Sussexin herttuaparin elämä ja teot
Grandiöösi otsikko huumorilla.
Prince Harry-ketju meni jo lukkoon, mutta jatketaan tässä ja aiheena siis Meghan ja Harry ja heidän julkiset projektinsa.
Viime aikoina paljon huomiota on herättänyt With Love, Meghan-show Netflixissä. Omasta mielestäni sarjan parasta antia ovat Monteciton upeat maisemat, kaunis puutarha ja Meghanin vaatteet, jotka tosin eivät kokkaamiseen ilman esiliinaa oikein sovellu mutta ovat muuten hienostuneen tyylikkäitä.
Muuten koko show on aika turha ja erittäin teennäinen. Meghanin karisma ei riitä kantamaan tällaista lifestyle-ohjelmaa.
Kommentit (19005)
Paula M. on tehnyt loistavan koosteen Meghanin "raskauksista" eli pähkinänkuoressa: 37 vuotias rouva tuli raskaaksi reilu 2kk. häiden jälkeen. Hän paljasti iloisen uutisen Eugenien häissä, koska narsisti ei nyt voi sietää, että joku muu on huomion kohteena. Hän kuolee sisäisesti jos hän joutuu olemaan "yksi muista". Eugenian häissä Meghan oli 12 viikolla, eli Archien laskettu aika olisi ollut maaliskuulla mutta Archien näki päivänvalon vasta toukokuulla, mikä on kyllä maailmanennätys raskausajan pituudessa...
Archie "syntyi" parissa tunnissa kotimatkat mukaanlukien. Meghanille annettiin 2 epiduraalia ja hän synnytti ammeessa "Sparen" mukaan. Harry oli impannut Meghanille tarkoitetut ilokaasut. Paula M. videolla kuullaan sussex-squadin arvostetun "luutnantin" tiedonanto, että pre enklampsian takia Archien syntymän tiedoituksessa olisi ollut häikkää ja viivettä.
Kuitenkin Portlandin maineikas yksityissairaala olisi syyllistynyt järkyttäviin virheisiin: lähettänyt samantien kotiin geriatrisen ensisynnyttäjän joita sairaalan ohjesäännön mukaan pitää tarkkailla useampi päivä. Lisäksi epiduraalipotilas, vaikka olisi nuori ja kokenut synnyttäjä jää automaattisesti vuorokauden tarkkailuun. Epiduraalia ei tulehdusriskin takia myöskään ikinä käytetä allas -synnytyksissä ja sitten esim. Prinssi Harryn pääsy sairaalan erityisvartioituihin huumaaviin lääkkeisiin (ilokaasuun), mikä olisi ollut törkeä rikos mistä sekä huolimaton hoitaja että Harry olisivat joutuneet oikeuden eteen vakavaan syytteeseen ja saaneet porttikiellon jokaiseen kuningaskunnan sairaalaan. Myös pre- tai post eklampsia -potilaita tarkkaillaan erikoisen huolella. He joutuvat viettämään sairaalassa jopa kuukausia. Kyseessä on erittäin vaarallinen tila. Meghan kuitenkin heti Archien synnyttyä teki peränjälkeen 4 ulkomaan matkaa. Mm. Pariisiin yksin ystäviensä häihin.
Sitten Meghan tuli uudestaan raskaaksi vaikka eklampsian uusiutumisvaara on niin suuri että lääkärit suosittelevat olemasta yrittämästä enää vauvaa. 2020 39-vuotiaana hän sai keskenmenon josta Harry kirjoittaa koskettavasti kirjassaan. Pieni nyytti jonka he saivat sairaalasta ja jolle Harry kaivoi paljain käsin haudan erään tietyn puun alle. (Puu oli samaa lajiketta jonka alle prinsessa Diana oli haudannut ystävänsä keskenmenneen sikiön) Paitsi että Kalifornian lakien mukaan pikku sikiö tulkitaan raskausjätteeksi jota ei luovuteta omaisille vaan poltetaan. Eli tuhkana sen voi luovuttaa. Ennätysajassa siitettiin Lily. Laskennallisesti samaan aikaan kun keskenmeno tapahtui. Voisi jopa sanoa, että Lily tunki sikiön pellolle kiinnittyessään Meghanin kohtuun juuri hedelmöitettynä alkiona. Lily pääsi maailmaan 2021 40-vuotiaan äitinsä iloksi! Mieletön supernainen tuo Meghan....
Vierailija kirjoitti:
Meghan tarvitsi turvamies- ja poliisisaattueen teatterikäyntiä varten. Lisäksi yksityiskoneen itärannikolle ja takaisin. - Väärin, oli vieraana Robbinsien koneessa.
Näyttelijöden yhteiskuvassa hän on keskellä. - Tottakai, hän tuli kiittämään esityksestä.
(Sarah Jessica Parker vei lapsiaan metrolla kouluun - ja hän oli Sex and the Cityn aikoina sentään suurempi kuuluisuus kuin Megsu. Keanu Reeves käyttää myös metroa Nykissä. ) - Sarah'n vanhin lapsi on jo 22 vuotias, on jonkinverran aikaa niistä ajoista.
Sinä olet ainoa joka on raportoinut poliisisaattueesta, ehkä siksi että sitä ei ollut?
Täytyy omassa elämässä olla moni asia mutkalla että jaksaa vihata itselleen tuntemattomia ihmisiä näin paljon. Tämä ketju on todella, todella kiinnostava psykologisesta näkökulmasta...
Vierailija kirjoitti:
Täytyy omassa elämässä olla moni asia mutkalla että jaksaa vihata itselleen tuntemattomia ihmisiä näin paljon. Tämä ketju on todella, todella kiinnostava psykologisesta näkökulmasta...
Tuo Meghan on aika koukuttava ja hän puskee kontenttia ihan koko ajan. Itse en ole ikinä seurannut jotain "salkkareita", "temppareita" tai "kaunareita" mutta "Meghan" on koukuttanut. Jotenkin "hyvän" ja "pahan" asetelma on se jippo.
Esim. Tuksua en ole enää jaksanut seurata vaikka hänessä on samat psykopatologiat kuin Meghanissa, kosks Tuksu-parka on sairas ja säälittävä.
Minä seurasin vähän aikaa tapaus M. Torppaa sen jälkeen, kun Seiska paljasti hänen pettäneen Latvalaa pitkän ajan. Ei minua pettämiset kiinnosta vaan kyseisen naisen profiili, kun valehtelee, liioittelee, keksii sairauksia, haluaa huomiota, ei välitä muiden tunteista, on ahne ja laiska. Välillä liikkuu lain rajoilla tekaistuine raskaustodistuksineen ja rahan vaatimisineen.
Meghan on toki ihan eri keissi, mutta samaa narsistista vibaa hänessä on ja hyvin vahvasti. Lisäksi Meghan muistuttaa käytöskuvioillaan ja hieman ulkonäöltäänkin erästä tuntemaani naista, jonka käytöksestä varsinkin raskausaikana ja sen jälkeen kärsin. Hänkin aina keskipisteessä, toistenkin juhlissa ja iloissa ja suruissa, viemässä huomion itseensä, kiilaamassa eteen, keskeyttämässä muita jne Jätti jälkeensä aina turhautuneen ja pettyneen olon muille, "varasti mikrofonin itselleen".
Kyse on tässä omalla kohdallani siitä, että ihmisen käytös kiinnostaa, varsinkin tällainen julkisestikin valheellinen, jossa mitään häpeää ei tunneta.
Archewell lopetti antamasta lahjoitustukea Milwaukee Muslim Women's Coalitionille sillä perusteella, että nämä toimivat Archewellin arvojen vastaisesti, kun ovat kohdistaneet vihapuhetta juut*laisiin. Kyse oli siitä, että yhdistyksen johtaja oli vuosi sitten tukenut paikallisessa lehdessä pale*stiinalaisten naisten vapautta. Nyt tuo kyseinen nainen on kirjoittanut Archewellille kirjeen, jossa ihmettelee asiaa. Hänhän on vain yksityishenkilönä ilmaissut mielipiteensä ja kritisoinut hallitusta eikä kansaa. Mediassa on nyt tuotu esille, että Archewell on nähtävästi toiminut painostuksen alla: yksi oikeistolainen anti-p*lesti*nalainen mediajulkaisu oli nimittäin uhkaillut kirjoittavansa Archewellista negatiivisen artikkelin.
Epiduraalipuudutusta ei anneta altaassa synnyttävälle, vaan altaassa synnyttävä on juuri ilman kivun lievitystä synnyttävä nainen. Veden katsotaan lievittävän kipuja. Jotkut luomusynnytysintoilijat eivät pidä epiduraaliin tukeutuvia naisia "oikeasti synnyttäneinä". Olen tämän omin korvin kuullut. (Itselläni epiduraali kaikissa synnytyksissä, mutta kyllä minä silti ihan itse synnytin..)
Epiduraalin jälkeen levätään yö tai pari sairaalassa.
Ilokaasua synnyttäjän puolisolle? Miten sellainen on mahdollista. Kätilö on läsnä synnytyksessä. Ei kai hän isälle mitään kivunlievitystä määrää :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meghan tarvitsi turvamies- ja poliisisaattueen teatterikäyntiä varten. Lisäksi yksityiskoneen itärannikolle ja takaisin. - Väärin, oli vieraana Robbinsien koneessa.
Näyttelijöden yhteiskuvassa hän on keskellä. - Tottakai, hän tuli kiittämään esityksestä.
(Sarah Jessica Parker vei lapsiaan metrolla kouluun - ja hän oli Sex and the Cityn aikoina sentään suurempi kuuluisuus kuin Megsu. Keanu Reeves käyttää myös metroa Nykissä. ) - Sarah'n vanhin lapsi on jo 22 vuotias, on jonkinverran aikaa niistä ajoista.
Sinä olet ainoa joka on raportoinut poliisisaattueesta, ehkä siksi että sitä ei ollut?olet
Yksi autoista oli poliisiauto, kolme muuta turvapalvelun autoa. Hieman liioiteltu suojelu.
Kirjoitin ajasta, jolloin Sarah Jessica oli suosionsa huipulla ja hyvin tunnettu, hän käytti metroa lastensa kanssa ja liikkui ilman turvajärjestelyitä. Vain yksi esimerkki vertailun vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Epiduraalipuudutusta ei anneta altaassa synnyttävälle, vaan altaassa synnyttävä on juuri ilman kivun lievitystä synnyttävä nainen. Veden katsotaan lievittävän kipuja. Jotkut luomusynnytysintoilijat eivät pidä epiduraaliin tukeutuvia naisia "oikeasti synnyttäneinä". Olen tämän omin korvin kuullut. (Itselläni epiduraali kaikissa synnytyksissä, mutta kyllä minä silti ihan itse synnytin..)
Ilokaasua synnyttäjän puolisolle? Miten sellainen on mahdollista. Kätilö on läsnä synnytyksessä. Ei kai hän isälle mitään kivunlievitystä määrää :D
Ainakin minun synnytyksessäni oli pitkiä aikoja, jolloin kätilö tai kukaan henkilökunnasta ei ollut paikalla. Isä olisi pystynyt hengittämään ilokaasua hengitysmaskista ihan yhtälailla kuin minäkin. Tuo oli ainoa synnytys, missä sitä käytin. Minulle siitä tuli vain oksettava olo, vaikka seosta säädettiin välillä niin, ettei pitäisi tulla niin paha olo.
-ohis-
Samantha ja Paula suoltaa loputonta höpinää, onko tuolla jotain tekemistä tämän Sussexin pariskunnan kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuo ilokaasun imeminen oli se kohta, joka minulle ratkaisi Harryn koko kertomuksen valheeksi. Kyseessä oli brittiläinen sairaala ja britit ovat niitä, jotka tekevät kaiken by the book, siis ohjesäännöstöä noudattaen. Kyllä olisi Harry lentänyt ulos tuollaisen jälkeen salista kuin leppäkeihäs, prinssi tai ei. Olisi saanut iloisena odotella lapsensa syntymistä odotushuoneessa ilon vähitellen häviten pääkopasta.
Jotkut menevät halpaan, toiset eivät. Näinhän se aina on.
Vierailija kirjoitti:
https://pagesix.com/2025/04/11/royal-family/meghan-markle-hires-over-th…
Absolutely abnormal. Juurikin näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuo ilokaasun imeminen oli se kohta, joka minulle ratkaisi Harryn koko kertomuksen valheeksi. Kyseessä oli brittiläinen sairaala ja britit ovat niitä, jotka tekevät kaiken by the book, siis ohjesäännöstöä noudattaen. Kyllä olisi Harry lentä
Huvittavinta noissa pariskunnan pienissä ja isoissa valheissa on se, että he aluksi tosissaan uskoivat, että saisivat niillä valtavasti myötätuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä sitten olet täällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minun synnytyksessäni oli pitkiä aikoja, jolloin kätilö tai kukaan henkilökunnasta ei ollut paikalla. Isä olisi pystynyt hengittämään ilokaasua hengitysmaskista ihan yhtälailla kuin minäkin. Tuo oli ainoa synnytys, missä sitä
Enpä usko, että näitten synnytyksissä kätilö olisi ollut poissa paikalta. Eka synnytys Englanissa, ja kyseessä kuninkaallinen perhe ja - lapsi. Toka synnytys Jenkeissä, ja itse maksaneet sen. Siellä silloin synnytuksen hoitaa Gynekologi.
Mutta, tästähän on arvailuja, että lapset, tai lapsen ( Lilibethin jopa olemassaoloa epäillään) olisi synnyttänyt sijaisynnyttäjä, koska Madamelta puuttuisi kohtu.
Vierailija kirjoitti:
Minä seurasin vähän aikaa tapaus M. Torppaa sen jälkeen, kun Seiska paljasti hänen pettäneen Latvalaa pitkän ajan. Ei minua pettämiset kiinnosta vaan kyseisen naisen profiili, kun valehtelee, liioittelee, keksii sairauksia, haluaa huomiota, ei välitä muiden tunteista, on ahne ja laiska. Välillä liikkuu lain rajoilla tekaistuine raskaustodistuksineen ja rahan vaatimisineen.
Meghan on toki ihan eri keissi, mutta samaa narsistista vibaa hänessä on ja hyvin vahvasti. Lisäksi Meghan muistuttaa käytöskuvioillaan ja hieman ulkonäöltäänkin erästä tuntemaani naista, jonka käytöksestä varsinkin raskausaikana ja sen jälkeen kärsin. Hänkin aina keskipisteessä, toistenkin juhlissa ja iloissa ja suruissa, viemässä huomion itseensä, kiilaamassa eteen, keskeyttämässä muita jne Jätti jälkeensä aina turhautuneen ja pettyneen olon muille, "varasti mikrofonin itselleen".
Kyse on tässä omalla kohdallani siitä, että ihmisen käytös kiinnosta
Tekstisi on malliesimerkki projisoinnista. Ilman henkilökohtaista kokemusta aiemmassa elämässäsi et luultavasti näkisi Meghan Marklea noin mustavalkoisesti. Tai pitäisit ainakin oven auki sillekin vaihtoehdolle, että tulkintasi hänestä voi myös olla väärä. Nyt aiempi kokemuksesi antaa sinulle varmuutta tulkita sinulle tuntemattoman ihmisen julkista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Epiduraalin jälkeen ei tarvitse olla yötä tai paria sairaalassa. Kokemusta on samana päivänä kotiutumisesta epiduraalin jälkeen.
Ilokaasua voi helposti ottaa puoliso, jos asia kiinnostaa. Kätilö on välillä pitkiä aikoja poissa huoneesta.
Tarkoitus oli valmistaa herkullista jammia mutta siitä tulikin litkua.
Näinhän se on mennyt isossakin mittakaavassa. Hapanta litkua kaikki mitä tekevät.
(ja kiitos jammi-sanan lanseerauksesta, se on hauska)