Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso tekee ruokaa, mutta ei jätä minulle

Vierailija
16.03.2025 |

Onko tämä mielestänne ihan ok:

Olin muutaman tunnin pois kotoa, minkä aikana puolisollani oli käynyt vieraita, ja oli laittanut lämmintä ruokaa koko porukalle. Kun tulin kotiin (tiesi, että en ole syönyt vielä), niin kaikki oli korjattu pois, eikä hajuakaan ollut enää jäljellä. Kaikki, ihan kaikki, oli syöty. Kysyin ohimennen, että söittekö te jotain, mihin vastasi että joo mä tein sitä-ja-tätä. Katselin hetken keittiössä, kun mistään kiposta ja kupista ei ollut jälkeäkään, ja kysäisin, että sitäkö ei jäänyt yhtään.

Ja itse aina teen ruokaa niin, että kaikille jää, ja jopa hänen tarpeita ajatellen; tyyliin ruoka valmiina, kun tulee kotiin. Ja ihan yhtälailla molemmat ollaan päivätyössä.

Kommentit (144)

Vierailija
121/144 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä outoa porukkaa. Kaapissa on lasagneainekset, mutta niistä otetaan vain osa valmistettavaksi? Puoliso tulee kotiin ja alkaa laittaa uudelleen oman lasagnen? Eipä todellakaan mikään ihme, ettei suhteet kestä.

Mä pesen vain omat pyykit, laitan tiskikoneeseen vain omat astiat, leikkaan vain itselleni leipää, petaan vain oman puolen punkasta, minä minä minä....

Vierailija
122/144 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä aloittajan kannattaisi kysyä puolisoltaan syytä tapahtuneeseen sen sijaan että provoilee täällä.

Tämä ! mitä ukkosi vastasi, vai oletko trolli ?

Mikset lue ketjua ennen kuin kommentoit typeriä?

Ap on jo kertonut, että mies sivuutti ap:n kysymyksen. Lisäksi mies tekee saman useasti ja kun ap on kertonut miehelle, että hänen käytöksensä on loukkaavaa, niin mies pitää mykkäkoulua viikon.

Tämä Ap:n mies kuullostaa nyt kyllä tosi kauheelta 😬

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/144 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammalaiaisten suosikki sivistyssana on narsisti ja narsismi, vaikkei heillä ole mitään käistystä, mitä se tarkoittaa.

Jotkut voi tietääkin, mutta noin yleisesti,  voisi puhua huonosta käytöksestä. Huonoa käytöstä ei tarvi sietää.

Vierailija
124/144 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ap tekisi vain itsellesi jatkossa sitä ruokaa? Ilman draamaa tai muuta. Anna miehen mököttää.

Vierailija
125/144 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuinka usein tätä tapahtuu? Jos kerran näin kävi, että vieraat ahmimat kaiken, niin onko nyt niin kauhea asia. 

Kertaalleen esimerkiksi kävi niin, että tultiin suunnilleen samaan aikaan töistä kotiin. Ruokaa oli jäänyt edellispäivältä sellainen salaattikulhollinen, vähintään 1.5 hlön annos. Kävin suihkussa ja sillä aikaa puoliso lämmitti itselleen ruokaa, ja söi. Tulin suihkusta ja näin tyhjät astiat ja kysyin (jälleen): söitkö sä sen kaiken eilisen ruuan. Joo söin, eihän sitä nyt niin paljoa ollut; ai nyt sä väität sinunkin halunneen sitä.

Ei noissa hetkissä aina jaksa alkaa raivoamaan ja vaatimaan perusteellisia selityksiä. Sitä nielee kiukkunsa, ja alkaa katsella kaapista jotain valmistettavaa.

Ei tietenkään niellä kiukkua kun silloin sama tulee toistumaan. Asiasta kesku

turha tollasista on enää keskustella, sillä on itsekäs mieslapsi. Normaalille ihmiselle ei tarvitse selittää että saman katon alla yhteistaloudessa asuessa huomioidaan toinenkin. Exäni oli samanlainen, saattoi laittaa ruokaa vaan itselleen ja äidilleen, vaikka tiesi mun kotiutuvan parin tunnin sisällä. Samoin oli hakenut pullat vain heille kahdelle. Onneksi toin itse valmisruokaa mukana ja myös herkkuja, niin eikö se ollut ekana näiden herkkujen kimpussa. Samoin jos tein ruokaa 4 annosta että riittäisi myös seuraavalle päivälle, saattoi illalla sitten ahmia vielä näitä pois että ohoh tää oli niin hyvä..eli tollanen mieslapsi kannattaa jättää marinoitumaan omiin liemiin, mitä sä sellaisesta parisuhteesta saat?

Vierailija
126/144 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ei osaa tehdä enää ruokaa.

Tee itse ruokasi äläkä passuuta muilla.

Vierailija
127/144 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, katsot tarkkaan, kun seuraavan kerran valmistat ruokaa, että keität tasan sen kaksi perunaa mitä itse syöt ja juuri sen verran lasket kaikkea muutakin vain ja ainoastaan oman tarpeesi mukaan.

Kun sinun ystäväsi tulee käymään, leivot sellaisen kahden hengen kakun tai pullan, ja vain teille kahdelle omat pitsat. Leyhytä ihanaa ruuan tuoksua miehen nenään ja sano, että sori, kaikki meni.

Pyykinpesuainekin loppui justiin silloin, kun olisi pitänyt pestä sun paidat, voi voi.

Vierailija
128/144 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi AP:lle ei kelvannut jääkaapissa oleva mikroruoka?

Vierailija
129/144 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, katsot tarkkaan, kun seuraavan kerran valmistat ruokaa, että keität tasan sen kaksi perunaa mitä itse syöt ja juuri sen verran lasket kaikkea muutakin vain ja ainoastaan oman tarpeesi mukaan.

Kun sinun ystäväsi tulee käymään, leivot sellaisen kahden hengen kakun tai pullan, ja vain teille kahdelle omat pitsat. Leyhytä ihanaa ruuan tuoksua miehen nenään ja sano, että sori, kaikki meni.

Pyykinpesuainekin loppui justiin silloin, kun olisi pitänyt pestä sun paidat, voi voi.

Eikö olisi paras vain lähteä eikä ruveta lapselliseksi.

Vierailija
130/144 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi paras vain lähteä eikä ruveta lapselliseksi.

Heitin sarkasmilla. Meillä ukko on juuri päinvastainen, ja jopa tuputtaa mullekin aina syötävää, kun jotain saa päähänsä ruveta kokkailemaan. Osaan todellakin arvostaa, ja katson sen kunnioitukseksi ja tunnen todellakin lämpimiä tunteita, kun ruokalautanen eteeni ojennetaan. Pieni asia, mutta kertoo paljon ihmisyydestä.

Vierailija
131/144 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet tuollaisen ihmisen kanssa yhdessä, koska...?

Meillä minä olen pääsääntöisesti se, joka kokkaa, enkä oikein osaa odottaa, että puoliso laittaisi mulle ruokaa niinä harvoina kertoina, kun olen jossain ja kotiudun suunnilleen ruoka-aikaan tai mahdollisesti nälkäisenä, mutta onpa vain ollut ruoka valmiina tai valmistumassa, kun näin on sattunut. Toki parhaatkin joskus mokaa. Minulla on keliakia ja erään kerran, kun oli tulossa vieraita, puolison kutsumia, hän ei tuonut kaupasta mitään minulle sopivaa syötävää kahvipöytään. Oli kovin pahoillaan, kun tajusi asian, varmasti enemmän pahoillaan kuin minä.

Ap:n tapauksessa on kuitenkin kyse tahallisesta piittaamattomuudesta, joka ei kuulu terveeseen parisuhteeseen. Että olisiko sian-/emakonjättöaika?

Vierailija
132/144 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä aloittajan kannattaisi kysyä puolisoltaan syytä tapahtuneeseen sen sijaan että provoilee täällä.

Tämä ! mitä ukkosi vastasi, vai oletko trolli ?

Miksi tällä on alapeukkuja niin paljon?

En ole huomannut, että aloittaja olisi vastannut kysymykseen "mitä miehesi vastasi kuin kysyit syytä?"

Vierailija
133/144 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi AP:lle ei kelvannut jääkaapissa oleva mikroruoka?

Ei tässä ole kyse ruuan kelpaamisesta vaan siitä, että ap:n mies halveksii häntä ja pitää palveluskuntana. Ei suinkaan samanarvoisena kansalaisena kuin vieraitaan, joille tarjosi ruokaa.

Vierailija
134/144 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskokaa jo, miehet on sikoja. Syövät kaiken mitä on, mitään ei jätetä.

Mun mies on isoruokainen, mutta huolehtii siitä, että mulle jää ruokaa riittävästi. Jos yhdessä käydään kaupassa mies ostaa ruokaan tulevat lihat kun syökin enemmän. Mies myös tekee usein ruokaa. On myös valmis aina jakamaan pihvit yms. kanssani 50/50, mutta yleensä annan niistä hänen syödä enemmän kun en jaksa pienenä naisena kovin suuria annoksia edes syödä. 

Vierailija
135/144 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vastasi kun kysyit miksei tehnyt sullekin?

Vierailija
136/144 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vastasi kun kysyit miksei tehnyt sullekin?

Ap on vastannut tähän jo. Jos oikein muistan, niin totesi vain että se loppui ja jääkaapissa on toinen lihapaketti, jonka ap voi paistaa.

Vierailija
137/144 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä törkeää. Sinä tulet nälissäsi, ainoa pieni toive olisi että edes jotain pientä suuhunpantavaa olisi hän sinulle jättänyt, mutta ei. Nälissäsi kuljet asunnossa, ihan kelju mieliala valtaa pään. Minulla tuli kyyneleet silmiin kun luin tuon. Ansaitsisit niin paljon parempaa!

Sama juttu. Luin tätä itkuntuhruisin silmin. Siellä hän ilman ruokaa, nälissään vaeltaa.

Minuakin alkaa itkettämään tämä nälän pelko. Täällä palstalla on selvästi paljon nälkiintyneitä. Mitä tapahtuu, jos pienoinen näläntunne (muistatteko edes sitä tunnetta) joskus ilmoittelee itsestään? Aivan, ei mitään vaarallista. 

Vierailija
138/144 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä törkeää. Sinä tulet nälissäsi, ainoa pieni toive olisi että edes jotain pientä suuhunpantavaa olisi hän sinulle jättänyt, mutta ei. Nälissäsi kuljet asunnossa, ihan kelju mieliala valtaa pään. Minulla tuli kyyneleet silmiin kun luin tuon. Ansaitsisit niin paljon parempaa!

No ei ny kyynelehtimään asti tarvi, vieras ihminen tuo ap. Kaikki ansaitsee jollain asteella parempaa. 

Vierailija
139/144 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse heittää lekkeriksi. Ei tässä siitä ole kyse, vaan periaatteesta. Ikinä milloinkaan hän ei ole niin kiireinen siivoamaan kaikkia ruuanjämiä pois kuin tässä tapauksessa. Se tuohtumuksen määrä olisi mittaamaton, jos minä en jättäisi hänelle ruokaa.

Kävikö mielessä noutoruoka?! Roskat viety. 

Vierailija
140/144 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en kyllä ymmärrä. Jos hän teki ruokaa ja vieraat söi kaiken niin mitä hänen olisi pitänyt tehdä. Jättää itsensä vain vieraat nälkäisiksi. Hän varmaan ajatteli että he eivät syö kaikkea mutta ehkä vieraat söivät odotettua enemmän. 

Olis voinut laittaa ruokaa rasiaan. Niin puoliso ei jää ilman.

Meillä laitetaan ruokaa niin paljon, että on seuraavaksi päiväksi molemmille töihin. Ja on ollu isokin porukka pöydässä syömässä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän