Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkähän takia Catherinella ei lähtenyt hiukset kemoterapiassa?

Vierailija
11.09.2024 |

Vai eivätkö ne aina lähde?

Vilpittömästi kyselen, ihanaa, että selvisi ja syöpä selätetty.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei lähde aina. Se riippuu ihan niistä lääkkeistä mitä annetaan.

Vierailija
2/15 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa puhutaan yleisesti sytostaattihoidoista eikä kemoterapiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten on peruukki/lisäkkeet.

Vierailija
4/15 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla lähde. Saan sytostaatteja itsekin ja kyllä se hoito vaikuttaa hiustenlähtöön mutta ei niitä niin paljon lähde että vaikuttaisi ulkonäköön ja uutta hiusta näyttää kasvavan koko ajan lisää.

Vierailija
5/15 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla lähde. 

Vierailija
6/15 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Catherinella ei ole syöpää vaan hermoromahdus. Hän ja William ovat jo fyysisesti ja henkisesti eronneet mutta kulissia on pidettävä yllä. Voihan naimisissa olla vaikka ei enää rakastakaan toista, ns. lasten takia. 

Vierailija
7/15 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin ne peruukit tippuvat päästä kemoterapiassa.

Vierailija
8/15 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista sytostaattihoidoista ei hiukset lähde. Veikkaan, että Catherinella oli paksusuolensyöpä ja sai siihen leikkauksen jälkeen liitännäishoitona 6 kk kabesitaniineja. Tuo on tavallinen liitännäishoito paksusuolensyöpään, jossa ei ollut etäpesäkkeitä, mutta on jokin riskitekijä syövän uusiutumiseen. Olen itse tuon hoidon käynyt läpi. Ei lähtenyt hiukset eikä muutenkaan ollut pahimmasta päästä sytohoitoja, mutta sairausloman kyllä vaati. Nuo kabesitaniinit syödään pillereinä eivätkä normaalisti vaadi sairaalassaoloa. 

Vierailija
9/15 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on niin vaikea tajuta, että sytostaatteja on erilaisia? Ei niistä kaikista hiukset lähde. Osa annetaan suonensisäisesti ja osa syödään tabletteina.

Mä olen sairastanut syövän kahdesti ja kummallakin kerralla sain sytostaatteja suoneen. Hiukset lähti kummallakin kertaa. Ne kasvoi takaisin kummallakin kertaa. Hoidoista seurauksena sitten muita ongelmia elimistössä.

Vierailija
10/15 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin ne peruukit tippuvat päästä kemoterapiassa.

Voi ne tippuakin mutta ne voi laittaa sitten jälkeenpäin takaisin päähän. 

Vierailija
11/15 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei lähtenyt hiukset. 

Vierailija
12/15 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on niin vaikea tajuta, että sytostaatteja on erilaisia? Ei niistä kaikista hiukset lähde. Osa annetaan suonensisäisesti ja osa syödään tabletteina.

Mä olen sairastanut syövän kahdesti ja kummallakin kerralla sain sytostaatteja suoneen. Hiukset lähti kummallakin kertaa. Ne kasvoi takaisin kummallakin kertaa. Hoidoista seurauksena sitten muita ongelmia elimistössä.

Millaisia ongelmia elimistössä? 

Vierailija
13/15 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reptiliaanien hiukset kestää.

Vierailija
14/15 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia ongelmia elimistössä? 

Kilpirauhasen vajaatoiminta tuli sädehoidoista sekä suurentunut rintasyöpäriski. Sylkirauhaset kärsineet sädehoidosta ja sen vuoksi sylki sitkeämpää eikä suojaa hampaita niin hyvin.  Sytostaatit aiheutti kuoliota luuhun ja sen vuoksi laitettu tekonivel lonkkaan 30-vuotiaana. Sydämen ryhmihäiriöistä en tiedä mistä johtuu. Peruslabroja on hyvä seurata säännöllisesti.

Vierailija
15/15 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sytostaattilääkkeet eivät vie hiuksia.

Ne sytostaatit, jotka pudottavat hiukset päästä, vaikuttavat kyllä samalla tavoin kaikkiin (esimerkiksi itseeni). Ei riipu ihmisestä.

Kate on varmasti saanut sellaista lääkettä, joka ei vaikuta karvankasvuun. Ei nimittäin vaikuta peruukilta hänen hiuksensa; ihan samanlainen tukka hänellä kuin oli ennen hoitoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän