa ja Herra hakkaraisia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän