Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hätäkeskus ei uskonut edes lääkärimiestä; paikalle ei meinattu saada ambulanssia

Kommentit (287)

Vierailija
41/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti joku ministeri menee kotona tajuttomaksi eikä saa ambulanssia. 

Kyllä vielä ministerin tittelillä saa ambulanssin, lääkärin titteli tässä on ilmeisesti kärsinyt inflaation.

Vierailija
42/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen elämässäni 3 tai 4 kertaa soittanut häkeen.

Joka kerta asenne on ollut veemäinen, heti alkanut jeesustelu asioista mitä minun olisi pitänyt tehdä, pitänyt tietää, pitänyt toimia. Jokaisen puhelun jälkeen jäänyt olo, että olen maailman surkein ihminen kun en osannut muuta tehdä hätätilanteessa kuin soittaa häkeen.

Mulla on MS tauti, sori siitä että minusta ei ole pelastajaksi.

Älkää huoliko, en enää soita.

M42

Olen saman ikäinen nainen, about yhtä monta kertaa soittanut häkeen, ja joka kerta asiallista palvelua. Voisko sulla olla joku yliherkkyys auktoriteeteille tms? Jos ne pyytää tekemään jotain tai kysyy oletko tehnyt jotain, niin ei se ole syyllistämistarkoituksessa, vaan siinä on aina joku hyvä syy taustalla. Eikä niiden kuulu mitään leperrellä, vaan olla suoria ja tehokkaita, eikä sekään ole sinua kohtaan mikään henkilökohtainen loukkaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa mietti,että syynä oli se,kun sanonut että pystyi kävelemään..

Meneekö tämä näin:

-"Ei, en pysty kävelemään"

-"Pystytkö avaamaan oven ambulanssille?"

-"Enköhän"

"Eli, pystyt liikkumaan, mene taksilla." Klik.

Vierailija
44/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se lääkärimies humalassa kun ei voinut itse viedä vaimoaan päivystykseen. 

Ei tosiaankaan kannata lukea sitä juttua, niin voi sitten kommentoida paskasti.

Olet kai häkessä töissä vastaamassa siihen puhelimeen.

Vierailija
45/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAHVA JA VÄLITTÄVÄ SUOMI

Vierailija
46/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun pikkukaupungissa soitin ambulanssin naapuril, jouduin sanoon ettei naapuri pysty puhuun kun oksentaa ja aivohalvaus oireita ,naaman suupielen roikkuminen jne. ambulanssi tuli.

naapuri oli sairaalas jonkin aikaa mutta elää.

on tärkeää mitä sanoo ,mutta kaikki ei pysty hädässä sanoon asioita niin, että tulee asia esille.siis ilmeisesti lääkärikään ei pysty.kun lopetetaan sairaalat niin tätä tulee lisää.

Vierailija
47/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Kuolkoon suomalaiset pois.

Vierailija
48/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Tämä yleistä hätäkeskuksen ala-arvoista toimintaa.

Vierailija
49/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku saanut häkestä apua sitte 90-luvun? En ole kyllä kuullut. Jos uhri ei ole juuri nyt kuolemassa, niin ihan turha soitella.

Mun mieheni on viety kaksi kertaa ambulanssilla sairaalaan, kerran lonkkaleikkauksen komplikaation takian (piti tehdä uusintaleikkaus), toisen kerran nenäverenvuodon takia, joka ei tyrehtynyt muutaman tunnin aikana.

Vierailija
50/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isälle kyllä tuli ambulanssi, mutta ne olisivat vieneet hänet yöpaidassa talvella. Olin paikalla ja laitoin vähän vaatetta ja sukat päälle.

Toisella reissulla olivat huolimattomia ja hänen kyynärpäänsä jäi oven väliin. 

Vierailija
51/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

TV julkkis ois kans hyvä olla.

Vierailija
52/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen elämässäni 3 tai 4 kertaa soittanut häkeen.

Joka kerta asenne on ollut veemäinen, heti alkanut jeesustelu asioista mitä minun olisi pitänyt tehdä, pitänyt tietää, pitänyt toimia. Jokaisen puhelun jälkeen jäänyt olo, että olen maailman surkein ihminen kun en osannut muuta tehdä hätätilanteessa kuin soittaa häkeen.

Mulla on MS tauti, sori siitä että minusta ei ole pelastajaksi.

Älkää huoliko, en enää soita.

M42

Olen saman ikäinen nainen, about yhtä monta kertaa soittanut häkeen, ja joka kerta asiallista palvelua. Voisko sulla olla joku yliherkkyys auktoriteeteille tms? Jos ne pyytää tekemään jotain tai kysyy oletko tehnyt jotain, niin ei se ole syyllistämistarkoituksessa, vaan siinä on aina joku hyvä syy taustalla. Eikä niiden kuulu mitään leperrellä, vaan olla suoria ja tehokkaita, eikä sekään ole sinua kohtaan mikään

Itse olen soittanut itseni takia 2 kertaa. Ekalla kerralla tuli lanssi parissa minuutissa. Puhelukin oli lyhyt. 

Tokalla kerralla oli jotenkin vi*ttuileva sävy puhelimessa. Odotin lanssia melkein tunnin. 

Molemmat tapahtuivat kesken työpäivän.

Erona. Ekalla kerralla oireet viittasivat aivohalvaukseen. 

Toisessa sydämeen.

Mutta tosiaan ystävällisiä ekassa puhelussa. Tokassa v*ttumainen

Vierailija
53/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuttaa eläkkeellä kanarialle. Rahat riittää kunhan eläke 1500e. 20min kuolleetkin 88v mummot herätetään henkiin. Ei oikein enää osaa laskea vaikeita mutta muuten kunnossa ja juttua riittää. Tai no rollaattori ollu jo 10v käytössä.

Vierailija
54/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka haluatte lääkäreille (tai sellaiseksi esittäytyville) ohituskaistan ambulansseihin heikennätte vain omaa tilannettanne, ellette ole itse lääkäreitä. Niitä lansseja on rajallisesti. Siksi on säännöt joita noudatetaan, ettei terveempi ohita sairaampaa vain soittajan statuksen vuoksi.

Vierailija
55/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

asun pikkukaupungissa soitin ambulanssin naapuril, jouduin sanoon ettei naapuri pysty puhuun kun oksentaa ja aivohalvaus oireita ,naaman suupielen roikkuminen jne. ambulanssi tuli.

naapuri oli sairaalas jonkin aikaa mutta elää.

on tärkeää mitä sanoo ,mutta kaikki ei pysty hädässä sanoon asioita niin, että tulee asia esille.siis ilmeisesti lääkärikään ei pysty.kun lopetetaan sairaalat niin tätä tulee lisää.

Häken tehtävä olisikin kysyä ne olennaiset asiat.

Onko niiden ohjeet julkisia?

Vierailija
56/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kokemusta, vanha, pahasti sydänvikainen äitini sai kohtauksen, mutta onneksi olin hänen luonaan, joten soitin häkeen saadakseni ambulanssin, mutta apua ei haluttu millään lähettää. Parinkymmenen minuutin jankkaamisen päästä luvattiin lähettää apua, joka tuli n puolen tunnin päästä. Seuraavana aamuna meikun teho-osastolääkäri sanoi, että kyse oli ollut enää minuuteista, että jäi henkiin. Helpottaisi varmaan avunsaantia, jos sanoisi avuntarvitsijan olevan päihteissä..

Vierailija
57/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin naapurille, joka makasi lumisessa maassa eikä reagoinut.

Häkelle oli kaikkein tärkeintä hokea, että älä huuda. 

Vierailija
58/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta sitten naapurina asui nainen joka tilasi itselleen ambulanssin miltei joka päivä. 

Kysyitkö häneltä vinkit miten onnistuu?

Vierailija
59/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka haluatte lääkäreille (tai sellaiseksi esittäytyville) ohituskaistan ambulansseihin heikennätte vain omaa tilannettanne, ellette ole itse lääkäreitä. Niitä lansseja on rajallisesti. Siksi on säännöt joita noudatetaan, ettei terveempi ohita sairaampaa vain soittajan statuksen vuoksi.

Oliko täss sellaisesta kysymys? Kai lääkärinkin puoliso voi olla vakavasti sairas.

Vierailija
60/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isälle kyllä tuli ambulanssi, mutta ne olisivat vieneet hänet yöpaidassa talvella. Olin paikalla ja laitoin vähän vaatetta ja sukat päälle.

Toisella reissulla olivat huolimattomia ja hänen kyynärpäänsä jäi oven väliin. 

Sairaalasta saa kyllä vaatteet. Luulisin. Ihan sukat ja muut..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi