Sussexin herttuaparin elämä ja teot
Grandiöösi otsikko huumorilla.
Prince Harry-ketju meni jo lukkoon, mutta jatketaan tässä ja aiheena siis Meghan ja Harry ja heidän julkiset projektinsa.
Viime aikoina paljon huomiota on herättänyt With Love, Meghan-show Netflixissä. Omasta mielestäni sarjan parasta antia ovat Monteciton upeat maisemat, kaunis puutarha ja Meghanin vaatteet, jotka tosin eivät kokkaamiseen ilman esiliinaa oikein sovellu mutta ovat muuten hienostuneen tyylikkäitä.
Muuten koko show on aika turha ja erittäin teennäinen. Meghanin karisma ei riitä kantamaan tällaista lifestyle-ohjelmaa.
Kommentit (27027)
Vierailija kirjoitti:
Hirveä tuo Angela Leviniä herjaava video. Kuvassa ei edes ole hän. Angela ei ole mikään hirviö vaan herttainen ja Harryyn alunperin kiintynyt vanhempi toimittaja. Kun hän analysoi Sussexeja Dan Woottonin kanssa, hän yleensä puhuu paljon varovaisemmin ja kohteliaammin kuin Dan ja kaikesta kuulee, että hän välittää Harrysta. Mitä tuollaista soopaa tänne postaamaan.
Ei ole kyllä kaksiset luvutkaan tuolla videolla, 1 kk sitten julkaistu, reilut 3200 katselukertaa ja 36 kommenttia. Pikkaisen eri lukuja on hieman toisesta näkökulmasta tubettavilla kuten vaikka Megyn Kelly, Maureen Callahan tai Beebs Kelley..
Vierailija kirjoitti:
Nuo viestilaput ruokapurkeissa ja sähköpostit iltaisin ovat juurikin sellaista toimintaa, jossa hän ei aidosti ole lastensa lähellä. Tuo on äitiyden esittämistä eikä aitoa läheisyyttä. Hänhän kirjoittaa ne omassa rauhassa.
Tärkeämpää lapsille kaiken ikäisinä eivät ole joskus vuosia sitten kirjoitetut sähköpostit, vaan aikuisen aito läsnäolo.
Minusta tuo, mistä Meghan tuossa niin liikuttuneena kertoo on ihan vain sitä hänen narsismiaan.
Ja tässä asiassa voisi minunkin sanaani luottaa, kun olen ammattikasvattaja.
Voi hyvä ammattikasvattaja - toivottavasti et sellainen kuitenkaan ole. Iltaisin lapset ovat nukkumassa, ja vanhemmat voivat tehdä omalla ajallaan mitä haluavat. Minun mielestäni sähköpostit myöhemmin luettaviksi ovat suloinen idea.
Hartsa arvostellut huultenlukijan mukaan ohi menneen lihavan naisen p-er-settä. Feministi Markle nauranut vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo viestilaput ruokapurkeissa ja sähköpostit iltaisin ovat juurikin sellaista toimintaa, jossa hän ei aidosti ole lastensa lähellä. Tuo on äitiyden esittämistä eikä aitoa läheisyyttä. Hänhän kirjoittaa ne omassa rauhassa.
Tärkeämpää lapsille kaiken ikäisinä eivät ole joskus vuosia sitten kirjoitetut sähköpostit, vaan aikuisen aito läsnäolo.
Minusta tuo, mistä Meghan tuossa niin liikuttuneena kertoo on ihan vain sitä hänen narsismiaan.
Voi hyvä ammattikasvattaja - toivottavasti et sellainen kuitenkaan ole. Iltaisin lapset ovat nukkumassa, ja vanhemmat voivat tehdä omalla ajallaan mitä haluavat. Minun mielestäni sähköpostit myöhemmin luettaviksi ovat suloinen idea.
No se on sinun mielipiteesi. Ja mitä tarkotat tuolla, että "toivottavasti et kuitenkaan ole". Aika rankka kyseenalaistus sen takia, että et itse ymmärrä jotain.
Lapsille tehdään muistokirjoja vauva-ajasta ja lapsuusajasta, perheen yhteisistä hetkistä, ja näissä on kuvia. Sähköpostien kirjoittaminen on aikuisten juttu. Muistokirja, jossa on valokuvia ja vähän tekstiä, on jotain konkreettista ja sellaista, mitä lapsi ymmärtää.
En ole ikinä kuullut kenenkään lähettävän sähköposteja 3-5-vuotiaille lapsilleen iltaisin! Tämä kertoo ihmisestä, joka on todella etäällä lapsistaan eikä ymmärrä, mitä tämän ikäryhmän lapset tarvitsevat.
Meghanillahan oli kaikessa typeryydessään ja narsismissaan aikomus antaa nämä sähköpostiviestit lapsilleen vasta kun nämä lähestyvät täysi-ikäisyyttä. Epäilen tämän olevan mitenkään pelkästään suloinen ajatus, valtavan omahyväinen ajatus on kaiken takana ja jokin ansaitsemiseen myöhemmin näillä viesteillä liittyvä rahastus. Ehkä Meghan tekee päiväkirjamaisen teoksen, eikö hänellä olekin tapana kirjoittaa päiväkirjaa kaikesta... Samalla hän voi värittää kertomuksiaan ja havaintojaan aivan loputtomasti, Harry voi vain ihmetellä putkiaivoillaan, että niinkö kaikki tapahtui kun hän ei muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No
Nyo sähköpostit ajaa samanasian kuin kuvailemasi muistokirja. Tervetuloa nykyaikaan.
Mulla on tabletilla jokaiselle lapselle omat kansiot mihin olen keräillyt kuvia lapsista, ammattikasvattajien on ihan turha selittämään että en ole tämän vuoksi lapsille läsnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä ammattikasvattaja - toivottavasti et sellainen kuitenkaan ole. Iltaisin lapset ovat nukkumassa, ja vanhemmat voivat tehdä omalla ajallaan mitä haluavat. Minun mielestäni sähköpostit myöhemmin luettavi
-----------
Sivusta ja eri, mutta Meghanin kaikki muu "toiminta" ja muu mitä se esittää lastensa kanssa, vaikuttaa myös varmaan ammattikasvattajankin mielipiteeseen.
Lasten kehitys ja ajatusmaailma on sama, eletään sitten millä vuosikymmenellä tahansa.
Tuo "toivottavasti et kuitenkaan ole ja tervetuloa nykyaikaan" kertoo sinusta oleellisen. Laita lapsillesi myös muistoksi ja luettavaksi kaikki nämä kommenttisi. Hyvin ivallista. Toivottavasti lapsesi eivät saa tuollaisia vaikutteita.
Meghan yrittää ja tulee yrittämään kirjoittaa historiaa uusiksi. Nyt on jo vallalla hänen puolestaan kaikenlaista disinformaatiota levittäviä ihmisiä. Huomaa tälläkin palstalla miten paljon erilaiset median ja tekoälyn avulla tienaavat somevaikuttajat syytävät täysin valheellista muistoa jo menneistä ajoista, lähtien Elisabetista, Charlesista, Dianasta ja Camillasta. Aikalaiset, jotka ovat nähneet ja hengittäneet noita aiempia aikoja, tietävät totuuden mutta niin paljon on nyt väärää tietoa liikkeellä, että on vain lukijan itsensä pääteltävissä mikä on totta ja mikä valhetta. Meghan ja Harry hyödyntävät tällaista, he tietävät myös ettei kuninkaalliset lähde oikomaan katteettomiakaan väitteitä. En tunne mitään sääliä tätä pariskuntaa kohtaan, heille on täysin oikein ja viisainta pitää heidät täysin eristyksissä, välttyäkseen uusilta valheilta. Miksi kustantaa heidän turvakseen vartiointia, olisivathan he vain kuokkimassa hovissa saadakseen uutta materiaalia paljastuksilleen.
Mielestäni kannelliset muistokirjat ovat edelleen ihan haluttuja näinkin nykyaikana. Myös itse ja tyttäreni vastasyntyneelleen on tallentanut kuvia ja muistoja koneelle mutta myös muistokirjaan. Käsinkirjoitettu ja paperisin kuvin muistoihin säilötty materiaali on sitä lämpimintä ja erityisesti persoonallisuutta kysyvää, siinä näkyy myös kirjoittajan persoona ja välittäminen. En väitä etteikö rakkaus ja välittäminen olisi yhtä aitoa, vaikka joku ei aineelliseen kirjaan enää muistoja kirjoitakaan, mutta en vähättelisi ja suorastaan tyrmäisi muistokirjan merkitystä myöhempiä aikoja ajatellen. Vähän kuin useat ihmiset, itse mukaan lukien, pidän enemmän kirjoista niin kädessä kuin hyllyssä, kuin että tyrmäisin ne vanhanaikaisiksi kuunnellen kirjoja, väittäen sen olevan nyt tätä päivää. Lukeminen ja kirjoittaminen on taito mikä tulee säilyttää, nythän nämäkin taidot ovat hiipumassa.
Vierailija kirjoitti:
Meghan yrittää ja tulee yrittämään kirjoittaa historiaa uusiksi. Nyt on jo vallalla hänen puolestaan kaikenlaista disinformaatiota levittäviä ihmisiä. Huomaa tälläkin palstalla miten paljon erilaiset median ja tekoälyn avulla tienaavat somevaikuttajat syytävät täysin valheellista muistoa jo menneistä ajoista, lähtien Elisabetista, Charlesista, Dianasta ja Camillasta. Aikalaiset, jotka ovat nähneet ja hengittäneet noita aiempia aikoja, tietävät totuuden mutta niin paljon on nyt väärää tietoa liikkeellä, että on vain lukijan itsensä pääteltävissä mikä on totta ja mikä valhetta. Meghan ja Harry hyödyntävät tällaista, he tietävät myös ettei kuninkaalliset lähde oikomaan katteettomiakaan väitteitä. En tunne mitään sääliä tätä pariskuntaa kohtaan, heille on täysin oikein ja viisainta pitää heidät täysin eristyksissä, välttyäkseen uusilta valheilta. Miksi kustantaa heidän turvakseen vartiointia, olisivathan he vain kuokkimassa hov
Tähän olen kiinnittänyt myös huomiota. Olen seurannut brittihovia vuosikymmenet ja muistan hyvin sen kaiken, autenttisen tunnelman, brittiläisten haastattelut Dianan ja Charlesin häiden aikaan, heidän seurusteluaikansa, Dianan perässä juoksevat papsit, kihlajaistunnelmat, vuisisadan häät, lasten syntymät, muutkin häät ja erot jne.
Omin silmin kun näki ne ilmeet, puheet ja eleet. Ne eivät valehtele. Järkyttävä oli se Charlesin "Mitä sitten rakkaus ikinä onkaan" ja Diana parka vieressä naurahti tyytyväisenä.
Nykyään saa lukea mitä kummallisempia teorioita ja täälläkin on olevinaan niin asiantuntijaa, että naurattaa. Ja ollaan varmaan alle kolmikymppisiä? :D Hoksattu yhtäkkiä, että minäpäs alan seurata noita kuninkaallisia, mutta oltu vaipoissa kun kaikki oleellinen alkoi... kirjoitustyylistä päätellen, enkkua sekaan oikein kunnolla, miljoona hymiötä jne. eli ei mitään keski-ikäistä tätiä linjoilla.
Toki jokainen, iästä riippumatta, voi opiskella monarkian historiaa ja ihan mukavia ovat nämä joidenkin historiatarinoinnit hovin menneistä ajoista.
Ihan kuin joku teini jaksaisi kahlata pitkiä sähköpostirimpsuja läpi ja koko sähköpostittelu tuntuu heistä varmasti ihan vanhanaikaiselta. Enkä edes usko, että Meksu levottomana jaksaa niitä kauan kirjoitella.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin joku teini jaksaisi kahlata pitkiä sähköpostirimpsuja läpi ja koko sähköpostittelu tuntuu heistä varmasti ihan vanhanaikaiselta. Enkä edes usko, että Meksu levottomana jaksaa niitä kauan kirjoitella.
En usko, että on kirjoitellut niitä yhtään. Sen vaan aina pitää keksiä jotain raflaavaa ja sellaista, mitä keskustelukumppani voisi tilanteessa vuolaasti kehua. Kehujen saaminen on se Meghanin elämän suola. Ovat kuin paita ja peppu, Meghan Markle ja Donald Trump. Samanlaisia epätoivoisia kehujen kerääjiä. Palkintoja pitää saada, Donald ottaisi Nobelin rauhanpalkinnon, Meghan minkä vaan jonka saa ostettua.
Niitä digikuvia sisältäviä kuvamuistokirjoja näkee lapsilla päiväkodissa. Ne ovat heille tärkeitä. Sähköpostiviestit vaan kertovat, että niiden lähettäjä ei oikein ole lähellä lapsiaan - fyysisesti eikä psyykkisesti. Enkä ole koskaan kuullut, että sp-viestit toimittaisivat päiväkirjan virkaa.
Enemmän ihmiset nykyään käyttävät whatsappia. Sähköposteissa enemmänkin virallisemmat viestit liitteineen.
Mutta joo, Amerikan tsiisus tietää taas kaiken, mitäpä minä omasta alastani ja elämästä tiedän. :D
Ei tuo mitenkään normaaliäidin toiminnalta kuulosta, kun ripottelee koko ajan "pieniä palasia" lapsistaan, pomppii mahoineen jotain kuvottavaa perspyöritysveivausta inhottava ilme naamallaan, mutta samalla on muka yksityinen ja pitää lapsensa piilossa julkisuudelta.
Ennemmin tuollaisella tyylillä saa kaiken maailman hullut hörhöt kimppuunsa. Voin oikein hyvin kuvitella kuinka joku vähäosainen ärsyyntyy tuosta joka aamu lööpissä keikkuvasta, lärvi ammollaan kultakoruissaan ja timanteissaan teeskentelevästä feikkikuninkaallisesta, pahat mielessään ja alkaa vainota.
Mitä ihmeen yksityisyyttä ja rauhaa tuollainen muka on?
Elämänsä pystyy kyllä aidosti pitämään poissa muiden tietoisuudesta, vaikka onkin pintajulkkis. Monet ovat siinä hyvin onnistuneet, vaikka lehtikuvaajat ovatkin saaneet kunnon otoksia. Kun ei anna haastatteluja tai viittaa mitenkään puheissaan lapsiinsa, on se sillä selvä. Nämä eivät oikeasti haluakaan mitään privacya, se on jo nähty.
On kyllä harvinaislaatuinen ihminen, haluaa olla ihan koko ajan ihailtavana ja esillä. Kaikkeen pitää kommentoida ja pyrkiä keulille. Jotain oleellista puuttuu hänen sisimmästään, ja jotain se etsii, eikä vaan löydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No
Ne sähköpostit on tarkoitettu lapsille luettavaksi sitten kun he ovat isompia. Sähköposteihin pystyy liittämään kuvia, ja niitä tekstejä ja kuvia pystyy taittamaan ja tulostamaan vaikka kuvakirjoiksi. Pääasia on, että tallentaa reaaliaikaisesti tunnelmiaan sellaiseen formaattiin, missä ne pysyvät tallessa, kuten vaikkapa sähköpostiarkisto. Se on lapsille lahja, jota ei voi jälkikäteen korvata. Moni vauvakirja on jäänyt täyttämättä.
Ja todellakin toivon, että et ole ammattikasvattaja, jos tyrmäät vanhemmuuden siitä syystä, että vanhempi tallentaa muistoja illalla lapsen käytyä nukkumaan. Mitä mahdatkaan tuumia, jos vanhempi juo oluen tai viinilasillisen ja katsoo telkkaria illalla lapsen käytyä nukkumaan?
Niin sanottu ammattikasvattaja iskee kymmenen alapeukkua, jos joku on erehtynyt tekemään lapsensa muistokirjan sähköiseen muotoon. Olisikohan sittenkin kyseessä ammattituomitsija.
Vierailija kirjoitti:
Niitä digikuvia sisältäviä kuvamuistokirjoja näkee lapsilla päiväkodissa. Ne ovat heille tärkeitä. Sähköpostiviestit vaan kertovat, että niiden lähettäjä ei oikein ole lähellä lapsiaan - fyysisesti eikä psyykkisesti. Enkä ole koskaan kuullut, että sp-viestit toimittaisivat päiväkirjan virkaa.
Enemmän ihmiset nykyään käyttävät whatsappia. Sähköposteissa enemmänkin virallisemmat viestit liitteineen.
Mutta joo, Amerikan tsiisus tietää taas kaiken, mitäpä minä omasta alastani ja elämästä tiedän. :D
No, ehkä alastasi ja elämästäsi kertoo jotain se, että tarjoat whatsappia, jonka käyttö on monessa organisaatiossa jo kielletty, koska sähköposti on mielestäsi liian virallinen lasten muistojen tallentamiseen.
Luota nyt vain siihen, että niitä sähköposteja voi myös tulostaa kirjaksi. Jokainen tavallaan, ja voi olla että joku ei jaksa ollenkaan kirjoitella muistoja, ja on silti hyvä vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Niin sanottu ammattikasvattaja iskee kymmenen alapeukkua, jos joku on erehtynyt tekemään lapsensa muistokirjan sähköiseen muotoon. Olisikohan sittenkin kyseessä ammattituomitsija.
Sinä taisit olla se joka ensimmäisenä alkoi riekkumaan miten muistokirjan täyttäminen on jotenkin vanhanaikaista, olitko sittenkin se joka halveksuvasti käskit tulla nykyaikaan?
En minä whatsappia viralliseen viestintään tarjonnutkaan, kuten tekstistä näkee. Se vain on enemmän nykyaikaa kuin sp, esim meidän perheellä on perheen oma whatsapp, ja meidän suvulla myös. Kuvia, pikku viestejä sen sellaista.
Kun kerran nykyajasta oli puhe.
Meghanin äitiys on ihan omaa lajiaan, eikä mun arvio hänestä perustu pelkästään näihin sähköpostiviesteihin tai lappusiin ruokapurkeissa.Hän esittää äitiyttä, eikä osaa edes sitä tehdä uskottavasti.
Piirtänyt????