Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hätäkeskus ei uskonut edes lääkärimiestä; paikalle ei meinattu saada ambulanssia

Kommentit (287)

Vierailija
281/287 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opettanut lapsille, että jos päivystykseen tarvii mennä, niin ei saa näyttää liian reippaalta (mun lapsi oli +40,5c kuumeessa ja alkava verenmyrkytys ja oli "liian reipas" käskin näyttää surkeammalta).

Sama kai pätee 112 soittaessa, pitää liioitella silleen sopivasti. 

Minä olen opettanut olemaan rehellinen ja antamaan mahdollisimman paljon tietoa

Vierailija
282/287 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut ambulanssin itselle että äidille, eriaikoina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/287 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten tämäkin, että vaaditaan kivuissa olevaa puhelimeen. Ei nämä terveysasiat nyt perheen kesken niin salaisia ole. Itselle käynyt sama, etten saanut 15-vuotiaan puolesta puhua, vaikka ei pystynyt puhumaan. 

häkepäivystäjä saa siitä tärkeää tietoa, esimerkiksi voi todentaa potilaan tajunnantilaa

soitin itse kerran känniselle naapurilleni ambulanssia. hänet tunnettiin hätäkeskuksessakin, joten ensin sanoivat, että tämä on tuttu tapaus, voi olla turha lähettä lanssia, koska ei hän suostu lähtemään sairaalaan. Kerroin häkelle sitten, että ymmärrän, minäkin tunnen hänet ja tiedän, että on alkoholisti, mutta tässä on jotain muutakin, hänen tajunnantilansa vaihtelee selvästi koko ajan eikä kykene puhumaan, kerroin myös, että minä en kykene tällä hetkellä aloittamaan elvyystä, jos tilanne menee sellaiseksi. häke pyysi minua antamaan puhelimeni hänelle, annoin ja naapurini sitten örisi jotain puhelimeen, jonka jälkeen kupsahti maahan, että kuului vain

kups. häke  sanoi, että lähettää lanssin heti. lanssi tuli poliisipartion kanssa, koska kyseinen tapaus ei oikein tykkää valkotakkisista. Kävi sitten ilmi, että hän ei ollut kännissä, vaan verensokerit olivat tasolla +20. lanssi kiitti, että välitin ja soitin häkeen.

Vierailija
284/287 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain hyötyä ADHDsta: Ne muutamat kerrat, kun olen soittanut hätänumeroon toisen puolesta niin pystyn referoimaan tilanteen todella selkeästi, jäsentäen, tehokkaasti olennaiset kertoen, sopivasti ammattikieltä käyttäen, että mut on onneksi aina otettu tosissaan. 

Mutta on totta, että kohtelu riippuu paljon ulosannista. Tiedän tapauksen missä ensiapuun mennyt läheinen oli todella heikossa kunnossa, mutta koska käveli sisään omin jaloin eikä kiljunut kivusta tms. niin häntä ei otettu tosissaan. Onneksi mukana ollut puoliso oli riittävän itsepäinen ja ei antanut periksi. Lopulta suostuivat tutkimaan, ja tuntia myöhemmin oltiinkin sitten teho-osastolla. Lähellä oli, ettei henki lähtenyt. 

täällä toinen adhd, jolla samanlainen kokemus. Jotenkin sitä virittyy tarkkaavaisimmilleen hätätilanteissa ja tekee paljon havaintoja ja osaa kertoa ne rauhallisesti ja selkeästi sitten häkeen. Aina olen saanut häkestä apua, kun olen joutunut sinne soittamaan ja joskus on tuntunut siltä, että minä olen ainoa, joka on huomannut jotain sellaista tapahtuvan, jonka vuoksi pitää häkeen soittaa paljon ennemmin kuin muut. 

Vierailija
285/287 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku saanut häkestä apua sitte 90-luvun? En ole kyllä kuullut. Jos uhri ei ole juuri nyt kuolemassa, niin ihan turha soitella.

Viimeksi tällä viikolla.

Vierailija
286/287 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten yksinasuville käy jos joku ei pysty puhumaan kivun vuoksi ja shokki. Naapuri ei tajua mistä kyse vai tajuaako.

Pari päivää sitten oli juttu siitä kerrostalosta (yle), jonne ei päässyt ambulanssihenkilökunta,kun laittoivat ovet 5 kiinni,ettei wolt kuskit päässeet lämmittelemään. Joku mummeli joutui sydänkohtauksen saaneena rappukäytävässä koluamaan ovelle..

Toivottavasti ovet murrettiin ilman korvauksia, jotta apu etenisi ja taloyhtiön toiminta muuttuisi. 

Vierailija
287/287 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi