Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hätäkeskus ei uskonut edes lääkärimiestä; paikalle ei meinattu saada ambulanssia

Kommentit (287)

Vierailija
21/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin ei saa ambulanssia tajuttomalle, koska häke haluaa puhua potilaan itsensä kanssa eikä tajutonta saa heräteltyä puhumaan. Kolaripaikalle (2 autoa, 2 kuskia eikä matkustajia) tulee 4 ambulanssia, vaikka ei olisi edes vammoja.

Minulle kyllä lähetettiin kun olin tajuton. Ilman vänkäystä. 

Mun isälle ei. Onneksi oli molemmat pojat kotona, isän kannettiin autoon, istuin melkein makuuasentoon ja veli lähti viemään isää kohti sairaalaa. Äiti soitti 116117 ja kysyi, mitä tehdä ja sieltä vastattiin, että soittakaa ambulanssi, ei heille saa tuoda tajutonta henkilöautolla. Tuotiin kuitenkin. Isä vietti 5 päivää sydänteholla ja kanteluvastauksena oli, että eivät ota kantaa yksittäisiin tilanteisiin.

Vierailija
22/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joku ministeri menee kotona tajuttomaksi eikä saa ambulanssia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taksilla pääsee jos ei hengenhätä kyseessä. 

Tämäkin. Mun vanhempien naapurille käskettiin mennä autolla vaikka sillä oli jalka murtunut... No ei mennyt.

Lisäksi jos kovat kivut etc niin taksimatka voi olla aika tuskaa. Taksikuskiko sun vointia seuraa vai? 

Lisäksi joudut johonkin selvitysjonoon..

Itselläni menee jo migreenistä niin heikoksi olo välillä, että hyvä kun vessaan pääsen jotenkin.

En tiedä miten porukka lähtee jollain takseilla matkustelemaan.

Vierailija
24/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätäkeskuspäivystäjä saattoi ajatella tuossa tilanteessa että lääkäri yrittää käyttää asemaansa hyväkseen ja saada lanssin vaimolleen sillä. Meitä tavan pulliaisia ajatellen,  ihan hyvä

Vierailija
25/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseisen tapauksen mies vinkuu tasa-arvon perään.

No eikö se ole tasa-arvoa, että ihmiset saa ambulanssin samoin perustein, eikä niin että jos sulla on lähipiirissä lääkäri niin saat sen varmasti?

Vierailija
26/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hätäkeskuspäivystäjä saattoi ajatella tuossa tilanteessa että lääkäri yrittää käyttää asemaansa hyväkseen ja saada lanssin vaimolleen sillä. Meitä tavan pulliaisia ajatellen,  ihan hyvä

Tuppaavat ajattelemaan kaikista asiakkaista noin, ja sehän on tässä ongelma. 

Vierailija
27/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten yksinasuville käy jos joku ei pysty puhumaan kivun vuoksi ja shokki. Naapuri ei tajua mistä kyse vai tajuaako.

Pari päivää sitten oli juttu siitä kerrostalosta (yle), jonne ei päässyt ambulanssihenkilökunta,kun laittoivat ovet 5 kiinni,ettei wolt kuskit päässeet lämmittelemään. Joku mummeli joutui sydänkohtauksen saaneena rappukäytävässä koluamaan ovelle..

Vierailija
28/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Vierailija
29/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, se ihana tunne, kun pääsee edes kerran elämässään käyttämään edes pikkiriikkisen VALTAA ja heiluttelemaan mengelen peukaloa, se tunne on jotain orgasmiakin suurempaa. Ihan koukkuun jää siihen.

Terv: sotealan työntekijä

Vierailija
30/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö se ole tasa-arvoa, että ihmiset saa ambulanssin samoin perustein, eikä niin että jos sulla on lähipiirissä lääkäri niin saat sen varmasti?

Luit sitten tuon jutun ihan väärin. Sehän nimenomaan sanoi,että entäs ne tavalliset ihmiset, joilla ei ole sitä etua etc.

Vierailija
31/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se päivystäjä voi noudattaa eri kriteerejä sen perusteella että joku SANOO olevansa lääkäri. Muutenhan kaikki ovat sitten jatkossa häkeen soittaessaan lääkäreitä, kun sillä pääsee jonon ohi. Ja vaikka lääkäriys voitaisiinkin jotenkin reaaliajassa todentaa, on myös kyseenalaista, voiko lääkäri olla oman tai läheisensä terveydentilan suhteen niin objektiivinen, ettei yhtään vetäisi arviossaan varmuuden vuoksi kotiin päin. 

Ne lanssit pitää tulla tasa-arvoisesti kaikille, sen vakioidun arviokaavakkeen mukaisesti. Muuten tulee tilanteita, että lääkäreiden ja omaistensa selviytymisprosentit nousee ja muilla laskee. 

Vierailija
32/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästösyistä ambulansseja ei lähetetä paikalle. Eli puhtaasti rahasta on kyse.

Ei myöskään poliisia. Onko tehty tutkimuksia, moniko suomalainen on joutunut kärsimään terveydellisesti tai kokemaan väkivaltaa sen takia, että hätäkeskus on ohjeistettu pihistelemään hälytysajoneuvojen lähettämistä? Onko selvitetty, moniko suomalainen on menettänyt säästöistä johtuvan jarruttelun takia henkensä? Pohditaanko missään, mihin meidän verorahat oikein menevät, kun niiden vastineeksi ei tunnu saavan enää yhtään mitään?

Vierailija
33/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saannut apua kun olen hätäkeskukseen soittanut ja ambulanssi on tullut paikalle kun olen tarvinnut apua ja hätäkeskuspäivystäjä ollut joka kerta asiallinen ja arvioinnut tilanteeni. Minulla on varmaan ollut tuuria kun saannut apua ja surullista jos jotkut eivät saa apua.

Vierailija
34/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se lääkärimies humalassa kun ei voinut itse viedä vaimoaan päivystykseen. 

Matkaa oli yli 200 km, ja vaimo niin huonossa kunnossa että tarvitsi matkan aikana lääkitystä ja hoitoa.

Vierailija
35/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten naapurina asui nainen joka tilasi itselleen ambulanssin miltei joka päivä. 

Vierailija
36/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitin ambulanssia 88v, jolla kuumetta 40.2 astetta. Ei meinannut millään lähettää. Paikalle tuli tunnin päästä turvarannekkeen hälyttämä sairaanhoitaja, jonka sanaa ei häke myöskään uskonut. Ihme toimintaa.

Kuka nämä tapaukset tutkii? Ne puhelut kai nauhoitetaan?

Ei tämä käy päinsä. 

Onko olemassa jotain tilastoa, kuinka moni kuollut,vammautunut tms. koska ei ole saanut apua?

Vierailija
37/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elämässäni 3 tai 4 kertaa soittanut häkeen.

Joka kerta asenne on ollut veemäinen, heti alkanut jeesustelu asioista mitä minun olisi pitänyt tehdä, pitänyt tietää, pitänyt toimia. Jokaisen puhelun jälkeen jäänyt olo, että olen maailman surkein ihminen kun en osannut muuta tehdä hätätilanteessa kuin soittaa häkeen.

Mulla on MS tauti, sori siitä että minusta ei ole pelastajaksi.

Älkää huoliko, en enää soita.

M42

Vierailija
38/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on tässä suhteessa tasa-arvoinen: kaikilla on heikot mahdollisuudet saada ambulanssi paikalle. 

Tulee mieleen yksi tieteiselokuva, jossa päähenkilöt pelastuivat sen takia, että takaa-ajo keskeytettiin, kun tietokone ilmoitti takaa-ajokustannusten nousevan liian korkeiksi. Suomessa tämä alkaa olla jo todellisuutta.

Vierailija
39/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se lääkärimies humalassa kun ei voinut itse viedä vaimoaan päivystykseen. 

Hän itse oli se "päivystys" koska on paikallisen tk:n ylilääkäri. 

Vierailija
40/287 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen saannut apua kun olen hätäkeskukseen soittanut ja ambulanssi on tullut paikalle kun olen tarvinnut apua ja hätäkeskuspäivystäjä ollut joka kerta asiallinen ja arvioinnut tilanteeni. Minulla on varmaan ollut tuuria kun saannut apua ja surullista jos jotkut eivät saa apua.

Minun kokemukseni ovat sellaisia, että poliisipartiota ei mielellään lähetetä lähikaupungista eli 30 kilometrin päästä. Olen saanut kuulla, että lähettävät, jos joku toinenkin ilmoittaa samasta häiriöstä. Onko tuollainen edes laillista?

Kivuista kärsivälle äidilleni on kerrottu keskellä yötä, että kannattaa ottaa aamulla yhteyttä terveyskeskukseen (jos on hengissä enää silloin).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi